Gå til innhold

Ligamentsmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i ca 1/2 uke hatt noen veldig ubehagelige "strekksmerter" i nedre del av magen,på hver side av livmoren.De er der konstant,dag og natt og uansett om jeg ligger eller sitter.Noen ganger stråler smertene ut til rumpa også,føles det som.

Kan dette være ligamentsmerter? (er i uke 12).Når går dette over?

Anonymkode: ebe0d...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er mest sannsynlig ligamentsmerter. Det varierer veldig når det står. For noen når livmoren går over skambeinet, for andre ved fødsel.

Anonymkode: 1fe7c...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mest sannsynlig ligamentsmerter. Det varierer veldig når det står. For noen når livmoren går over skambeinet, for andre ved fødsel.

Anonymkode: 1fe7c...fd6

Huff,om jeg skal ha det sånn frem til termin vil jeg bli helt gal.Får ikke sove om natten pga dette.

Er det noe som kan hjelpe?Massasje eller trening?Varmepakning er kanskje ikke så bra å bruke mtp at fosteret kan bli overopphetet?

Anonymkode: ebe0d...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Huff,om jeg skal ha det sånn frem til termin vil jeg bli helt gal.Får ikke sove om natten pga dette.

Er det noe som kan hjelpe?Massasje eller trening?Varmepakning er kanskje ikke så bra å bruke mtp at fosteret kan bli overopphetet?

Anonymkode: ebe0d...e4d

Hvis det er den eneste plagen du har i svangerskapet, så tror jeg du skal holde klagingen for deg selv  :fnise:

Ligamentsmerter er typisk vondt når du gjør brå bevegelser og strekker på magen, ikke når du er i ro. Ville sjekket om det kan være en uvi du har fått, de oppfører seg mer slik du beskriver under svangerskap.  :)  

Anonymkode: 15377...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er den eneste plagen du har i svangerskapet, så tror jeg du skal holde klagingen for deg selv  :fnise:

Ligamentsmerter er typisk vondt når du gjør brå bevegelser og strekker på magen, ikke når du er i ro. Ville sjekket om det kan være en uvi du har fått, de oppfører seg mer slik du beskriver under svangerskap.  :)  

Anonymkode: 15377...72e

Jeg er nærmest konstant kvalm og kaster opp 3-4 ganger daglig,så dette var det siste jeg trengte.Det gjør vondt også når jeg ligger i ro.

ts

Anonymkode: ebe0d...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nærmest konstant kvalm og kaster opp 3-4 ganger daglig,så dette var det siste jeg trengte.Det gjør vondt også når jeg ligger i ro.

ts

Anonymkode: ebe0d...e4d

Har det på helt samme måte som deg, uke 12 i morgen og har vært gjennom en runde uvi i tillegg. 

Det som "hjelper" meg er på det verste ligger jeg bare i sengen med pute mellom bena og puster rolig. Slapper helt av. Det er ingenting annet å gjøre. Får det noen ganger når jeg er på farta, da stryker jeg liksom over magen. Jeg har kjent det over skambeinet og ved rompa som verst. 

Anonymkode: 1f7a8...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det på helt samme måte som deg, uke 12 i morgen og har vært gjennom en runde uvi i tillegg. 

Det som "hjelper" meg er på det verste ligger jeg bare i sengen med pute mellom bena og puster rolig. Slapper helt av. Det er ingenting annet å gjøre. Får det noen ganger når jeg er på farta, da stryker jeg liksom over magen. Jeg har kjent det over skambeinet og ved rompa som verst. 

Anonymkode: 1f7a8...64d

Takk for tips,det skal jeg prøve:)

Skal til legen på mandag for kontroll,så da får jeg også sjekket om det kan være UVI. 

ts

Anonymkode: ebe0d...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips,det skal jeg prøve:)

Skal til legen på mandag for kontroll,så da får jeg også sjekket om det kan være UVI. 

ts

Anonymkode: ebe0d...e4d

Det kan være lurt 😊 har også opplevd at salte drops redder meg i blant fra å spy, vet mange snakker om kjeks men det blir for tørt for meg. 

Anonymkode: 1f7a8...64d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med smertene ts? 

Natt til i dag og i dag er jeg sterkt plaget selv.

Anonymkode: 1f7a8...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har det gått med smertene ts? 

Natt til i dag og i dag er jeg sterkt plaget selv.

Anonymkode: 1f7a8...64d

I dag har det roet seg mye.Kjenner det litt, men ingenting mot slik det var i går.Jeg har ingen god forklaring på hvorfor det gikk over,dessverre.Men kanskje det hjalp at jeg lå mye i ro på sofaen i går.

God bedring til deg

ts

Anonymkode: ebe0d...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen i morgen med smerter i magen. I min 7.uke. Klarer ikke stå før jeg blir kvalm av smertene. Går helt fint så lenge jeg sitter i ro. Håper det er ligamentsmerter og ingen ting annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cocosa skrev:

Jeg skal til legen i morgen med smerter i magen. I min 7.uke. Klarer ikke stå før jeg blir kvalm av smertene. Går helt fint så lenge jeg sitter i ro. Håper det er ligamentsmerter og ingen ting annet. 

Jeg har aldri hatt det så sterkt. Men kan jo være at du har det slik. Hvis du ikke har blødd er man vel ganske trygg.

Anonymkode: 1f7a8...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...