Z.Z Skrevet 18. august 2017 #41 Skrevet 18. august 2017 15 minutter siden, Druid skrev: Hverken du eller jeg har lyst å bo i et samfunn som kunne forhindre et sånt angrep, men verktøyene som muliggjør slik rask opprydding av relasjoner og tilknytninger, er et overkommelig inngrep i folks individuelle rettigheter. Balansen er viktig, og det er nok av de som har glemt hvor balansepunktet er. Balansepunktet har blitt forskjøvet og forverret. Det ser vi tydeligere enn noensinne, akkurat som forventet. Mer sensur og overvåkning. Helt utrolig hvor vanskelig det skal være å forstå for enkelte. Årsaken er innvandringen og unnskyldningen er oppisisjonen til dette. Mer sensur og flere forbud er i vente. Takket være en gammel garde som en gang var marxister og hippier. De har fått sitt drømmesamfunn i oppfyllelse, selv om det nok ligger bak i hodet på flere av dem at noe er alvorlig galt fatt. De tør ikke å bringe det frem av frykt for mer splittelse, eller at de er overbevist av sine egne ideologiske fantasiforestillinger som aldri har fungert i praksis. Dermed finnes det ingen annen utvei enn å fortsette som før. Ignorer og brutaliser protester med alle tilgjengelige midler. En oppskrift på et totalitært samfunn. Selv om flere i kretsen er bekymret ønsker nok en god del av dem fremdeles kaos velkommen. Fest setebeltene. 1
Druid Skrevet 18. august 2017 #42 Skrevet 18. august 2017 36 minutter siden, Z.Z skrev: Balansepunktet har blitt forskjøvet og forverret. Det ser vi tydeligere enn noensinne, akkurat som forventet. Mer sensur og overvåkning. Helt utrolig hvor vanskelig det skal være å forstå for enkelte. Årsaken er innvandringen og unnskyldningen er oppisisjonen til dette. Mer sensur og flere forbud er i vente. Takket være en gammel garde som en gang var marxister og hippier. De har fått sitt drømmesamfunn i oppfyllelse, selv om det nok ligger bak i hodet på flere av dem at noe er alvorlig galt fatt. De tør ikke å bringe det frem av frykt for mer splittelse, eller at de er overbevist av sine egne ideologiske fantasiforestillinger som aldri har fungert i praksis. Dermed finnes det ingen annen utvei enn å fortsette som før. Ignorer og brutaliser protester med alle tilgjengelige midler. En oppskrift på et totalitært samfunn. Selv om flere i kretsen er bekymret ønsker nok en god del av dem fremdeles kaos velkommen. Fest setebeltene. Jeg regner med at du er relatvt ung, og ikke nødvendigvis kan så mye om nær og fjern historie, men vi har i realiteten mindre sensur og overvåking nå enn på lenge. Jeg er stormende motstander av SigInt, og selv om jeg er ekstremt kritisk til en del av avsløringene til Snowden, er faktum at problemstillingen han avslørte mye mindre problematiske enn mange av alternativene. (Jeg er ikke engang stor motstander av sigint, jeg bare erkjenner at det eneste det egentlig kan brukes til, er å finne ut hvem og hvem andre ETTER at noe galt har skjedd, hvilket pr def ikke er etterretningsorganisasjoners 1. prioritet og følgelig ikke skal spise hoveddelen av budsjettene på bekostning av etterforskningsbasert etteretning og prossessbasert etteretning.) Jeg har levd i ett Europa som var preget av etteretningsorganer som var konstituelt problematiske. Det er noe av grunnen til at vi idag med alle de nye mulighetene, setter større krav til etteretningsorganenes etteretlighet og respekt for lovverket de jobber innenfor, og reagerer så sterkt når dette blir brudt og ikke forfulgt. Splittelsen i seg selv er ikke ett svakhetstegn, det er en styrke; det forteller om en situasjon der alle kan komme til orde. Det har utfordringer, for det fostrer kunnskap om at alle ikke kan få rett og at det endelige resultatet blir ett sausete kompromiss alle hater, men det er kunnskap vi uansett er nødt til å tilegne oss. Alle fantaserer vi om den perfekte løsningen som egner seg for alle og gjør samfunnet til ett paradis på jord hvis alle bare innordner seg noen enkle ufravikelige regler. Altså slutter å være mennesker. Splittelse i kombinasjon med aggresjon er ett problem, så ledere som aktivt fyrer opp under denne kombinasjonen for å hindre utviklingen i sentrum, skal vi være obs på, men vi skal velge våre trusler. Det er derfor Erdogan og Putin er farlig og Trump en tullete klovn. Noe av den fundementale forståelsen som folk må erkjenne er at vi ikke har noe som fungerer. Vi har aldri hatt en statisk tilstand av politisk og økonomisk funksjon. Vår kontinuerlige sivilisasjonsutvikling er ett løp mot noe som fungerer litt bedre. Det ser ut som kaos, men vi har sett orden, og det var ikke bedre. Og kaos virker. Med alle de små justeringene og utviklingene vi hele tiden justerer med, går vi ett skritt om gangen mot noe litt flere kan leve med over lengre tid. Vi ser ingen store revulosjoner, og det kan føles som vi av og til går bakover, men som regel er disse tilbakeskritten kun en justering av retning og vi vet ikke om noen revolusjoner som har vært verdt det menneskelige tapet. 1
Z.Z Skrevet 18. august 2017 #43 Skrevet 18. august 2017 35 minutter siden, Druid skrev: Jeg regner med at du er relatvt ung, og ikke nødvendigvis kan så mye om nær og fjern historie, men vi har i realiteten mindre sensur og overvåking nå enn på lenge. Jeg er stormende motstander av SigInt, og selv om jeg er ekstremt kritisk til en del av avsløringene til Snowden, er faktum at problemstillingen han avslørte mye mindre problematiske enn mange av alternativene. (Jeg er ikke engang stor motstander av sigint, jeg bare erkjenner at det eneste det egentlig kan brukes til, er å finne ut hvem og hvem andre ETTER at noe galt har skjedd, hvilket pr def ikke er etterretningsorganisasjoners 1. prioritet og følgelig ikke skal spise hoveddelen av budsjettene på bekostning av etterforskningsbasert etteretning og prossessbasert etteretning.) Jeg har levd i ett Europa som var preget av etteretningsorganer som var konstituelt problematiske. Det er noe av grunnen til at vi idag med alle de nye mulighetene, setter større krav til etteretningsorganenes etteretlighet og respekt for lovverket de jobber innenfor, og reagerer så sterkt når dette blir brudt og ikke forfulgt. Splittelsen i seg selv er ikke ett svakhetstegn, det er en styrke; det forteller om en situasjon der alle kan komme til orde. Det har utfordringer, for det fostrer kunnskap om at alle ikke kan få rett og at det endelige resultatet blir ett sausete kompromiss alle hater, men det er kunnskap vi uansett er nødt til å tilegne oss. Alle fantaserer vi om den perfekte løsningen som egner seg for alle og gjør samfunnet til ett paradis på jord hvis alle bare innordner seg noen enkle ufravikelige regler. Altså slutter å være mennesker. Splittelse i kombinasjon med aggresjon er ett problem, så ledere som aktivt fyrer opp under denne kombinasjonen for å hindre utviklingen i sentrum, skal vi være obs på, men vi skal velge våre trusler. Det er derfor Erdogan og Putin er farlig og Trump en tullete klovn. Noe av den fundementale forståelsen som folk må erkjenne er at vi ikke har noe som fungerer. Vi har aldri hatt en statisk tilstand av politisk og økonomisk funksjon. Vår kontinuerlige sivilisasjonsutvikling er ett løp mot noe som fungerer litt bedre. Det ser ut som kaos, men vi har sett orden, og det var ikke bedre. Og kaos virker. Med alle de små justeringene og utviklingene vi hele tiden justerer med, går vi ett skritt om gangen mot noe litt flere kan leve med over lengre tid. Vi ser ingen store revulosjoner, og det kan føles som vi av og til går bakover, men som regel er disse tilbakeskritten kun en justering av retning og vi vet ikke om noen revolusjoner som har vært verdt det menneskelige tapet. Her var det mye å ta tak i. Du starter med en liten fornærmelse som jeg ikke har noe imot. Jeg kunne sagt at du er en gammel surpomp, men det vil jeg ikke fordi jeg respekterer de eldre i sine rullatorer. En slik tilværelse er tøff, og dit kommer jeg også en gang. Så får jeg bare håpe at den yngre generasjonen er litt smartere enn oss og våre forgjengere. Men du er fremdeles bare 50 år, en ungfole. Du husker nok det ja, i barndommen. Nå gamle grabba (jeg har en mistanke om at du opprinnelig er fra Sverige), la oss komme til poenget. De siste dagene har såkalte høyreekstreme protestører blitt utestengt og den viktigste nazistiske siden tatt ned fra nettet. Greit at du er glad for det, men er bare nok et steg i feil retning. Sensurering og kontroll av internett som har vært frigjørende for mange. Endelig kunne de snakke om hva man vil til hvem man vil. Dengang ei. Slike dinosaurer som deg vil forhindre fri flyt av informasjon. Bare på grunn av deres egen mislykkede politikk. Splittelse er greit? Da begynner vi å nærme oss et 1984-samfunn. Det meste er motsatt av den egentlige betydningen. Du er der. Jeg vet du fremdeles babler om integrering av andre nasjonaliteter og ideologier. Jeg godtar ikke tullpratet lenger. Dere har fått nok tid og deres politikk er mislykket. Du hopper glatt over elefanten i rommet, som egentlig er åpenbar og til fullt utsyn for alle som vil se. Innvandringen. Og du som en multikulturell tilhenger (litt tøft siden jeg vet du er noe skeptisk). Sannheten er at du og dine vil bringe oss alle inn i elendighet. Jeg er forbannet over deres uvitenhet og propaganda. 2
Druid Skrevet 18. august 2017 #44 Skrevet 18. august 2017 (endret) 1 time siden, Z.Z skrev: ... De siste dagene har såkalte høyreekstreme protestører blitt utestengt og den viktigste nazistiske siden tatt ned fra nettet. Greit at du er glad for det, men er bare nok et steg i feil retning. Sensurering og kontroll av internett som har vært frigjørende for mange. Endelig kunne de snakke om hva man vil til hvem man vil. Dengang ei. ... Jeg er ikke bare kritisk, men forbannet over akkurat denne situasjonen som du sikter til her, og mener det må få ett rettslig etterspill. Nettopp fordi det er i konflikt med fundementale samfunnsmessige verdier og faktisk er brudd på viktige amerikanske konstituelle rettigheter. Det er riktig at yttringsfrihet ikke beskytter deg mot å bli boykottet, eller at selskaper kan velge å ignorere deg, men den fundementale hosting avtalen og DNS tilgangen kan ikke og skal ikke kunne brytes basert på politisk uenighet. OT: Jeg leste meg opp på denne fyren. Og selv om jeg fortsatt mener GoDaddy ikke hadde rett til å si opp avtalen, snakker vi ikke om en person som har alle klinkekulene i orden. Jeg har blandede følelser om min morfar burde ha fått oppleve han her, med tanke på skuffelsen han følte knyttet til mange nynazister, ville antagelig denne skrullingen sendt han rett i penalet, på permanent rotering. Du vet det er gæli når en fyr kan gi nazister ett dårlig rykte. Endret 18. august 2017 av Druid
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #45 Skrevet 18. august 2017 Når ett terror-angrep skjer, så unngår bladsmørere å bruke ord som muslim eller islam. Det legges ut stort "røykteppe" av typen "se hvor forferdelig grusomme ALLE kristne viss nok var for 1 000 år siden. En politisk korrekt "ekspert" (av typen Lars Gule) dukker opp, og påstår at alle muslimer viss nok er offer, og at det er veldig synd på dem. Bladsmørere, politikere og andre "intellektuelle" påstår at terrorisme aldri har noe som helst med islam / muslimer å gjøre. I tillegg påstås det at kristne også var "terrorister" en gang i tiden. Men at det selvfølgelig ikke er noe synd på kristne, på samme måte som det viss nok er veldig synd på alle muslimer... Anonymkode: ffab2...bfa 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #46 Skrevet 19. august 2017 I følge spansk politi er det ikke 17 åringen som er hoved mannen, men en 22 åring som fortsatt er på frifot. https://www.dagbladet.no/nyheter/spansk-politi-jakter-younes-22-etter-terroren-i-barcelona/68605961 Anonymkode: 4d14f...58f
AnonymBruker Skrevet 19. august 2017 #47 Skrevet 19. august 2017 Det kommer selvfølgelig ikke til å komme noen som helst reaksjoner fra europeiske politikere denne gangen heller. Det aller viktigste å komme med floskel av typen "vi føler med alle de drepte / sårede, samt deres pårørende!" I tillegg begynner de å gnåle om "islamofobi" og hvor forferdelig "rasistiske" de aller fleste europeere viss nok er. Anonymkode: ffab2...bfa
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #48 Skrevet 20. august 2017 Klarer ikke å slutte å tenke på den lille gutten som ble meldt savnet og som ikke var savnet allikevel. Hvis de bildene jeg så stemmer, så er han nok død 😔 Anonymkode: 83280...8be
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #49 Skrevet 20. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klarer ikke å slutte å tenke på den lille gutten som ble meldt savnet og som ikke var savnet allikevel. Hvis de bildene jeg så stemmer, så er han nok død 😔 Anonymkode: 83280...8be Det ble opplyst igår at han er ikke savnet, han ligger på sykehus. Faren hans reiste til Barcelona og fikk vite det tidlig, men besteforeldrene fikk ikke beskjed fra faren til ungen så det er besteforeldrene som meldte barnet savnet. Moren til barnet ligger også skadet på sykehus. Anonymkode: 51390...205
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #50 Skrevet 20. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det ble opplyst igår at han er ikke savnet, han ligger på sykehus. Faren hans reiste til Barcelona og fikk vite det tidlig, men besteforeldrene fikk ikke beskjed fra faren til ungen så det er besteforeldrene som meldte barnet savnet. Moren til barnet ligger også skadet på sykehus. Anonymkode: 51390...205 På tv2 står det at det er full forvirring rundt gutten, og at politiet har avkreftet at han ligger skadet på sykehus - men at de ikke leter etter en savnet person lenger og heller ikke har funnet noen. Det står at faren er observert ved rettsmedisinsk senter, hvor det også er et likhus. Anonymkode: 83280...8be
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #51 Skrevet 20. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarer ikke å slutte å tenke på den lille gutten som ble meldt savnet og som ikke var savnet allikevel. Hvis de bildene jeg så stemmer, så er han nok død 😔 Anonymkode: 83280...8be 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ble opplyst igår at han er ikke savnet, han ligger på sykehus. Faren hans reiste til Barcelona og fikk vite det tidlig, men besteforeldrene fikk ikke beskjed fra faren til ungen så det er besteforeldrene som meldte barnet savnet. Moren til barnet ligger også skadet på sykehus. Anonymkode: 51390...205 Han døde stakkars 😥 http://www.nettavisen.no/nyheter/julian-(7)-dde-i-barcelona-terror/3423365210.html Anonymkode: 072ce...8df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå