Tinkerbellee Skrevet 14. februar 2024 #1801 Del Skrevet 14. februar 2024 (endret) Klementine skrev (4 minutter siden): Hvordan mener du at hun har håndtert dette godt? Er kun hjemme. "jobber ikke", samboer lager all mat og forholder seg til alle de rammer og forventninger hun setter for å tilfredstille sine behov. Hvordan er dette er bra måte å håndtere IVF prosessen på? Det er et par som går igjennom denne prossesen sammen. Ikke kun kvinnen. Det fremstår veldig lite nyansert og egoistisk i mine øyne slik hun/de har valgt å håndtere denne prossesen. La oss kalle en spade for en spade her. Nysgjerrig på hvordan du mener hun skulle håndtert det godt? Stengt alle følelser inni seg? Fått seg en annen jobb? Det at hun kun er hjemme er jo hverdagen hennes, er jo ikke noe hun får endret på nå som hun driver med ivf eller noe som har noe med ivf å gjøre. Endret 14. februar 2024 av Tinkerbellee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 14. februar 2024 #1802 Del Skrevet 14. februar 2024 Tinkerbellee skrev (1 minutt siden): Nysgjerrig på hvordan du mener hun skulle håndtert det godt? Stengt alle følelser inni seg? Fått seg en annen jobb? Det at hun kun er hjemme er jo hverdagen hennes, er jo ikke noe hun får endret på nå som hun driver med ivf eller noe som har noe med ivf å gjøre. Nei, hadde ikke trengt å gjøre mer for min del enn å anerkjenne at hun er heldig som kan tilpasse dagene. At hun tar rolige dager, men gjør så godt hun kan uten alt dette "styret". Hun kunne fint lage egen middag uten at det var krise spør du meg. Men igjen det er dette hun lever at, så det kontent hadde det jo blitt forholdsvis lite av. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 14. februar 2024 #1803 Del Skrevet 14. februar 2024 Klementine skrev (Akkurat nå): Hvordan mener du at hun har håndtert dette godt? Er kun hjemme. "jobber ikke", samboer lager all mat og forholder seg til alle de rammer og forventninger hun setter for å tilfredstille sine behov. Hvordan er dette er bra måte å håndtere IVF prosessen på? Det er et par som går igjennom denne prossesen sammen. Ikke kun kvinnen. Det fremstår veldig lite nyansert og egoistisk i mine øyne slik hun/de har valgt å håndtere denne prossesen. La oss kalle en spade for en spade her. Håndtert det godt? Hun har i utgangspunktet - iallefall som hun har fortalt om - hatt lite bivirkninger i forhold til hva veldig mange andre opplever, hun setter sprøytene selv - noe ikke alle vil eller klarer. Hun har lyttet til sin egen kropp og ikke pushet seg. Disse hormonene er ganske brutale for ens kropp og psyke. Kjenner til flere som ble sykemeldt under stimulering, som ikke taklet å se sprøytene etc.. Alle under ivf håndterer det ulikt og hun har absolutt håndtert det bra. Dette er jo noe de selv har lagt opp til at de ønsker å gjøre på denne måten gjennom denne prosessen. Dette uttalte de seg om første dagen i prosessen hvordan de ville gjøre ting enklere for seg selv. De har en livsstil som tilsier at hun kan jobbe når hun vil og hvor mye hun vil. Man ser bruddstykker av deres liv på sosiale medier. Virker som han stiller opp og hjelper på alle ande områder enn medikamentene da hun ønsket å gjøre dette selv. Jeg hadde ikke partner med på UL kontroller opp igjennom stimuleringen min. Han var ikke med inn på verken uttak eller innsett, men ham var med på klinikken - fordi det var slik VI ønsket å gjøre det. Og igjen det er STINA som har valgt å dele denne prosessen, ikke han. Han deler noe har jeg sett, men lite. Så lite nyansert er det nødvendigvis ikke nei. Han har ikke deleplikt selv om hun deler, han må ikke stille opp i hennes sosialemedier og vise hva han stiller opp med og ikke. De virker som et veldig solid par som har tenkt nøye igjennom hva som er rett for dem i ulike aspekter av sitt forhold og samliv. Hva vi mener er rett, spiller nada rolle. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkerbellee Skrevet 14. februar 2024 #1804 Del Skrevet 14. februar 2024 Klementine skrev (5 minutter siden): Nei, hadde ikke trengt å gjøre mer for min del enn å anerkjenne at hun er heldig som kan tilpasse dagene. At hun tar rolige dager, men gjør så godt hun kan uten alt dette "styret". Hun kunne fint lage egen middag uten at det var krise spør du meg. Men igjen det er dette hun lever at, så det kontent hadde det jo blitt forholdsvis lite av. Så du sier at hun ikke håndterer dette godt, men hun hadde håndtert det godt om hun hadde anerkjent at hun var heldig som kan tilpasse dagene? Og hvorfor er det så viktig for deg at hun skal lage middag? Spiller vel ingen rolle for deg hvem som lager middagen hjemme hos dem. Jammen mye rart man skal henge seg opp i. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1805 Del Skrevet 14. februar 2024 (endret) 👍 Endret 14. februar 2024 av Labbus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1806 Del Skrevet 14. februar 2024 Tinkerbellee skrev (6 minutter siden): Så du sier at hun ikke håndterer dette godt, men hun hadde håndtert det godt om hun hadde anerkjent at hun var heldig som kan tilpasse dagene? Og hvorfor er det så viktig for deg at hun skal lage middag? Spiller vel ingen rolle for deg hvem som lager middagen hjemme hos dem. Jammen mye rart man skal henge seg opp i. Hun lager jo middag selv,han på sitt kjøkken å hun på sitt. De møtes på stua kl 9 for felles spising samt film/serier .Han spiser jo kun laks hjemme ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 14. februar 2024 #1807 Del Skrevet 14. februar 2024 Klementine skrev (27 minutter siden): Hvordan mener du at hun har håndtert dette godt? Er kun hjemme. "jobber ikke", samboer lager all mat og forholder seg til alle de rammer og forventninger hun setter for å tilfredstille sine behov. Hvordan er dette er bra måte å håndtere IVF prosessen på? Det er et par som går igjennom denne prossesen sammen. Ikke kun kvinnen. Det fremstår veldig lite nyansert og egoistisk i mine øyne slik hun/de har valgt å håndtere denne prossesen. La oss kalle en spade for en spade her. Hun jobber, men hun har en jobb som innebærer mye frihet. Hva er negativt med det? Etter min mening (og min manns mening) bør absolutt mannfolka gjøre mesteparten hjemme under denne prosessen når kroppen og hodet reagerer på hormoner - hvorfor skulle de ikke det? Vi kvinner må jo gå igjennom alt det andre, og mannfolka slipper billig unna. Ved å tilrettelegge for at kone/samboer får avlastning og omsorg under prosessen, får de også bidratt med det de kan. Hvordan er dette en dårlig måte å håndtere det på? Ja, nettopp, det er et par som går igjennom prosessen, men det er jo kvinnen som må sette sprøyter, oppleve hormoner som gir både fysiske og psykiske plager, skræve foran utallige leger og få ting trykt inn der, operere ut egg, med alt det innebærer, ha innsett, få flere hormoner, muligens måtte gå igjennom alt flere ganger, og så når/hvis det endelig går - så er det vi som må gå gravide i 9 mnd, med alt det innebærer av både plager og "offer" (som man selvsagt gjerne gjør for barnet), og deretter føde og være noe redusert en stund i ettertid, muligens få store endringer på kroppen osv. Alt dette er det kvinnen som må gjennomgå, imens mannens jobb er å levere en sædprøve og å kjøre kvinnen hjem etter operasjon. Uansett hvor mye mannen evt ønsker å ta mer av den byrden, så er det veldig begrenset hva han faktisk kan gjøre. Men å lage mat og å tilrettelegge for at det blir enklest mulig for kvinnen - det kan han. Hva er da feil med at han gjør det? Hvor er egoismen? 1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 14. februar 2024 #1808 Del Skrevet 14. februar 2024 Tinkerbellee skrev (24 minutter siden): Så du sier at hun ikke håndterer dette godt, men hun hadde håndtert det godt om hun hadde anerkjent at hun var heldig som kan tilpasse dagene? Og hvorfor er det så viktig for deg at hun skal lage middag? Spiller vel ingen rolle for deg hvem som lager middagen hjemme hos dem. Jammen mye rart man skal henge seg opp i. Nei, dette her er ikke viktig for meg i det hele tatt. Jeg bare er fascinert over det hele. Artig å følge fra sidelinjen. Setter en mer pris på hvordan jeg selv håndterer det hele. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 14. februar 2024 #1809 Del Skrevet 14. februar 2024 Klementine skrev (32 minutter siden): Hvordan mener du at hun har håndtert dette godt? Er kun hjemme. "jobber ikke", samboer lager all mat og forholder seg til alle de rammer og forventninger hun setter for å tilfredstille sine behov. Hvordan er dette er bra måte å håndtere IVF prosessen på? Det er et par som går igjennom denne prossesen sammen. Ikke kun kvinnen. Det fremstår veldig lite nyansert og egoistisk i mine øyne slik hun/de har valgt å håndtere denne prossesen. La oss kalle en spade for en spade her. Men nå er det bare kvinnen som propper kroppen full av hormoner så det skulle faktisk bare mangle at mannen lager middag hvis det gjør at kvinnen føler seg bedre. Per Fredrik har sagt at han gjerne gjør det, så da er det flott at de sammen har funnet ut hva som passer for dem. Man kan jo tenke at det virker overdrevet, men så lenge det funker... Jeg tror det blir bra for Stina å få barn, uten at jeg trenger å utbrodere hvorfor. Er det noe jeg uansett ikke tviler på så er det at det barnet vil få et meget kjærlig og godt hjem. Bare se hvordan de behandler bikkja. Noen reagerer på dullingen de gjør med den hunden, men herregud for et herlig hundeliv den har. Det finnes verre ting i verden enn en influneser som kjøper kalender til bikkja og kaller det "lender" på babyspråk. Stina har uttrykt takknemlighet over å ha den jobben hun har med så stor frihet. Hun er også heldig som bor i Norge og som får behandling offentlig. Men, hun er uheldig i forhold til folk som blir gravide fort og helt gratis. Både og der altså. Sutring gjør hun over andre småting, men når det kommer til IVF synes jeg hun har en ganske så normal reaksjon. Hun synes synd på seg selv, men det tror jeg også er vanlig. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 14. februar 2024 #1810 Del Skrevet 14. februar 2024 Klementine skrev (33 minutter siden): Nei, hadde ikke trengt å gjøre mer for min del enn å anerkjenne at hun er heldig som kan tilpasse dagene. At hun tar rolige dager, men gjør så godt hun kan uten alt dette "styret". Hun kunne fint lage egen middag uten at det var krise spør du meg. Men igjen det er dette hun lever at, så det kontent hadde det jo blitt forholdsvis lite av. Hun har faktisk (ihvertfall et par ganger) snakket om at hun er takknemlig for at hun har mulighet til å være hjemme og ta det med ro under alt dette ... Blir litt dumt å uttale seg om at noen ikke sier noe, om man ikke følger med på hva de sier. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 14. februar 2024 #1811 Del Skrevet 14. februar 2024 Vi får bare være enige om at vi opplever det hun viser ulikt. Jeg er helt enig med Blåttvann over her at jeg tror det blir veldig bra for dem å bli foreldre. Måtte forholde seg til noen andre enn seg selv og sin likesinnede. Får bare ønske dem lykke til på veien videre, for det er sjelden det sitter på første forsøk gitt. Det lærer en ofte på den mindre hyggelige måten i denne prosessen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1812 Del Skrevet 14. februar 2024 Blåttvann skrev (54 minutter siden): Men nå er det bare kvinnen som propper kroppen full av hormoner så det skulle faktisk bare mangle at mannen lager middag hvis det gjør at kvinnen føler seg bedre. Per Fredrik har sagt at han gjerne gjør det, så da er det flott at de sammen har funnet ut hva som passer for dem. Man kan jo tenke at det virker overdrevet, men så lenge det funker... Jeg tror det blir bra for Stina å få barn, uten at jeg trenger å utbrodere hvorfor. Er det noe jeg uansett ikke tviler på så er det at det barnet vil få et meget kjærlig og godt hjem. Bare se hvordan de behandler bikkja. Noen reagerer på dullingen de gjør med den hunden, men herregud for et herlig hundeliv den har. Det finnes verre ting i verden enn en influneser som kjøper kalender til bikkja og kaller det "lender" på babyspråk. Stina har uttrykt takknemlighet over å ha den jobben hun har med så stor frihet. Hun er også heldig som bor i Norge og som får behandling offentlig. Men, hun er uheldig i forhold til folk som blir gravide fort og helt gratis. Både og der altså. Sutring gjør hun over andre småting, men når det kommer til IVF synes jeg hun har en ganske så normal reaksjon. Hun synes synd på seg selv, men det tror jeg også er vanlig. Du er muligens en bekjent av Stina,bra det 😊 Så får vi andre kritisere videre 👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. februar 2024 #1813 Del Skrevet 14. februar 2024 Fulgte de begge to ganske lenge, men dette blir alt for mye for meg. Det er endeløs detaljert prat i 1000 snapper hver dag om prøving fra Stina. Og han? Han snakker bare om sin sleepscore hver gang jeg får opp snap fra han. Hvorfor er det noe å prate om hver dag? Kan da ikke være interessant for noen andre enn han selv? Han virker jo helt besatt. 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1814 Del Skrevet 14. februar 2024 loffen skrev (14 minutter siden): Fulgte de begge to ganske lenge, men dette blir alt for mye for meg. Det er endeløs detaljert prat i 1000 snapper hver dag om prøving fra Stina. Og han? Han snakker bare om sin sleepscore hver gang jeg får opp snap fra han. Hvorfor er det noe å prate om hver dag? Kan da ikke være interessant for noen andre enn han selv? Han virker jo helt besatt. Virker som en veldig monoton hverdag ifh til andre som forlater heimen ang jobb . Men en får krysse alt for at de blir foreldre,flotte mennesker begge to 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stay Skrevet 15. februar 2024 #1815 Del Skrevet 15. februar 2024 Labbus skrev (3 timer siden): Hun lager jo middag selv,han på sitt kjøkken å hun på sitt. De møtes på stua kl 9 for felles spising samt film/serier .Han spiser jo kun laks hjemme ☺️ Ìkke nå. Han lager to forskjellige middager hver dag. Han virker fantastisk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 15. februar 2024 #1816 Del Skrevet 15. februar 2024 loffen skrev (9 timer siden): Fulgte de begge to ganske lenge, men dette blir alt for mye for meg. Det er endeløs detaljert prat i 1000 snapper hver dag om prøving fra Stina. Og han? Han snakker bare om sin sleepscore hver gang jeg får opp snap fra han. Hvorfor er det noe å prate om hver dag? Kan da ikke være interessant for noen andre enn han selv? Han virker jo helt besatt. Enig! De to der ble for ensformige å følge for min del også. Repeat hver dag 🥱 Likte Stina pga strikking og hage, og han fordi han er flink til å synge. Men nå har IVF, sleepscore og til og med BLODSUKKER overtatt. Sammen med laks og havrepannekaker. Kan snakke om hysteri, men syns det begynner å gå litt vel langt når blodsukker skal måles og deles av en ikke diabetiker, fordi det kan påvirke søvnen negativt.. oppheng på den søvnen gitt! 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 15. februar 2024 #1817 Del Skrevet 15. februar 2024 Labbus skrev (10 timer siden): Du er muligens en bekjent av Stina,bra det 😊 Så får vi andre kritisere videre 👍 Saklig innlegg. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 15. februar 2024 #1818 Del Skrevet 15. februar 2024 loffen skrev (10 timer siden): Fulgte de begge to ganske lenge, men dette blir alt for mye for meg. Det er endeløs detaljert prat i 1000 snapper hver dag om prøving fra Stina. Og han? Han snakker bare om sin sleepscore hver gang jeg får opp snap fra han. Hvorfor er det noe å prate om hver dag? Kan da ikke være interessant for noen andre enn han selv? Han virker jo helt besatt. Ikke at Jodel er en sikker kilde for noe, men der står det mye om hvorfor Per Fredrik kanskje er som han er. Det gir veldig mening når man har litt kjennskap til ting. Kan ikke skrive hva her pga det klassifiseres som ryktespredning. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 15. februar 2024 #1819 Del Skrevet 15. februar 2024 Blåttvann skrev (1 minutt siden): Ikke at Jodel er en sikker kilde for noe, men der står det mye om hvorfor Per Fredrik kanskje er som han er. Det gir veldig mening når man har litt kjennskap til ting. Kan ikke skrive hva her pga det klassifiseres som ryktespredning. Kan du sende det til med på PM? Har Jodel, men ikke tilgang til de trådene siden jeg befinner meg i andre enden av landet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 15. februar 2024 #1820 Del Skrevet 15. februar 2024 Blåttvann skrev (5 minutter siden): Ikke at Jodel er en sikker kilde for noe, men der står det mye om hvorfor Per Fredrik kanskje er som han er. Det gir veldig mening når man har litt kjennskap til ting. Kan ikke skrive hva her pga det klassifiseres som ryktespredning. Gir mening 👍🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå