Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

lillebamsemums skrev (8 minutter siden):

Ja, det var det jeg tenkte meg. Men hadde liksom ikke helt fått det med meg om hun skulle eller ikke. Vi har selv valgt å sette det på badet. Måtte fjerne et annet møbel for å få plass. Men finnes alltid ulike løsninger ☺️

Jeg hadde stellebord på rommet til eldste pga plassmangel. Går helt fint å ha en bolle med vann med seg til stelleplassen. Så kom tredjemann og da brukte vi bare våtservietter, på badet 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Palmemor skrev (På 21.10.2024 den 20.59):

Jeg hadde stellebord på rommet til eldste pga plassmangel. Går helt fint å ha en bolle med vann med seg til stelleplassen. Så kom tredjemann og da brukte vi bare våtservietter, på badet 😂

Vi fikk veldig klar beskjed av jordmor på kurs at det ikke var anbefalt å bruke våtservietter for mye (altså så lite så mulig) pga det kan føre til eksem og såre/røde barne rumper 

Endret av lillebamsemums
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (4 minutter siden):

Vi fikk veldig klar beskjed av jordmor på kurs at det ikke var anbefalt å bruke våtservietter for mye (altså så lite så mulig) pga det kan føre til eksem og spre barne rumper 

Spre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (13 minutter siden):

Vi fikk veldig klar beskjed av jordmor på kurs at det ikke var anbefalt å bruke våtservietter for mye (altså så lite så mulig) pga det kan føre til eksem og spre barne rumper 

Som sagt, det var tredjemann. Var fornøyd om han ble rein 😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (1 minutt siden):

Som sagt, det var tredjemann. Var fornøyd om han ble rein 😂😂

😂😂 ja, er veldig forståelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stina pakker alt hun trenger til å stelle babyen på tralla - inkludert ett lass med sukkerfritt godteri… 

Hun er da like avhengig av kunstig søtning som hun hevder å være av sukker - tydeligvis spises og drikkes det mengder av snop og brus hver eneste dag. (hun kan ikke spise sukker, for da spiser hun godis hele tiden - men det gjør hun jo tydeligvis uansett, bare da med søtningsmidler istedet)

Det er kanskje mer riktig å si at man ikke har selvkontroll? 

• Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det barnerommet er bare helt grusomt. Fatter ikke at hun kan si at det er så koselig innpå der. Et av de verste jeg har sett 🙈

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitesnake69 skrev (6 minutter siden):

Det barnerommet er bare helt grusomt. Fatter ikke at hun kan si at det er så koselig innpå der. Et av de verste jeg har sett 🙈

Er nok veldig smak å behag. Er glad hun bruker farger i stede for brun/hvit. Er vell ish det som er inn nå. Lite farger og mest mulig nøytralt 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illusen skrev (3 timer siden):

Stina pakker alt hun trenger til å stelle babyen på tralla - inkludert ett lass med sukkerfritt godteri… 

Hun er da like avhengig av kunstig søtning som hun hevder å være av sukker - tydeligvis spises og drikkes det mengder av snop og brus hver eneste dag. (hun kan ikke spise sukker, for da spiser hun godis hele tiden - men det gjør hun jo tydeligvis uansett, bare da med søtningsmidler istedet)

Det er kanskje mer riktig å si at man ikke har selvkontroll? 

Kødder du? Godteri på tralla??🤣🤣🤣 ja her er det avhengighet på høyt nivå! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det virker ekstremt, men når jeg googlet og leste tips før baby kom, så fikk jeg masse anbefalinger om å ha en kurv eller en slik tralle med alt du måtte ha behov for, og snacks & drikke var spesifisert. Du kan bli sittende lenge på samme sted å amme eller om baby sovner på armen de første ukene.

Får følelsen av at hun har lest de samme tipsene og rigger seg for å ha alt innen en armlengdes avstand. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (7 timer siden):

Er nok veldig smak å behag. Er glad hun bruker farger i stede for brun/hvit. Er vell ish det som er inn nå. Lite farger og mest mulig nøytralt 

Men det er litt merkelig å kjøre samme farge på vinduskarmer og dør som på veggene. Det blir litt mye grønt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mippiie123 skrev (På 20.10.2024 den 17.19):

Babyshower i dag! Trodde faktisk ikke hun ble å få siden hun har termin straks. Men veldig hyggelig siden hun hadde ønsket det!

Er det vanlig med babyshower så nært termin? De jeg har vært i har vært 7-8 uker før termin. 

Fordi du var i en babyshower en gang, så er det normalen? Hva betyyyr det for deg og oss, når henne babyshower er?? 

lillebamsemums skrev (12 timer siden):

Ser hun forbereder seg på stell etter fødsel nå. Men har hun nevnt noe angående vann?
Vet hun tidligere har snakket om at de ikke hadde plass til stellebord på badet. Men å kun bruke våtservietter er ikke anbefalt. Skal hun lage engangskluter? Vet det er noen som gjør det. 

Hvorfor bryr du deg om dette??

lillebamsemums skrev (11 timer siden):

Røde* autokorrekt på tlf

Såre* var vel mer logisk. Ikke viktig, men måtte bare..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stay skrev (3 timer siden):

Fordi du var i en babyshower en gang, så er det normalen? Hva betyyyr det for deg og oss, når henne babyshower er?? 

Hvorfor bryr du deg om dette??

Såre* var vel mer logisk. Ikke viktig, men måtte bare..

Fordi jeg lurer på hvordan hun skal løse det? Har selv vært inne på tanken med å lage sånne kluter. Vi begge er førstegangs mødre og må jo få komme med spørsmål 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (7 minutter siden):

Fordi jeg lurer på hvordan hun skal løse det? Har selv vært inne på tanken med å lage sånne kluter. Vi begge er førstegangs mødre og må jo få komme med spørsmål 

Fikk den her i babyshowern sist. Veldig god☺️ 

IMG_5034.png

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 minutt siden):

Fikk den her i babyshowern sist. Veldig god☺️ 

IMG_5034.png

Takk, den skal jeg sjekke ut. Er den kjøpt på apoteket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stay skrev (8 timer siden):

Jeg skrev «de» som i flertall, men jeg skrev aldri at det var normalen. 
Har bare hatt inntrykk av at det bruker å være litt tidligere fordi mange føder før termin. 
Chill, spurte et enkelt spørsmål. Hvis det plager deg at folk spør om ting på et diskusjonsforum så er kanskje ikke dette plassen for deg.

Endret av Mippiie123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (1 time siden):

Takk, den skal jeg sjekke ut. Er den kjøpt på apoteket ?

Jepp. Apotek 1. Brukte tøyservietter og den der, men skal visst være ganske enkelt å lage egne våtservietter uten at jeg har prøvd. 😅 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebamsemums skrev (2 timer siden):

Vi har hatt stellebord på annet rom enn badet. Aldri brukt våtservietter eller laget på forhånd selv.

Har hatt babyolje (helst i pumpeflaske), vann i pumpeflaske (kokte vannet først så det ikke skulle bli ekkelt ved å stå en stund aner ikke om det trengs), tørre stellekluter. Pumpeflasker så jeg kunne væte klutene med 1 hånd. Vasket ofte kun med babyolje faktisk, da ble baby ikke sår og trengte ikke smøre noe særlig :) Et par ganger var det helt bæsjeeksplosjon da måtte uannsett hele baby bades så da var det ikke så viktig hvor stellebordet var.

Hadde våtservietter kun til å tørke over egne hender etter bleieskift. Så bar jeg med meg baby og la på gulvet på badet eller trygt sted i stua og så vasket jeg hendene.

Trodde jeg måtte ha stellebord ved vask men fant egentlig ut at det funket helt greit uten.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men jeg hadde stellebord i stua. Ikke plass på badet. Lagde egne våtservietter av tørre kluter og kokosolje, slik som Stina selv sier hun ønsker. Syns det er helt innafor. Hadde også nøyaktig samme «ammestasjon» proppfull av mat og godis. Er vel en av de smarteste tingene jeg har sett fra henne. Så er jeg i alle fall en motvekt her i mengden med folk som skal ta henne for de merkeligste ting, når det er nok av andre ting å FAKTISK ta henne på.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...