Melus Skrevet 10. oktober #6581 Del Skrevet 10. oktober lillebamsemums skrev (3 timer siden): Hadde min samboer og jeg vært på samme rom som henne måtte vi ha byttet rom. (Er enkelte sykehus som man enda deler rom med 2-4 andre, ikke under fødsel, men etter på) At noen dynker seg i parfyme på et sykehus hvor alt skal være hygienisk osv så tenker jeg at man heller burde dra hjem. Folk med kronisk migrene blant annet ville ha reagert veldig på dette. Og blitt sikkelig syke, hvorfor var hun så opptatt av å kjøpe parfyme fritt også skal hun ha med seg 3 parfymer etter på? Jeg ser ikke logikken ? 😳 Ja, jeg hadde også fått problemer. Tror det er mange som reagerer på parfyme. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 10. oktober #6582 Del Skrevet 10. oktober Malmfrid skrev (2 timer siden): Det jeg ikke forstår er at folk tar med klær til barnet - bortsett fra hentesettet. Brukte alltid sykehusets klær både til babyene og meg selv - godt med hva man slipper å vaske etterpå 😅 Jeg liker å kle barnet i egne klær, mye bedre det. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 10. oktober #6583 Del Skrevet 10. oktober elskersommer skrev (2 timer siden): Hun skal vel føde på Tønsberg.. jeg hadde enerom med mine to og fikk ligge 1 uke begge gangene☺️ ja, som nevnt tidligere er jo dette veldig ulikt fra sted til sted. Palmemor skrev (1 time siden): Det handler om plass og kapasitet. Jeg fødte i juli og dro hjem etter 4 timer. Jeg har også født på høsten to ganger og eneste gang jeg fikk være «lenge» var for 20 år siden. Da fødte jeg på tirsdag og dro hjem torsdag kveld. Så hvis man får være én uke der er det fordi de har god plass og/eller det er komplikasjoner ved fødsel. De kan ikke tvinge deg hjem, men ofte sender de folk hjem så tidlig så mulig så det kan bli gjort klart til neste. Vi har lang reisevei til sykehuset, så derfor har vi fått beskjed om å være tilstede til 48t kontrollen er gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10. oktober #6584 Del Skrevet 10. oktober Palmemor skrev (1 time siden): Det handler om plass og kapasitet. Jeg fødte i juli og dro hjem etter 4 timer. Jeg har også født på høsten to ganger og eneste gang jeg fikk være «lenge» var for 20 år siden. Da fødte jeg på tirsdag og dro hjem torsdag kveld. Så hvis man får være én uke der er det fordi de har god plass og/eller det er komplikasjoner ved fødsel. Null komplikasjon med nr 1. Fødsel varte 6 timer. Nr 2 kom riktignok med planlagt keisersnitt men jeg fikk bli det jeg ønsket begge gangene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 10. oktober #6585 Del Skrevet 10. oktober lillebamsemums skrev (24 minutter siden): ja, som nevnt tidligere er jo dette veldig ulikt fra sted til sted. De kan ikke tvinge deg hjem, men ofte sender de folk hjem så tidlig så mulig så det kan bli gjort klart til neste. Vi har lang reisevei til sykehuset, så derfor har vi fått beskjed om å være tilstede til 48t kontrollen er gjort. Selvsagt blir ingen tvunget, men du får ikke bli ei uke i ferieavviklinga om fødsel og barsel går bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 10. oktober #6586 Del Skrevet 10. oktober Malmfrid skrev (3 timer siden): Det jeg ikke forstår er at folk tar med klær til barnet - bortsett fra hentesettet. Brukte alltid sykehusets klær både til babyene og meg selv - godt med hva man slipper å vaske etterpå 😅 Mange sykehus har ikke klær til baby. Vi fikk bare noen tynne tepper + dyne. Og er det barselhotell er det ikke alltid noe særlig med sykehusskjorte til mor heller, og dessuten ikke lov å gå i cafe/restaurant i sykehusklærne. Så noen steder er det helt nødvendig å ha med egne klær til seg og baby Veldig merkelig å ta med parfyme da. Husker jeg kjøpte ny parfymefri bodylotion til og med fordi det sto overalt at man ikke måtte bruke parfyme eller smøre seg med ting med parfyme første tiden pga. baby? Trodde hun hadde lest seg opp på sånt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 10. oktober #6587 Del Skrevet 10. oktober illnevertell skrev (På 4.10.2017 den 17.55): Er ikke bare deg nei. Søt jente - men der stopper det. Er ikke søt lenger heller. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 10. oktober #6588 Del Skrevet 10. oktober SoftKitty skrev (59 minutter siden): Mange sykehus har ikke klær til baby. Vi fikk bare noen tynne tepper + dyne. Og er det barselhotell er det ikke alltid noe særlig med sykehusskjorte til mor heller, og dessuten ikke lov å gå i cafe/restaurant i sykehusklærne. Så noen steder er det helt nødvendig å ha med egne klær til seg og baby Veldig merkelig å ta med parfyme da. Husker jeg kjøpte ny parfymefri bodylotion til og med fordi det sto overalt at man ikke måtte bruke parfyme eller smøre seg med ting med parfyme første tiden pga. baby? Trodde hun hadde lest seg opp på sånt. Ok - det var sånn i min tid - men det er lenge siden. Ingen hadde med egne klær da - bortsett fra hentesettet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemy Skrevet 10. oktober #6589 Del Skrevet 10. oktober Malmfrid skrev (5 timer siden): Det jeg ikke forstår er at folk tar med klær til barnet - bortsett fra hentesettet. Brukte alltid sykehusets klær både til babyene og meg selv - godt med hva man slipper å vaske etterpå 😅 Her var det kun eldste som fikk på pysj fra sykehuset. De to andre ble tulla inn i teppe bare, så kledde vi på når vi kom på barselhotellet. Svigerinna mi derimot lot ungene være i bare bleia mens de var på sykehuset. " ingen som sa vi skulle kle på" sa hun begge gangene 🤯 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 10. oktober #6590 Del Skrevet 10. oktober Villemy skrev (9 minutter siden): Her var det kun eldste som fikk på pysj fra sykehuset. De to andre ble tulla inn i teppe bare, så kledde vi på når vi kom på barselhotellet. Svigerinna mi derimot lot ungene være i bare bleia mens de var på sykehuset. " ingen som sa vi skulle kle på" sa hun begge gangene 🤯 Jeg husker at mine fikk bodyer på sykehuset - eller låne, da. Men som sagt - det er lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 10. oktober #6591 Del Skrevet 10. oktober Jeg ser på snappen som underholdning da 😅 Tar med barberhøvel i fødebagen fordi at man ikke kan gå tre dager uten å barbere seg under armene. Unnskyld meg hvis det er jeg som er unormal her, men jeg synes dette er morsomt. Jeg forstår at vi alle er forskjellige, men da jeg hadde født og senere sto i dusjen på sykehuset så var jeg mer opptatt av å komme meg ut til bebisen så fort som mulig, jeg tenkte bare ikke på å stå og høvle meg og krølle håret. Men vi er alle forskjellige, og litt self-care skader ingen. Parfyme er dog en annen sak. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 10. oktober #6592 Del Skrevet 10. oktober Villemy skrev (49 minutter siden): Her var det kun eldste som fikk på pysj fra sykehuset. De to andre ble tulla inn i teppe bare, så kledde vi på når vi kom på barselhotellet. Svigerinna mi derimot lot ungene være i bare bleia mens de var på sykehuset. " ingen som sa vi skulle kle på" sa hun begge gangene 🤯 Jeg kledde ikke på min heller de første 3 dagene. Hadde på bleie, mye hud mot hud, og brukte de teppene til å tulle ungen inn i. Det funket fint for oss 😄 Men jeg ventet ikke på at noen skulle be meg kle på da. Jeg bare følte at baby var varm nok og at det var mer praktisk med de kladdene bare. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 10. oktober #6593 Del Skrevet 10. oktober Zenhouse skrev (25 minutter siden): Jeg ser på snappen som underholdning da 😅 Tar med barberhøvel i fødebagen fordi at man ikke kan gå tre dager uten å barbere seg under armene. Unnskyld meg hvis det er jeg som er unormal her, men jeg synes dette er morsomt. Jeg forstår at vi alle er forskjellige, men da jeg hadde født og senere sto i dusjen på sykehuset så var jeg mer opptatt av å komme meg ut til bebisen så fort som mulig, jeg tenkte bare ikke på å stå og høvle meg og krølle håret. Men vi er alle forskjellige, og litt self-care skader ingen. Parfyme er dog en annen sak. Ja, det er jo nettopp det - underholdning 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 11. oktober #6594 Del Skrevet 11. oktober Zenhouse skrev (10 timer siden): Jeg ser på snappen som underholdning da 😅 Tar med barberhøvel i fødebagen fordi at man ikke kan gå tre dager uten å barbere seg under armene. Unnskyld meg hvis det er jeg som er unormal her, men jeg synes dette er morsomt. Jeg forstår at vi alle er forskjellige, men da jeg hadde født og senere sto i dusjen på sykehuset så var jeg mer opptatt av å komme meg ut til bebisen så fort som mulig, jeg tenkte bare ikke på å stå og høvle meg og krølle håret. Men vi er alle forskjellige, og litt self-care skader ingen. Parfyme er dog en annen sak. Self care er supert! Jeg hyller det! Og det er STOR underholdning,absolutt. Men det som provoserer (meg i alle fall) er at det går an å være så out of touch with reality. Man kan faktisk ikke skylde ALT på det å være en uvitende førstegangsfødende. Det har vi alle vært. Men å tro at man skal ligge på føden å barbere seg under armene,og krølle håret å bruke 3 forskjellige parfymer. Da mener mener jeg man bør legge bort telefonen,speilet og selfiesticken å ta seg en runde med seg selv. 12 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 11. oktober #6595 Del Skrevet 11. oktober SoftKitty skrev (10 timer siden): Jeg kledde ikke på min heller de første 3 dagene. Hadde på bleie, mye hud mot hud, og brukte de teppene til å tulle ungen inn i. Det funket fint for oss 😄 Men jeg ventet ikke på at noen skulle be meg kle på da. Jeg bare følte at baby var varm nok og at det var mer praktisk med de kladdene bare. Samme her å. Lå 2 døgn med tredje. Baby i bleie og pledd, jeg i oppkneppa sjukehusskjorte. Mye bonding og hud mot hud. Hadde pakka stor bagg som stod urørt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. oktober #6596 Del Skrevet 11. oktober Jeg har født fire ganger og spesielt de to siste gangene pakket jeg ganske mye. Hadde litt erfaring med ting som var "kjekke å ha", men også ting jeg tok med for ekstra komfort og bare "i tilfelle". Men jeg var ikke i NÆRHETEN av å ha med disse mengder som Stina har pakket, det er helt spinnvilt. Hvor skal hun ha alle tingene?? Er ikke akkurat såå mye bagasjeplass på et barselrom. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 11. oktober #6597 Del Skrevet 11. oktober Amatariel skrev (3 minutter siden): Jeg har født fire ganger og spesielt de to siste gangene pakket jeg ganske mye. Hadde litt erfaring med ting som var "kjekke å ha", men også ting jeg tok med for ekstra komfort og bare "i tilfelle". Men jeg var ikke i NÆRHETEN av å ha med disse mengder som Stina har pakket, det er helt spinnvilt. Hvor skal hun ha alle tingene?? Er ikke akkurat såå mye bagasjeplass på et barselrom. Håper hun kommer på flermannsrom 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 11. oktober #6598 Del Skrevet 11. oktober Dojakitty skrev (1 minutt siden): Håper hun kommer på flermannsrom Men skapene på sykehuset er så smale at jeg ser ikke for meg at du klarer å sortere ut alt mulig derfra. Kan være at de tenker å ha det stående i bilen så må PF løpe opp og ned med pakkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 11. oktober #6599 Del Skrevet 11. oktober Dojakitty skrev (1 time siden): Self care er supert! Jeg hyller det! Og det er STOR underholdning,absolutt. Men det som provoserer (meg i alle fall) er at det går an å være så out of touch with reality. Man kan faktisk ikke skylde ALT på det å være en uvitende førstegangsfødende. Det har vi alle vært. Men å tro at man skal ligge på føden å barbere seg under armene,og krølle håret å bruke 3 forskjellige parfymer. Da mener mener jeg man bør legge bort telefonen,speilet og selfiesticken å ta seg en runde med seg selv. Det har du helt rett i. Jeg hadde nok selv ville tatt med litt ting for å kunne føle meg bra, men det er jo snakk om småtteri i forhold til det der. Og barbering er virkelig det siste jeg hadde tenkt på. Er jo såvidt jeg gidder å barbere meg til vanlig 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 11. oktober #6600 Del Skrevet 11. oktober Aintnofun skrev (3 minutter siden): Det har du helt rett i. Jeg hadde nok selv ville tatt med litt ting for å kunne føle meg bra, men det er jo snakk om småtteri i forhold til det der. Og barbering er virkelig det siste jeg hadde tenkt på. Er jo såvidt jeg gidder å barbere meg til vanlig 😅 Greia er at jeg skjønner alt hun sier. At hun vil være komfortabel, at hun heller ønsker å ha med for mye enn for lite. Dette har jeg null problem med å skjønne, jeg er akkurat lik. Men jeg skjønner overhodet ikke prioriteringene. Jeg skjønner at hun overhodet ikke kan forstå hvordan det er å ha født,plutselig ha en baby der hele tiden som skal ha all oppmerksomhet. Men det som jeg sliter med er at hun tror oppriktig at det er sånn at «babyen sover mye og derfor kan jeg dusje når babyen kaster opp i håret mitt og det tar 10 minutt å krølle». PÅ FØDEN. Jeg skjønner overhodet ikke at det går an å tenke sånn i en alder av 30. 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå