Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Harnoejegvilsi skrev (13 minutter siden):

Hun har et undertrykk på 59. De fleste ligger på 60. 
Jeg har selv alltid hatt et trykk på 90/50. Og lever fint med det. Kan ikke stå lenge i en og samme stilling da det kan medføre besvimelse, dusje i for varmt vann osv. Men man lever fint med det. Nå er jo Stina gravid og det er lettere å besvime, utrolig nok, når man er gravid. Hun må bare ta litt mere hensyn til at hun spiser og drikker godt. 

Normalt undertrykk er 80, ikke 60. (120/80)

Under 60 er definert som lavt undertrykk.

Overtrykk er definert som lavt når det er under 90. 

Vi er ulike, og ditt blodtrykk er i utgangspunktet lavt pr definisjon. For din kropp kan det likevel fungere bra, men det betyr ikke at det er det vanlige.

Stina hadde lavt blodtrykk. Det blir teit å påstå noe annet. Det var dog ikke ekstremt lavt.

Nå skal ikke jeg påstå å vite noe særlig om det da jeg aldri har hatt blodtrykksfall, men er det mulig at det var på vei oppover da det ble sjekket, og at det altså var lavere da hun "kollapset"?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagbladet er jo helt ekstreme til og skrive om alt hva disse ubetydelige influencere gjør... Så det burde ikke komme som en bombe for folk at dette også ble ett tema 🙈

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (7 timer siden):

Hun har testa jevnt og trutt hele høsten. Og det er helt greit å teste før man begynner på IVF. Hun testet generelt mer enn det andre kvinner utrykker at de gjør. 

Etter min erfaring med andre kvinner, så begynner mange å da mener jeg mange å teste allerede 5/6 dpo, så hun er nok ikke så unormal fra andre vil jeg si. Du kan jo gå inn på alle disse prøver forumene å se der også.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ganske vanlig å bli svimmel om man beveger seg fort eller kommer seg raskt opp i svangerskapet?? 😅😅

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (7 timer siden):

Alt ved den dama der er jo sykelig, det er ikke en eneste dag hvor det ikke klages om kvalme, oppkast, svimmelhet eller nedsatt matlyst. Nevrotisk vil jeg kalle det. Setter spørsmålstegn ved  hvordan noen i en sånn sykelig tilstand skal klare å ta seg av et barn, når man ikke klarer å ta seg av seg selv engang. For det kommer ikke til å bli bedre når det barnet er født, da blir det nye runder med andre ting. 

Å gå gravid er tøft å det er LOV å synes det, ikke alle har enkle graviditeter. Jeg hater å gå gravid. Men når barnet kommer ut er livet 100 ganger bedre, kan ikke sammenlignes med å være gravid engang. Så det trenger ikke å bli verre nei, så fordi om du syntes det var tøft å takle babyen kontra graviditeten så trenger ikke alle å føle det. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et inntrykk av at hun leser mye på nett og på de gravid appene om ulike symptomer på  svangerskap og tar alle selv. En annen ting jeg har reagert på, er at hun tar blodprøver og googler seg sikkert frem til om det er for høyt eller for lavt og kontakter legen selv for å ta en ny prøve. Som for eksempel det med jern. Man får som regel melding fra legen dersom det er noe avvik på en av prøvene, men her tar hun saken i egne hender. Er det slik det er å være hypokonder? Det kan umulig være så sunt for henne å ha det på den måten, både nå og senere i svangerskapet hvor det blir tøffere og tøffere. Skal man bare fokusere på det negative så blir man gæren av det til slutt. En annen ting også som jeg stusser over, hun bærer ikke handleposene selv men å drive i hagen går tydeligvis fint for nakken. 
Hun er ekstremt selvopptatt og egoistisk person. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, var innom og så snappen hennes etter å ha skummet litt i noen av kommentarene her (følger henne ikke ellers, hun er ikke for meg, men ble nysgjerrig pga tråden her)...

Ja... Wow, er egentlig det jeg har å si...
Mulig det er meg det er noe rart med, men at man kan få blodtrykksfall og noen ganger kaste opp ut av det blå trodde jeg var veldig vanlig/"dagligdags", og at folk flest opplever det/er vant til at det skjer en i hytt og pine, gravid eller ei, egentlig...?

Nå følger jeg henne som sagt ikke, så jeg vet jo ikke noe særlig om henne, men sliter hun veldig med hypokondri, helseangst, angst eller andre psykiske ting?
(Spør fordi jeg antar hun kanskje har lagt ut noe om det hvis det er normalt for henne å dele så private ting i detalj og så voldsom utstrekning, og fordi det virket veldig spesielt/nevrotisk å lage så mye styr av noe jeg trodde "alle" opplever i varierende grad her og der, og har vel også tenkt at det er noe "alle" vet at er normalt... Har bare aldri vært ute for noe lignende eller noe i nærheten av så voldsomt, og det tross at jeg kjenner både hypokondere og folk med helseangst altså...)

Lurer også på: Er hun kronisk syk eller har f. eks. et høyrisiko-svangerskap?
(Altså, både fordi hun kontaktet legevakten og fordi de tok henne inn lurte jeg på om det er noe slikt som kan forklare det?)

Om noen vet?

Spør sikkert utrolig dumt, ble bare overrasket av flere ting her egentlig...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (9 timer siden):

Normalt undertrykk er 80, ikke 60. (120/80)

Under 60 er definert som lavt undertrykk.

Overtrykk er definert som lavt når det er under 90. 

Vi er ulike, og ditt blodtrykk er i utgangspunktet lavt pr definisjon. For din kropp kan det likevel fungere bra, men det betyr ikke at det er det vanlige.

Stina hadde lavt blodtrykk. Det blir teit å påstå noe annet. Det var dog ikke ekstremt lavt.

Nå skal ikke jeg påstå å vite noe særlig om det da jeg aldri har hatt blodtrykksfall, men er det mulig at det var på vei oppover da det ble sjekket, og at det altså var lavere da hun "kollapset"?

Stina har IKKE et veldig unormalt lavt bt. I graviditet er man mer bekymret for et for høyt trykk med de konsekvenser det kan være, kontra et lavt. Et diastolisk trykk på under 60 er pr definisjon tegn på et lavt bt. Det stemmer. Samtidig ikke bekymringsverdig på en ung og ellers frisk kvinne. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (10 timer siden):

Dagbladet:

"HASTET TIL LEGEVAKTA. DET SVARTNET HELT" og blinkende rødt med Stina i sykesengen

Herregud!?😂😂😂😂

Veldig overdramatisert 😅😱

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (2 timer siden):

Er det ikke ganske vanlig å bli svimmel om man beveger seg fort eller kommer seg raskt opp i svangerskapet?? 😅😅

Regner med det. Men aner ikke. 
har vertfall skjedd i alle mine 4 svangerskap. 
men komisk er hele opplegge, og svartnet og falt i bakken nærmest…. Trur sjeldent mann går gjennnom svangerskap uten ett eneste symptom

følger henne ikke. Men trykket innom få ganger og aldri sett liggnende. Fikk jaffal inntrykk av at i hennes verden er det ikke forskjell og være gravid/ kontra og ikke vær. 

vet ingen statistikk, Men alle jeg har hørt om og snakket med er mye plaget i svangerskap, kvalme, bekken, hodepine, smerter  i kroppen. 
Men har har ikke sett liggnende i virkeligheten eller på sosial medier. 

Føler andre fortelle om hvordan det går, jo idag er jeg kvalm osv. Alt er ikke dans på roser når mann er gravid alltid.

Mens min mening er at hun tar det opp på en vannvittig umoden måte. Så jeg nesten begynner og lure på hvordan hun skal takle ting🙈

og syns forsåvidt begge to virker til og tru at andre ikke har opplevd og være gravid før😅

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer

Er visst vanskelig for folk å forstå at hun nok er redd for å miste igjen og er veldig obs på alle symptomer. Og det å få blodtrykksfall og nesten besvime er veldig ekkelt og da blir hun kanskje da ekstra bekymret for at noe skal skje med barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (5 minutter siden):

Er visst vanskelig for folk å forstå at hun nok er redd for å miste igjen og er veldig obs på alle symptomer. Og det å få blodtrykksfall og nesten besvime er veldig ekkelt og da blir hun kanskje da ekstra bekymret for at noe skal skje med barnet. 

Ja, men de sjekket aldri barnet? De vet jo ikke om barnet puster heller, for at legevakten ikke hadde kapasitet ? Men hu har time på mandagen? Hu har jo bare fått beskjed om å ikke reise seg opp fort, ikke noe mer enn det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunfl0wer skrev (3 minutter siden):

Jeg syns det er vanskelig å forstå ja, faktisk. Nå vet jeg jo ikke hvordan det er for andre, men tidvis kan jeg ha blodtrykksfall mange ganger om dagen, og jeg kan også kaste opp i tide og utide uten at jeg er gravid engang (som vel er enda mer normalt ved graviditet, kanskje også blodtrykksfall? Jeg ville iallefall tenkt på det som logisk). Hvis så dagligdagse ting som å bli litt svimmel eller oppleve blodtrykksfall skulle tatt livet av fostre ville jeg tenkt at vi var utryddet for lengst.

Det jeg derimot har hørt om at kan gjøre at man mister er å være nevrotisk, for stresset, ha mye angst og bekymre seg mye...

Dette er ikke vondt ment mot Stina altså, det var mer bare for å svare på hvorfor jeg kan syns det er vanskelig å forstå. Med det sagt forstår jeg selvsagt at alle er forskjellige, det er ikke noe galt med det, jeg mener ikke at hun er et dårlig menneske eller noe stygt med det, det er bare åpenbart stor forskjell på oss.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (32 minutter siden):

Jeg syns det er vanskelig å forstå ja, faktisk. Nå vet jeg jo ikke hvordan det er for andre, men tidvis kan jeg ha blodtrykksfall mange ganger om dagen, og jeg kan også kaste opp i tide og utide uten at jeg er gravid engang (som vel er enda mer normalt ved graviditet, kanskje også blodtrykksfall? Jeg ville iallefall tenkt på det som logisk). Hvis så dagligdagse ting som å bli litt svimmel eller oppleve blodtrykksfall skulle tatt livet av fostre ville jeg tenkt at vi var utryddet for lengst.

Det jeg derimot har hørt om at kan gjøre at man mister er å være nevrotisk, for stresset, ha mye angst og bekymre seg mye...

Dette er ikke vondt ment mot Stina altså, det var mer bare for å svare på hvorfor jeg kan syns det er vanskelig å forstå. Med det sagt forstår jeg selvsagt at alle er forskjellige, det er ikke noe galt med det, jeg mener ikke at hun er et dårlig menneske eller noe stygt med det, det er bare åpenbart stor forskjell på oss.

Sånn som hu holder på også foran kameraet så er det jo ikke så rart😅 men hu lever jo vel av det😔 pleier ikke å se noe mer på henne, men på storyen stod det holdt på å besvime av eller noe, prøvde sikkert å være dramatisk😅 men så forsetter hu videre 🙃

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Nonish91 skrev (45 minutter siden):

Ja, men de sjekket aldri barnet? De vet jo ikke om barnet puster heller, for at legevakten ikke hadde kapasitet ? Men hu har time på mandagen? Hu har jo bare fått beskjed om å ikke reise seg opp fort, ikke noe mer enn det? 

Jeg mener at HUN kanskje blir redd for at det eks er noe med barnet. Folk her inne klager over at hun leter etter symptomer og er hypokonder,men er kanskje ikke rart om hun har en frykt for at noe skal skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sunfl0wer
dårligbrukernavn skrev (47 minutter siden):

Ja,sjokkerende for noen kanskje,så er det forskjell på folk og hvordan man blir påvirket av ting som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (1 time siden):

Wow, var innom og så snappen hennes etter å ha skummet litt i noen av kommentarene her (følger henne ikke ellers, hun er ikke for meg, men ble nysgjerrig pga tråden her)...

Ja... Wow, er egentlig det jeg har å si...
Mulig det er meg det er noe rart med, men at man kan få blodtrykksfall og noen ganger kaste opp ut av det blå trodde jeg var veldig vanlig/"dagligdags", og at folk flest opplever det/er vant til at det skjer en i hytt og pine, gravid eller ei, egentlig...?

Nå følger jeg henne som sagt ikke, så jeg vet jo ikke noe særlig om henne, men sliter hun veldig med hypokondri, helseangst, angst eller andre psykiske ting?
(Spør fordi jeg antar hun kanskje har lagt ut noe om det hvis det er normalt for henne å dele så private ting i detalj og så voldsom utstrekning, og fordi det virket veldig spesielt/nevrotisk å lage så mye styr av noe jeg trodde "alle" opplever i varierende grad her og der, og har vel også tenkt at det er noe "alle" vet at er normalt... Har bare aldri vært ute for noe lignende eller noe i nærheten av så voldsomt, og det tross at jeg kjenner både hypokondere og folk med helseangst altså...)

Lurer også på: Er hun kronisk syk eller har f. eks. et høyrisiko-svangerskap?
(Altså, både fordi hun kontaktet legevakten og fordi de tok henne inn lurte jeg på om det er noe slikt som kan forklare det?)

Om noen vet?

Spør sikkert utrolig dumt, ble bare overrasket av flere ting her egentlig...

Jeg opplever ikke det..? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (2 minutter siden):

Ja,sjokkerende for noen kanskje,så er det forskjell på folk og hvordan man blir påvirket av ting som skjer. 

Nettopp. Det var akkurat det jeg svarte på og skrev da. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Jeg opplever ikke det..? 

Hva opplever du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...