Gå til innhold

Hvorfor kjører noen så sakte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjører en strekning på ca 30 km til og fra jobb, som er stort sett 60-og 70 sone. Ofte havner jeg bak biler som konsekvent ligger i 60 i 70-sonen, og BREMSER ned til 50 i 60-sonen:bond::klo::vetikke: Hvorfor?

Anonymkode: 51b1c...52d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det er fordi de er usikkere i trafikken, og har lite kjørte rutine/ferdigheter. Pluss at de har en fiks ide om at de veldig fornuftige hvis de kjører under fartsgrensen, og alle andre er gale som kjører sååå fort. 

Jeg blir oppgitt over de som har en hastighet uansett hvordan veien er. De som kjører i 50-60 km/t uansett om det er 80 eller 30-40 sone. 

Av en eller annen grunn så er Toyota Yaris overreprenstert blandt de som ikke klarer å følge trafikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av luringene som kjører sakte, pleier også å gasse opp hvis man prøver å kjøre forbi på en rett strekning. Mye rart som foregår der ute.

Anonymkode: 72f36...b5d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 60km til jobb, blir så sint! Det er mellom 40-90sone. Men mest 80sone såklart. Jeg bruker 45min til parkeringsplassen, MEN det er på "gode dager". Jeg Må regne minst 1t i kjøring fordi folk kjører helt idiotisk. Kjør inn på busslommer og slipp forbi dere kø! Det er ikke noe gøy å reise på jobb 20minutter jeg trenger, fordi folk ikke vet hvordan man oppfører seg i trafikken. 

La meg ta et eksempel. Jeg kjørte bak en bil, den lå i 60-i 80 sone. Når jeg kunne kjøre forbi, endelig! Så kjører han fra meg. Han kjørte i 100km resten av sletta. Jeg tør jo ikke å gjøre forbi da! Når vi møtte biler igjen og det var svinger, koste han seg i 60km igjen... altså hallo! 

Jeg er ikke irritert i trafikken. Ser bare ned på mennesker som gjør slikt. Har du biler bak og du ikke ligger i fartsgrensa? Slipp de forbi! Det lærte jeg på kjøreskolen, man skal slippe forbi bilene bak seg. Masse busslommer.. 

Anonymkode: bcd74...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av luringene som kjører sakte, pleier også å gasse opp hvis man prøver å kjøre forbi på en rett strekning. Mye rart som foregår der ute.

Anonymkode: 72f36...b5d

Jaaa, lurer virkelig på hva de tenker med! Hvis de skal kjøre så sakte, hva er problemet med å la noen kjøre forbi da?! :klaske:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen av luringene som kjører sakte, pleier også å gasse opp hvis man prøver å kjøre forbi på en rett strekning. Mye rart som foregår der ute.

Anonymkode: 72f36...b5d

 

Eller legger seg mitt i veien når man skal kjøre forbi. Hadde en slik "hensynsfull" bilist foran meg forrige uke.  Bilen lå i 50-60 km/t i 80 sonen, da det kom en trygg og fin rettstrekning og jeg startet forbikjøringen så legger den andre bilen mitt i veien og stenger helt umotivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er like irritert over dette som deg, TS.

Tror det er fordi det nesten ikke er noen som vet at speedometeret i bilen viser 5-6 under det man faktisk kjører i.

I begge mine biler så må jeg ligge i 45 for å kjøre i 40, 65 for å kjøre i 60, 115 for å kjøre i 110 etc.

Endret av TMB
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå bak en idiot fra Bergen til Voss. I hver eneste tunnel var det ned i 40 km/t og midt i veien. Og der det hadde vært mulig å komme forbi var det rett opp i 90. Tror aldri blodtrykket mitt har vært så høyt...

Nå har jeg ca 10 km til jobb, fartsgrensa er 60-80. Likevel må jeg beregne minst en halvtime pga folk som aldri burde ha kjørt bil. Det går faktisk like fort å sykle. Da kan jeg også snike meg forbi de som står i det smaleste partiet og krangler om hvem som skal rygge (tenk Fleksnes...).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, August 22, 2017 den 7.52, AnonymBruker skrev:

Jeg kjører en strekning på ca 30 km til og fra jobb, som er stort sett 60-og 70 sone. Ofte havner jeg bak biler som konsekvent ligger i 60 i 70-sonen, og BREMSER ned til 50 i 60-sonen:bond::klo::vetikke: Hvorfor?

Anonymkode: 51b1c...52d

Fordi du treffer på sjåfører som er trafikkfarlige og skulle vært fratatt førerkortet..

Anonymkode: b40cd...c5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, TMB skrev:

Er like irritert over dette som deg, TS.

Tror det er fordi det nesten ikke er noen som vet at speedometeret i bilen viser 5-6 under det man faktisk kjører i.

I begge mine biler så må jeg ligge i 45 for å kjøre i 40, 65 for å kjøre i 60, 115 for å kjøre i 110 etc.

Ikke nødvendigvis vel? 😌 Jeg lå i 75 på en strekning i en 70-sone og ble tatt i måling. 5 km for fort. 

Anonymkode: 993fc...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.8.2017 at 8:47 AM, Tba said:

Tipper det er fordi de er usikkere i trafikken, og har lite kjørte rutine/ferdigheter. Pluss at de har en fiks ide om at de veldig fornuftige hvis de kjører under fartsgrensen, og alle andre er gale som kjører sååå fort. 

Jeg blir oppgitt over de som har en hastighet uansett hvordan veien er. De som kjører i 50-60 km/t uansett om det er 80 eller 30-40 sone. 

Av en eller annen grunn så er Toyota Yaris overreprenstert blandt de som ikke klarer å følge trafikken.

Yariser er biler som kjøpes av gamle mennesker med svekket almenntilstand. Hvem ellers vil kjøpe en bil som ser ut som en potet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis vel? 😌 Jeg lå i 75 på en strekning i en 70-sone og ble tatt i måling. 5 km for fort. 

Anonymkode: 993fc...1ba

Man må jo selvfølgelig måle selv i ulike hastigheter med GPS for å finne avvikene i sin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, TMB skrev:

Man må jo selvfølgelig måle selv i ulike hastigheter med GPS for å finne avvikene i sin bil.

Det er ikke det du sier lengre opp. Du sier at "Tror det er fordi det nesten ikke er noen som vet at speedometeret i bilen viser 5-6 under det man faktisk kjører i." 

Det her tok jeg som å gjelde ALLE. Ikke alle har det. 

Anonymkode: 993fc...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ganske åpenbart at en bruker på et forum i Norge ikke kan vite med 100% sikkerhet at slikt gjelder alle biler i hele verden? Det gjelder de fleste.

Snakk om å være vanskelig :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, TMB skrev:

Det er vel ganske åpenbart at en bruker på et forum i Norge ikke kan vite med 100% sikkerhet at slikt gjelder alle biler i hele verden? Det gjelder de fleste.

Snakk om å være vanskelig :P

Er det? 😌 Med tanke på hvor mange her inne som tar alt bokstavelig så må man skrive at det ikke gjelder alle.

Snakk om å gjøre seg vanskelig. :P 

Anonymkode: 993fc...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På veien til hjembygda der mine foreldre bor er det gjennomsnittsmåling i 80 sone. Da jeg vokste opp der fløt trafikken i 90-100 og strekningen som er veldig bred, oversiktlig og med god sikt var kjent som en fartsetappe. 

Nå er det andre tilstander på veien inn til denne voksende bygda. Det er nesten dobbelt så mange innbyggere der nå enn da jeg flyttet ut så det er vesentlig mer traffikk, det er slik at forbikjøring i praksis ikke er mulig på dagtid fordi det kommer biler med 150m mellomrom, ikke tykt med biler men de kommer så tett at du skal ha litt hell i å få en luke på en slette eller så må du kjøre motorsykkel for å komme forbi.

Etter gjennomsnittsmålingen kom i 80 sonen er det mange som legger seg i 60-70, har jeg opplevd flere ganger å ligge bak en jævla småbil, alla yaris, liten suzuki eller noe sånn kia drit som ligger mellom 50-60 og bremser ned til 40 ved passering av fotoboksen i enden av snittmålingen som ikke engang gjør punktmåling!! 

Er meget glad jeg slipper å kjøre denne strekningen ofte.

Anonymkode: 21fad...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater folk som skal ligge 10 km/t under fartsgrensen hele jævla tida.. Her jeg bor, så er det en blanding av 60 og 70 km/t, og omtrent alle jeg kjører bak ligger i 50 i 60-sona og gasser opp til 60 når vi kommer til 70-sona. KJØR INN TIL SIDEN HVIS DU IKKE TØR Å KJØRE I FARTSGRENSA FOR SVARTE SATAN!

Anonymkode: 87ea3...4d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye det samme problemet. Bor i et naturskjønt område og turistene holder 40-50 km/t noen plasser, der det er 70 eller 80 sone. Bare nå kjørte jeg guttungen i barnebursdag og havnet i en 2 km lang kø bak en helsikes forbanna bobil. 20 km/t under, slakker farten i svinger, oppoverbakker, tunnelmunninger. Bedre å kjøre om vinteren her, faktisk.

Anonymkode: 5b6fa...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/22/2017 at 8:47 AM, Tba said:

Tipper det er fordi de er usikkere i trafikken, og har lite kjørte rutine/ferdigheter. Pluss at de har en fiks ide om at de veldig fornuftige hvis de kjører under fartsgrensen, og alle andre er gale som kjører sååå fort. 

Jeg blir oppgitt over de som har en hastighet uansett hvordan veien er. De som kjører i 50-60 km/t uansett om det er 80 eller 30-40 sone. 

Av en eller annen grunn så er Toyota Yaris overreprenstert blandt de som ikke klarer å følge trafikken.

Jeg har Toyota Yaris tilfeldigvis og deler samme syn som deg av en eller annen grunn. Har opplevd mange ganger at folk ikke kjører etter forholdene, men holder 1 fart uansett om de kjører på en smal landevei eller på den fineste 2-felts motorvei i en retning.

Anonymkode: ae89e...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...