Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Birdo skrev (2 minutter siden):

Men mener dere at dere selv da er bedre foreldre enn de som har et ønske? For det er slik dere fremstår. 

Jeg hadde såklart elsket barnet mitt over alt i verden om det ble gutt - men jeg ble allikevel ekstremt lettet da det viste seg å være jente. Og det har ingenting med at jeg ville dolle opp en dukke - for hun har aldri vært en som elsker rosa, sløyfer og dilldall. Jeg gikk utifra min erfaring med både gutte- og jentebarn, og vil fortsatt ikke den dag i dag noen gang ønske meg en gutt. 

forøvrig er min datter super glad i å skru bil med pappaen sin, hun hjelper til med div arbeid og elsker å bære ting/hogge ved ol. Favorittfargen hennes har alltid vært blå og sort, og hun har alltid elsket traktorer. 

Vet ikke om det med bedre foreldre, men er i hvert fall  fornøyd med egne verdier, syn på kjønn og evne til å reflektere for å være ærlig. Føler også at de som ikke bryr seg om kjønn er mer åpne til sinns og ikke låst i en eller annen fantasi. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

solsolsol skrev (3 minutter siden):

Tror *nesten* ikke på. Ikke at man bryr seg enormt, men at man ønsker seg litt det ene eller det andre, ofte sitt eget kjønn før det første barnet er født? Ja, det tror jeg veldig mange gjør. Nesten alle jeg kjenner godt nok til at de snakker ærlig om sånt. Hvor mange guttemammaer hører ikke også, åja, men dere må vel få en til nå da, så dere kan få jente også? 

Men de kommentarene kommer jo fra noen som har hatt det ønsket selv. Betyr ikke at de som får kommentarene tenker på dem måten? Har noen venninner som har ønsket seg ett bestemt kjønn og flere som ikke har brydd seg. Synes en hovedregel er at sistnevnte har vært mer avslappet til- og klare for foreldrerollen hvis jeg skal generalisere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett barn skal være ønsket uansett kjønn eller annet. Å bli foreldre og være foreldre er noe man former seg til. Man kan tenke at jeg skal være sånn og sånn men så blir hverdagen en helt annen. Jeg har to jenter fra før, to helt forskjellige og som fikk forskjellig oppdragelse etter sine behov. Nå ble jeg guttemamma og vet ikke hva jeg går til, alle barn er forskjellige. Men med masse kjærlighet og trygge rammer så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at hun angrer på det hun sa i går, og derfor ikke oppdaterer så raskt med noe idag. Kanskje hun skjønte at det var veldig dumme påstander å komme med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprite skrev (6 minutter siden):

20 i hcg er for lavt…. Tenker JEG! men vi får se 

Håper ikke hun mister tror det vil knuse henne helt

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (3 minutter siden):

20 i hcg er for lavt…. Tenker JEG! men vi får se 

20 i hcg så tidlig er ikke for lite nei.. Hcg hopper ikke rett opp i 150 liksom, det begynner på 0 og forbedrer seg ca hver 48-72t - frem til ca 1200 - da fordobler det seg ca hver 96t... 

Er en grunn til at graviditetstester som kan tas ved IKM gir utslag på 25hcg ( clearblue digital og mange andre) og tidlig tester - så tidlig som 6 dager før ikm slår ut på 10hcg ( som den testen hun brukte) 

Man kan ha hcg på 800 like etter forventet mensen og fremdeles miste.. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten bedre "før i tiden" da man ikke testet før noen dager etter IKM.

Om man da mistet veldig tidlig, noe som er ganske vanlig, ville man bare tolket det som en mens og sluppet skuffelsen over en positiv test som aldri ble til noe.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (4 minutter siden):

Det var nesten bedre "før i tiden" da man ikke testet før noen dager etter IKM.

Om man da mistet veldig tidlig, noe som er ganske vanlig, ville man bare tolket det som en mens og sluppet skuffelsen over en positiv test som aldri ble til noe.

Her var det jo gode grunner til å teste så tidlig da - hadde vært kjipt å betale 20.000 for medisiner om det hadde vært bruk for de🙈

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også at hcg var ganske lav selv om i den var innenfor normalen. Kjenner selv på en dårlig magefølelse

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (6 minutter siden):

Her var det jo gode grunner til å teste så tidlig da - hadde vært kjipt å betale 20.000 for medisiner om det hadde vært bruk for de🙈

Selvsagt!

Jeg tenkte ikke spesifikt på Stina denne mnd, men mer generelt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringenesherre skrev (2 minutter siden):

Jeg tenkte også at hcg var ganske lav selv om i den var innenfor normalen. Kjenner selv på en dårlig magefølelse

Ja den magefølelsen var ikke god her heller.. håper vi tar feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprite skrev (12 minutter siden):

Ja den magefølelsen var ikke god her heller.. håper vi tar feil 

Hvilken dpo var hun ca da hun tok blodprøven? Vet vi det? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (Akkurat nå):

Dagen før 4+0 tror jeg 

Åja, men da er det ikke så lavt egentlig ☺️ Er så mye snakk og dilldall å bla seg gjennom på snap, men skal hun sjekke økningen? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (1 minutt siden):

Åja, men da er det ikke så lavt egentlig ☺️ Er så mye snakk og dilldall å bla seg gjennom på snap, men skal hun sjekke økningen? 

Ja hun skulle få resultat idag eventuelt hun fikk igår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (4 minutter siden):

Dagen før 4+0 tror jeg 

Hun tok prøven 12 dpo, så er ikke nødvendigvis så lavt. Men at hun ikke har lagt ut noe i dag gir meg en dårlig magefølelse.. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...