Vaiana Skrevet søndag kl 12:36 #7341 Del Skrevet søndag kl 12:36 Hun er veldig amerikansk i julepynten syns jeg. Litt sånn glorete, overkill og sykt med sånn fake granbar over alt 😅 Men kunne blitt mye finere om hun hadde litt mindre og ikke så kaotisk pyntet. Det blir så rotete at mye av de fine tingene drukner. Men smaken er som baken. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet søndag kl 12:40 #7342 Del Skrevet søndag kl 12:40 Dojakitty skrev (1 time siden): Gleder meg til å se hvordan hun løser denne pyntinga om 1 års tid når ungen stabber rundt å river ned alt 😂 Måten du skriver det på så tolker jeg det som latterliggjøring og at du gleder deg til å se alt feiler. Det blir veldig feil og stygt gjort. Er enig i at man skal kunne diskutere offentlige personer, men ikke slik personangrep og mobbing Når det er sagt så antar jeg at hun tilpasser pyntingen ut ifra hvordan ungen er, hva de får tid til osv. Hun må jo få pynte som hu vil nå som ingenting stopper henne. Så kan man heller justere seg i fremtiden når ting endrer seg. Ser ikke problemer med det 9 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruK Skrevet søndag kl 14:06 #7343 Del Skrevet søndag kl 14:06 Jeg syns det er fascinerende å se på, denne ekstreme pyntingen og det blir spennende å se om det blir det samme neste år og årene etter der mtp en baby/barn som skal ta på alt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet søndag kl 15:51 #7344 Del Skrevet søndag kl 15:51 Orly skrev (3 timer siden): Min er mye eldre men har fortsatt ikke ødelagt noe Birdo skrev (4 timer siden): Hvorfor skal folk alltid forvente det verste når det kommer til barn? Har ikke tall på hvor mange ganger jeg hørte at jeg måtte fjerne pynt og planter, og måtte hvert fall ikke finne på å ha duker på bordene.. Nå er barnet 8 år og har til gode å ødelegge en eneste pyntegjenstand eller noe😅 Alle barn er jo forskjellig. Jeg har et barn som måtte røre alt, drive med absolutt alt. Ødelagt ting. Ja, you name it. Et av barna mine har aldri rørt noe, jeg kunne ha duker på bordet og pynt fremme. Så ja, alle er forskjellige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet søndag kl 16:30 #7345 Del Skrevet søndag kl 16:30 Hele vinduskarmen dekorert med innrammede bilder av henne og Per Fredrik. Var vel noe sånt som ti stykker og flere skal det bli forsto jeg 😅 Veldig merkelig måte å pynte til jul på ellers også. Skjønner jo at more is more og kan synes det er sjarmerende, men dette var jo bare rot og ræl stort sett. Girlander over sengegavvel, say no more 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet søndag kl 16:44 #7346 Del Skrevet søndag kl 16:44 Anneisabell skrev (23 timer siden): Liker dere måten hun pynter på? Alt står så " laina " opp og etter hverandre. Men hun liker det sikkert sånn Nei. Jeg syns det blir for mye for min smak. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet søndag kl 16:46 #7347 Del Skrevet søndag kl 16:46 (endret) Alvea skrev (16 minutter siden): Hele vinduskarmen dekorert med innrammede bilder av henne og Per Fredrik. Var vel noe sånt som ti stykker og flere skal det bli forsto jeg 😅 Veldig merkelig måte å pynte til jul på ellers også. Skjønner jo at more is more og kan synes det er sjarmerende, men dette var jo bare rot og ræl stort sett. Girlander over sengegavvel, say no more Det kan jo forsåvidt tolkes som en forlengelse av Halloween, for jaggu hadde jeg syntes det var creepy å komme hjem til et kjærestepar som har hele vindusrekka fylt med bilder av seg selv i julegenser, poserende i samme stol som er plassert rett foran nevnte vindusrekke, alle bildene med samme posering mens de stirrer ut i stua. Hehe. Neida, men det er jo noe spesielt at Stina svinger sånn mellom de ekstreme ytterpunktene. Det er liksom enten null gardiner, tepper eller bilder på veggene, eller så er det pepret med bilder (av seg selv vel å merke) og julehus og pynt og lyslenker både innvendig og utvendig. Samme ytterpunktene synes jeg man ser på flere områder i livet hennes, feks forbruket. Det er veldig minimalistisk i den forstand at hun kun handler på rusta og andre billige kjedebutikker (ikke noe fokus på høy kvalitet i feks møbler som stort sett er fra ikea og lignende), men på den andre siden så er det sånne voldsomme kvantum som tidvis er vanskelig for folk flest å overgå - feks med denne uendelige julebyen som strekker seg fra kjøkkenbenken til stua eller at hun har hele loftet og et walk-in-rom fylt med billig polyester-klær. Den samme «ekstremismen» virker hun å videreføre mentalt når hun kommer med utsagn som at hun «ikke klarer» å spise uten å se på skjerm samtidig, at hun «må» sminke seg før hun føder at hun «ikke klarer» å planlegge hva hun skal spise mer enn noen timer frem i tid osv. Endret søndag kl 16:47 av AntiBullshit 9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet søndag kl 16:47 #7348 Del Skrevet søndag kl 16:47 AntiBullshit skrev (1 minutt siden): Det kan jo forsåvidt tolkes som en forlengelse av Halloween, for jaggu hadde jeg syntes det var creepy å komme hjem til et kjærestepar som har hele vindusrekka fylt med bilder av seg selv i julegenser, poserende i samme stol som er plassert rett foran nevnte vindusrekke, alle bildene med samme posering mens de stirrer ut i stua. Hehe. Neida, men det er jo noe spesielt at Stina svinger sånn mellom de ekstreme ytterpunktene. Det er liksom enten null gardiner, tepper eller bilder på veggene, eller så er det pepret med bilder (av seg selv vel å merke) og julehus og pynt og lyslenker både innvendig og utvendig. Samme ytterpunktene synes jeg man ser på flere områder i livet hennes, feks forbruket. Det er veldig minimalistisk i den forstand at hun kun handler på rusta og andre billige kjedebutikker (ikke noe fokus på høy kvalitet i feks møbler som stort sett er fra ikea og lignende), men på den andre siden så er det sånne voldsomme kvantum som tidvis er vanskelig for folk flest å overgå - feks med denne uendelige julebyen som strekker seg fra kjøkkenbenken til stua. Den samme «ekstremismen» virker hun å videreføre mentalt når hun kommer med utsagn som at hun «ikke klarer» å spise uten å se på skjerm samtidig, at hun «må» sminke seg før hun føder at hun «ikke klarer» å planlegge hva hun skal spise mer enn noen timer frem i tid osv. hadde tenkt mitt med den rekka av bilder ja. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooli Skrevet søndag kl 16:54 #7349 Del Skrevet søndag kl 16:54 Dojakitty skrev (3 minutter siden): hadde tenkt mitt med den rekka av bilder ja. Ja, det er bare det rareste jeg noen gang har sett i julepyntvei. Aldri sett noe lignende. Hvordan kommer man engang på den idén? Hva i all verden lissom !!? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pinsekaktus Skrevet søndag kl 16:57 #7350 Del Skrevet søndag kl 16:57 Den pyntingen er ikke i min smak, og jeg hadde ikke en gang tenkt tanken på at man kunne pynte tv, eller ha er bilderekke «inntyllet» i falsk granbar i vinduet Jeg dynes det blir så alt for mye, og julelandsby står ikke på min ønskeliste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badgald0pest2 Skrevet søndag kl 17:31 #7351 Del Skrevet søndag kl 17:31 Jeg trodde jeg hadde mye pynt… Det virker som om det er derfor det er så tomt i huset til vanlig? Sånn at hver eneste krik, krok og overflate kan dekkes til jul. Jeg har bare sett på PelleK sin snap 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet søndag kl 17:47 #7352 Del Skrevet søndag kl 17:47 De burde tenke mer på at de kanskje får problemer når alt stasjet skal ryddes vekk igjen etter jul fremfor og stresse med og få alt på plass 😅 Nyfødt tiden kan være rimelig oppslukkende, spesielt for førstegangsfødende. Blir fort til at julen varer til påske i det huset der 🙊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananais Skrevet søndag kl 18:23 #7353 Del Skrevet søndag kl 18:23 Jeg er sjokkert over det voldsomme overforbruket når det kommer til innkjøp av julepynt og ikke minst juleklær. Når du bytter garderobe flere ganger for året, da har du ganske enkelt for mye.. Det er drøyt, ikke minst miljømessig. 14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet søndag kl 18:28 #7354 Del Skrevet søndag kl 18:28 Personlig må jeg innrømme at hun gir meg julestemning når hun begynner pyntingen tidlig. Selv om det er over the top og helt ulikt min egen smak så elsker jeg at hun er så glad i julen og så lite unnskyldende overfor både tidlig pynting og valg av julepynt/mengde. Hun vet at det er altfor mye, men kjører på likevel fordi hun får glede av det. For en snart førstegangsforelder tror jeg ikke det finnes noe mer irriterende og provoserende enn når andre skal påpeke alt du kommer til å måtte gi avkall på fordi du ikke vil greie det eller rekke det. Selv om det er enkelte ting man er klar over på forhånd, som f.eks lite søvn, så er man egentlig aldri forberedt nok til det før man står i det selv. Hvorfor skal man da gi opp alt som gjør en glad før man i det hele tatt har gjort seg opp egne erfaringer? Man vil møte positive overraskelser underveis og. Også vil det såklart være en haug med tilfeller der man kommer til å kjenne på manglende frihet, men akkurat hvordan det vil utmerke seg hos hver enkelt er ulikt. Da ser jeg ihvertfall ikke noe poeng i å helgardere seg for alt som potensielt sett kan skje ved å tenke at andres utfordringer vil bli ens egne. At julepynten blir ødelagt eller stående til påske er vel ikke krise for noen parter. Alt jeg vet er at når man står der med en nyfødt og alt er overveldende, skummelt og nytt, da er det godt å ha noe som gjør at du i et lite øyeblikk kjenner deg som ditt gamle jeg igjen. Om det innebærer å sminke seg litt, se et par minutter av sin favorittserie eller ta en ordentlig dusj, så betyr det enormt mye der og da. Man slutter ikke å være seg selv fordi man får barn, man lærer seg bare å bli tilpasningsdyktig og gjøre ting annerledes. 13 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet søndag kl 18:33 #7355 Del Skrevet søndag kl 18:33 Vel, nevner det fordi hun virker som en person som fort får noia om ikke alt er på stell. Og pynte så massivt til jul rett før fødsel er som og be om trøbbel. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet søndag kl 18:33 #7356 Del Skrevet søndag kl 18:33 Fizzypo skrev (3 minutter siden): Personlig må jeg innrømme at hun gir meg julestemning når hun begynner pyntingen tidlig. Selv om det er over the top og helt ulikt min egen smak så elsker jeg at hun er så glad i julen og så lite unnskyldende overfor både tidlig pynting og valg av julepynt/mengde. Hun vet at det er altfor mye, men kjører på likevel fordi hun får glede av det. For en snart førstegangsforelder tror jeg ikke det finnes noe mer irriterende og provoserende enn når andre skal påpeke alt du kommer til å måtte gi avkall på fordi du ikke vil greie det eller rekke det. Selv om det er enkelte ting man er klar over på forhånd, som f.eks lite søvn, så er man egentlig aldri forberedt nok til det før man står i det selv. Hvorfor skal man da gi opp alt som gjør en glad før man i det hele tatt har gjort seg opp egne erfaringer? Man vil møte positive overraskelser underveis og. Også vil det såklart være en haug med tilfeller der man kommer til å kjenne på manglende frihet, men akkurat hvordan det vil utmerke seg hos hver enkelt er ulikt. Da ser jeg ihvertfall ikke noe poeng i å helgardere seg for alt som potensielt sett kan skje ved å tenke at andres utfordringer vil bli ens egne. At julepynten blir ødelagt eller stående til påske er vel ikke krise for noen parter. Alt jeg vet er at når man står der med en nyfødt og alt er overveldende, skummelt og nytt, da er det godt å ha noe som gjør at du i et lite øyeblikk kjenner deg som ditt gamle jeg igjen. Om det innebærer å sminke seg litt, se et par minutter av sin favorittserie eller ta en ordentlig dusj, så betyr det enormt mye der og da. Man slutter ikke å være seg selv fordi man får barn, man lærer seg bare å bli tilpasningsdyktig og gjøre ting annerledes. Det handler ikke om det du sier her. Vi har alle vært førstegangsmødre og vet alt dette. Det som jeg tror er greia for de fleste her inne er det at det er NULL ydmykhet. Hun snakker om ting hun har N U L L peiling på, i såpass skråsikkerhet at det provosere voldsomt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet søndag kl 18:38 #7357 Del Skrevet søndag kl 18:38 Minnus skrev (6 timer siden): Da er du heldig, første barnet her har ikke ødelagt en eneste julepynt eller vanlig pynt. Nr 2 og 3 er noe helt for seg selv, virker som dem har hatt en planlagt kamp om å ødelegge mest mulig mens de var under 2 år 🙈 Da nr 3 var 15 mnd valgte vi å ikke pynte til jul, pyntet bare der hvor barnet iike rakk frem. Har 2 døtre og har aldri ryddet bort noe.. alltid pyntet juletre og pyntet som vanlig😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet søndag kl 18:42 #7358 Del Skrevet søndag kl 18:42 Dojakitty skrev (7 timer siden): Gleder meg til å se hvordan hun løser denne pyntinga om 1 års tid når ungen stabber rundt å river ned alt 😂 Så du mener att alle barn er slik? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet søndag kl 18:59 #7359 Del Skrevet søndag kl 18:59 (endret) Dojakitty skrev (25 minutter siden): Det handler ikke om det du sier her. Vi har alle vært førstegangsmødre og vet alt dette. Det som jeg tror er greia for de fleste her inne er det at det er NULL ydmykhet. Hun snakker om ting hun har N U L L peiling på, i såpass skråsikkerhet at det provosere voldsomt. Nå skjønner jeg ikke helt hvilken konkret sak du uttaler deg om. Jeg var veldig spesifikk i hva jeg omtalte i innlegget du siterte og forholder meg ikke til øvrige emner der hun viser manglende ydmykhet og kunnskapsløshet. Blir feil å svare så tilsynelatende generelt på en helt konkret sak. Poly skrev (26 minutter siden): Vel, nevner det fordi hun virker som en person som fort får noia om ikke alt er på stell. Og pynte så massivt til jul rett før fødsel er som og be om trøbbel. Fint om du tagger når du svarer. Jeg er ikke enig i at hun virker som en som får fort noia om ikke alt er på stell. Bare den sofarensingen nylig er vel et levende eksempel på det. Hun roter like mye som hun rydder og virker lite plaget av kaos i mine øyne. Når hun først tar fatt på noe har det ofte ligget kaotisk lenge. Endret søndag kl 18:59 av Fizzypo 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet søndag kl 19:02 #7360 Del Skrevet søndag kl 19:02 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå