Gå til innhold

Spesielle folk. Er de virkelig spesielle? Og hvordan vet man at man ikke er som disse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne som sliter sosialt, på en slik måte at jeg ikke orker å delta i alt som skjer hele tiden. Ender ofte på sidelinjen :( og slik har det vært i hele mitt 26 år lange liv. Da jeg var barn hadde jeg en bestevenninne gjennom skolen som flyttet når vi begynte på u.skolen. Hun ble plutselig blant de populære der. Når hun bodde i min lille by var det bare oss og et par yngre elever. Vi var upopulære. Men hun fikk etter hvert masse uvenner der og, og i dag er hun rusmisbruker. Jeg har alltid vært den forsiktige typen og har god helse og har sluttet med alkohol. 

Men...jeg klarer fremdeles ikke helt dette sosiale. Og de jeg ikke føler meg anstrengt med er de som er litt "rare". F.eks en jeg nesten datet. Han er utadvendt i forhold til meg, men av en merkelig grunn tiltrekker han seg også litt snåle folk. Slike som kan diskutere sære emner. I tillegg ser han veldig drømmende ut noen ganger. Nå drikker han mye (ser det på snap) og forfaller som fy. 

Så til meg. Jeg er slik som vil være sosial, men som ikke helt tør. Men da lurer jeg på hvorfor jeg ikke trives med de jeg er avslappet med?! De er kjedelige. Men jeg føler ofte ikke god nok for de jeg faktisk liker. 

Anonymkode: 85f98...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antakeligvis fordi du føler deg sosialt underlegen blant menneskene du liker og at det hemmer deg i å by på deg selv. 

Men spesielle mennesker definerer man vel ut ifra eget bilde av hvordan mennesker er eller bør være. Det å være spesiell eller særegen synes ikke jeg er nødvendigvis noe negativt. 

Anonymkode: a1303...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har litt kynisk syn både på deg selv og andre mennesker. Det virker som om du leter etter visse type mennesker som må leve opp til en viss standard for at de skal være verdt noe, for at de skal være interessante. Du leter etter disse kriteriene, og ser ikke hvem personen er under fasaden. På samme måte føler du at du selv burde leve opp til visse standarder (for eks være i stand til å være sosial og utadvendt). 

Mennesker er mennesker, på godt og vondt. De som er sære har mange gode egenskaper man kan lære av og like. De som er normale kan også være hyggelige, optimistiske mennesker. Jeg synes det er viktig å omgi seg med en blanding, slik at man lærer flere sider ved mennesker å kjenne. 

Anonymkode: 89082...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær venner med mennesker som liker deg som du er, og som du har mye til felles med. Ikke vær venner med de som er populære bare fordi de er populære. Velg folk som får deg til å føle deg bra!

Anonymkode: 7c68d...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...