Gå til innhold

Ble bedt om å gi mannen mindre "fri"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ugh. Her får jeg litt mammafølelse. Altså, at han vil stikke av fra ansvaret sitt og leike tøff morder i skogen annenhver helg er hans last. Ingen kan tvinge noen til å dra sin del av lasset hjemme, liksom.

Merkelig at de tok det opp med deg. Er du sjefen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.8.2017 den 10.06, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg melding fra dama til en av kompisene, hun og de andre damene/konene har diskutert og er nå sure på meg ettersom at jeg "lar" mannen min få reise på jakt ca. annenhver helg.

Dette har vi løst eksemplarisk i mitt jaktlag. Vi tar nemlig damene med. Besteforeldre får kose seg med barnebarn, mødrene får fri fra tidsklemma og gutta får leke seg i skauen. Mens vi sørger for viltkjøtt, sysler kvinnene med sitt på hytta. En stakket stund går vi ut av dagens kjønnsrollemønster og tilbake til det tradisjonelle. Kvinner får være Kvinner og menn får være Menn. På kvelden samles vi alle foran peisen. Det strikkes, det hekles og det skrønes. Veldig koselig.

Vel hjem er alle, menn som kvinner, uthvilte og fornøyde, til tross for det mye mer fysisk strabasiøse livet vi har hatt i helgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.8.2017 at 8:08 PM, AnonymBruker said:

Hva slags husholdning er det folk opererer med som gjør at man drukner helt om man er alene en helg? 

"Overlater hus og barn til kona" - du snakker som om det er en fabrikk som skal opprettholdes. Barna er de vant med, og huset skal ikke vaskes hver forbaska dag. 

Det er fornærmende mot kvinner å hevde at de er så skjøre at de ikke klarer seg hjemme en helg. TS har jo selv sagt at hun har frihet til å finne på ting med venninner og reise bort når hun vil. Er det uansvarlig å etterlate mannen med "hus og barn"? Hvordan skal han overleve!

Anonymkode: 9c7d0...748

Nettopp. Hadde bare sagt helt enkelt; at dette faktisk ikke er mitt problem. Det må du/ dere ta opp med din mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som mener de har rett til å påprakke egne greier på andre er det best å holde seg unna. For noen dramahøner!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Dette innlegget fikk meg til å le. Jeg så for meg den reklamen der en liten jente som er sugen på Nugatti argumenter med at alle andre får. "Og hele B-klassen!" Så for en meg hel gjeng voksne menn iført jaktklær og med geværet på ryggen som stod trassige og bredbente foran konene sine. "Men Jostein får!" :fnise:

Ta en prat med dem og si som det er, at for dere er det helt uproblematisk at han er så mye borte, og at du synes det er de selv som må sette grenser for sine menn hvis de har en familiesituasjon som gjør det vanskelig å være mye alene. Mannfolkene deres må da være i stand til å skjønne selv at det som funker for én familie ikke nødvendigvis funker for en annen? Det høres ut om de tror mennene deres er hensynsløse unger blottet for ansvarsfølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Spøkelseskladden skrev:

Jeg fikk plutselig et annet scenario opp i hodet her:

"Hei! Jeg og de andre damene til din manns kompisgjeng har nå diskutert oss i mellom og vi syns det er fryktelig egoistisk at du og din mann har sex så ofte! Tenker du ikke på at våre menn syns dette er urettferdig når vi ikke har lyst like ofte? Dette skaper gnisninger mellom meg og min mann og om forholdet ikke overlever så er det egentlig din feil!"

So yeah.. Bare le du TS! Og kos dere videre! ;)

Mannen min fikk faktisk beskjed fra noen kamerater at han satte dem i et dårlig lys når han kom hjem med blomster til meg så ofte som han gjorde.  De lurte på om han enten kunne la være å kjøpe blomster, eller be meg holde det hemmelig for damene deres, slik at damene ikke ble sjalu og stilte urimelige krav til mannfolka.  :ler:

--------

En slik forespørsel som trådstarter fikk er idioti på høyt nivå, men jeg mener det var feil å blande inn kameraten i dette.
Det virker litt arrogant å si at privatlivet deres har hun ingenting med, og at dette var noe de fikk ordne opp i selv, og samtidig nøre opp under problemene.
Det blir for meg det samme som å si til naboen "det er ditt bål, og du må slukke det selv", samtidig som jeg står og spruter tennvæske på glørne.
Det hadde vært tilstrekkelig å sende et svar om at dette fikk de ordne opp i selv, og så latt det bli med det.

Anonymkode: 8322d...926

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar, en spesiell takk til alle morsomme sammenligninger :fnise:

Etter det jeg har forstått har ikke dama tatt dette opp med sin mann i forkant av meldingen. Han var selv ganske oppgitt i følge min mann, han hadde ikke tenkt å være med så ofte engang. Har ikke hørt noe mer fra dama, og tenker jeg bare lar denne gå og sier ikke noe mer om det med mindre hun tar initativ.

- TS

Anonymkode: 3a55e...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...