Gå til innhold

Irritert...

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Jeg ble lovet at oliver's lamb skulle være genialt for min vov-vov som er allergisk mot kylling, men hun reagerte hun... klør og er rød. Da jeg leste på ingrediens-lista ser jeg at kyllingfett og saft fra kyllinglever. :o er dette nok for henne om hun er allergisk mot kylling?

helvete... føler meg lurt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om fôret heter "lam og ris", eller "kylling" inneholder de stort sett alltid flere proteinkilder....Men de kan kalle det "kyling" hvis det er mest prot av det, og "lam og ris" hvis det er mest av det. Hills sitt z/d fôr, eller d/d-variantene ville jeg ha forsøkt hvis jeg var deg. Mange er også veldig fornøyde med Eukanuba Dermatosis!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med Oliver's. Legg fram saken din, så vil jeg kanskje tro at de refunderer pengene du har betalt for foret? Er hun allergisk for kylling, så tåler hun vel ikke kyllingfett eller kyllinglever vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Selv om fôret heter "lam og ris", eller "kylling" inneholder de stort sett alltid flere proteinkilder....Men de kan kalle det "kyling" hvis det er mest prot av det, og "lam og ris" hvis det er mest av det. Hills sitt z/d fôr, eller d/d-variantene ville jeg ha forsøkt hvis jeg var deg. Mange er også veldig fornøyde med Eukanuba Dermatosis!

Lykke til!

hun har gått på hill's z/d ultra i nesten 3 mnd. vi fant ut at hun ikke tåler kylling, og da må det da være mulig å gå på et vanlig fôr som ikke inneholder kylling...? Noen forslag noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har dere forsøkt hills d/d med salomon, duck eller eg? Hvordan vet du det er kylling?

Noen reagerer også på ris, som det er i maaange fôr som karbohydratkilde, da er evt som nevnt ovenfor Dermatosis et alternativ da dette innehoder potet i stedet for ris....

Hvis hun er veldig sensitiv ovenfor fôr (Kyllig..) kan z/d være lifetime solution...

Ville uansett gitt fiskeolje i tillegg - bra for hud og pels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Har dere forsøkt hills d/d med salomon, duck eller eg? Hvordan vet du det er kylling?

Noen reagerer også på ris, som det er i maaange fôr som karbohydratkilde, da er evt som nevnt ovenfor Dermatosis et alternativ da dette innehoder potet i stedet for ris....

Hvis hun er veldig sensitiv ovenfor fôr (Kyllig..) kan z/d være lifetime solution...

Ville uansett gitt fiskeolje i tillegg - bra for hud og pels!

vi har foretatt en grundig testfôring. det skjedde sånn:

Først Hill''s Z/D Ultra i 1 mnd, så testet vi en og en mat-ting i 3 dager (som vi blandet i hill'sfôret), 3 dagers pause og så ny ting. vi testa da bl.a.: Kylling, oksekjøtt, ris, mais og egg. alt gikk helt fint utenom kylling. Vi ga ris som fast supplement i hill'sfôret etter det og no problem. vi er altså 100% sikre på at hun tåler ris. Kylling reagerte hun kraftig på.

I tillegg får hun Dr. Baddakys fiskeolje som fast tilskudd... Vi har kontroll skjønner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Da høres det ut som d kun kan bruke z/d eller dermatosis....(ps er ernæringsveileder for dy, så har litt kontroll jeg og:) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Da høres det ut som d kun kan bruke z/d eller dermatosis....(ps er ernæringsveileder for dy' date=' så har litt kontroll jeg og:) :wink:[/quote']

jepp det skjønte jeg! :) Jeg orker ikke å la henne kun gå på z/d... det er så svinedyrt, og hun liker det ikke :( men må jeg, så må jeg... tester ut noen andre fõr først. Vurderer et godt lakse-fôr, noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hva med dermatosis fra eukanuba?? der er det fisk som er proteinkilden. (usikker på om det kan være noe som helst av kylling i det, men det er et allergi-fôr, og mange har god effekt! Hvilken rase har du? Ellers har spesific et som heter eicosa, det er også primært fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
hva med dermatosis fra eukanuba?? der er det fisk som er proteinkilden. (usikker på om det kan være noe som helst av kylling i det' date=' men det er et allergi-fôr, og mange har god effekt! Hvilken rase har du? Ellers har spesific et som heter eicosa, det er også primært fisk![/quote']

oki, skal sjekke ut!! Har en portugisk vannhund!! :)

Men det irriterer meg at det er animalske biprodukter i alt mulig... hva ER egentlig det?? bare en haug med graps? (ser for seg nebb og klør...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Billig å produsere, bare veldig uheldig at det er akkurat kylling hun reagerer på, er jo det i det meste!!

Vet mange ender opp m å lage mat selv.....tungvint spør du meg, når det finnes sånn som z/d.

Men du, er hun forsikret??? Vet mange forsikringsselskaper dekker mellomlegget mellom z/d og vanlig fôr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

Prøv Eicosa du. Vi har samme problemet her, men vi har foreløpig ikke funnet ut av det. Er nå over på glutenfritt fra Specific... får se....

Men Eicosa skal være bra, og tilsvare z/d (dessverre tilsvarer det nok også i pris...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

hun er forsikret (heldigvis!!!!), har fått igjen flere 1000 allerede... vet. trodde ikke de dekket, men burde kanskje dobbeltsjekke... det som er casen, er at hun er en valp. vi bør ikke sette henne på hjemmelaget diett før hun er 1 år. og er også redd for å la henne gå for lenge på z/d før hun har passert 1 år jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv
hvor gammel er hun?

snart 8 mnd... hun har vært superallergisk siden hun var 3 mnd, så det var utrolig vanskelig når hun var så liten :( husker henne i høst... full av utslett, sår og hårløse områder, klødde natta lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

snart 8 mnd... hun har vært superallergisk siden hun var 3 mnd, så det var utrolig vanskelig når hun var så liten :( husker henne i høst... full av utslett, sår og hårløse områder, klødde natta lang...

Stakkar lita!! Er det lov å spørre hvilken dyreklinikk du går til?? Er hun atopiker i tillegg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lilleulv

Stakkar lita!! Er det lov å spørre hvilken dyreklinikk du går til?? Er hun atopiker i tillegg??

så vidt jeg tror så er hun ikke atopiker. det dreier seg kun om fôrallergi. vi har tatt blodprøver på luftveisallergier, men de var negative alle sammen. hun var kanskje for ung, vi skal ta nye når hun blir 1 år. Men iom at hun hadde hatt reaksjoner i flere mnd da vi tok prøvene var de ganske sikre.

i tillegg var hun så og si helt fin da hun gikk på z/d ultra. Vi prøvde først nærmere 2 mnd på royal canin hypoallergenic, det funka ikke... hun reagerte fortsatt.

Vi går til en spesialist på kristiansand dyreklinikk, men har også vært i kontakt med follo dyreklinikk og Taugbøl (vet du kanskje hvem er?) for second opinions...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

så vidt jeg tror så er hun ikke atopiker. det dreier seg kun om fôrallergi. vi har tatt blodprøver på luftveisallergier, men de var negative alle sammen. hun var kanskje for ung, vi skal ta nye når hun blir 1 år. Men iom at hun hadde hatt reaksjoner i flere mnd da vi tok prøvene var de ganske sikre.

i tillegg var hun så og si helt fin da hun gikk på z/d ultra. Vi prøvde først nærmere 2 mnd på royal canin hypoallergenic, det funka ikke... hun reagerte fortsatt.

Vi går til en spesialist på kristiansand dyreklinikk, men har også vært i kontakt med follo dyreklinikk og Taugbøl (vet du kanskje hvem er?) for second opinions...

Vet om noen som er fine på z/d, men ikke på hyopallergenic..

Babette taugbøl er jo liksom spesialisten, og vet at man ikke skal utelukke atopi senere allikevel - i tillegg til fôrallergi...men som du sier, at hun ble fin på z/d....

Høres ut som det blir z/d eller hjemmelaget :-( Fôringen blir fort veldig tungvinn, det samme med trening og godbiter..sukk.....

Får krysse fingre for at hun ikke er atopiker i tillegg,da..tvi-tvi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

men er det større sjanse for at hun blir atopiker når hun har fôrallergi mener du? For vi har ikke sett noen tegn på det til nå...

Men det må vel gå an å finne et vanlig fôr som ikke inneholder kylling?? :o rart hvis ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet ikke når de utvikler det, bare at det de ofte har begge deler. Men er vel få som er så hardt angrepet som henne.....

Men, det kjipe er at det er kylling i mye, veldig mye!!!! Fordi det er en billig proteinkilde for produsenten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...