MariaIsabel Skrevet 13. februar 2024 #1781 Del Skrevet 13. februar 2024 Lzzy skrev (9 timer siden): Nok et eksempel på mening tatt utav kontekst, skrev ikke at IVF spesifikt var småpiss nei. Men GENERELT mye klaging var det jeg skrev hvis du har på lesebrillene? 🤷♀️ kom deg vekk fra nettet selv davel, du har ikke mer rett på å mene noe mer enn meg! Haha, noe så dumt 🥱Du trenger ikke dokumentere fortida di til meg btw.. Du er på en tråd som handler om Stina spesifikt, og diskusjonen omhandler hennes reaksjon på IVF. Du skriver: "Makan til egokjør, men det gjelder de fleste influensere da. De kan jo ikke gå forbi et vindu eller speil uten å ta en selfie. Og jeg har lurt på i mitt stille sinn, har de virkelig kjent på problemer i livet?! Mener skikkelig langt nedi møkka.. For det er jevnt over sutring om småpiss, etter mitt syn. Forstår det er frustrerende å ikke få det man ønsker seg, men det har vel alle kjent på mange ganger. Og noen ganger så kan man faktisk ikke få alt man ønsker seg i livet. DET er sånn livet er, livet er ikke rettferdig det. De som har levd en stund vet det." Hvordan ellers mente du dette skulle tolkes? Nei, men jeg tenkte du måtte få ting satt litt i perspektiv siden du ser ut til å fullstendig mangle forståelse for at IVF er hardt å gå igjennom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 13. februar 2024 #1782 Del Skrevet 13. februar 2024 Tinkerbellee skrev (9 timer siden): For meg er det helt uforståelig at voksne mennesker sitter på et forum og slenger dritt og ekle kommentarer om personer i krise/sorg og hva de skal/bør føle. Synes generelt det er svært dårlig gjort å fortelle andre eller diskutere hva som er riktig og feil å tenke/føle. Blir overrasket over at folk som ikke har gått gjennom ivf, spontanaborter og infertilitet kan sitte her og si at det Stina føler ikke er greit, at hun overdriver etc. Man aner virkelig ikke hvordan det er før man står i det, og det er jo rart at andre mennesker skal ha så sterke meninger om noe de egentlig ikke vet noe om. Synes også det er rart når andre som har gjennomgått dette rakker ned på Stina, fordi dere kanskje står i forsøk nr 5 og Stina nettopp har begynt. Har dere allerede glemt hvor ille tiden før ivf var? Usikkerheten, ensomheten og fortvilelsen. Utsagn som at man skal være glad for at man får ivf er også irriterende, når det for de fleste er en selvfølge å få barn uten. Jeg var ikke glad for å få ivf, for meg og mange andre er det en nedtur. Det kan være en lettelse også, men det er ikke nødvendigvis det man føler på, og det er ikke feil å føle negative ting rundt dette. Det er normalt. Også har vi de kommentarene som «hvis hun synes ivf medisiner er tungt, lykke til med graviditeten». Hva er vitsen i å skrive slik? For meg var ivf medisiner MYE tyngre enn jeg har hatt det sålangt i graviditeten. Kan vi ikke bare akseptere at folk føler forskjellig? Om du ikke kan akseptere det så hold det iallfall for deg selv. Slutt å fortell folk hva de skal føle. Nettopp! Og i tillegg er det lettere å takle plager som kommer av svangerskap, for da har man noe å se frem til, og man ser lyset i enden av tunnellen - det er grusomt å gå igjennom så mye greier som IVF er, uten å ha noen "garanti" om at det skal lykkes (et svangerskap er selvsagt heller ingen garanti, men det er mye mer "garanti" enn IVF). 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 13. februar 2024 #1783 Del Skrevet 13. februar 2024 Klementine skrev (5 timer siden): Jeg er selv på IVF - derfor jeg følger henne. Aldri opplevd maken til sutring og overdramatisering. Bruker IVF som en unnskyldning for å oppføre seg lat og bortskjemt. Wow. Du er klar over at medisinene kan ha forskjellig effekt på folk, eller? At noen som selv er på IVF, snakker sånn om noen andre som går igjennom det, er helt utrolig ... Jeg er med i en gruppechat med mange som går igjennom det, og alle der har full empati for Stina, så du er nok heldigvis unntaket. 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 13. februar 2024 #1784 Del Skrevet 13. februar 2024 (endret) MariaIsabel skrev (41 minutter siden): Du er på en tråd som handler om Stina spesifikt, og diskusjonen omhandler hennes reaksjon på IVF. Du skriver: "Makan til egokjør, men det gjelder de fleste influensere da. De kan jo ikke gå forbi et vindu eller speil uten å ta en selfie. Og jeg har lurt på i mitt stille sinn, har de virkelig kjent på problemer i livet?! Mener skikkelig langt nedi møkka.. For det er jevnt over sutring om småpiss, etter mitt syn. Forstår det er frustrerende å ikke få det man ønsker seg, men det har vel alle kjent på mange ganger. Og noen ganger så kan man faktisk ikke få alt man ønsker seg i livet. DET er sånn livet er, livet er ikke rettferdig det. De som har levd en stund vet det." Hvordan ellers mente du dette skulle tolkes? Nei, men jeg tenkte du måtte få ting satt litt i perspektiv siden du ser ut til å fullstendig mangle forståelse for at IVF er hardt å gå igjennom. Det er generelt mye sutring på Stina ja! Det er MIN mening! Og den kan ytres like mye som DIN kan det. Poenget er vel som flere påpeker her, at alt skal melkes og tjenes penger på. Noe som er vilt, etter MITT syn! Altså, jeg har alvorlig PMDD så faen ikke snakk til meg om hormoner og IVF! Har det sånn to uker hver måned jeg, og har hatt det i mange ÅR!! At noen ønsker å gjøre mye for å få oppfylt ønsket om barn er fint, men slutt å syt! Man velger det selv og man er ganske heldig som får hjelp i Norge. Og det er vi enig om er bra 😇 Endret 13. februar 2024 av Lzzy 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 13. februar 2024 #1785 Del Skrevet 13. februar 2024 (endret) Lzzy skrev (38 minutter siden): Endret 13. februar 2024 av Lzzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerringrokk Skrevet 13. februar 2024 #1786 Del Skrevet 13. februar 2024 Sannhetsøkende skrev (På 12.2.2024 den 12.36): Hva pakker har brukernavnet mitt med noe som helst å gjøre egentlig? For en test hersketeknikk. Kritiserer? Jeg sier det jeg mener om en som bruker "stillingen" sin godt. Det et lov å ha en mening uten at dere skal ta det som en kritikk. Dette blir for dumt. Snakk om å la seg krenke ihjel. Get a life 😂😂😂😂 o lord! Her klarte du å vri dette til både hersketeknikk og krenket ihjel, pluss get a life. Godt jobba! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 13. februar 2024 #1787 Del Skrevet 13. februar 2024 Lzzy skrev (2 timer siden): Det er generelt mye sutring på Stina ja! Det er MIN mening! Og den kan ytres like mye som DIN kan det. Poenget er vel som flere påpeker her, at alt skal melkes og tjenes penger på. Noe som er vilt, etter MITT syn! Altså, jeg har alvorlig PMDD så faen ikke snakk til meg om hormoner og IVF! Har det sånn to uker hver måned jeg, og har hatt det i mange ÅR!! At noen ønsker å gjøre mye for å få oppfylt ønsket om barn er fint, men slutt å syt! Man velger det selv og man er ganske heldig som får hjelp i Norge. Og det er vi enig om er bra 😇 Sååå, du mente det slik jeg tolket det, men følte likevel for å beskylde meg for å ta det ut av kontekst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 13. februar 2024 #1788 Del Skrevet 13. februar 2024 (endret) MariaIsabel skrev (14 minutter siden): Sååå, du mente det slik jeg tolket det, men følte likevel for å beskylde meg for å ta det ut av kontekst? Man tar ting utav kontekst når ikke hele meldingen blir kommentert, men kun deler av den ja.. eller hur? Jeg nevnte ikke spesifikt IVF i første omgang nei, jeg nevnte generell syting blant influensere jeg. Hold deg til det som blir skrevet og ikke finn opp ting i eget hode for å kverulere. Endret 14. februar 2024 av Lzzy 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 14. februar 2024 #1789 Del Skrevet 14. februar 2024 Kjerringrokk skrev (14 timer siden): 😂😂😂😂 o lord! Her klarte du å vri dette til både hersketeknikk og krenket ihjel, pluss get a life. Godt jobba! Krenket ihjel? Ikke tillegg meg følelser. Kjerringrokk faktisk. Passer deg bra. Get a life selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1790 Del Skrevet 14. februar 2024 Lillemor1982 skrev (På 12.2.2024 den 18.30): Åå... hu er mer enn en hund vettu. Er bærte/ diva er det hu er 🙈🙈🤣🤣 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1791 Del Skrevet 14. februar 2024 😁...Mulig det ja.... Håper for dem at det kommer barn i hus....Værst for den stakkars julepynten på loftet , med hennes nesten"maniske" måte hvor intet i hverdag eller til fest kan vike for en forandring.....Vel vel,vi får stille kvinne/mannsterk til høsten så det blir jul i stua 🎅 På grensen skrevet,jeg ser den. Men blir nesten skremt av mennesker som slavisk gjør alt likedan hver dag 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1792 Del Skrevet 14. februar 2024 Klementine skrev (På 13.2.2024 den 16.40): Kan bli et laaaaaaaaaaaaaaaaaangt svangerskap gitt. For å ikke snakke om dagene mellom egguttak og evt nytt innsett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1793 Del Skrevet 14. februar 2024 Orly skrev (På 9.2.2024 den 11.20): Godt innlegg. Vi prøvde forøvrig mye lengrr enn Stina men kunne ikke falt meg inn å sammenligne likevel, skuffelsen er like stor om det er ett år eller 5 år Tror nok IVF er en stor påkjenning . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1794 Del Skrevet 14. februar 2024 Marsipan123 skrev (På 11.2.2024 den 10.50): Har ikke fått med meg det.. Det var nytt. Sparte på mine 6 barn sine melketenner.......Mye rart en gjør. De ble kastet under en ryddesjau ved salg av hus 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 14. februar 2024 #1795 Del Skrevet 14. februar 2024 Tinkerbellee skrev (På 13.2.2024 den 12.39): For meg er det helt uforståelig at voksne mennesker sitter på et forum og slenger dritt og ekle kommentarer om personer i krise/sorg og hva de skal/bør føle. Synes generelt det er svært dårlig gjort å fortelle andre eller diskutere hva som er riktig og feil å tenke/føle. Blir overrasket over at folk som ikke har gått gjennom ivf, spontanaborter og infertilitet kan sitte her og si at det Stina føler ikke er greit, at hun overdriver etc. Man aner virkelig ikke hvordan det er før man står i det, og det er jo rart at andre mennesker skal ha så sterke meninger om noe de egentlig ikke vet noe om. Synes også det er rart når andre som har gjennomgått dette rakker ned på Stina, fordi dere kanskje står i forsøk nr 5 og Stina nettopp har begynt. Har dere allerede glemt hvor ille tiden før ivf var? Usikkerheten, ensomheten og fortvilelsen. Utsagn som at man skal være glad for at man får ivf er også irriterende, når det for de fleste er en selvfølge å få barn uten. Jeg var ikke glad for å få ivf, for meg og mange andre er det en nedtur. Det kan være en lettelse også, men det er ikke nødvendigvis det man føler på, og det er ikke feil å føle negative ting rundt dette. Det er normalt. Også har vi de kommentarene som «hvis hun synes ivf medisiner er tungt, lykke til med graviditeten». Hva er vitsen i å skrive slik? For meg var ivf medisiner MYE tyngre enn jeg har hatt det sålangt i graviditeten. Kan vi ikke bare akseptere at folk føler forskjellig? Om du ikke kan akseptere det så hold det iallfall for deg selv. Slutt å fortell folk hva de skal føle. 100% enig! Denne tråden er 90% heksejakt og det å spy ut mest mulig dritt om et annet menneske. Ekkelt å se at voksne folk kan holde på slik. Og vi lurer på hvorfor dagens barn og unge er blitt som de er blitt når så mange voksne sitter slik på nettet. Syns hun har taklet ivf kjempe bra jeg, og jeg har vært igjennom det selv i lang tid. Hun er tøff som deler selv når hun vet hva folk lirer av seg både her inne og andre steder. Skammelig at man kan behandle andre mennesker- kjente eller ei, offentlig eller ei på en sånn måte som her inne. Mange som burde ta en ekstra kikk i speilet. 1 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 14. februar 2024 #1796 Del Skrevet 14. februar 2024 Klementine skrev (På 13.2.2024 den 16.39): Jeg er selv på IVF - derfor jeg følger henne. Aldri opplevd maken til sutring og overdramatisering. Bruker IVF som en unnskyldning for å oppføre seg lat og bortskjemt. For noen holdninger! Selv om du var heldig og reagerte lite, så gjelder ikke de alle under ivf. Det ER hardt fysisk og psykisk selv om DU taklet det. Klementine skrev (På 13.2.2024 den 16.40): Kan bli et laaaaaaaaaaaaaaaaaangt svangerskap gitt. For å ikke snakke om dagene mellom egguttak og evt nytt innsett. Hun har taklet det mye bedre enn mange jeg kjenner som har vært igjennom ivf og som er igjennom det nå. Å sitte på nett og skrive slik om andre mennesker.. Forkastelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1797 Del Skrevet 14. februar 2024 Mye "mugger" i siste snap......Merkelig at hun aldri får tilbakemld på det . Sara Emilie kan nesten ikke vise halsen sin 😁 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lzzy Skrevet 14. februar 2024 #1798 Del Skrevet 14. februar 2024 Labbus skrev (2 minutter siden): Mye "mugger" i siste snap......Merkelig at hun aldri får tilbakemld på det . Sara Emilie kan nesten ikke vise halsen sin 😁 Livredd for magen, men fram med boobsa 😂 fine da, det får’n si. Selvom de er kjøpt og betalt 😇 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 14. februar 2024 #1799 Del Skrevet 14. februar 2024 Lzzy skrev (1 minutt siden): Livredd for magen, men fram med boobsa 😂 fine da, det får’n si. Selvom de er kjøpt og betalt 😇 Ja så absolutt,de er fine 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 14. februar 2024 #1800 Del Skrevet 14. februar 2024 Helene90 skrev (38 minutter siden): For noen holdninger! Selv om du var heldig og reagerte lite, så gjelder ikke de alle under ivf. Det ER hardt fysisk og psykisk selv om DU taklet det. Hun har taklet det mye bedre enn mange jeg kjenner som har vært igjennom ivf og som er igjennom det nå. Å sitte på nett og skrive slik om andre mennesker.. Forkastelig. Hvordan mener du at hun har håndtert dette godt? Er kun hjemme. "jobber ikke", samboer lager all mat og forholder seg til alle de rammer og forventninger hun setter for å tilfredstille sine behov. Hvordan er dette er bra måte å håndtere IVF prosessen på? Det er et par som går igjennom denne prossesen sammen. Ikke kun kvinnen. Det fremstår veldig lite nyansert og egoistisk i mine øyne slik hun/de har valgt å håndtere denne prossesen. La oss kalle en spade for en spade her. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå