Viola712 Skrevet 30. oktober #7261 Del Skrevet 30. oktober HalloDoktor skrev (28 minutter siden): Oppsummering for de som ikke orker å klikke seg gjennom babbelet hennes: Hun har tidvis voldsomme, kjempevonde rier. Det er ikke kynnere, for det har hun hatt mye av og vet hvordan de kjennes ut. Riene er så vonde at hun i går kveld måtte puste seg gjennom dem. Men nå kjenner hun ingenting. Det kan hende hun føder i dag, det kan hende hun føder om to uker, hun vet ikke. Hun er dritlei av å være gravid nå, men det er jo meningen at man skal bli dritlei på slutten så man er motivert for fødsel. Nå må hun få i seg litt frokost og sånt no 🫥 LYKKE TIL når de virkelige riene og selve fødselen kommer 😅 Jeg lurer veldig på hva hun baserer vurderingen om at hun har "ekstremt høy smerteterskel" på. (Og før Stinas venner kommer – her er ikke poenget mitt å kritisere henne for å ha vondt mot slutten av svangerskapet, men det at hun i all tid har sagt at hun tåler smerter så sinnsykt godt, men har klaget over svært smertefulle kynnere i et par måneder allerede.) Jeg vet ikke hvor mye mer av dette svangerskapet JEG holder ut. Og hun har "ekstreme smerter" i ribbeina. Lurer på hvilke ord hun skal bruke når det blir enda mer smerter😳 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalloDoktor Skrevet 30. oktober #7262 Del Skrevet 30. oktober Viola712 skrev (4 minutter siden): Og hun har "ekstreme smerter" i ribbeina. Lurer på hvilke ord hun skal bruke når det blir enda mer smerter😳 Haha ja. I tillegg at han presser så på ribbeina, men har droppet så langt ned i bekkenet? Jeg skjønner ikke 🫠 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 30. oktober #7263 Del Skrevet 30. oktober Viola712 skrev (3 minutter siden): Og hun har "ekstreme smerter" i ribbeina. Lurer på hvilke ord hun skal bruke når det blir enda mer smerter😳 «Sjukt ekstreme smerter»? 🤷🏼♀️ Vanskelig å nyansere når alt hele tiden er «sjukt» eller «ekstremt». 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 30. oktober #7264 Del Skrevet 30. oktober HalloDoktor skrev (1 minutt siden): Haha ja. I tillegg at han presser så på ribbeina, men har droppet så langt ned i bekkenet? Jeg skjønner ikke 🫠 Hun er jo så «petite» vettu. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalloDoktor Skrevet 30. oktober #7265 Del Skrevet 30. oktober Nussepus skrev (Akkurat nå): Hun er jo så «petite» vettu. Ja, sant! Det hadde jeg glemt 🤷♀️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyeblikk Skrevet 30. oktober #7266 Del Skrevet 30. oktober Nussepus skrev (4 minutter siden): Hun er jo så «petite» vettu. Jeg har sette henne irl. Hun er lav ja. Men ikke petite. Aldeles ikke. Mulig hun hadde sett mer «petite» ut uten de enorme silikonimplantatene. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 30. oktober #7267 Del Skrevet 30. oktober (endret) Orker ikke å se igjennom nå, rier er vondt. Jeg grein under riene mine. De første riene var helt greit. Men på slutten av fødselen var de helt forferdelig. Hun har nok bare litt sterke kynnere. Føler hun kanskje ordlegger seg litt feil? Er ikke helsepersonell men har nå født er barn. I seteleie, som forsovet kan være litt mer krevende enn vanlig fødsel. Endret 30. oktober av lillebamsemums 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 30. oktober #7268 Del Skrevet 30. oktober lillebamsemums skrev (1 time siden): Orker ikke å se igjennom nå, rier er vondt. Jeg grein under riene mine. De første riene var helt greit. Men på slutten av fødselen var de helt forferdelig. Hun har nok bare litt sterke kynnere. Føler hun kanskje ordlegger seg litt feil? Er ikke helsepersonell men har nå født er barn. I seteleie, som forsovet kan være litt mer krevende enn vanlig fødsel. Jeg tipper det er manglende erfaring som gjør at hun ikke vet hvor vondt en fødsel kan gjøre, noe som er helt naturlig om man ikke har født før. Jeg er spent på hvordan hun vil omtale fødselen når hun mener (modnings?)riene er kraftige og ekstremt vonde nå. Når hun ikke har noen referanse kan de nok sprenge smerteskalaen allerede nå for henne. Jeg har født barn som har ligget i både sete- og hodeleie. Begge deler er vondt. 😅 12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 30. oktober #7269 Del Skrevet 30. oktober (endret) PecanPie skrev (1 time siden): Jeg tipper det er manglende erfaring som gjør at hun ikke vet hvor vondt en fødsel kan gjøre, noe som er helt naturlig om man ikke har født før. Jeg er spent på hvordan hun vil omtale fødselen når hun mener (modnings?)riene er kraftige og ekstremt vonde nå. Når hun ikke har noen referanse kan de nok sprenge smerteskalaen allerede nå for henne. Jeg har født barn som har ligget i både sete- og hodeleie. Begge deler er vondt. 😅 Har kun et barn, hadde termin rett før Stina. Men hun valgte å komme til verden før termin. Gjorde absolutt ingenting for å prøve å fremme fødselen. Satt så og si bare i sofaen og så på tv 😂 i flere dager før vannet gikk. Er også veldig spent på hvordan hun vil takle fødselen siden hun allerede nå har mye smerter i føle henne. Alle opplever jo graviditet forskjellig, men føler ikke hun gjør så mye for å minske symptomene heller. Hun spiser jo masse som fremkaller sure oppstøt. Noe hun har klag på en del tidligere. Jeg drakk mengder melk mot slutten får å minske sure oppstøt. Spiste ikke sitrusfrukter, krydret mat og godteri. Tanken på brus gjorde at jeg kastet opp. Hadde en del smerter i ribbeina jeg også, fordi barnet mitt hadde hode opp mot ribbeina også lå puppen min og presset på andre siden. Som hun forklarte i går? I dag?!. Denne fødselen blir lang siden hun allerede nå har i teorien «starten den», og av erfaring så går de fleste som fremmer at de ønsker tidlig fødsel overtid. Så er veldig spent på hvordan dette går videre. Erfaring kommer jo, men som influenser burde hun ikke feil informere. Det kan skape usikkerhet hos de gravide. Selv om Stina er kjempe flink til å sjekke opp i ting og bruker gode kilder. Så må hun ordlegge seg bedre. Endret 30. oktober av lillebamsemums 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 30. oktober #7270 Del Skrevet 30. oktober «Ta ballen da Klovi! Ja ta ballen!» «neeeeei Klovi, mamma sin! Ja, mamma sin ball!» gaaaaawd 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guest90 Skrevet 30. oktober #7271 Del Skrevet 30. oktober Noen som vet sånn ca. hva Stina tjener på snap? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 30. oktober #7272 Del Skrevet 30. oktober Palmemor skrev (16 minutter siden): «Ta ballen da Klovi! Ja ta ballen!» «neeeeei Klovi, mamma sin! Ja, mamma sin ball!» gaaaaawd Håper hun ikke snapper baby språk på den måten til oss når babyen er kommet. Da blir det vondt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 30. oktober #7273 Del Skrevet 30. oktober lillebamsemums skrev (1 time siden): Har kun et barn, hadde termin rett før Stina. Men hun valgte å komme til verden før termin. Gjorde absolutt ingenting for å prøve å fremme fødselen. Satt så og si bare i sofaen og så på tv 😂 i flere dager før vannet gikk. Er også veldig spent på hvordan hun vil takle fødselen siden hun allerede nå har mye smerter i føle henne. Alle opplever jo graviditet forskjellig, men føler ikke hun gjør så mye for å minske symptomene heller. Hun spiser jo masse som fremkaller sure oppstøt. Noe hun har klag på en del tidligere. Jeg drakk mengder melk mot slutten får å minske sure oppstøt. Spiste ikke sitrusfrukter, krydret mat og godteri. Tanken på brus gjorde at jeg kastet opp. Hadde en del smerter i ribbeina jeg også, fordi barnet mitt hadde hode opp mot ribbeina også lå puppen min og presset på andre siden. Som hun forklarte i går? I dag?!. Denne fødselen blir lang siden hun allerede nå har i teorien «starten den», og av erfaring så går de fleste som fremmer at de ønsker tidlig fødsel overtid. Så er veldig spent på hvordan dette går videre. Erfaring kommer jo, men som influenser burde hun ikke feil informere. Det kan skape usikkerhet ihos de gravide. Selv om Stina er kjempe flink til å sjekke opp i ting og bruker gode kilder. Så må hun ordlegge seg bedre. Jeg er enig altså, mange av de tingene vi har sett gjennom svangerskapet gir ikke mening. Jeg hadde også en hel del matvarer som fremkalte sure oppstøt i mitt siste svangerskap, og da unngikk jeg de matvarene. Det var alt i alt mye enklere og mer behagelig enn å insistere på å innta det og slite med søvn pga sure oppstøt. Jeg skulle generelt ønske fødeklare influensere viste mer tålmodighet når det kommer til forestående fødsel. Jeg fikk begge barna «for tidlig» (dvs. på termindato og to uker før termindato pga igangsetting) fordi jeg hadde innstilt meg på å gå maks over termin. Men både fraværet av sure oppstøt og tålmodighet hadde vel blitt dårlig med content. Jammen godt jeg ikke livnærer meg av å holde monologer på Snapchat. 😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne1975 Skrevet 30. oktober #7274 Del Skrevet 30. oktober lillebamsemums skrev (1 time siden): Har kun et barn, hadde termin rett før Stina. Men hun valgte å komme til verden før termin. Gjorde absolutt ingenting for å prøve å fremme fødselen. Satt så og si bare i sofaen og så på tv 😂 i flere dager før vannet gikk. Er også veldig spent på hvordan hun vil takle fødselen siden hun allerede nå har mye smerter i føle henne. Alle opplever jo graviditet forskjellig, men føler ikke hun gjør så mye for å minske symptomene heller. Hun spiser jo masse som fremkaller sure oppstøt. Noe hun har klag på en del tidligere. Jeg drakk mengder melk mot slutten får å minske sure oppstøt. Spiste ikke sitrusfrukter, krydret mat og godteri. Tanken på brus gjorde at jeg kastet opp. Hadde en del smerter i ribbeina jeg også, fordi barnet mitt hadde hode opp mot ribbeina også lå puppen min og presset på andre siden. Som hun forklarte i går? I dag?!. Denne fødselen blir lang siden hun allerede nå har i teorien «starten den», og av erfaring så går de fleste som fremmer at de ønsker tidlig fødsel overtid. Så er veldig spent på hvordan dette går videre. Erfaring kommer jo, men som influenser burde hun ikke feil informere. Det kan skape usikkerhet hos de gravide. Selv om Stina er kjempe flink til å sjekke opp i ting og bruker gode kilder. Så må hun ordlegge seg bedre. Gratulerer med baby!🥰🥰 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 30. oktober #7275 Del Skrevet 30. oktober PecanPie skrev (30 minutter siden): Jeg er enig altså, mange av de tingene vi har sett gjennom svangerskapet gir ikke mening. Jeg hadde også en hel del matvarer som fremkalte sure oppstøt i mitt siste svangerskap, og da unngikk jeg de matvarene. Det var alt i alt mye enklere og mer behagelig enn å insistere på å innta det og slite med søvn pga sure oppstøt. Jeg skulle generelt ønske fødeklare influensere viste mer tålmodighet når det kommer til forestående fødsel. Jeg fikk begge barna «for tidlig» (dvs. på termindato og to uker før termindato pga igangsetting) fordi jeg hadde innstilt meg på å gå maks over termin. Men både fraværet av sure oppstøt og tålmodighet hadde vel blitt dårlig med content. Jammen godt jeg ikke livnærer meg av å holde monologer på Snapchat. 😂 Jupp, du gjorde det samme som meg. Unngikk matvarene som fremmet det. Står veldig mange tips osv om det på nettet. Så hun kunne fint bare googlet det. Også hadde vi sluppet unna endel av klagene hennes. Men hun må vell poste x antall videoer vær dag for å opprettholde seere eller noe. 🤷♀️ Janne1975 skrev (15 minutter siden): Gratulerer med baby!🥰🥰 tusen takk ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 30. oktober #7276 Del Skrevet 30. oktober Fødekam, faktisk.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 30. oktober #7277 Del Skrevet 30. oktober Øyeblikk skrev (7 timer siden): Jeg har sette henne irl. Hun er lav ja. Men ikke petite. Aldeles ikke. Mulig hun hadde sett mer «petite» ut uten de enorme silikonimplantatene. Hun ser ganske tynn ut. Eller hvordan ser hun ut irl? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyeblikk Skrevet 30. oktober #7278 Del Skrevet 30. oktober Sannhetsøkende skrev (20 minutter siden): Hun ser ganske tynn ut. Eller hvordan ser hun ut irl? Som en vanlig dame som matcher høyden sin. Hverken mer eller mindre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 30. oktober #7279 Del Skrevet 30. oktober Viola712 skrev (8 timer siden): Og hun har "ekstreme smerter" i ribbeina. Lurer på hvilke ord hun skal bruke når det blir enda mer smerter😳 Hun har hatt ekstreme smerter i ett år nå. Aldri vært borti makan til syting i en graviditet. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 30. oktober #7280 Del Skrevet 30. oktober Tradegy skrev (1 time siden): Fødekam, faktisk.. Hva med det? 😊 Fødekam tilbyr de på mitt lokale sykehus og jeg hadde med min egen under forrige fødsel. Skal ikke kimse av effekten det kan ha når riene ikke er på sitt verste, men begynner å dra seg til litt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå