Gå til innhold

Hund som bjeffer og piper om morgenen...

Kristin S

Anbefalte innlegg

Vi har en labrador/rottweiler. Han er nå 8 mnd. Han sover nede i gangen og vi oppe. Hver morgen rundt kl. 8 begynner han å pipe og bjeffe fordi han må ut på do... Er det noe vi kan gjøre for å drøye det litt? Eller at han skal la være å bjeffe og pipe. Eller er det helt vanlig? Er så slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at du skal se på dette som et godt tegn. Hunden sier i fra at den må ut.

Vår hund pleier å sette seg på gulvet ved siden av senga og stikke en kald, snørrete snutte inntil halsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Han må vel på do, og blæra hans er vel ikke større da, enn til å holde omtrent til da....

Vår ulldott bjeffer ALDRI, men av og til i helgene hender det at hun vekker oss med bjeff. Da vet vi at hun MÅ - og da er det ikke noe annet å gjøre enn å slippe henne ut.

Synes du skal være glad for at han sier fra jeg! Er ubehagelig å måtte veldig på do!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lufte han senere på kvelden. Og gi han mat litt før (hvis han får kveldsmat). Passe på at han har vann fremme hele dagen, oppmuntre den til å drikke før kveldstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hunden gir beskjed om at den vil på do. Da må dere la hunden få gå på do!

Når hunden blir eldre vil den nok bli mer tålmodig, og kanskje vente til dere er klar om morgenen.

At den piper og bjeffer er ikke noe negativt :)

Den må ha mulighet til å gi beskjed.

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi pleier å bjeffe i 8-9 tiden om morgenen når hun må på do. Hun kan klare seg 7-8 timer, men så bjeffer og klager hun. Da tar jeg henne ut så hun får tisse, og om jeg har fri så legger jeg meg etterpå. Når jeg skal tidlig opp og på jobb så er det ikke noe problem, for da er ikke nettene så lange som om helgen.

La den tisse rett før dere legger dere, så har den tom blære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også dere er heldige som har en hund som sier i fra når han må på do!

Vår sier ikke et pip, og det kan være litt slitsomt når man aldri vet helt når han må å ut en tur, kanskje han egentlig ikke må så veldig akkurat når vi er ute, men et kvarter etter...

Vi er iallefall ute med han nokså ofte for å være helt sikker, men det hadde jo vært fint om han kunne sagt fra på f.eks natten/morgenen i tilfelle vi sover lenge en dag. Det er kun da det går litt lengere tid før han kommer seg ut enkelte dager. Heldigvis for han så er matmor som regel en tur på toalettet selv tiiiiidlig på morgenen og da får han vanligvis en tur ut før vi sover videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest: Hehe..Klart han får lov til å gå på do!!! Spm. mitt var egentlig om det var noe vi kunne gjøre så han lot være å bjeffe, (men vi ville jo fortsatt å gå ut med han til samme tid) eller om det går an på noen måte å få han til å drøye det litt. Men som du Ella skrev blir han kanskje mer tålmodig etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden bjeffer til et nogenlunde fast tidspunkt om morgenen, hva med å være litt på forskudd, og lufte den "rett før" den begynner å bjeffe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant det! Det går jo an å prøve. Er så trøttsomt når han piper og bjeffer så hele nabolaget hører det. Men prøver fra i morra å lufte han tidligere ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Dette er hva dere kan gjøre:

1. Lufte mer og seinere på kvelden.

2. Hvis han har vannskål stående hos seg hele natta, ta den bort.

3. Hvis han får mat en gang om dagen, og det er seint på kvelden, bytt det om så han får maten sin på ettermiddagen.

4. Legg ham en plass der det er mørkt. Da våkner han ikke så tidlig.

5. Han er ennå valp. Vent til han er to år før det kan kalles et problem.

6. Vær takknemlig for at han i det hele tatt sier fra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja..Får vel heller finne frem tålmodigheten!

Leyla: Gjør alt det du skrev, så det nytter ikke prøve det heller.. Hehe. Så da får jeg heller bare vente og se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har begynt å ha Balder oppe i gangen ved siden av soverommet vårt i stedet for nede i gangen. Og nå har han jaggu slutta med å pipe å bjeffe. Så vanvittig deilig. Jaja. Da var ikke problemet at han måtte ut på do i allefall! For nå venter han til vi står opp. Deilig ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...