Gå til innhold

Terror i Barcelona!

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Blair Waldorf skrev:

Blir kvalm, det er tragisk det også.

Men Barcelona står mitt hjerte veldig nær.

Hvorfor? Vært mye på ferie der?

Anonymkode: 8786a...a8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og innlegg med hatefullt eller diskriminerende innhold, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Vært mye på ferie der?

Anonymkode: 8786a...a8f

Har familie og venner der. 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt pussig at de alltid finner pass...

Anonymkode: 673b5...0b6

Det skal ha vært en leiebil da. 

Det passet kan muligens ha tilhørt noen andre, som glemte igjen passet sitt... 

Anonymkode: ffab2...bfa

Skrevet

Stakkars fyren som eier det passet. Han har gått til politiet nå og sier at passet ble stjålet fra ham tidligere.

Likevel henger alle aviser ham ut med bilde. Hyggelig.

Anonymkode: f9b90...5db

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så jævlig feigt å bruke en sånn måte å drepe uskyldige mennesker på. Folk som går på fortau, barn, unge, voksne og eldre. Dette er en metode som man aldri kan forhindre, fordi den er så lett tilgjengelig. Sjansen nå er vel om mulig enda større enn tidligere at også byer som Oslo og Bergen vil oppleve det samme. 

Anonymkode: f7deb...331

Innlegget er ryddet for spekulasjoner og hatefullt innhold.

Yvonne (mod)

Rødgrønne i Norge syns det er verdt det 

Anonymkode: 4d1ae...65b

• Liker 3
Skrevet

3 åring bekreftet død i angrepet 💔:cry3:

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt pussig at de alltid finner pass...

Anonymkode: 673b5...0b6

Hva er egentlig pussig med at folk som er stolte over å skulle bli "martyrer" sørger for at man får vite hvem de var? For all del, det kan se ut som det denne gang ikke var passet til en av angriperne de fant, og man hadde jo en lignende situasjon under Sandy Hook-skytingen i USA der storebroren til gjerningsmannen ble navngitt som gjerningsmann helt til han twitret om at han satt på bussen og ikke skjønte hva faen som skjedde.

Men ofte finner man en haug med ID-dokumenter, og gjerne pass, på terrorister. Er det egentlig så rart at de som forbereder seg på å dø for en sak ikke har lyst til å være anonyme? Det er ikke sånn at terrorister som regner med å bli drept i løpet av angrepet gjør alt de kan for at ingen skal finne ut hvem de er. Tvert imot publiserer IS gjerne navnene selv når de har utført terrorangrep, nettopp fordi det i deres verden er en ære og ikke en skam. De fleste ville nok egentlig ønsket at andre fikk vite hvem som hadde "ofret seg for den gode saken", og for disse terroristene er det jo det de gjør.

Anonymkode: 4251c...5ab

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er jævlig tragisk. Og det er så forbanna vanskelig å gardere seg mot slike kjøretøyangrep. Man blir fullstendig maktesløs. Sperrer man en gate meier de bare ned folk i gaten ved siden av. Og nå som IS er på retur i Irak og Syria blir det neppe mindre av dette fremover.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rødgrønne i Norge syns det er verdt det 

Skjerp deg! :angry:

Anonymkode: 95d84...a31

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg! :angry:

Anonymkode: 95d84...a31

Selv om det er en veldig direkte måte å si det på, så er det faktisk litt sannhet i det også. Økt terrorfare er en del av regningen med høy muslimsk innvandring. Det kommer man rett og slett ikke utenom. De siste årene er det stort sett land i Europa som har en høy ikke-vestlig befolkning, som har blitt rammet. Frankrike, Tyskland, Storbritannia, Belgia, Sverige, Spania. 

• Liker 6
Skrevet

Selvkjørende biler....?
Er agendaen å få innført lovverk som hindrer folk å kjøre bil manuelt?
Planene for å innføre forbud mot vanlige menneske-styrte biler er jo begynt å dukke opp i media.
Samtidig er det plutselig blitt den nye terror-ideen å pløye gater med kjøretøyer. Er det tilfeldig?

Det later til å være litt vanskelig å få tak i agendaen for disse kjøre-morderne.

Hvorfor forbud mot å kjøre bil selv, om akkurat 13 år?
Jo, fordi det er noe som heter Agenda 2030 (het før Agenda 21).
Dette er de kyniske planene for verdensmakt, som Gro var med å innføre.

https://www.oa.no/nyheter/bil/teknologi/tror-det-blir-ulovlig-a-kjore-bilen-selv-om-13-ar/s/5-35-448072

https://www.nrk.no/norge/_-snart-blir-det-ulovlig-a-kjore-selv-1.13581330

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/06/30/195314177/snart-blir-det-ulovlig-kjore-bilen-selv

Skrevet
25 minutter siden, slask skrev:

Selvkjørende biler....?
Planene for å innføre forbud mot vanlige menneske-styrte biler er jo begynt å dukke opp i media.
Samtidig er det plutselig blitt den nye terror-ideen å pløye gater med kjøretøyer. Er det tilfeldig?

Det later til å være litt vanskelig å få tak i agendaen for disse kjøre-morderne.

Hvorfor forbud mot å kjøre bil selv, om akkurat 13 år?
Jo, fordi det er noe som heter Agenda 2030 (het før Agenda 21).
Dette er de kyniske planene for verdensmakt, som Gro var med å innføre.

https://www.oa.no/nyheter/bil/teknologi/tror-det-blir-ulovlig-a-kjore-bilen-selv-om-13-ar/s/5-35-448072

https://www.nrk.no/norge/_-snart-blir-det-ulovlig-a-kjore-selv-1.13581330

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/06/30/195314177/snart-blir-det-ulovlig-kjore-bilen-selv

Tidligere rakk likene i hvert fall å bli kalde før du begynte å spytte de pårørende i trynet, slask. Fint om du i hvert fall kunne ventet et par dager med å få tilfredsstilt dette behovet ditt. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
1 time siden, slask skrev:

Selvkjørende biler....?

...

Det er allerede vedtatt i Norge og krevde ingen terror teater.

(Nullvisjonen krever i sin ytterste konsekvens selvkjørende biler og avvikling av mennesklig påvirkning i trafikken. Og den har tverrpolitisk støtte i stortinget. I etterkant har det nærmest vært umulig for noen å hevde at trafikken skal inneholde de samme risikoforholdene som andre deler av livet, og det har vært like vanskelig å få fram poenget at det også krever en minimalisering av rekreasjonell veitrafikk, altså individuell ferdsel med bil som del av ferie f.eks. På grunn av de stadig synkende ulykkestallene, har tidsfristen for selvkjørende biler kommet mye nærmere, og det er nærmest kun teknologiske problemer som gjenstår.)

BTW : selvkjørende biler er ikke hinder for terror med kjøretøy. De vil kreve høyere innsats, men vil derfor gi større effekt både skademessig og psykologisk.

Endret av Druid
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere rakk likene i hvert fall å bli kalde før du begynte å spytte de pårørende i trynet, slask. Fint om du i hvert fall kunne ventet et par dager med å få tilfredsstilt dette behovet ditt. 

Spytter jeg pårørende i trynet ved å diskutere agendaen bak?
Mange lik har i så fall vært kalde lenge siden pløye-terror med kjøretøyer startet i fjor om jeg husker rett.
Det har vært ganske mange lignende tilfeller.
Den i Stockholm hadde også en øvelse på samme scenario dagen før, til og med i samme bygning som bilen endte opp i (Åhlens-bygget).
....akkurat som haugevis med falseflag terrorhendelser de siste årene har hatt same-scenario-same-time-drills, men kreftene mot å snakke om disse "sammentreffene" yngler og gror så fort man nevner det. Pussig.

http://www.jostemikk.com/westminster-og-stockholm-terroren/

Skrevet
17 timer siden, MajorasMaske skrev:

Mon tro om gjerningsmannen er religiøs.

Gitt at det er en typisk IS aksjon, er det liten grunn til å tro det. 

(Jeg vet hva du prøver på) 

Det var interesant at jeg satt og lurte på om dette var dagen Antifa utviklet seg ett skritt videre. Det er her jeg venter at de som før trakk mot IS kommer til å ende opp i fremtiden og Barcelona er midt i en kollaps. 

Dette var en ny solnedgang aksjon fra IS sympatisører og jeg regner med at det blir værre før det blir bedre, selv om det er litt betryggende hvor effektive spansk politi har vært.

Skrevet
50 minutter siden, Druid skrev:

Gitt at det er en typisk IS aksjon, er det liten grunn til å tro det. 

(Jeg vet hva du prøver på) 

Det var interesant at jeg satt og lurte på om dette var dagen Antifa utviklet seg ett skritt videre. Det er her jeg venter at de som før trakk mot IS kommer til å ende opp i fremtiden og Barcelona er midt i en kollaps. 

Dette var en ny solnedgang aksjon fra IS sympatisører og jeg regner med at det blir værre før det blir bedre, selv om det er litt betryggende hvor effektive spansk politi har vært.

Det å mæle ned folk med kjøretøy er ikke noe IS har enerett på. Det er heller ikke betryggende at spanske sikkerhetstjenester ikke er gode nok til å forhindre slike angrep.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Det å mæle ned folk med kjøretøy er ikke noe IS har enerett på. Det er heller ikke betryggende at spanske sikkerhetstjenester ikke er gode nok til å forhindre slike angrep.

De har ingen enerett på det, men det er en aksjonsform IS har instruert sine operative til å utnytte. Og i en fase der IS smuldrer opp, og vi venter mange av denne typen angrep, var det ikke ett langt strekk, som du tydeliggjorde i ditt orginale innlegg.

Men ja, jeg forventer denne typen angrep fra de gruppene som vokser opp nå, selv om jeg forventer at de finner på en tydelig MO variasjon for å distansere seg fra IS.

Hverken du eller jeg har lyst å bo i et samfunn som kunne forhindre et sånt angrep, men verktøyene som muliggjør slik rask opprydding av relasjoner og tilknytninger, er et overkommelig inngrep i folks individuelle rettigheter. Balansen er viktig, og det er nok av de som har glemt hvor balansepunktet er.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...