AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #1 Skrevet 18. august 2017 Jeg ser det igjen og igjen, også her på forumet. Folk som sier at ingen ser de har silikon, for så å si at de har naturlige popper når noen spørr. Siste jeg så på forumet "løy" elker "lot være" å si det til sin nye kjøreste. Hun skrev det som om det var det mest naturlige i verden og holde dette for seg selv, og det er dette jeg ikke forstår. Greit at man ikke hyler det ut til kollegaer på jobb, men å ikke fortelle kjæresten at du har silikon synes jeg var rart. Selv viste jeg stolt frem at jeg har tatt bukplastikk etter vekttap. Det er noe jeg er ganske stolt av å ha overkommet og det er en stor del av meg. Noen som har tanker rundt dette? Anonymkode: 72298...6f4
Nerine_ Skrevet 18. august 2017 #2 Skrevet 18. august 2017 Folk velger selv hva de vil si og ikke. Hvorfor tror du alle lyver når de sier at ingen ser de har silikon? 2
Djungelvrål Skrevet 18. august 2017 #3 Skrevet 18. august 2017 Det er folk sin egen sak hva de vil dele ang sin egen kropp. Ingen annens. 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #4 Skrevet 18. august 2017 Bukplastikk etter stort vekttap er noe som er veldig forståelig for de fleste. Det kan du faktisk være stolt over, for du har gjort en formidabel innsats iforkant! 👋 Det er vanskeligere for "allmennheten" å forstå at kvinner velger silikon i puppene når de fra naturens side har puppestørrelse innenfor normalområdet. Ofte ligger komplekser og lav selvtillit i bunn. Man skal ha stor respekt for dette også. I startfasen av et forhold er man gjerne usikker, og å fortelle om brystforstørrelse er en såpass privat og intim greie som gjerne kan vente. Anonymkode: a2a43...014 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #5 Skrevet 18. august 2017 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Folk velger selv hva de vil si og ikke. Hvorfor tror du alle lyver når de sier at ingen ser de har silikon? Jo klart de selv må bestemme om de ønsker å dele det, men å nekte for det når folk kommenterer det blir litt rart synes jeg. Spesielt når dette er nære venner av deg i din vennegjeng eller din nye kjæreste, hadde det vært kassamannen på kiwi hadde jo situasjonen blitt en helt annen. Anonymkode: 72298...6f4 1
Nerine_ Skrevet 18. august 2017 #6 Skrevet 18. august 2017 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo klart de selv må bestemme om de ønsker å dele det, men å nekte for det når folk kommenterer det blir litt rart synes jeg. Spesielt når dette er nære venner av deg i din vennegjeng eller din nye kjæreste, hadde det vært kassamannen på kiwi hadde jo situasjonen blitt en helt annen. Anonymkode: 72298...6f4 Akkurat kjæreste er jeg enig i blir litt rart, men venner og andre kjente må jo være ok om man ikke vil dele. Med mindre du plutselig dukker opp med to meloner som du velvillig viser frem i dype utringninger, det blir jo også en smule merkelig å benekte. Endret 18. august 2017 av Nerine_ 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #7 Skrevet 18. august 2017 5 minutter siden, Nerine_ skrev: Akkurat kjæreste er jeg enig i blir litt rart, men venner og andre kjente må jo være ok om man ikke vil dele. Med mindre du plutselig dukker opp med to meloner som du velvillig viser frem i dype utringninger, det blir jo også en smule merkelig å benekte. Ja nettopp. Og familie. Er det ikke litt rart å nekte for det da og. De har jo tross alt sett deg hele livet, og ser garantert at "noe" er forandret tenker jeg. Da begynner jeg å lure på hvordan mine nærmeste (mamma, pappa, barn og mann) hadde reagert om jeg nektet for å ha tatt bukplastikk, og sagt jeg hadde begynt å trene. Anonymkode: 72298...6f4 1
Nerine_ Skrevet 18. august 2017 #8 Skrevet 18. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja nettopp. Og familie. Er det ikke litt rart å nekte for det da og. De har jo tross alt sett deg hele livet, og ser garantert at "noe" er forandret tenker jeg. Da begynner jeg å lure på hvordan mine nærmeste (mamma, pappa, barn og mann) hadde reagert om jeg nektet for å ha tatt bukplastikk, og sagt jeg hadde begynt å trene. Anonymkode: 72298...6f4 Det med silikonpupper blir ikke akseptert på lik linje med bukplastikk. Av en eller annen grunn er det mer akseptert å gjøre noe med magen, mulig det er fordi andre tenker at det er noe man ofte viser i offentligheten som på stranda f.eks. Men når det kommer til pupper skal man i folks øyne være fornøyde med det man har, og de fleste trekker ønske om silikon sammen med dårlig selvbilde/lav selvtillit. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #9 Skrevet 18. august 2017 Enkelt fordi det er deres sak og ingen har noe med det. Folk kan også være ganske dømmende, og da unngår man vel å fortelle det for å skjerme seg selv. Anonymkode: 114ae...a07 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #10 Skrevet 18. august 2017 14 minutter siden, Nerine_ skrev: Det med silikonpupper blir ikke akseptert på lik linje med bukplastikk. Av en eller annen grunn er det mer akseptert å gjøre noe med magen, mulig det er fordi andre tenker at det er noe man ofte viser i offentligheten som på stranda f.eks. Men når det kommer til pupper skal man i folks øyne være fornøyde med det man har, og de fleste trekker ønske om silikon sammen med dårlig selvbilde/lav selvtillit. Joda jeg ser at man ikke kan sammenligne bukplastikk og silikon. Men uansett, det ville aldri falt meg inn å prøve å lyve om det for å slippe å kjenne egen sårbarhet. Hadde jeg kommet hjem med silikon og nektet for at jeg hadde det tror jeg familien min ville ringt en psykolog på flekken. Man virker jo ikke helt rett bevart når man gjør slikt. Det er vel det jeg undres over. At de heller vil opptre som "gal" og "merkelige" enn å innrømme et kirurgisk inngrep. Anonymkode: 72298...6f4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #11 Skrevet 18. august 2017 Jeg har aldri sagt til andre enn mannen og foreldrene våre. (de måtte være barnevakt for barna våre under inngrepet i 2011).Synes ingen har noe med dette. Det er helt privat. Ikke barna mine vet det en gang. Anonymkode: ebe68...fcb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #12 Skrevet 18. august 2017 9 timer siden, Nerine_ skrev: Folk velger selv hva de vil si og ikke. Hvorfor tror du alle lyver når de sier at ingen ser de har silikon? Sikkert fordi det har vært veldig åpenbart hos samtlige som har ytret ordene "ingen ser at jeg har silikon, det er helt usynlig." Grunnen til at man holder munn er vel fordi det er litt skammelig å være så forfengelig at man utsetter seg for noe sånt. Anonymkode: 85f17...158
Nerine_ Skrevet 18. august 2017 #13 Skrevet 18. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert fordi det har vært veldig åpenbart hos samtlige som har ytret ordene "ingen ser at jeg har silikon, det er helt usynlig." Grunnen til at man holder munn er vel fordi det er litt skammelig å være så forfengelig at man utsetter seg for noe sånt. Anonymkode: 85f17...158 Men hvorfor skal det være mer skammelig enn bukplastikk og andre typer "korrigerende" inngrep?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #14 Skrevet 18. august 2017 Jeg skal ta silikon snart. Jeg har fortalt dette til min nærmeste familie, samt min bestevenn. Jeg har ikke kjæreste. Er ikke noe problem å fortelle til en kjæreste når den dagen kommer, men det er nok noe som kanskje ikke blir så lett å si. Jeg vil ikke at alle skal vite at jeg hadde kjempestygge pupper før, som var ekstremt ulike i størrelse og plaget meg skikkelig. Jeg vil heller ikke at noen skal tro at jeg hadde behov for å operere helt normale pupper. Folk dømmer de med silikon, så det er best å holdte tuten. Det er jo ikke rart man ikke vil si noe, når folk automatisk tenker du er overfladisk og dum. Anonymkode: f0913...181 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #15 Skrevet 18. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri sagt til andre enn mannen og foreldrene våre. (de måtte være barnevakt for barna våre under inngrepet i 2011).Synes ingen har noe med dette. Det er helt privat. Ikke barna mine vet det en gang. Anonymkode: ebe68...fcb Men om barna dine spørr når de blir eldre? Hva blir du å svare da? At du ikke har silikon? Anonymkode: 72298...6f4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #16 Skrevet 18. august 2017 9 minutter siden, Nerine_ skrev: Men hvorfor skal det være mer skammelig enn bukplastikk og andre typer "korrigerende" inngrep? Godt poeng! Anonymkode: 72298...6f4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #17 Skrevet 18. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om barna dine spørr når de blir eldre? Hva blir du å svare da? At du ikke har silikon? Anonymkode: 72298...6f4 Jeg vil si sannheten om de noengang spør. De var ganske små da jeg gjorde det. Jeg skammer meg ikke over dette, så det er helt ok. Men synes ingen egentlig har noe med dette. Jeg har fortsatt veldig små, tok bare 180 gr. Men uten klær ser man selvfølgelig at de ikke er ekte. Anonymkode: ebe68...fcb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #18 Skrevet 18. august 2017 11 minutter siden, Nerine_ skrev: Men hvorfor skal det være mer skammelig enn bukplastikk og andre typer "korrigerende" inngrep? Fordi de som reagerer mener vel at alle har "rett" til å ha og forstår at alle vil ha en normal mage etc uten løs hud. Folk tror derimot at alle unge jenter har normale pupper og har null forståelse for at det faktisk finnes ganske unormale tilfeller der det eneste ønsket er å ha gjennomsnittlige pupper. Jeg føler en skam i forhold til at jeg har "stygge" pupper, i hvert fall. Og det er en privat sak. Jeg vil ikke gå rundt og vise puppene mine til alle, og jeg vil heller ikke at alle skal vite hva jeg har eller ikke har gjort med de. Det er ganske viktig i samfunnet vårt å ha en bra kropp som ung kvinne, i hvert fall normal. Man føler seg ikke komplett når puppene er utenfor normalen. Bukplastikk er noe som de fleste måtte ha gjennomgått etter et stort vekttap, mens silikon er noe de færreste tar pga faktiske reelle komplekser. De med normale pupper forstår det jo heller ikke , og tror at det utelukkende handler om forfengelighet. Men jeg synes sammenligningen med bukplastikk er god. Jeg ville hatt normale, gjennomsnittlige pupper foran silikon ANY DAY, men nå har jeg det utgangspunktet jeg har og jeg kunne ikke vært mer sikker på at jeg vil fikse på det Anonymkode: f0913...181 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #19 Skrevet 18. august 2017 Det er noe herlig naivt over utsagnet at man har så naturlige silikonpupper at ingen ser det er silikon. Jeg pleier ikke kommentere det høyt når jeg mistenker silikon og det gjør vel egentlig de færreste. At folk ikke kommenterer det betyr ikke at ingen ser det. Anonymkode: b76e6...66f 1
Nerine_ Skrevet 18. august 2017 #20 Skrevet 18. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de som reagerer mener vel at alle har "rett" til å ha og forstår at alle vil ha en normal mage etc uten løs hud. Folk tror derimot at alle unge jenter har normale pupper og har null forståelse for at det faktisk finnes ganske unormale tilfeller der det eneste ønsket er å ha gjennomsnittlige pupper. Jeg føler en skam i forhold til at jeg har "stygge" pupper, i hvert fall. Og det er en privat sak. Jeg vil ikke gå rundt og vise puppene mine til alle, og jeg vil heller ikke at alle skal vite hva jeg har eller ikke har gjort med de. Det er ganske viktig i samfunnet vårt å ha en bra kropp som ung kvinne, i hvert fall normal. Man føler seg ikke komplett når puppene er utenfor normalen. Bukplastikk er noe som de fleste måtte ha gjennomgått etter et stort vekttap, mens silikon er noe de færreste tar pga faktiske reelle komplekser. De med normale pupper forstår det jo heller ikke , og tror at det utelukkende handler om forfengelighet. Men jeg synes sammenligningen med bukplastikk er god. Jeg ville hatt normale, gjennomsnittlige pupper foran silikon ANY DAY, men nå har jeg det utgangspunktet jeg har og jeg kunne ikke vært mer sikker på at jeg vil fikse på det Anonymkode: f0913...181 Er så enig med deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå