Gå til innhold

Ble bedt om å gi mannen mindre "fri"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det er de samme som svarer her som i tråden om han karen som måtte ha "fri" fra graviditeten til samboeren...:fnise:.

Der var nemlig tonen en HELT annen:fnise:

Anonymkode: 38451...877

Lurer på om du er litt mindre smart, når du klarer å sammenligne de to :fnise:

Anonymkode: 04fd2...781

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tvillinger på 3, aleneansvar hele helgen, annenhver helg er helt ok for deg? Hvem er du egentlig, kombinasjonen av wonderwoman og supernanny kledd ut som helt vanlig kvinne? Er du _helt_ sikker på at dette er ok for deg, eller bare later du som?

Du skal selsagt ikke føle noe ansvar for hvordan mannen sine kompiser har det med koner/samboere/familieorganisering, men hadde jeg vært disse kvinnene hadde jeg vært dypt misunnelig. Da jeg hadde bare ett barn i den alderen var jeg helt utslitt hele tiden. Var ikke aktuelt at mann/barnefar stakk på selvrealisering en hel helg engang. Hvis min mann stadig hadde spurt om "fri" fra felles ansvar på jevnlig basis hadde nok ikke forholdet overlevd. Ikke fordi noen andre gjorde ting på andre måter, men fordi jeg hadde følt meg overkjørt og lite "sett". 

Anonymkode: 32841...34b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, tvillinger på 3, aleneansvar hele helgen, annenhver helg er helt ok for deg? Hvem er du egentlig, kombinasjonen av wonderwoman og supernanny kledd ut som helt vanlig kvinne? Er du _helt_ sikker på at dette er ok for deg, eller bare later du som?

Du skal selsagt ikke føle noe ansvar for hvordan mannen sine kompiser har det med koner/samboere/familieorganisering, men hadde jeg vært disse kvinnene hadde jeg vært dypt misunnelig. Da jeg hadde bare ett barn i den alderen var jeg helt utslitt hele tiden. Var ikke aktuelt at mann/barnefar stakk på selvrealisering en hel helg engang. Hvis min mann stadig hadde spurt om "fri" fra felles ansvar på jevnlig basis hadde nok ikke forholdet overlevd. Ikke fordi noen andre gjorde ting på andre måter, men fordi jeg hadde følt meg overkjørt og lite "sett". 

Men det er deg. Tydeligvis har ts mer overskudd enn deg, og et ønske om at mannen skal få lov til å realisere sin hobby. Hvorfor virker det som du ikke tror på ts? Bare fordi hun ikke har samme regime som deg. 

Anonymkode: 90360...162

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt ikke brydd meg om de kjerringene. Dere gjøre som det passer dere, så kan de andre sitte ig være så sure de bare vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykeste med dette er at det eneste dere reagerer på er at andre kvinner prøver å bestemme over en annen kvinne, men hadde det vært snakk om å bestemme over disse mennene så hadde dere alle støttet disse to kvinnene. Klassisk kvinnelig jævlighet dette

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annehver helg er da ikke spesielt ofte en gang. Da jeg vokste opp på bygda reiste far og jaktlaget hans hver helg i storviltsesongen til kvoten var skutt. Og småviltjakt ellers, da tok de gjerne med de eldste ungene ut. 

Hvis du vil jazze opp stemningen enda mer kan du jo svare med en link til denne tråden. :fnise:

Og når måtte man være supermamma for å ta vare på et tvillingpar over en helg? Det er bare to barn, ikke sju, og hvis man liker å være sammen med barna sine er det vel koselig det. Jeg har ei venninne som er helt alene med tvillinger og har barnefri to ganger i året, hun er ganske supermamma, men sier at det er egentlig lettere med tvillinger enn to i mer ulik alder, fordi de underholder hverandre i stor grad. (Sier ikke at alle tvillinger er sånn, men regner med Ts' sine ikke er de verste, siden hun tar lett på det.)

Anonymkode: 65222...c45

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

At TS synes det er greit at mannen reiser bort så mye i jakten, handler vel bare om at han er flink til å være med ellers i ukene. Hun skriver jo at han bruker mye tid på barna ellers. Dessuten er det jo forhåpentligvis ikke bare "fri" disse helgene er, han kommer sikkert hjem med god mat til familien. Kanskje er han hjemme alle andre helger i året. Ser egentlig ikke så store problemer med dette jeg da. Var mye mer hjemme alene med mine to, da de var små. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte man å behandle ektefellen/samboeren som en i ungeflokken? Dette er jo en diskusjon man har om unger i 1. klasse, ikke voksne selvstendige voksne. Du har ikke full råderett over din mann, og du har heller ikke noe behov for å være sjef virker det som.

Vedder på at de er på utkikk etter som ei dame som deg hele gjengen.

Anonymkode: a0d1f...4b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, dette minner om koordineringen av innetider foreldrene våre hadde da vi var barn slik at ingen ble sure om de måtte tidligere inn en de andre 😂

Anonymkode: 0bbb9...d9f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og dom mann har funnet en grei ordning som fungerer for dere. Så får de andre parene gjøre det samme. Ikke alle kan være alene med barn like ofte, men det skal da ikke gå utover deg og din mann. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du har fått en god del gode råd allerede! Du må ihvertfall ikke la dette gå inn på deg, om dette er nok til å velte et forhold så har det vært ødelagt lenge tenker jeg! 

Anonymkode: 76616...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når begynte man å behandle ektefellen/samboeren som en i ungeflokken? Dette er jo en diskusjon man har om unger i 1. klasse, ikke voksne selvstendige voksne. Du har ikke full råderett over din mann, og du har heller ikke noe behov for å være sjef virker det som.

Vedder på at de er på utkikk etter som ei dame som deg hele gjengen.

Anonymkode: a0d1f...4b1

Snu på det da.

Jeg ville heller sagt at det er nettopp når mannen krever å reise vekk på jakt annenhver helg - og overlate hus og barn til kona - at mannen blir en unge blant de andre ungene.

Nei du. I et voksent samliv passer det ikke for alle familier at mannen oppfører seg som husets tenåring, mens kona blir mammaen hans som vasker klær og passer de andre barna.

At en kvinne setter foten ned og sier at mannen ikke kan stikke av fra ansvaret i helgene, handler om at de er to om ansvaret.

Jeg skal ikke uttale meg om TS' samliv med mannen. Men en mulig forklaring på at det funker, kan jo være at hun oppfører seg som dørmatte. Noe hun kanskje ikke merker selv.

Anonymkode: f6e25...c94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snu på det da.

Jeg ville heller sagt at det er nettopp når mannen krever å reise vekk på jakt annenhver helg - og overlate hus og barn til kona - at mannen blir en unge blant de andre ungene.

Nei du. I et voksent samliv passer det ikke for alle familier at mannen oppfører seg som husets tenåring, mens kona blir mammaen hans som vasker klær og passer de andre barna.

At en kvinne setter foten ned og sier at mannen ikke kan stikke av fra ansvaret i helgene, handler om at de er to om ansvaret.

Jeg skal ikke uttale meg om TS' samliv med mannen. Men en mulig forklaring på at det funker, kan jo være at hun oppfører seg som dørmatte. Noe hun kanskje ikke merker selv.

Hva slags husholdning er det folk opererer med som gjør at man drukner helt om man er alene en helg? 

"Overlater hus og barn til kona" - du snakker som om det er en fabrikk som skal opprettholdes. Barna er de vant med, og huset skal ikke vaskes hver forbaska dag. 

Det er fornærmende mot kvinner å hevde at de er så skjøre at de ikke klarer seg hjemme en helg. TS har jo selv sagt at hun har frihet til å finne på ting med venninner og reise bort når hun vil. Er det uansvarlig å etterlate mannen med "hus og barn"? Hvordan skal han overleve!

Anonymkode: 9c7d0...748

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt overlykkelig hvis gubben bare var på jakt annenhver helg... Her er det hver eneste helg og ofte midt i uka også. I tillegg er det utvidet jakt her, så de jakter fra 1. september til 23. desember. Men det kunne ikke falt meg inn å nekte han å dra. 

Anonymkode: 8594f...1e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, er nok hverken supernanny eller wonderwoman, men jeg er vant til det. Og ja, det er virkelig helt greit for meg, mannen spør meg før hver sesong hvor mye jeg syns det er greit at han reiser, og da er annenhver helg fint for meg. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snu på det da.

Krever? Hvor har du det fra?  Vi har blitt enige om dette sammen. Og jeg er ingen dørmatte, dersom jeg hadde sagt at det var for mye hadde han aldri kranglet på det. Han er veldig takknemlig for hver helg han får.

Anonymkode: 3a55e...03b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var TS oppe forresten :-)

Jeg viste mannen alle meldingene når han kom hjem igår. Han ble ganske satt ut, og ringte kompisen sin med en gang for å høre hva som skjedde. Kompisen hadde ikke hørt noe om dette, men skulle snakke med kona si. Det resulterte i at jeg fikk en ny melding en stund etterpå med at et var dårlig gjort å blande mennene inn i dette. Jeg har svart å sagt at det er virkelig ikke mitt problem dersom de er uenige i familien, og at det er noe de må finne ut selv. Har også sagt at jeg er ikke mor til min mann, vi er likeverdige i vårt forhold og er sammen blitt enige om dette slik som hun må bli enig med sin mann.

Anonymkode: 3a55e...03b

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...