Gå til innhold

Ble bedt om å gi mannen mindre "fri"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Tba skrev:

TS hva sier mannen din til denne noe uvanlige henvendelsen?

Jeg har ikke sagt noe enda, vil vente til vi er hjemme ikveld slik at han kan få se meldingene selv. Jeg har ikke svart på siste meldingen, vet ikke helt hva man skal si til slik, dette er ei dame som jeg må omgås innimellom på grunn av mannens vennskap. Hun har alltid virket som ei oppegående dame, så er litt overrasket. Har sendt melding til et par av de andre og spurt om det stemmer at de er med på denne oppfordringen til å nekte mennene.

TS

Anonymkode: 3a55e...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg forstår hvorfor de andre gutta heller vil gå på jakt enn å være hjemme.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dette stemmer, er de ikke vel bevart. 

Jeg hadde skrevet; "Beklager, men dette er latterlig. Hvordan en fordeler partid og fritid innad forholdet er en personlig sak. Å skylde på hva "andre får lov til" fikk jeg ikke engang lov til som barn. X bidrar mye hjemme og det er uproblematisk for oss at han drar på jakt annenhver helg". 

Anonymkode: 9c7d0...748

Signerer dette. Får håpe disse folka ikke har barn og skal bruke samme logikken. "Nå må vi ringe mammaen til Per å si at han ikke må få spise godteri midt i uka, for vår Ola får kun på lørdager, og han synes det er URETTFERDIG at Per fikk sjokolade på onsdag. Og hvis mammaen til Per ikke etterkommer dette, kan vi anklage henne for å ødelegge for vårt barn og barneoppdragelsen vår."

Blir helt himmelfallen. Maser mannen til TS på at de andre mennene skal være med? I så fall kan jeg kanskje forstå litt av irritasjonen, men mener likefullt at dette må de håndtere som et par. Hvis man skal begynne å bruke hva alle andre gjør som unnskyldning og rettesnor i livet, blir det jo helt kaos. 

Anonymkode: 043cd...15e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vakker mor og kone du er! Så lenge dette fungerer for dere, må da de andre kunne organisere helgene sine selv. Det er voksne mennesker det er snakk om! Regner med du får igjen et bedre samboerskap også, når mannen får gjøre som han vil - samtidig som han stiller opp for familien ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Violetta skrev:

Jeg reagerer på overskriften du har valgt. Føler du virkelig at det er det du gjør, eller er det det konene til kompisene mener? Han er da voksen og gjør sine egne valg, eller dere gjør valg for deres familie sammen. 

Det var det hun skrev, de mener det er egoistisk av meg å gi mannen fri så ofte.  

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var det hun skrev, de mener det er egoistisk av meg å gi mannen fri så ofte.  

TS

Du får svare at du ikke gir mannen fri, han er voksen og styrer livet sitt selv. 

Bor disse damene på sekstitallet?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jamen det er ikke ditt problem. Sier meg enig med resten av flokken her. 

Kjenner jeg må følge med på denne tråden:p 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS

Heller tvert imot! Som de fleste sier her, så er ikke dette ditt problem. Smålig av kvinnen som sendte melding å klandre deg for deres gnisninger. Skjønner at det er kjipt å få en slik anklage; selv om den er helt på jordet. Bare husk at den er helt på jordet. Og ja, at det ikke er ditt problem. Dette ville jeg hevet meg laaaangt over :)

Anonymkode: f31e8...5d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cocosa skrev:

For en vakker mor og kone du er! Så lenge dette fungerer for dere, må da de andre kunne organisere helgene sine selv. Det er voksne mennesker det er snakk om! Regner med du får igjen et bedre samboerskap også, når mannen får gjøre som han vil - samtidig som han stiller opp for familien ❤️

Takk <3 
For all del, ja jeg ser at det kanskje er mye nå, men jakta starter 10. september og da har de jakta frem til ca midten av desember. Resten av året er tross alt helgene familietid. Dersom jeg vil reise på jentetur, el. lignende står jeg helt fritt til det også... 
Men jeg ser jo at vi kanskje har ett stødigere forhold enn "kari" (som sendte meldingen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de virkelig ikke unne mennene denne ene hobbyen som kun er på høsten, altså?😳 De har da hele året ellers til å gjøre som de vil, hvorfor ødelegge jakta?

Anonymkode: 311dc...2da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og voksne mennesker i parforhold gir vel ikke hverandre "fri". Det er ikke en jobb i så måte. Man gir vel heller hverandre rom for å bruke tiden sin slik de ønsker. Og ingenting er vel bedre enn at det funker for begge parter, slik jeg oppfatter at det gjør hos dere. 

Anonymkode: f31e8...5d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar at dette får de ta opp direkte med mannen din, hvis det er slik at han legger press på de andre om å dra. Du skal videreformidle hva de sier, men det er virkelig ikke din sak.

Anonymkode: 912a5...f9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så, tips hvordan jeg skal gripe dette an? Har ikke så lyst at alle skal være sinte på meg, men føler ikke det er noe jeg bestemmer sånn sett...

Jakt kan "gjøres" kun i høst. Så jeg forstår at mannen din reiser annen hver uke. Noen jakter en gang i mnd. Men det er opptil hver enkelt. Du sier det er hans store lidenskap.

Dette er deres liv, ditt og mannen sitt. Det er ikke noe problem mellom dere om dette.

så IKKE la noen andre ødelegge deres forhold. Selvom hun er ei som dere må treffe ofte, kan hun ikke blande seg i deres liv og å foreta avgjørelser. 

Vis at dette er deres liv og dere to foretar avgjørelser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Det er vel dem som er egoistisk som mener dem kan styre andre sine forhold? 
Det er vel dem som er egoistisk som nekter mennene sine fri til å bedrive hobby? 
Jeg synes det er flott at du lar mannen din få lov til å ha en hobby! Det er jo faktisk en sunn hobby med mye friskluft, og som fyller fryseren deres og dermed sparer dere penger resten av året og får tilgang på meget godt og sunt kjøtt! 

og nå fikk jeg lyst på elggryte....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt noe enda, vil vente til vi er hjemme ikveld slik at han kan få se meldingene selv. Jeg har ikke svart på siste meldingen, vet ikke helt hva man skal si til slik, dette er ei dame som jeg må omgås innimellom på grunn av mannens vennskap. Hun har alltid virket som ei oppegående dame, så er litt overrasket. Har sendt melding til et par av de andre og spurt om det stemmer at de er med på denne oppfordringen til å nekte mennene.

TS

Jeg tror det er lurt å diskutere det med han før du gjør noe mer. Han kjenner sikkert godt til hvordan dynamikken er i de parene. Så han kan nok gi gode råd. Dessuten berører det han også, uansett hva du svarer så vil påvirke realasjone til kameratene hans. 

Det er en veldig vanskelig situasjon du har uforskyldt har havnet i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg ville ha tatt dette opp med mannen. Det er jo åpenbart at kompisene sier hjemme at din mann "får lov". Det er jo helt håpløst.

Jeg vet ikke hva jeg selv ville synes om en hobby som tok så mye av vår felles tid, men det får da være grenser for hvordan jeg skulle styrt over andres liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så teit!!
Menn er menn! Ikke småunger som kjærringene bestemmer over. Høres ut som om det er små barn det er snakk om her.
I et forhold skal det være rom til at begge parter kan kose seg utenom forholdet og holde på med sine hobbyer og lidenskaper. Jeg kunne ALDRI krevd at mannen min skulle droppe det han liker aller best i verden. Det er jo bare en håndfull helger i året? Dessuten synes jeg det bare er greit å få være litt hjemme alene og bestemme selv. LITT selvstendig er jeg. :P

Hva med damene som har menn som er på sjøen 1 måned i strekk?
Nei litt må man tåle altså.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir en kvinne sammen med en ivrig jeger, og så blir hun sjokkert over at han vil på jakt om høsten? 

Tviler ikke på at "Kari" og partneren har problemer, men det med jakta er jo bare et symptom på alt det andre som ikke fungerer. 

Om de har eget jaktterreng, så er det ikke rart at din mann, TS, ønsker å bruke det annenhver helg. Det hadde vært egoistisk av han å reise hver helg, men siden du håndterer å være uten han og gir han rom til dette er det virkelig ingen andre sin sak at han reiser. Kompisene har en del jobb å gjøre på hjemmebane, høres ut som om visse forhold henger i en tynn tråd! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg diskusjonen rundt middagsbordet hos de andre:

Kvinnen sitter der, med en strøm av "Kan jeg....?" "Men alle andre får lov." Det argumentet fungerte ikke som barn, hvorfor skal det fungere for voksne?

Og hvorfor skal den ene "bestemme" hvor mye fritid den andre skal få ha/hva han kan bruke den på? De har familie, hjem og bolig, et ekteskap de skal ta seg av, og som jeg antar begge er interessert i skal fungere greit. Da blir man enige og finner løsninger som passer for dem. Hvordan andre har gjort det har ingenting å si.

Endret av SiMa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger :-) 
Jeg skal snakke med mannen ikveld, så oppdaterer dere enten i kveld eller i morgen tenker jeg :-) 

TS

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...