Marihone Skrevet 5. februar 2024 #1581 Del Skrevet 5. februar 2024 Det jeg synes er det største problemet med Stina og denne graviditeten, er at hun stresser så mye og virker helt besatt. Noen blir veldig lett gravid, meg selv inkludert, mens andre bruker flere år. Noen par passer heller ikke til å få barn sammen, så får de ny partner og en graviditet skjer umiddelbart. Dette er naturens gang. En baby/kropp merker om mor er stresset. Jeg vet forskningen har delte meninger her, men om Stina tok seg et par måneder uten å tenke og snakke om dette, fikk seg en ny hobby, spiste sunt, trente, var ute i naturen, mediterte, hadde sex uten å følge eggløsning og en plan, men hadde det spontant med sin mann, så kanskje hun vil se resultater. Men hun vil snakke om dette, fordi hun tjener penger på det. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 5. februar 2024 #1582 Del Skrevet 5. februar 2024 Sprite skrev (1 time siden): Handler vel ikke om å holde det skjult men vg oppslag før IKM er vel å dra det alvorlig langt Absolutt. Også få kort hvor det står "gratulerer med babyen". Det er jo helt på jordet. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 5. februar 2024 #1583 Del Skrevet 5. februar 2024 Marihone skrev (1 minutt siden): Det jeg synes er det største problemet med Stina og denne graviditeten, er at hun stresser så mye og virker helt besatt. Noen blir veldig lett gravid, meg selv inkludert, mens andre bruker flere år. Noen par passer heller ikke til å få barn sammen, så får de ny partner og en graviditet skjer umiddelbart. Dette er naturens gang. En baby/kropp merker om mor er stresset. Jeg vet forskningen har delte meninger her, men om Stina tok seg et par måneder uten å tenke og snakke om dette, fikk seg en ny hobby, spiste sunt, trente, var ute i naturen, mediterte, hadde sex uten å følge eggløsning og en plan, men hadde det spontant med sin mann, så kanskje hun vil se resultater. Men hun vil snakke om dette, fordi hun tjener penger på det. Dette er ganske ignorant uttalelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
«H» Skrevet 5. februar 2024 #1584 Del Skrevet 5. februar 2024 Marihone skrev (3 minutter siden): Det jeg synes er det største problemet med Stina og denne graviditeten, er at hun stresser så mye og virker helt besatt. Noen blir veldig lett gravid, meg selv inkludert, mens andre bruker flere år. Noen par passer heller ikke til å få barn sammen, så får de ny partner og en graviditet skjer umiddelbart. Dette er naturens gang. En baby/kropp merker om mor er stresset. Jeg vet forskningen har delte meninger her, men om Stina tok seg et par måneder uten å tenke og snakke om dette, fikk seg en ny hobby, spiste sunt, trente, var ute i naturen, mediterte, hadde sex uten å følge eggløsning og en plan, men hadde det spontant med sin mann, så kanskje hun vil se resultater. Men hun vil snakke om dette, fordi hun tjener penger på det. Skulle likt å sett om du mente dette om du ikke hadde blitt så lett gravid selv, for det her er ord bare en som aldri har vært ufrivillig barnløs kan si tror jeg.. 23 3 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 5. februar 2024 #1585 Del Skrevet 5. februar 2024 Sannhetsøkende skrev (1 time siden): Skjønner Stina ønsker å la følgerene sine være med på reisen. Både oppturer og nedturer. Og at det ikke skal være noe tabu og alt det der. Men, nå er det aldri lurt å annonsere graviditet når man bare er 3-4 uker på vei. Det handler ikke om tabu, men at det blir en ekstra påkjenning når man mister. Først så kommer gladnyheten, så like etter er det dårlig nytt. 12 uker er vel grensa, selv om man aldri har garanti da heller. Men men. Får gjøre som man vil Som Stina selv har snakket om flere ganger, og som jeg er 100 % enig i - det er jo en mye større påkjenning å skulle først skjule gleden og så skjule sorgen, og late som at alt er fint under hele greia. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 5. februar 2024 #1586 Del Skrevet 5. februar 2024 (endret) Marihone skrev (3 timer siden): Det jeg synes er det største problemet med Stina og denne graviditeten, er at hun stresser så mye og virker helt besatt. Noen blir veldig lett gravid, meg selv inkludert, mens andre bruker flere år. Noen par passer heller ikke til å få barn sammen, så får de ny partner og en graviditet skjer umiddelbart. Dette er naturens gang. En baby/kropp merker om mor er stresset. Jeg vet forskningen har delte meninger her, men om Stina tok seg et par måneder uten å tenke og snakke om dette, fikk seg en ny hobby, spiste sunt, trente, var ute i naturen, mediterte, hadde sex uten å følge eggløsning og en plan, men hadde det spontant med sin mann, så kanskje hun vil se resultater. Men hun vil snakke om dette, fordi hun tjener penger på det. Det er noe av det verste og mest ufølsomme vaset man hører når man sliter med infertilitet. Det lyser uvitenhet, og bidrar kun til irritasjon. Forskningen er igrunn ikke så splittet om man ser ordentlig på det. Det er teknisk sett mulig at stress kan føre til at man ikke blir gravid, men det er ekstremt høyt stressnivå som skal til, og det kan gjøre er å stoppe eggløsningen og dermed mensen. Så lenge man har stabil syklus, så har ikke stress ødelagt noenting. At en som lett blir gravid, ber noen som sliter med infertilitet om å slutte å stresse, er som at en mann ber en fødende om å slappe av. Du skaper bare mer stress. Endret 5. februar 2024 av MariaIsabel 25 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 5. februar 2024 #1587 Del Skrevet 5. februar 2024 Sprite skrev (1 time siden): Handler vel ikke om å holde det skjult men vg oppslag før IKM er vel å dra det alvorlig langt Tipper vg hadde skrevet artikkelen uansett. De følger med på influencerkanalene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 5. februar 2024 #1588 Del Skrevet 5. februar 2024 Bibbi_ skrev (23 minutter siden): Absolutt. Også få kort hvor det står "gratulerer med babyen". Det er jo helt på jordet. Man styrer vel ikke andres gaver. Tenk å ha så fine venninner ❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. februar 2024 #1589 Del Skrevet 5. februar 2024 (endret) Marihone skrev (36 minutter siden): Det jeg synes er det største problemet med Stina og denne graviditeten, er at hun stresser så mye og virker helt besatt. Noen blir veldig lett gravid, meg selv inkludert, mens andre bruker flere år. Noen par passer heller ikke til å få barn sammen, så får de ny partner og en graviditet skjer umiddelbart. Dette er naturens gang. En baby/kropp merker om mor er stresset. Jeg vet forskningen har delte meninger her, men om Stina tok seg et par måneder uten å tenke og snakke om dette, fikk seg en ny hobby, spiste sunt, trente, var ute i naturen, mediterte, hadde sex uten å følge eggløsning og en plan, men hadde det spontant med sin mann, så kanskje hun vil se resultater. Men hun vil snakke om dette, fordi hun tjener penger på det. Man får ikke automatisk ny eggleder av å stresse mindre og meditere. Og uansett årsak, dette har du ikke mye peiling på. Hun blir ikke mer eller mindre gravid av å meditere. Om det ikke inkluderer meditasjon naken med samboeren hennes da. Det er en grunn for at det settes ett år som et krav eller grense for å få hjelp. Det er ikke normalt å prøve i mange år før en blir gravid. Endret 5. februar 2024 av Klink 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 5. februar 2024 #1590 Del Skrevet 5. februar 2024 *blueberry* skrev (15 minutter siden): Tipper vg hadde skrevet artikkelen uansett. De følger med på influencerkanalene. Ja det hadde de sikkert. Så da kan man jo spørre seg om det å dele denne typen nyheter gjerne kan vente til man har feks hørt hjertelyd elns Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 5. februar 2024 #1591 Del Skrevet 5. februar 2024 *blueberry* skrev (8 minutter siden): Man styrer vel ikke andres gaver. Tenk å ha så fine venninner ❤️ Venninner? Det var fra en forretning vel?! Neida, man styrer ikke andres gaver. Men det hele blir jo bare rart. Være 3 - 4 uker gravid, å så bli gratulert med babyen. Hadde ikke vist fram kortet engang. Hadde heller stussa på de som skrev slikt. Men det virket jo på Stina og mannen at de var flere måneder på vei. Helt greit å følge reisen deres, men å gå ut offentlig på sine egne kanaler og i andre medier å fortelle at man er gravid i uke 3 er jo kun for klikk og likes. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 5. februar 2024 #1592 Del Skrevet 5. februar 2024 Marihone skrev (41 minutter siden): Det jeg synes er det største problemet med Stina og denne graviditeten, er at hun stresser så mye og virker helt besatt. Noen blir veldig lett gravid, meg selv inkludert, mens andre bruker flere år. Noen par passer heller ikke til å få barn sammen, så får de ny partner og en graviditet skjer umiddelbart. Dette er naturens gang. En baby/kropp merker om mor er stresset. Jeg vet forskningen har delte meninger her, men om Stina tok seg et par måneder uten å tenke og snakke om dette, fikk seg en ny hobby, spiste sunt, trente, var ute i naturen, mediterte, hadde sex uten å følge eggløsning og en plan, men hadde det spontant med sin mann, så kanskje hun vil se resultater. Men hun vil snakke om dette, fordi hun tjener penger på det. Sier du som slev blir lett gravid. Lurer på om du hadde tenkt likedan om du ikke klarte det. Det er faktisk ganske frustrerende å ikke få det til etter så lang tid og i tilegg miste en eggleder. 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 5. februar 2024 #1593 Del Skrevet 5. februar 2024 *blueberry* skrev (18 minutter siden): Man styrer vel ikke andres gaver. Tenk å ha så fine venninner ❤️ Eh det var en butikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 5. februar 2024 #1594 Del Skrevet 5. februar 2024 42 minutter siden, «H» said: Skulle likt å sett om du mente dette om du ikke hadde blitt så lett gravid selv, for det her er ord bare en som aldri har vært ufrivillig barnløs kan si tror jeg.. Jo, Stina stresser, overtenker og er besatt av dette. Jeg har sett mange stories av henne i en lang periode før jeg skrev i hennes tråd (er ikke person jeg er så opptatt av egentlig), men dette er kun et forslag. Hun gjør som hun vil såklart. Jeg forstår det er frustrerende å ikke bli gravid. Jeg kjenner et par som brukte 5 år, så begynte de på IVF, det gikk ikke bra, så tok de pause fra alt, så ble de plutselig gravid naturlig. Hun selv sa de stresset og tenkte mindre på baby i denne perioden de hadde pause. Så jo, stress har noe å si for kroppen. Jeg har mye kunnskap om stress, da jeg selv har gått i behandling for det. Hva er galt med å prøve mine forslag? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 5. februar 2024 #1595 Del Skrevet 5. februar 2024 Marihone skrev (10 minutter siden): Jo, Stina stresser, overtenker og er besatt av dette. Jeg har sett mange stories av henne i en lang periode før jeg skrev i hennes tråd (er ikke person jeg er så opptatt av egentlig), men dette er kun et forslag. Hun gjør som hun vil såklart. Jeg forstår det er frustrerende å ikke bli gravid. Jeg kjenner et par som brukte 5 år, så begynte de på IVF, det gikk ikke bra, så tok de pause fra alt, så ble de plutselig gravid naturlig. Hun selv sa de stresset og tenkte mindre på baby i denne perioden de hadde pause. Så jo, stress har noe å si for kroppen. Jeg har mye kunnskap om stress, da jeg selv har gått i behandling for det. Hva er galt med å prøve mine forslag? Jeg kjenner og jeg kjenner gud så lei av slike utsagn 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julie08 Skrevet 5. februar 2024 #1596 Del Skrevet 5. februar 2024 Marihone skrev (1 time siden): Det jeg synes er det største problemet med Stina og denne graviditeten, er at hun stresser så mye og virker helt besatt. Noen blir veldig lett gravid, meg selv inkludert, mens andre bruker flere år. Noen par passer heller ikke til å få barn sammen, så får de ny partner og en graviditet skjer umiddelbart. Dette er naturens gang. En baby/kropp merker om mor er stresset. Jeg vet forskningen har delte meninger her, men om Stina tok seg et par måneder uten å tenke og snakke om dette, fikk seg en ny hobby, spiste sunt, trente, var ute i naturen, mediterte, hadde sex uten å følge eggløsning og en plan, men hadde det spontant med sin mann, så kanskje hun vil se resultater. Men hun vil snakke om dette, fordi hun tjener penger på det. Unnskyld meg, men dette er noe av det dummeste jeg leser. For det første så er det veldig lett for en som blir lett gravid å be andre om å ikke stresse. Folk som blir gravide under krig f.eks, de er ikke stressa? De lever sunt i en mnd og finner seg en hobby? jeg og min mann sliter også med å få barn. Jeg har vært gravid, men det ble funnet feil hos fosteret. Jeg har ikke stresset med å bli gravid denne mnd, men ble jeg gravid selvom? Nei. Tenk litt over før du mener ting om andres situasjon. Du vet åpenbart ikke hvordan det er. 18 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrshopalot Skrevet 5. februar 2024 #1597 Del Skrevet 5. februar 2024 Sprite skrev (40 minutter siden): Eh det var en butikk Fortsatt ikke noe de kunne styre! Det var en lapp som hang med på matbestillingen dems, såvidt jeg husker. Enig i at det var rart av restauranten, men det er jo ikke noe Stina ba om, for å si det sånn. Ei heller oppslag i VG.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. februar 2024 #1598 Del Skrevet 5. februar 2024 (endret) Marihone skrev (1 time siden): Jo, Stina stresser, overtenker og er besatt av dette. Jeg har sett mange stories av henne i en lang periode før jeg skrev i hennes tråd (er ikke person jeg er så opptatt av egentlig), men dette er kun et forslag. Hun gjør som hun vil såklart. Jeg forstår det er frustrerende å ikke bli gravid. Jeg kjenner et par som brukte 5 år, så begynte de på IVF, det gikk ikke bra, så tok de pause fra alt, så ble de plutselig gravid naturlig. Hun selv sa de stresset og tenkte mindre på baby i denne perioden de hadde pause. Så jo, stress har noe å si for kroppen. Jeg har mye kunnskap om stress, da jeg selv har gått i behandling for det. Hva er galt med å prøve mine forslag? Stresset de da de først begynte å prøve da? Eller var det etter flere mnd uten resultat de begynte å bli stresset kanskje? Stress er ikke gunstig for noe, men ikke årsak til infertilitet i 5 år. Endret 5. februar 2024 av Klink 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 5. februar 2024 #1599 Del Skrevet 5. februar 2024 Bibbi_ skrev (3 timer siden): Absolutt. Også få kort hvor det står "gratulerer med babyen". Det er jo helt på jordet. Det burde stått :"gratulerer med graviditeten". 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
«H» Skrevet 5. februar 2024 #1600 Del Skrevet 5. februar 2024 (endret) Marihone skrev (4 timer siden): Jo, Stina stresser, overtenker og er besatt av dette. Jeg har sett mange stories av henne i en lang periode før jeg skrev i hennes tråd (er ikke person jeg er så opptatt av egentlig), men dette er kun et forslag. Hun gjør som hun vil såklart. Jeg forstår det er frustrerende å ikke bli gravid. Jeg kjenner et par som brukte 5 år, så begynte de på IVF, det gikk ikke bra, så tok de pause fra alt, så ble de plutselig gravid naturlig. Hun selv sa de stresset og tenkte mindre på baby i denne perioden de hadde pause. Så jo, stress har noe å si for kroppen. Jeg har mye kunnskap om stress, da jeg selv har gått i behandling for det. Hva er galt med å prøve mine forslag? Det som er galt er at det funker ikke! Og at du viser utrolig lite forståelse.. Hadde der vært så enkelt som du tror hadde man knapt hatt ventelister på IVF for det er bare «slappe av» og ikke tenke på det 😂😂 Endret 5. februar 2024 av «H» 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå