Gå til innhold

Sette søkelys på politiet

waco

Anbefalte innlegg

Det gjelder å være stein hvis man skal finne opp et brekk. Kreativiteten er så stor at den alltid vil ligge på forkant til politiet.

Kanskje det er like greit å fjerne hele straffeloven, la samfunnet ordne seg selv?

Ingen er tjent med kriminalitet i det lange løp, kan det være slik at politi forutsetter kriminelle? At politiet faktisk dikterer en fiende, akkurat som vi har sett i narkotikapolitikk? Hvor de overgår hverandres politikammere med skremsel og falsk propeganda?

Kanskje det er på tide å sette noe søkelys på det offentlige bruk av politi?

La samfunnet hamle opp med forbrytere selv.

Waco

En viktig debatt med mange involverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Waco, da....

Er enig med deg i at det er mye rart som skjer som ikke burde skjedd. Men lille venn... du tror vel ikke at samfunnet ville fungert helt uten lover og regler?!

Ojoj... det tror ikke jeg, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde heller la vektere ta over langt flere saker som f eks sykkeltyverier og innbrudd. Politiet er rett og slett ufaglærte og tilhører en lov tilpasses politikeres ønskevisjoner og veldig lite virkeligheten.

Den ene politiker etter den andre overgår hverandre i politiske visjoner, det eneste man kan være enige om er en fantasiflukt uten like. Brustadbua og krf redsel for senking av alkoholavgifter er ikke annet enn vannvidd.

Private vekterselskaper konkurerrer da internt om å oppklare flest mulig innbrudd og yte best mulig service.

Ja til privatpoliti, det er på tide at det offentlige politi får seg en verdig konkurrent. Både service og oppklaringsprosent er under enhver kritikk!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho: Det verste er at du blir tatt så seriøst av de andre brukerne.

Jeg ler så jeg griner av deg Waco. Du er en morsom gutt. :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Her må jeg si meg enog med Kid-a, gitt... Greit nok at det skjer veldig mye som ikke burde skje i det norske samfunn (og ellers i verden), men jeg tror ikke akkurat at det vil gjøre saken bedre om folket selv skulle hamle opp med de kriminelle... Hvordan skulle vi kunne fungere uten noen lover og regler å overholde? Da kunne vi jo faktisk ha gjort akkurat som vi ville, og det blir helt feil. Hvordan skulle vi da fått mindre kriminalitet her?

Nei, vi må nok ha en del lover og regler selv om mange av dem er dumme. Hvordan skulle vi forressten fungere uten noen lover og regler å bryte.....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde heller la vektere ta over langt flere saker som f eks sykkeltyverier og innbrudd.

Private vekterselskaper konkurerrer da internt om å oppklare flest mulig innbrudd og yte best mulig service.

Ja til privatpoliti, det er på tide at det offentlige politi får seg en verdig konkurrent. Både service og oppklaringsprosent er under enhver kritikk!

Ja, det er en god idè. Noe må i hvert fall gjøres med det der.

Politiet er rett og slett ufaglærte

Eh.. nei. Feil bruk av begrep :wink:

Den ene politiker etter den andre overgår hverandre i politiske visjoner, det eneste man kan være enige om er en fantasiflukt uten like. Brustadbua og krf redsel for senking av alkoholavgifter er ikke annet enn vannvidd.

Enig der også. Leste du om artikkelen fra The Independent om Norge som en absurd barnepikestat? (Jeg leste bare sammendraget i Dagbladet http://www.dagbladet.no/dinside/2002/08/01/344883.html )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Care, hva er problemet med at private selskaper etterforsker sykkeltyverier, innbrudd og forsvinningssaker?

Det er jo bevist at politiet ikke klarer enkle oppgaver.

Kanskje på tide å sette litt søkelys istedetfor å bare akseptere det besteående slik som Care vil?

Jeg sier ikke at private vekterselskaper skal erstatte politiet, men konkurrere på like vilkår.

Vi bør kreve resultater!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektere i Norge har ingen makt. I Sverige får de lov å pågripe folk hvor det skal være, men her på berget må de vente til tjuven kommer ut av butikken før de kan pågripe. TEIT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinga, dette bunner i hvordan politiet og deres interesseorganisasjoner er helt imot enhver oppmykning av politivedtektene.

Dette er ikke annet enn galskap.

Hva sier politivedtektene i Drammen? At ingen persienner må rage lavere enn 1.80 fra fortauskant!

Det er på tide at snuten også får litt konkurranse!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lionda.

Norge HAR mange absurde regler. Jeg leste selve artikkelen jeg refererte til i går etter at jeg hadde skrevet innlegget, og det er ganske interessant å se Norge og alle de idiotiske små reglene våre utenfra.

Eier ikke nordmenn ansvarsfølelse, siden vi må ha regler for alt?

Lionda :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lionda, jeg beklager å dra inn kvinnenatur igjen, men det er en kjennsgjerning at særlig kvinner liker å lage regler for det ene og det andre.

Vi husker alle Sylvia Brustad som mente 100 kvm er nok.

Og hvem har vel glemt vår kjære Laila Dåvøy som i sin frustrasjon bestemte å TOTALFORBY dataspillet grand theft auto III....

Jeg skal ikke nekte for at de to konkrete sakene er begrunnelser jeg har i bakhode når jeg mener at det er viktig å se nytten av å ha kvinnemennesker på stortinget.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lionda, jeg beklager å dra inn kvinnenatur igjen, men det er en kjennsgjerning at særlig kvinner liker å lage regler for det ene og det andre.

Vi husker alle Sylvia Brustad som mente 100 kvm er nok.

Og overser lett at Sylvia Brustad var i mot det forslaget sjølv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen overraskelse at en Arbeiderpolitiker taler med to tunger?

Jeg var faktisk i studio da Brustad hardnakket påsto at "hun og hele regjeringen er enige og samlet om forslaget til revurdering av åpningstidsloven".

Vel kan man i ettertid påberope seg løgn...

Lavmål kaller Waco det... lavmål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lionda.
Lionda' date=' jeg beklager å dra inn kvinnenatur igjen, men det er en kjennsgjerning at særlig kvinner liker å lage regler for det ene og det andre.[/quote']

Hmm... den må jeg tenke litt på... liker kvinner bedre enn menn å lage regler? Å ha ting i faste rammer? Og i så fall hvorfor?

Eksempelet ditt med politiker-kvinner og regler er dårlig. Det er mange politikermenn som lager teite regler også.

(Og ja, care, jeg vet at han kverulerer for å kverulere, men jeg velger å plukke ut de tingene som er interessante å diskutere og diskutere dem, for det er faktisk endel interessante problemstillinger innimellom hvis man gidder å se etter. Kanskje jeg også er en kverulant? :wink: )

Lionda - tenker over det med å lage regler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tanke og da kan dere velge om dere vil tro meg eller forsette i den idyllfantasien deres om at alt kan gjennomreguleres.

Lionda, jeg bare mener at med min erfaring med damer, så er de oftere opptatt av strenge regler enn kamerater. Husker bare på skolen hvordan kvinner var småfrøkenaktige slavisk opptatt av å følge handlingsplan og retningsplaner.

Lærere var litt mer avslappet enn sine mer kontrollerende lærinner som ville vite fraværsårsaker og "kreative" tankeganger hos egne elever.

Undertegnede var blant dem, stilte de andre spørsmålene som kun ble besvart som samfunnskverulering istedetfor ideer.

Hadde kvinner tillatt tanker som Valhall og Olymp? Kvinners snusfornuftighet begrenser mannen.

Det er er min påstand.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare mener at med min erfaring med damer, så er de oftere opptatt av strenge regler enn kamerater. Husker bare på skolen hvordan kvinner var småfrøkenaktige slavisk opptatt av å følge handlingsplan og retningsplaner

Det er nu ikke slik at kvinner er født til å være snusfornuftige, da Waco. Dette ligger i oppdragelsen, unge mann. Jenter blir opplært til å ta vare på guttene... Kvinner skal styre og ordne. Det har vært sånn gjennom alle tider, og det er sånn fortsatt.

Jeg tror det er bare bra, verden trenger noen som passer på, holder rutiner, lager regler og følger regler...

Kid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...