Gå til innhold

Trene bein uten vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på et rom + bad på 12 kvm, noe som ikke er særlig stort og jeg bruker den plassen til å trene. Jeg er fornøyd med trening av overkroppen da jeg finner nok motstand i egen kroppsvekt der, men for bein og særlig lår føler jeg at det blir for dårlig motstand. Jeg har vurdert å skaffe meg slike treningsstrikk for å øke motstanden og lurer på om noen vet om noen bra til en grei pris? 

Til jeg har skaffet meg det vil jeg også gjerne ha tips til øvelser som kan trene bein uten at man må ta 100 reps for å kjenne det.

Anonymkode: c56b8...43e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk penga på en vektvest istedet, eller ta på deg en ryggsekk og fyll den med vannflasker/sandflasker.

Skrevet
16 minutter siden, Cyrus skrev:

Bruk penga på en vektvest istedet, eller ta på deg en ryggsekk og fyll den med vannflasker/sandflasker.

Vektvest skal jeg i alle fall ikke ha. Det er jo uansett mye dyrere. 

• Liker 1
Skrevet

Gå og jogg i fjellet så trener du beina

Anonymkode: 80499...2fa

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gå og jogg i fjellet så trener du beina

Anonymkode: 80499...2fa

Det var ikke det jeg spurte om. 

• Liker 1
Skrevet

Det er begrenset hvor mye treningseffekt du vil få av å trene med strikk. Anbefaler deg heller å investere i en kettlebell eller noen manualer, dette koster ikke mer enn en 3-pakning med strikk.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Nutz skrev:

Det er begrenset hvor mye treningseffekt du vil få av å trene med strikk. Anbefaler deg heller å investere i en kettlebell eller noen manualer, dette koster ikke mer enn en 3-pakning med strikk.

Har sett pakker med 3 strikk i til 2-300kr. En kettlebell koster vel gjerne det dobbelte? Har ikke så mye penger, så kan ikke bruke noe særlig på treningsutstyr..

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vektvest skal jeg i alle fall ikke ha. Det er jo uansett mye dyrere. 

Da har du jo alternativ 2 der da 🙄 Tomflasker med sand veier mye.

Skrevet

Knebøy med (billig) ekstravekt har du mye mer kontroll på enn strikk.

• Liker 1
Gjest Ingenting2
Skrevet

Utfall kan du jo gjøre, knebøy også. Bruk det du har i hus som vekter. Jeg bruker sofaen til å tøye ut fremside lår og hofteleddet. Den har perfekt høyde til det. Vil tippe jeg kan bruke sofaen til å ta hip thrust også. Glutebridge kan du ta. Bare finn ting i hjemmet ditt som veier litt.

Det finnes utallige klipp på nettet fra i sommer hvor fitness-bloggere la ut treningsformer for ferier, uten vekter og tilgang til gym. Der finner du sikkert noen tips.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sett pakker med 3 strikk i til 2-300kr. En kettlebell koster vel gjerne det dobbelte? Har ikke så mye penger, så kan ikke bruke noe særlig på treningsutstyr..

Du får kettlebell til samme pris, men du har bestemt deg for at du kun vil trene med strikk, så jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt ber om råd. Du tar jo ikke til deg det noen sier. Kjør på med strikk, men du vil ikke bli noe sterkere. 

• Liker 3
Skrevet

Til jeg har skaffet meg det vil jeg også gjerne ha tips til øvelser som kan trene bein uten at man må ta 100 reps for å kjenne det.

Du kan kompensere for manglende motstand ved å gjøre øvelsene sakte og/eller på ett bein. Det skal ikke mange pistol squats (knebøy på ett bein) til før du kjenner det.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Nutz skrev:

Du får kettlebell til samme pris, men du har bestemt deg for at du kun vil trene med strikk, så jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt ber om råd. Du tar jo ikke til deg det noen sier. Kjør på med strikk, men du vil ikke bli noe sterkere. 

Jeg har fått mange råd, men det er dyrere utstyr. Jeg skjønner ikke hvorfor folk må svare på det jeg ikke spør om. 

Jeg kjøper gjerne kettlebell, men da må du fortelle meg hvor jeg kan finne det til samme pris.

Skrevet
1 minutt siden, linsejesus skrev:

Du kan kompensere for manglende motstand ved å gjøre øvelsene sakte og/eller på ett bein. Det skal ikke mange pistol squats (knebøy på ett bein) til før du kjenner det.

Takk for tips! Skal prøve det ut! :)

Gjest Stille leser
Skrevet

Jeg bor på et rom + bad på 12 kvm, noe som ikke er særlig stort og jeg bruker den plassen til å trene. Jeg er fornøyd med trening av overkroppen da jeg finner nok motstand i egen kroppsvekt der, men for bein og særlig lår føler jeg at det blir for dårlig motstand. Jeg har vurdert å skaffe meg slike treningsstrikk for å øke motstanden og lurer på om noen vet om noen bra til en grei pris? 

Det går ikke. Damer må ha ganske store vekter for å trene bein på samme måte som menn. Dama mi har trent med 20 kilos vekter i knebøy i flere år før hun møtte meg. Etter hun lærte å trene ordentlig gikk hun fra 20 kilo x 15-20 reps til 90 kilo x 8-10 på ett år. Du spør om noe som ikke er reelt som "hvordan blir jeg kunnskapsrik uten å studere/lese?" kanskje en av ti damer jeg ser som trener bein gjør det skikkelig.

Gjest Stille leser
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Skal prøve det ut! :)

er ikke bra for knærne i lengden 

Skrevet

Jeg har ærligtalt ikke sett gode strikk  i 3 pakning til 2-300 kr. Hvilke strikke er det? 

Skrevet

Bulgarsk utfall med noe tungt på ryggen og i hendene. Du klarer sikkert å pakke på deg en del kg med ting og tang, så det bør holde en stund.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan trene sabla effektivt uten vekter. Gå inn på YouTube. Finn en video på pilates som er go-go. Følg den. Jeg garanterer at du kjenner det i beina, helt uten vekter.

Anonymkode: 067a6...467

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...