AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #1 Del Skrevet 20. august 2017 Leste en plass på nettet at en bank tilbød hele 200.000 kr mindre i lån til en kunde da det kom frem at lånetakeren hadde bil. Vi har bil uten lån på, eldre bil, men rimelig i drift og henger sammen. Kan banken gi oss mindre lån for det? Anonymkode: cc789...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #2 Del Skrevet 20. august 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste en plass på nettet at en bank tilbød hele 200.000 kr mindre i lån til en kunde da det kom frem at lånetakeren hadde bil. Vi har bil uten lån på, eldre bil, men rimelig i drift og henger sammen. Kan banken gi oss mindre lån for det? Anonymkode: cc789...be4 Nei, ikke hvis bilen er nedbetalt. Men, har du billån andre steder, så kan banken gjøre det. Anonymkode: c9303...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #3 Del Skrevet 20. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste en plass på nettet at en bank tilbød hele 200.000 kr mindre i lån til en kunde da det kom frem at lånetakeren hadde bil. Vi har bil uten lån på, eldre bil, men rimelig i drift og henger sammen. Kan banken gi oss mindre lån for det? Anonymkode: cc789...be4 Banken skal ha Skattemeldingen din og tre siste lønnsslipper når du søker om lån. Skattemeldingen din viser alt du eier, bilens årsmodell, gjeld og ellers ståa i økonomien din. Har du en 10+ år gammel bil er det klart banken tenker på at du på sikt og må ha økonomi til en ny(ere) bil. Oppfordrer alle med ørten spørsmål om lån, gjeld og privatøkonomi til å sette seg ned og skrive ut siste skattemelding og sette seg inn i den infoen som der står svart på hvitt. Husk og på at bankene kredittsjekker før de tilbyr lån. Anonymkode: 1bd1d...05c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 20. august 2017 #4 Del Skrevet 20. august 2017 Bil er en av de store utgiftspostene som bankene regner med i vurderingen av en søknad om boliglån, på linje med barn. Det er en grunn til at Luksusfellen tar fra folk biler de ikke strengt tatt har behov for. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #5 Del Skrevet 20. august 2017 Hvorfor skulle du få mindre lån om du har en bil uten lån..? Tror du bankfolk er idioter? Anonymkode: 2ddde...fd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajorasMaske Skrevet 20. august 2017 #6 Del Skrevet 20. august 2017 Ja, det kan de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #7 Del Skrevet 20. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle du få mindre lån om du har en bil uten lån..? Tror du bankfolk er idioter? Anonymkode: 2ddde...fd4 Fordi det koster å ha bil, selv om man har en bil uten lån på. Reparasjoner, forsikring, drivstoff, årsavgift... det er langt i fra gratis å ha en bil selv om den tilfeldigvis er nedbetalt. Særlig om bilen er noen år gammel, må man regne med at reparasjoner kan drøsse inn. Uansett er bilhold et stort innhugg i budsjettet. Som sagt selv om man ikke har lån på den. Anonymkode: 2b98f...6c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 20. august 2017 #8 Del Skrevet 20. august 2017 Det skal ikke rare tankegangen til, for å skjønne det at før eller seinere må bilen byttes ut. Jeg var også ute for det samme da jeg lånte til bolig, ALT skulle med i regnestykket! Da hadde jeg enda lån på bilen, men kort tid igjen før den var nedbetalt. Fikk likevel lån den gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #9 Del Skrevet 20. august 2017 Hm, hvordan gjør vi dette smartest mulig da? Bor en plass hvor det er usannsynlig at man klarer seg uten bil, eller umulig. Så uansett om vi selger bilen nå så vil nok banken i allefall regne med at vi må ha en senere Anonymkode: cc789...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 20. august 2017 #10 Del Skrevet 20. august 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm, hvordan gjør vi dette smartest mulig da? Bor en plass hvor det er usannsynlig at man klarer seg uten bil, eller umulig. Så uansett om vi selger bilen nå så vil nok banken i allefall regne med at vi må ha en senere Anonymkode: cc789...be4 Det smarteste er å ikke ha et større lån enn dere kan betjene. Dette er de bankansatte oftest så snille at de passer på for dere. Om dere mener at dere kan betjene et større lån enn banken tilbyr, så må dere rett og slett argumentere for det. Endret 20. august 2017 av T-Rex 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #11 Del Skrevet 20. august 2017 1 minutt siden, T-Rex skrev: Det smarteste er å ikke ha et større lån enn dere kan betjene. Dette er de bankansatte oftest så snille at de passer på for dere. Om dere mener at dere kan betjene et større lån enn banken tilbyr, så må dere rett og slett argumentere for det. Bare de ikke skreller 100-200.000 av et lån vi jan betjene fordi vi har bil så blir jeg glad Anonymkode: cc789...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #12 Del Skrevet 20. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare de ikke skreller 100-200.000 av et lån vi jan betjene fordi vi har bil så blir jeg glad Anonymkode: cc789...be4 Det du kan gjøre, er å sette opp et budsjett der du har tatt høyde for lånet dere vil ha, vedlikehold av bil og andre utgifter på denne (gjerne inkludert sparing til å kjøpe ny når denne ryker) og andre utgifter. Hvis dere i tillegg kan vise til at dere har levd på et slikt budsjett en stund, så blir det enda enklere Anonymkode: 54004...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 20. august 2017 #13 Del Skrevet 20. august 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare de ikke skreller 100-200.000 av et lån vi jan betjene fordi vi har bil så blir jeg glad Anonymkode: cc789...be4 Bare jobb litt overtid de neste tre månedene? Bankene gir meg lån basert på de siste tre månedene. Så når jeg skal kjøpe bolig jobber jeg bare lange dager og lørdager i tre måneder så har jeg mye mer. 200 000 delt på fem, delt på fire er jo nesten ingenting. 40 000 i året mer, 10 000 på tre måneder. Det utgjør jo bare 5 til 20 timer ekstra avhengig av hva du tjener. Enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #14 Del Skrevet 20. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du kan gjøre, er å sette opp et budsjett der du har tatt høyde for lånet dere vil ha, vedlikehold av bil og andre utgifter på denne (gjerne inkludert sparing til å kjøpe ny når denne ryker) og andre utgifter. Hvis dere i tillegg kan vise til at dere har levd på et slikt budsjett en stund, så blir det enda enklere Anonymkode: 54004...020 Veldig smart, vi lever på ganske stramt budsjett allerede, og har gjort det en stund, klarer oss veldig greit så det skal jeg passe på at vi får vist frem Anonymkode: cc789...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå