AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #1 Del Skrevet 17. august 2017 Jeg postet denne i en annen, og litt feil gruppe tidligere i dag, og ble tipset om å spørre her... Aller først; Jeg har en "normal" jobb som involverer veldig lite kundekontakt (privat sektor). Arbeidskontrakten er helt standard som ikke nevner noe ang evt sosiale medier. jeg har en Facebookprofil som er rimelig lukket med mindre du er en av vennene mine. (Ikke engang venners venner kan se noe) Jobb er ikke listet opp feks, og jeg har ingen bilder av meg i uniform el lignede som kan identifisere hvor jeg jobber. Jeg er på Facebook daglig, er med i noen matgrupper/håndarbeidsgruper osv. Poster en og annen status om vanlige ting (aldri religion eller politikk eller noe som jeg tror Jan være kontroversielt). Men: jeg deler ofte bilder av annonser med morsomme stavefeil/humoristiske skilt ol. ( ca en gang i uken el deromkring. Kan gjerne være et bilde av en haug peanøtter og så et skilt om at produktet inneholder nøtter... eller en kake der set kan stå "gratulerer med dagen i lilla" og sånne ting..) Her om dagen så sa sjefen til meg at han helst så at jeg sluttet med det for jeg kan støte eventuelle potensielle fremtidige kunder. Kan han kreve dette? (Ja jeg vet alt det med å være venn med sjefen på Facebook...) Anonymkode: 74827...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 17. august 2017 #2 Del Skrevet 17. august 2017 Så lenge du ikke poster noe "farlig" så syntes jeg sjefen din kan holde meningene sine for seg selv. Skjønner ikke hvordan det kan støte en kunde at du poster bilde av en kake med skrivefeil lissom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #3 Del Skrevet 17. august 2017 Kreve det kan han vel ikke. Men er han sjef kan han jo ha et godt poeng som er verdt å høre på. Anonymkode: 95fe0...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anthrax Skrevet 17. august 2017 #4 Del Skrevet 17. august 2017 Nei...! Hvis du har han som venn på fb, fjern han. Hva en person gjør på fritiden har ingenting med det profesjonelle arbeidsliv å gjøre (hvis man ikke er heelt ute på jordet da). Jeg hadde aldri godtatt at sjefen hadde prøvd å overstyre det livet jeg har online. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reAction Skrevet 17. august 2017 #5 Del Skrevet 17. august 2017 Noe sier meg at sjefen ikke ser på din jobb som "normal" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #6 Del Skrevet 17. august 2017 Eller det kan være at du fremstår som enkel og at det du gjør ikke tar seg bra ut for hverken din eller arbeidsgivers del. Kan jo være at han prøver å gjøre deg en tjeneste fremfor å angripe deg. Anonymkode: 308fb...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #7 Del Skrevet 17. august 2017 Takker for god info her! Uten å gå inn på nøyaktig hvor jeg jobber, så er det en form for kontorarbeid, med skjemaregistreing ol, ( sammen med en del andre) men siden han har bedt meg om å ikke bruke Facebook kommer jeg til å slette kontoen, selv om kontrakten min ikke sier noe om at det ikke er greitt å ha... litt trasig at han blir støtt av slikt, men siden han bestemmer så får det heller bli slik... Anonymkode: 74827...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 17. august 2017 #8 Del Skrevet 17. august 2017 Slett ham fra Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 17. august 2017 #9 Del Skrevet 17. august 2017 Synes ikke du skal slette profilen din. Kan du ikke bare begrense hva han får innsyn i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #10 Del Skrevet 17. august 2017 Han har allerede begrenset innsyn, men en kollega viste han noe i lunchen som vi alle hadde morro med.... Anonymkode: 74827...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #11 Del Skrevet 17. august 2017 Hvis du virkelig lar sjefen din si noe så pissete, og så sletter din egen konto pga det, da må du virkelig stoppe opp i to sekund og gro deg en ryggrad..! Hva faen. Anonymkode: 3fb3b...084 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 17. august 2017 #12 Del Skrevet 17. august 2017 Nei, sjefen kan ikke bestemme det. Og du kan ikke la sjefen tro at han kan bestemme det ved å bare kapitulere på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #13 Del Skrevet 18. august 2017 Lag en gruppe med kollegaer og sjefen på facebook som du ikke lar se hva du poster. Anonymkode: 27dfb...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 18. august 2017 #14 Del Skrevet 18. august 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du virkelig lar sjefen din si noe så pissete, og så sletter din egen konto pga det, da må du virkelig stoppe opp i to sekund og gro deg en ryggrad..! Hva faen. Anonymkode: 3fb3b...084 Nei ærlig talt TS, enig i denne! Så lenge du ikke poster noe som kan skade bedriften eller ekstreme holdninger så kan sjefen din få mene det han vil! Hans personlige humor (eller mangel på denne - alt ettersom) har ingenting med hva du poster på facebook å gjøre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå