Gjest StoreSky Skrevet 15. januar 2005 #21 Del Skrevet 15. januar 2005 JEG kaller meg feminist - hva man legger i ordet er opp til en selv! Jeg lar ikke ett bittelite mindre tall av kvinner bestemme hva feminisme er for meg. (de fleste jeg kjenner er stort sett enig med meg..ikke kvinnegruppa Ottar e.l.) På samme måte som jeg bruker torshammer, norøne smykker, solkors, bomberjakke, boots - jeg lar ikke nynazister ha monopol på norsk kulturarv eller klær og andre symboler som jeg liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 15. januar 2005 #22 Del Skrevet 15. januar 2005 På samme måte som jeg bruker torshammer, norøne smykker, solkors, bomberjakke, boots - jeg lar ikke nynazister ha monopol på norsk kulturarv eller klær og andre symboler som jeg liker. Wow, du ble nettopp min nye helt :-) Er på jakt etter en torshammer, hvor har du kjøpt den og hvordan ser den ut? Har sett litt rundt på internet, men har ikke sett noen som jeg ville ha. Vil egentlig ha en som er så autentisk som mulig, men fortsatt fin, hvis du skjønner hva jeg mener. Siden det veldig ofte er tegn på religion vet jeg ikke om det passer seg å bruke før jeg har lest mer om religionen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 15. januar 2005 #23 Del Skrevet 15. januar 2005 Wow, du ble nettopp min nye helt :-) Er på jakt etter en torshammer, hvor har du kjøpt den og hvordan ser den ut? Har sett litt rundt på internet, men har ikke sett noen som jeg ville ha. Vil egentlig ha en som er så autentisk som mulig, men fortsatt fin, hvis du skjønner hva jeg mener. Siden det veldig ofte er tegn på religion vet jeg ikke om det passer seg å bruke før jeg har lest mer om religionen heller. Vanlige gullsmed butikker har en serie som hete "saga-sølv" og "snorre-serien". Spør etter dette, men det varierer med sesongen av hva de har. Ikke alle butikker har det, men mange i allefall i Oslo. Sånne sølvsmykke-selgere (f.eks på Yongstorget) har endel fine smykker, kjøpte torshammer til samboer i farsdags gave i høst! (Lite og enkelt uten for mye kluss..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #24 Del Skrevet 17. januar 2005 JEG kaller meg feminist - hva man legger i ordet er opp til en selv! Jeg lar ikke ett bittelite mindre tall av kvinner bestemme hva feminisme er for meg. (de fleste jeg kjenner er stort sett enig med meg..ikke kvinnegruppa Ottar e.l.) På samme måte som jeg bruker torshammer, norøne smykker, solkors, bomberjakke, boots - jeg lar ikke nynazister ha monopol på norsk kulturarv eller klær og andre symboler som jeg liker. Bruker du sånne klær? Eller var det ironi? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 17. januar 2005 #25 Del Skrevet 17. januar 2005 Bruker du sånne klær? Eller var det ironi? :klø: Strengt tatt utenfor trådens innhold; men ja.Ikke alt på èn gang, men dr.martins boots så og si alltid. Smykker gjerne når jeg skal pynte meg (jobber i barnehage så det er litt upraktisk med halskjede), bomberjakke når været er passe for det. So what?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 24. januar 2005 #26 Del Skrevet 24. januar 2005 I følge Klassekampens rundspørring blant stortingsrepresentanter (publisert i Klassekampen 22.01.05), definerer over halvparten av Stortingets representanter seg som feminister. Lista inkluderer kvinner fra alle partier (og menn fra nesten alle partier, unntaket er Venstre, for de har bare kvinner på tinget, og FrP, der var det bare Siv Jensen som sa ja, og ingen av mennene). Blant annet er Jens Stoltenberg, Jon Lilletun og Siv Jensen på lista. En ekte feminist bør ikke dogmatisk definere for andre hva feminisme er. Erfaring av å ha vært undertrykket må få en fortolkende funskjon, slik at en også selv lar være å umyndiggjøre andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belba Skrevet 24. januar 2005 #27 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg sier heller at jeg er for likestilling, enn at jeg er feminist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 24. januar 2005 #28 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg sier heller at jeg er for likestilling' date=' enn at jeg er feminist.[/quote'] Kjenner du mange som sier de er mot likstilling? Jeg er feminist. I det legger jeg at jeg er aktiv i mine standpunkter vedrørende likestilling, og de opptar meg i det daglige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belba Skrevet 24. januar 2005 #29 Del Skrevet 24. januar 2005 Selvsagt ikke. Jeg synes likevel at ordet "feminist" er misvisende, i og med at det ikke bare er kvinners rettighetere jeg vil få frem i lyset. Dette går kun på bruk av ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå