AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Del Skrevet 22. august 2017 Dette handler mer om en slags relasjon enn jobb, så jeg skriver her i stedet for under karriereforumet. Jeg er ringevikar på en liten kafè. Der er det noen stamgjester. En søt eldre damer pleier å sitte og strikke eller lese bøker mens hun drikker kaffe nesten daglig. En gjeng mannfolk samles der ganske ofte, diskuterer og leser aviser. En annen mann småsnakker litt med de andre han også, men sitter som regel alene. Han er sikkert 65-70 år. Han virker trivelig og omgjengelig, litt kontaktsøkende. Jeg snakker litt med han, som jeg gjør med de fleste som stikker innom ofte. Men han her kommer bort til meg når jeg er ved disken, og blir stående en stund for å prate. Om da han var ung, om politikk, sport, musikk.. alt mulig.. Han sa før "Så hyggelig å se deg! Det er en stund siden du var her nå" og "Når skal du jobbe her igjen?", etterfulgt av "På lørdag ja, det ser jeg frem til!". Det er jo koselig. Men i det siste har jeg jobbet der mer enn tidligere. Og jeg synes at han virker mer som en gammel gris nå, enn en trivelig kunde. Han sa en dag at kaffen smakte uvanlig godt. Jeg sa at det var Kari, en kollega, som hadde laget den. Da ble han litt rar, og spurte om jeg ikke var alene på jobb i dag. Han trodde nemlig jeg var det.. Litt senere viste han meg noe han meg noe i en avis. Han satt og noterte noe også, rakte meg penna og sa "Vil du gi meg telefonnummeret ditt?" og smilte. Jeg lo, og dro litt på nei-svaret mitt. Han lo og sa "Vil du ikke det nei. Nei vel.." Jeg lo litt mer, men kjente at jeg bare syntes det var litt ekkelt. Kanskje han bare ville være morsom, men jeg ser ikke helt hva som er morsomt med det..? Før han gikk for et par dager siden spurte om han når jeg skal jobbe neste gang. Jeg sa at jeg skulle jobbe neste dag. Og han sa at han gleder seg til å se meg igjen. Husker ikke alt nå, men det er en del sånne ting da, som jeg bare så på som koselige bestefar-greier. Men som jeg er usikker angående nå. Jeg kjenner ingen som kjenner han, tror ikke han har bodd her så lenge. Føler ikke jeg kan spørre noen om hva slags type han er. Det er så mange syke folk rundt omkring, og det er litt typisk meg å tro godt om folk, og så får jeg høre at noen er de verste tullingene man kan tenke seg, og at man ikke bør si mer enn hei, takk, vær så god, ha det bra til dem liksom.. Jeg er 25 år, har forlovelsesring på fingeren.. Er bare normalt høflig/imøtekommende på jobb.... Noen som har opplevd lignende? Råd om hvordan man skal reagere? Jeg er ikke så kjapp i replikken dessverre. Og når noen har helt annen humor enn meg så blir jeg litt satt ut. Ikke så lett å jatte med osv. Anonymkode: 73b38...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 22. august 2017 #2 Del Skrevet 22. august 2017 Han høres ut som en litt ensom mann, og det at du har vært hyggelig mot han og prater med han, har gjort at kafébesøk når du jobber blitt noe han ser frem til. Jeg syns det høres ganske uskyldig ut. Men har du en ekkel magefølelse så bør du lytte til den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Del Skrevet 22. august 2017 Har opplevd liknende, fikk til slutt kjærlighetsbrev enda jeg hadde vært bevisst å nevne at jeg hadde kjæreste. Han var 70+, jeg 25. Dessverre så er det noen ensomme i utgangspunktet hyggelige menn som overtolker hyggelighet, og rett og slett føler seg "ung og forelsket" igjen. Ubehagelig, men det skjer. Ville nok tonet ned praten, vært litt "travel". Men kanskje han tok tegningen når du ikke gav tlfnr? Anonymkode: 6b360...4e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Del Skrevet 22. august 2017 Det er ikke uvanlig at eldre henger på tema-steder, som for eksempel en politisk cafe som han vet han har likesinnede hvor han kan prate litt om sine gamle dager med. Jeg tror han bare spurte om nummeret ditt for jobbrelatert ting, ikke noe upassende eller seksuelt. Har selv jobbet på slikt sted og dette var helt normalt. Man ble gode venner på tross av aldere fordi man jobber for en felles lidenskap. Anonymkode: 0f133...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #5 Del Skrevet 22. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke uvanlig at eldre henger på tema-steder, som for eksempel en politisk cafe som han vet han har likesinnede hvor han kan prate litt om sine gamle dager med. Jeg tror han bare spurte om nummeret ditt for jobbrelatert ting, ikke noe upassende eller seksuelt. Har selv jobbet på slikt sted og dette var helt normalt. Man ble gode venner på tross av aldere fordi man jobber for en felles lidenskap. Han er pensjonist. Og det er en vanlig kafè, den har ikke noe tema, er ikke politisk eller noe. Det er ingen grunn til at han skal ha mitt private nummer. Hvis han var seriøs, burde han jo gi meg en grunn til å få nummeret.. Han bor alene og er nok mye alene. Det hadde ikke vært utenkelig for meg å bli litt kjent med han om jeg visste at han var harmløs. Både jeg og samboeren min trives blant folk som er en del eldre enn oss, og savner å ha besteforeldre i nærheten. Jeg er litt beskjeden. Er jo omgjengelig på jobb, men følte i starten at mannen prøvde å få meg til å tø opp litt mer da. Så jeg ble litt mer pratsom med han, men nå tenker jeg at det kanskje må dabbe litt av igjen. Anonymkode: 73b38...