AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 NRK skriver at nyhetsankere skal være nøytrale. Da lurer jeg på om det bare er i klesstil og ikke i hva de forfekter. Hva er et nyhetsanker og i hvilke programmer er de? Den jeg har oppfattet som minst nøytral i NRK er Anne Grosvold som ledet Dagsnytt Atten. Det var vel sjelden noen tvil om hva hun mente. Er ikke det en nyhetskanal og var ikke hun et nyhetsanker? Anonymkode: f7ae4...c68
linsejesus Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Folk som leser opp nyheter skal fremstå mest mulig nøytrale, selv om de privat selvsagt har sine egne meninger. Dagsnytt Atten er et debattprogram.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 11 minutes ago, linsejesus said: Folk som leser opp nyheter skal fremstå mest mulig nøytrale, selv om de privat selvsagt har sine egne meninger. Dagsnytt Atten er et debattprogram. Ok, så selv om det heter "dagsnytt" er det ikke et nyhetsprogram og programlederne kan gi uttrykk for egne meninger. Men hva er nyhetsprogram? Bare dagsrevyen? Er Urix en nøytral nyhetsprogram? Jeg tror at noe av problemet med den siste kritikken er at mange ikke kjenner til begrepet nyhetsanker og at det at NRK tillegger det en annen og nøytral rolle. Anonymkode: f7ae4...c68
linsejesus Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 Usikker på hvilken kategori Urix havner i, de har intervjuer. Tipper at de ikke får bruke religiøse symboler. Kritikken kommer av en misforståelse, ja. Egentlig er forskjellen på typen programmer åpenbar. NRK er ganske åpne. Jeg husker da Jon Michelet bokstavelig talt pissa på et nummer av Se og Hør på direkte fjernsyn og Otto Jespersen brente en bibel. Samtidig er NRK forpliktet til å ta vare på kristen kulturarv (husker ikke ordlyden) så de sender jo faktisk kristne andakter og gudstjenester fortsatt. Alt i alt er jeg lite bekymret for "islamisering" av NRK.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå