Gå til innhold

pusen min og valpen til naboen

Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

I går kveld kom valpen til naboen tuslende opp på terassen vår, Cita lå på rekkverket.

Først stirret hun med store øyne, så hoppet hun ned og skjøt rygg, deretter begynte hun å løpe, valpen kom etter selvfølgelig.

Og hun løp, aldri sett den katten løpe så fort noen gang.

Og opp i et tre, hvorpå da valpen ble stående under å vente på henne. Han gav opp til slutt og gikk hjem.

Men Cita ble sittende, helt til jeg kom ut og ropte på henne, da hørte jeg hun kom klatrende ned treet, og kikket seg forsiktig rundt, før hun tuslet litt slukøret bort til meg, og inn.

Helt utslitt, la seg bare ret ned på gulvet.

Egentlig en veldig komisk opplevelse sånn i ettertid, men synes jo utrolig synd på henne .

Men hva om de to støter på hverandre igjen? hvem kan være farlig for hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katten er farligst for hunden, det er ihvertfall min erfaring.

På den annen side skal du ikke se bort i fra at de kan bli venner hvis de sees regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten er farligst for hunden' date=' det er ihvertfall min erfaring.[/quote']

Det kommer jo veldig an på hva slags hund vi snakker om. En stor voksen hund kan lett skade en katt alvorlig (eller drepe) med et velplassert bitt.

Kattene har klørne å forsvare seg med, men har ikke stort å stille opp med dersom en stor aggressiv hund ønsker å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg ville også tro at hun er farligst, men så lenge hun er så redd at hun stikker, så er hun jo ikke så farlig.

Valpen er relativt harmløs tror jeg. Han (eller jeg vet ikke om det er hun eller han) er bare leken, virker sånn i hvertfall.

Det er forresten en schäfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen er relativt harmløs tror jeg. Han (eller jeg vet ikke om det er hun eller han) er bare leken' date=' virker sånn i hvertfall. [/quote']

Kan ofte se på en hund hva dens intensjon er: leke med eller jakte på/angripe katten (men man bør selvfølgelig ikke ta noen unødvendige sjanser). Har noen venner som bor i rekkehus med katt - naboen med veranda vegg i vegg har en liten hund. Hunden blir super glad hver gang den ser katten: logrer, bjeffer og kommer løpende i mot - men katten skjønner selvfølgelig ikke tegninga og løper sin vei :ler: Synes faktisk veldig synd på hunden i dette tilfellet, den begynner å pipe så inderlig sårt når katten stikker sin vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å la dem hilse på hverandre i "kontrollerte former". Da er det god sjangs for at de kan bli venner.

Hundene mine er snille mot kattene mine når de er innendørs. Når de kommer ut er det veldig gøy å JAGE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Ja valpen var bare nysgjerrig, har vel kanskje ikke sett så mange katter i sitt liv, og når da Cita begynte å løpe ble det jo selvfølgelig enda mer spennende, noe å jakte på, på leik.

Men syns det er litt spesielt egentlig å slippe ut en hund på samme måte som en katt, trodde ikke det var så vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...