Mrshopalot Skrevet 15. oktober 2023 #781 Del Skrevet 15. oktober 2023 tøflusen skrev (9 timer siden): Greit nok, kunne formulert meg annerledes, men likevel trenger kroppen og psyken hvile etter en abort. Jeg har selv vært i situasjonen der det eneste man tenker på etter en abort, er å bli gravid igjen. Mao "besatt" fordi man ønsker det så sårt. Man lar ikke kroppen få den hvilen den trenger før man prøver, til tross for klarsignal fra legen. Det samme gjelder psyken. På lik måte som kroppen reagerer på et dødsfall i nær omgangskrets, et brudd osv = ustabil menstruasjon, hårtap, vekttap,søvnproblemer osv osv. Så jo, den "myten" med at viss man ikke stresser med å bli gravid så blir man det, det er nok noe i det. Det er heller ikke sånn at jeg sitter og godter meg fordi hun ikke ble gravid nå. Heldigvis har vi et godt helsesystem i Norge som gjør at man har rett på hjelp når det har gått så så lang tid med prøving/gjentatte aborter. Jeg synes hun har taklet det veldig fint jeg, hun har tatt seg tid til å reise utenlands sammen med søsteren sin, tiltross for at hun da mistet en syklus og mulighet for å bli gravid den måneden. Det ville ikke en «besatt» gjort, etter min mening. Og hun er imponerende flink til å plukke seg selv opp igjen etter hver skuffelse. Hun lar seg selv få litt tid til å være lei seg, også går hun igang med ting som gjør henne glad for å fokusere på noe annet. Jeg hadde vært mye lenger i kjelleren enn det hun er, og hadde blitt både bitter og sur.. Jeg er imponert over henne! Var nok tyngre denne gangen, siden hun hadde så mye symptomer stakkars ❤️ Jeg har fortsatt trua jeg da.. jeg tester positivt sent selv, så håper hun bare er som meg, og får positiv test idag 🤞🏼❤️ 20 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 15. oktober 2023 #782 Del Skrevet 15. oktober 2023 Er det bare meg eller er PF livredd for å se i kamera? Han ser til høyre hele veien, side-eye i kamera osv. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøflusen Skrevet 15. oktober 2023 #783 Del Skrevet 15. oktober 2023 Sprite skrev (1 time siden): Og jeg har vært gjennom abort hvor jeg også ble «besatt» som du mener er det rette ordet, ble gravid med engang etterpå. Mista det også, og ble gravid 3 mnd etterpå der igjen. Og det MED endometriose diagnose. Vil det da si at jeg skal belære andre med min erfaring som om det er fasiten? Man blir ikke «besatt» til det punktet at kroppen ikke blir gravid ved å ønske å bli gravid! Håper ikke du sier dette til noen for det er så jævla provoserende når folk snakker sånn! Heldigvis er Stina såpass oppegående at hun sier ifra om at vi ikke trenger å komme med sånne kommentarer. Nå er dette MIN MENING og erfaring. Tre aborter på et år, endometriose her også. Alle tre i uke 9&10, to av dem M.A hvor symptomene ikke forsvant. Og jeg mener fortsatt at JEG ikke lot kroppen få den hvilen den trengte før JEG prøvde å bli gravid igjen. Om du velger å henge deg opp i ordet "besatt", så er det ditt problem, ikke mitt. Sier bare hva jeg selv opplevde (og har sett hos andre) da det ble ekstremt mye fokus på sex før og under eggløsning, telling av dager, testing, skuffelser osv. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 15. oktober 2023 #784 Del Skrevet 15. oktober 2023 Stina er den eneste jeg følger. Synes hun virker jordnær, hun er flink til å strikke og jeg håper de snart lykkes i prøvingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet 15. oktober 2023 #785 Del Skrevet 15. oktober 2023 Sprite skrev (2 timer siden): Er det bare meg eller er PF livredd for å se i kamera? Han ser til høyre hele veien, side-eye i kamera osv. 🤣 Virker som han kan ha en mild autisme eller Aspergers syndrom spør du meg. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 15. oktober 2023 #786 Del Skrevet 15. oktober 2023 Møffins skrev (34 minutter siden): Virker som han kan ha en ………. Så fjernt å skrive, skjerp deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmVeeJee Skrevet 15. oktober 2023 #787 Del Skrevet 15. oktober 2023 Møffins skrev (3 timer siden): Virker som han kan ha en mild autisme eller Aspergers syndrom spør du meg. Det har jeg tenkt flere ganger også. Men det trenger ikke være negativt det 😃 Han kommer med «folkeopplysning» som vi andre har visst siden vi var fem år gamle 😅 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 15. oktober 2023 #788 Del Skrevet 15. oktober 2023 tøflusen skrev (19 timer siden): Greit nok, kunne formulert meg annerledes, men likevel trenger kroppen og psyken hvile etter en abort. Jeg har selv vært i situasjonen der det eneste man tenker på etter en abort, er å bli gravid igjen. Mao "besatt" fordi man ønsker det så sårt. Man lar ikke kroppen få den hvilen den trenger før man prøver, til tross for klarsignal fra legen. Det samme gjelder psyken. På lik måte som kroppen reagerer på et dødsfall i nær omgangskrets, et brudd osv = ustabil menstruasjon, hårtap, vekttap,søvnproblemer osv osv. Så jo, den "myten" med at viss man ikke stresser med å bli gravid så blir man det, det er nok noe i det. Det er heller ikke sånn at jeg sitter og godter meg fordi hun ikke ble gravid nå. Heldigvis har vi et godt helsesystem i Norge som gjør at man har rett på hjelp når det har gått så så lang tid med prøving/gjentatte aborter. Jeg forstår hva du mener. Jeg vet ikke om det stemmer, men inntrykket mitt er hvertfall at det kan stemme. Jeg vet om opptil flere, som i det øyeblikket omtrent de gir seg med vanlig prøving og bestemmer seg for å motta hjelp, så rekker de det ikke engang fordi de blir gravide på naturlig måte. Når de egentlig stresser helt ned og «gir» seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmVeeJee Skrevet 15. oktober 2023 #789 Del Skrevet 15. oktober 2023 Zenhouse skrev (5 minutter siden): Jeg forstår hva du mener. Jeg vet ikke om det stemmer, men inntrykket mitt er hvertfall at det kan stemme. Jeg vet om opptil flere, som i det øyeblikket omtrent de gir seg med vanlig prøving og bestemmer seg for å motta hjelp, så rekker de det ikke engang fordi de blir gravide på naturlig måte. Når de egentlig stresser helt ned og «gir» seg. Jepp! Det er jo flere jeg vet som har endt opp med adopsjon fordi de har prøvd i mange år selv uten hell. Så kommer adoptivbarnet og de blir gravide (eldre folk i dag, før IVF kom på banen) 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 15. oktober 2023 #790 Del Skrevet 15. oktober 2023 EmVeeJee skrev (3 timer siden): Det har jeg tenkt flere ganger også. Men det trenger ikke være negativt det 😃 Han kommer med «folkeopplysning» som vi andre har visst siden vi var fem år gamle 😅 What?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 15. oktober 2023 #791 Del Skrevet 15. oktober 2023 Zenhouse skrev (4 timer siden): Jeg forstår hva du mener. Jeg vet ikke om det stemmer, men inntrykket mitt er hvertfall at det kan stemme. Jeg vet om opptil flere, som i det øyeblikket omtrent de gir seg med vanlig prøving og bestemmer seg for å motta hjelp, så rekker de det ikke engang fordi de blir gravide på naturlig måte. Når de egentlig stresser helt ned og «gir» seg. Nei det stemmer altså ikke!, tenk om verden hadde vært så enkel 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet 15. oktober 2023 #792 Del Skrevet 15. oktober 2023 Chroma skrev (12 timer siden): Så fjernt å skrive, skjerp deg. Hva er fjernt med det? Er vel ikke noe negativt å ha et slikt syndrom vel? Viser jo bare at han er ekstra spesiell. Finnes mange godt fungerende med autisme og aspergers, mange man omtrent ikke kan kjenne det igjen på engang og jeg kjenner en slik person! Så her er det du som skal skjerpe deg som tydeligvis er dømmende om noen har det. Autisme og Aspergers betyr ikke at man er tilbakestående om du tror det! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 16. oktober 2023 #793 Del Skrevet 16. oktober 2023 Orly skrev (4 timer siden): Nei det stemmer altså ikke!, tenk om verden hadde vært så enkel https://www.nrk.no/livsstil/stress-kan-hindre-graviditet-1.7260592 ingen konklusjon, men indikasjon på at stresshormoner kan påvirke fertilitet. Kan- som i muligens, noen ganger, av og til. Noen opplever i allefall det. Men jeg mener absolutt ikke at alle kan bli gravide, bare de stresser ned, enig i at så enkelt er det ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 16. oktober 2023 #794 Del Skrevet 16. oktober 2023 Møffins skrev (6 timer siden): Hva er fjernt med det? Er vel ikke noe negativt å ha et slikt syndrom vel? Viser jo bare at han er ekstra spesiell. Finnes mange godt fungerende med autisme og aspergers, mange man omtrent ikke kan kjenne det igjen på engang og jeg kjenner en slik person! Så her er det du som skal skjerpe deg som tydeligvis er dømmende om noen har det. Autisme og Aspergers betyr ikke at man er tilbakestående om du tror det! Nei, jeg er ikke dømmende i det hele tatt! Hadde han selv gått ut og sagt at han hadde det så hadde jeg selvsagt ikke reagert i det hele tatt, men å anta eller gi andre diagnoser er bare teit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 18. oktober 2023 #795 Del Skrevet 18. oktober 2023 Hun er en av de få som jeg ser snappene til, men kjenner jeg blir flau hver gang hun tar alle disse selfiene og poserer for kamera🙊 Ser liksom ikke helt poenget med det 😂 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 19. oktober 2023 #796 Del Skrevet 19. oktober 2023 baremeg skrev (16 timer siden): Hun er en av de få som jeg ser snappene til, men kjenner jeg blir flau hver gang hun tar alle disse selfiene og poserer for kamera🙊 Ser liksom ikke helt poenget med det 😂 Hadde det nå vært en. Men ikke 56 stk i samme klær på samme sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 19. oktober 2023 #797 Del Skrevet 19. oktober 2023 Sprite skrev (23 minutter siden): Hadde det nå vært en. Men ikke 56 stk i samme klær på samme sted Søt jente, men det blir for mye🙊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 21. oktober 2023 #798 Del Skrevet 21. oktober 2023 Vegglampe skrev (På 1.9.2023 den 20.22): Dette er lite sidespor, men Jeg kom tilfeldig over samboeren( per Fredrik/ PelleK) hennes på utforsk på snap. Shit for en stemme! Fra snappene hennes har jeg hatt inntrykk av at han er litt sær, men han viser en helt annerledes side av seg selv på snap. Jeg visste han var musiker, men ikke at han var så flink! Det samme skjedde meg for en stund siden, har ikke noe forhold til Stina egentlig. Men nå har jeg begynt å følge han, for han virker så allright. Ute og kjøper kalendergaver til Stina i oktober liksom, er jo litt søtt. Og sangstemmen! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 22. oktober 2023 #799 Del Skrevet 22. oktober 2023 tøflusen skrev (På 14.10.2023 den 22.09): Leser du det jeg skriver? Jeg forstår at dette er tungt, og sorgen er tung å bære. Men hun har tross alt gått gjennom et inngrep og en sorg, som igjen gjør at kroppen kanskje protesterer. Dette er jo enkel kunnskap, at kroppen protesterer på stress. Dette er bare tull. Folk i krigsrammede områder i alvorlige stressende livssituasjoner blir gravide. Og når man har prøvd ett år uten å bli gravid regnes msn som ufrivillig barnløs og har rett på hjelp. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøflusen Skrevet 24. oktober 2023 #800 Del Skrevet 24. oktober 2023 Klink skrev (På 22.10.2023 den 17.36): Dette er bare tull. Folk i krigsrammede områder i alvorlige stressende livssituasjoner blir gravide. Og når man har prøvd ett år uten å bli gravid regnes msn som ufrivillig barnløs og har rett på hjelp. Ok 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå