Gå til innhold

Ble bedt om å gi mannen mindre "fri"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gift med en mann som har jakt som sin store lidenskap. Han og en kompisgjeng disponerer et greit jaktterreng hele høst jakta, og reiser stort sett sammen da. 
Nå fikk jeg melding fra dama til en av kompisene, hun og de andre damene/konene har diskutert og er nå sure på meg ettersom at jeg "lar" mannen min få reise på jakt ca. annenhver helg. De mener det er fryktelig egoistisk da mennene deres selvfølgelig også vil være med da. 
For meg er det virkelig ikke et problem, vi har tvillinger på 3 år, men de klarer jeg da å ta vare på selv når han er borte, han er en veldig flink og tilstedeværende far likevel. 

Så, tips hvordan jeg skal gripe dette an? Har ikke så lyst at alle skal være sinte på meg, men føler ikke det er noe jeg bestemmer sånn sett...

Anonymkode: 3a55e...03b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesielt.... de vil at du skal være bad cop slik at de slipper dårlig stemning i heimen. 

Du må bare si noe sånn som at du ikke legger deg oppi hvordan de organiserer sine helger, akkurat som du regner med at de heller ikke gjør. 

Anonymkode: 99daf...93e

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette var jo litt søtt da. Hva med å møte de på halvveien å be mannen din trappe ned til en gang i måneden? Det er litt drøyt at de legger skylda på din mann men helt ærlig må jeg si jeg forstår frustrasjonen for det er ikke alle som greier seg like godt med ansvar for hjem og barn alene som du gjør, og med jobb i ukedager blir det minimal tid til overs til selve paret og det å pleie og holde liv i kjærligheten også. 

Anonymkode: ba436...370

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får melde tilbake at du ikke er moren hans, og ikke er den som bestemmer hva han kan og ikke kan gjøre. De må gjerne være sure på deg, men det er lite fruktbart, da dere planlegger livet deres etter hva som er hensiktsmessig for dere, ikke etter hvem som kan bli sure.

Anonymkode: 2ff4a...ca8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom du refererer til henne som "dama til kompisen" antar jeg at hun ikke er en nær venninne.

Da hadde jeg bare pent sagt at du ikke legger deg oppi hvordan han disponerer fritiden sin, da du ikke er moren hans.

Anonymkode: 9c7d0...748

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift med en mann som har jakt som sin store lidenskap. Han og en kompisgjeng disponerer et greit jaktterreng hele høst jakta, og reiser stort sett sammen da. 
Nå fikk jeg melding fra dama til en av kompisene, hun og de andre damene/konene har diskutert og er nå sure på meg ettersom at jeg "lar" mannen min få reise på jakt ca. annenhver helg. De mener det er fryktelig egoistisk da mennene deres selvfølgelig også vil være med da. 
For meg er det virkelig ikke et problem, vi har tvillinger på 3 år, men de klarer jeg da å ta vare på selv når han er borte, han er en veldig flink og tilstedeværende far likevel. 

Så, tips hvordan jeg skal gripe dette an? Har ikke så lyst at alle skal være sinte på meg, men føler ikke det er noe jeg bestemmer sånn sett...

Haha, så merkelig. Selv hadde jeg kanskje synes at jakt annenhver helg hadde vært for mye. Men så lenge DU synes dette er ok, så er jo alt i skjønneste orden. Du må nå bare svare at dette fungerer for dere, og at andre må finne løsninger som passer for sine familier. Det blir litt barneskole over dette. At "alle andre får" liksom. Du kan da ikke nekte mannen din å gå på jakt med begrunnelsen at damene til kompisen hans ikke liker det. Det blir for dumt. Det må jo de også skjønne

Anonymkode: 043cd...15e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, dette var jo litt søtt da. Hva med å møte de på halvveien å be mannen din trappe ned til en gang i måneden? Det er litt drøyt at de legger skylda på din mann men helt ærlig må jeg si jeg forstår frustrasjonen for det er ikke alle som greier seg like godt med ansvar for hjem og barn alene som du gjør, og med jobb i ukedager blir det minimal tid til overs til selve paret og det å pleie og holde liv i kjærligheten også. 

Det er ikke litt drøyt, det er kjempedrøyt. Voksne mennesker må kunne ta ansvar for egne liv, uten at vennene skal gå rundt på eggeskall. Det er ikke TS og mannens ansvar at de andre parene har mer behov for partid, eller trenger å legge opp hverdagen sin på en bestemt måte.

Anonymkode: 2ff4a...ca8

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det er ikke alle som greier seg like godt med ansvar for barn og familie som hun gjør. Jeg skjønner godt at konene til jaktkompisene ikke vil at mennene deres skal være borte annenhver helg på jakt. Men hva det har med TS og hennes mann å gjøre, det evner jeg ikke å forstå. Det holder ikke at "når han drar vil mannen min bli med på jakt". Da får man sette foten ned og bli enige på hjemmebane. 

Selv lærte foreldrene mine meg at "hva alle andre gjør spiller ingen rolle, for hos oss gjør vi det slik", når jeg ikke fikk noe jeg hadde lyst på og dro "alle andre får"-kortet. 

Anonymkode: 043cd...15e

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på overskriften du har valgt. Føler du virkelig at det er det du gjør, eller er det det konene til kompisene mener? Han er da voksen og gjør sine egne valg, eller dere gjør valg for deres familie sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Latterlig! Det at kompisene til mannen din har et dårlig samliv skal ikke gå utover jakta til mannen din om dere begge er fornøyde med annenhver helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

Sendte svar tilbake og spurte hva de egentlig mener jeg skal gjøre med dette, dersom mennene deres krangler på at de skal på jakt får de ta det på hjemmebane.

Fikk svar at det ble urettferdig at de må si nei fordi min mann får lov, og at dette gir gnisninger i forholdet hennes og en til, og at dersom deres forhold ikke overlever er det visst min skyld. Begynner å tenke at det gjerne er siste dråpen? vet ikke, men det begynner å bli tragisk...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de andre. Hvis det ikke føles greit for de andre at mennene deres er borte annen hver helg, så er jo det en ærlig sak. Jeg hadde nok selv syntes det hadde vært kjipt om mannen prioriterte kompiser og jakt annen hver helg, på bekostning av familiens fritid sammen. Men det handler ikke om deg og mannen, ettersom det går fint for dere. Da får de andre damene si til mennene sine at de ikke ønsker å ha ansvaret for barna alene annen hver helg, eller at de ønsker å tilbringe flere helger sammen som familie, eller selv vil ha muligheten til å reise bort oftere... eller hva enn grunnen måtte være. Disse damene må rett og slett forklare for mennene sine hvordan de synes det er greit at ting er, helt uavhengig av hvordan andre gjør ting. Personlig hadde jeg nok bare ignorert forespørselen om å nekte mannen å dra på jakt så ofte, og dermed lagt det over til disse damene å kommunisere med sine menn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her...

Sendte svar tilbake og spurte hva de egentlig mener jeg skal gjøre med dette, dersom mennene deres krangler på at de skal på jakt får de ta det på hjemmebane.

Fikk svar at det ble urettferdig at de må si nei fordi min mann får lov, og at dette gir gnisninger i forholdet hennes og en til, og at dersom deres forhold ikke overlever er det visst min skyld. Begynner å tenke at det gjerne er siste dråpen? vet ikke, men det begynner å bli tragisk...

Om dette stemmer, er de ikke vel bevart. 

Jeg hadde skrevet; "Beklager, men dette er latterlig. Hvordan en fordeler partid og fritid innad forholdet er en personlig sak. Å skylde på hva "andre får lov til" fikk jeg ikke engang lov til som barn. X bidrar mye hjemme og det er uproblematisk for oss at han drar på jakt annenhver helg". 

Anonymkode: 9c7d0...748

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er de samme som svarer her som i tråden om han karen som måtte ha "fri" fra graviditeten til samboeren...:fnise:.

Der var nemlig tonen en HELT annen:fnise:

Anonymkode: 38451...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her...

:icon_lol: sorry, jeg måtte le høyt. 
Tror kanskje jeg hadde tatt meg friheten til å spørre "så om mannen min skyter seg selv, så skyter mennene deres seg også?"

De damene får bli enige seg i mellom, om hvem som skal sende mannen sin sammen med din da. Hele gjengen trenger jo ikke dra, dem får rullere på det. 
Og for all del, ikke bli en kjip dame og nekte mannen din noen helger fri, bare fordi andre ikke har ett bra og sterkt forhold! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...