Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er i uke 5 og fått urinveisinfeksjon.. Våknet på morningen med dette, og har hatt det siden..  Svie når jeg tisser, er ikke så galt at jeg må på do hele tiden, men jeg kjenner at det er noe.. Ikveld har jeg fått veldig vondt i korsryggen, der nyrene ca ligger... Problemet er at jeg ikke vet om dette skyldes UVI eller om det er pga graviditeten at det gjør vondt i det omerådet. vil helst unngå antibiotika. Foreløpig har jeg tatt  tranebærjuice og spist rips.. Noen som har erfaringer eller vet noe? Eller hva jeg burde gjøre? Er det risiko å ta antibiotika så tidlig? 

Anonymkode: 85b79...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legevakten med en gang! UVI SKAL behandles når man er gravid og kan være farlig så tidlig i svangerskapet. Be de sende urinprøve til dyrkning. Det skal egentlig gjøres automatisk når man er gravid, men jeg opplevde at de ikke gjorde det da jeg fikk UVI (i uke 7), og da medisinen ikke virket tok det lengre tid å finne riktig medisin enn nødvendig.

Skrevet
1 time siden, Frostrose skrev:

Gå til legevakten med en gang! UVI SKAL behandles når man er gravid og kan være farlig så tidlig i svangerskapet. Be de sende urinprøve til dyrkning. Det skal egentlig gjøres automatisk når man er gravid, men jeg opplevde at de ikke gjorde det da jeg fikk UVI (i uke 7), og da medisinen ikke virket tok det lengre tid å finne riktig medisin enn nødvendig.

Jeg hadde dette nå og dro til legen med en gang. De sa at det ikke er farlig i starten, men på slutten. For det kan smitte barnet i fødsel. I starten kan det bare være utrolig irriterende pga masse andre plager. Men man skal alltid følge med så man ikke får nyrebekkenbetennelse. Jeg må alltid gå med en gang, for jeg blir aldri kvitt det på egenhånd. 

Man kan ellers forebygge med tranebærjuice 😀

Skrevet

Så rart. Jeg fikk beskjed om å komme på legevakten med en gang da jeg sa at jeg mistenkte UVI i uke 7. De ga meg til og med medisin der fordi de ikke ville jeg skulle vente den timen det ville tatt meg å ta bussen til apoteket og hente ut resepten. Men det slo veldig tydelig ut på prøvene, så det er mulig det var derfor.

Skrevet

Bør absolutt gå til lege. Uvi skan behandles når man er gravid. Man er også mer utsatt for det og det beveger seg raskere opp til nyrene.

Anonymkode: cbb4c...f00

Skrevet
7 timer siden, Frostrose skrev:

Så rart. Jeg fikk beskjed om å komme på legevakten med en gang da jeg sa at jeg mistenkte UVI i uke 7. De ga meg til og med medisin der fordi de ikke ville jeg skulle vente den timen det ville tatt meg å ta bussen til apoteket og hente ut resepten. Men det slo veldig tydelig ut på prøvene, så det er mulig det var derfor.

Slo tydelig ut på meg og. Mulig det hadde satt seg lengre opp på deg da 😊 

Legen min sendte så klart til dyrking, men han sa at i starten sånn er det mer irriterende, kun på slutten det er farlig. 

Anonymkode: fa57f...bac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...