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #6 Del Skrevet 22. august 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er pensjonist. Og det er en vanlig kafè, den har ikke noe tema, er ikke politisk eller noe. Det er ingen grunn til at han skal ha mitt private nummer. Hvis han var seriøs, burde han jo gi meg en grunn til å få nummeret.. Han bor alene og er nok mye alene. Det hadde ikke vært utenkelig for meg å bli litt kjent med han om jeg visste at han var harmløs. Både jeg og samboeren min trives blant folk som er en del eldre enn oss, og savner å ha besteforeldre i nærheten. Jeg er litt beskjeden. Er jo omgjengelig på jobb, men følte i starten at mannen prøvde å få meg til å tø opp litt mer da. Så jeg ble litt mer pratsom med han, men nå tenker jeg at det kanskje må dabbe litt av igjen. Anonymkode: 73b38...128 Igjen, han vil nok bare ha venner. Anonymkode: 0f133...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 23. august 2017 #7 Del Skrevet 23. august 2017 Vær profesjonell, TS, og ikke skravle for mye. Har opplevd det samme selv. En eldre mann som var aktiv innen samme "hobbygreie" som jeg driver med. Jeg la ikke noe mer i det at han skravlet med meg, jeg har vært gift i en halv mannsalder og flørter aldri. Derimot kan jeg bli engasjert når det gjelder denne hobby-tingen. Siden vi tilhørte samme miljø var det naturlig å akseptere han på facebook. For å gjøre en lang historie kort, så var han ute etter helt andre ting enn denne hobbyen. Jeg ble kjørlig og ytterst korrekt mot han, og interessen dalte. Han fant seg ei fra Thailand, etter det har det ikke vært noe problem. Gamle menn tror ofte de er skikkelige kjekkaser, og sammenligner seg ublygt med Sean Connery! Det kombinert med ensomhet kan gi uheldige utslag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #8 Del Skrevet 23. august 2017 Ja, juniper. Jeg synes jeg er ganske proff.. Og det er ofte litt hektisk. Det er ikke sånn at jeg skravler meg bort, jeg er ganske rolig av meg. Han sier som regel selv "Nei, nå skal ikke jeg forstyrre deg mer" eller "Mente ikke å hefte deg i jobben". Så creepy med de som er interessert i helt andre ting enn det virker som. Litt skuffende på en måte.. Æsj.. Jeg er nok den på jobben som småprater minst med folk, men mest med akkurat han her. For det er mest meg han kommer bort til. Endel eldre damer sier at de liker "vesenet" mitt. Kanskje han og gjør det. I dag, når jeg har sovet litt på det, så skal jeg bare fortsette som før. Høflig, imøtekommende, men ikke så mye mer. Han mener nok ikke noe galt. Jeg skulle tenkt kjappere i går, og spurt "njæ, hva skal du med nummeret mitt?" med et smil, så hadde han kanskje hatt en fornuftig grunn/sagt noe som gjorde at jeg så humoren i spørsmålet e.l. Anonymkode: 73b38...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 24. august 2017 #9 Del Skrevet 24. august 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, juniper. Jeg synes jeg er ganske proff.. Og det er ofte litt hektisk. Det er ikke sånn at jeg skravler meg bort, jeg er ganske rolig av meg. Han sier som regel selv "Nei, nå skal ikke jeg forstyrre deg mer" eller "Mente ikke å hefte deg i jobben". Så creepy med de som er interessert i helt andre ting enn det virker som. Litt skuffende på en måte.. Æsj.. Jeg er nok den på jobben som småprater minst med folk, men mest med akkurat han her. For det er mest meg han kommer bort til. Endel eldre damer sier at de liker "vesenet" mitt. Kanskje han og gjør det. I dag, når jeg har sovet litt på det, så skal jeg bare fortsette som før. Høflig, imøtekommende, men ikke så mye mer. Han mener nok ikke noe galt. Jeg skulle tenkt kjappere i går, og spurt "njæ, hva skal du med nummeret mitt?" med et smil, så hadde han kanskje hatt en fornuftig grunn/sagt noe som gjorde at jeg så humoren i spørsmålet e.l. Anonymkode: 73b38...128 Jeg vet jo ikke hvordan du er, var ikke sånn ment. Vet bare at enkelte optimistiske mannfolk mistolker absolutt alt som "interesse". Tror det er fornuftig å ikke åpne for noen privat snakk om deg, og som du sier absolutt ikke gi ut privat informasjon, ikke akseptere ha på sosiale media, om han skulle finne deg der, og så videre. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #10 Del Skrevet 25. august 2017 Du kan jo få kjæresten din til å stikke innom når denne mannen er til stede. Da ser han tydelig at du har type, det kan få ham ned på jorden igjen. Som du selv er inne på, er det lett for en som er ensom å få tanker om at du kanskje liker han godt, glemme at han kunne vært bestefaren din. Når han ser deg og kjæresten din sammen, kan det være nok til at han tenker seg om. Forresten helt enig i at du ikke må gi ham privat informasjon. Han er en kunde på kafeen, ikke noe mer. Anonymkode: 9dd45...35b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå