AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #21 Skrevet 28. august 2017 Føler deg TS! Har en gutt på 3 år, å han er veldig utagerende. Vi prøver å finne på ting sammen, men da er alt "feil" han gjør ugang, vil ikke høre og er generelt veldig krevende. Han vekker meg hver morgen Kl halv 6 og da starter det. Han er høyt og lavt, han ødlegger ting er hjemme. Men det største problemet er at han aldri hører. Jeg gir han konsekvenser hver gang, men han ser ikke ut til å hverken bry seg eller lære. Jeg er alene med han og har lurt på om jeg gir han nok oppmerksomhet, og at oppførselen er for å få oppmerksomhet. Men jeg ser han jo hele tiden. Vi setter oss ned for å spille, det ender med at han dytter til spillet så alt fyker utover gulvet. Jeg er så sliten og "lei" at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. En liten trøst i å se at jeg ikke er alene, selvom jeg ikke unner noe dette. For det er krevende! Anonymkode: 3694c...55c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #22 Skrevet 28. august 2017 Hvor gamle er søsknene? Kan vær en blanding av selvstendiggjøring, kontaktsøking, sjalusi og dårlig språkutvikling. Ikke lett å vite. Har du vært på Circle of cecurity kurs? Barnet vårt blir fort frustrert når pappaen ikke følger med og bekrefter følelser og gir kontakt. Viktig å legge bort mobilen, ikke se for mye på tv o.l. Barnet vårt har godt språk, vi har lært det å gi beskjed når det blir sjalu. Av og til roper barnet bare «ikke!» og det er også et tegn på sjalusi. I stedet for å hysje sier jeg «er du litt sjalu nå?» eller «nå ble du sjalu». Det hjelper mye. Hvis vi ikke setter ord på følelsene kan barnet vårt begynne å rope, kaste leker på søskenet osv. Helsestasjonene pleier å ha det COS kurs. Du finner også videoer på nett. Siden gutten din har dårlig språk er det viktig at dere hjelper ham å sette ord på følelsene. Krever mye oppmerksomhet fra dere, dere må hele tiden følge med, men det kan hjelpe etter en kort stund. Grenser er selvsagt også viktig, men forklar da hvorfor dere setter grensene, forsøk å belønn ham for god oppførsel. F.eks hvis du sitter pent når vi spiser...sitter å tegner fint...har vi tid til å pusle, male, gå ut etterpå. Anonymkode: 07c99...792
lillesky Skrevet 28. august 2017 #23 Skrevet 28. august 2017 Tråden er ryddet for avsporinger. /lillesky (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå