Gå til innhold

Strøk på oppkjøring


Sannaxi

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

hadde oppkjøring for noen dager siden og......... jeg strøk☹️ Det jeg syns var litt rart var at oppkjøringa bare varte i 15 min. Betalte jo liksom for 1t og 20min, men har hørt at de fleste bruker 45-60 min selv om de hadde strøket lenge før endt oppkjøring. Noen andre som også har opplevd det? Synes egentlig det er litt dårlig gjort fordi sensor bare testen meg i en liten del av alt egentlig selv om jeg strøk ganske tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du gjorde en brøler etter 15, min i bilen skjønner jeg godt at du strøk. 

Anonymkode: 0ddf3...8e1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det du stryker så er oppkjøringen over. Ingen vits å fortsette når stryk er et faktum. Da er det bare å snu og komme seg tilbake. Å kjøre mer er bare bortkastet tid.

Lykke til neste gang :)

 

Anonymkode: b9736...4a2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du gjør noe som gjør at du stryker tidlig så er oppkjøringen ferdig da. Ikke vits å fortsette når resultatet er bestemt. De er ikke en kjøreskole :) 

Fortsett å øv og lykke til neste gang :) 

Anonymkode: 22c71...7b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken "brølert" var det du gjorde da? 

Anonymkode: e29d9...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje du gjorde en stor brøler så det ikke var nødvendig å se hva ellers du mestret, da du kom til å stryke uansett. Lykke til neste gang!

Anonymkode: 793dc...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det folk skriver her er bare tull. Ja, du vil stryke uansett, men du har betalt for hele timen. Du har rett til å fullføre denne og dermed få en bedre tilbakemelding fra sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet en bratt venstresving (kuttet den ikke sånn kjempe mye) og tydligvis var ikke kjøringen min økonomisk nok, i tillegg til at jeg brukte litt tid på å finne en passende luke i en veldig trafikkert rundkjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gud skrev:

Det folk skriver her er bare tull. Ja, du vil stryke uansett, men du har betalt for hele timen. Du har rett til å fullføre denne og dermed få en bedre tilbakemelding fra sensor.

Akkurat det jeg tenkte og. Tror nok neste oppkjøring hadde blitt mye enklene om jeg hadde fått tilbakemelding på resten av kjøringen og. Dessuten kommenterte han bare det negative, ikke det positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sannaxi skrev:

Kuttet en bratt venstresving (kuttet den ikke sånn kjempe mye) og tydligvis var ikke kjøringen min økonomisk nok, i tillegg til at jeg brukte litt tid på å finne en passende luke i en veldig trafikkert rundkjøring

Bratt sving? Mener du at den var uoversiktlig? 

Anonymkode: cc9c6...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om flere som har strøket tidlig. En skulle kjøre ut fra området han begynte. Skulle da ut på en vanlig vei og hadde da så klart vikeplikt. Noe han ikke tenkte på, slengte seg uti. Det kom en bil på siden som bråbremset. Sensor måtte bråbremse, ba eleven om å snu i første rundkjøring og kjør tilbake. 
En annen sjekket ikke speil når han skulle rygge ut fra parkeringsplassen. Kom en person bak og kjørte nesten på vedkommende. Personen hadde heller ikke på seg sikkerhetssele. 

Jeg fikk høre at dersom eleven IKKE er i stand til å kjøre. Altså er helt ubrukelig slik som de to over her. Da vil kjøringen bli avbrutt. Dersom det er små feil som lett kan være på grunn av nervøsitet. Da får man fullføre, fordi sensor vil se om det var en liten bommert i begynnelsen, eller om eleven faktisk ikke er i stand til å kjøre på egenhånd. 

Du skal ha fått et skjema hvor det står hvorfor du strøk. 
 

Anonymkode: c56c4...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bratt sving? Mener du at den var uoversiktlig? 

Anonymkode: cc9c6...055

Tja var ikke så veldig uoversiktlig, kanskje litt, men den var bratt. Så jo at det ikke kom noen biler mot meg i tillegg til at det ikke var markert mellom feltene. Så tenkte å kjøre litt i midten og legge meg inn i feltet mitt og det kom en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøringen blir avbrutt dersom du gjør en brøler. 

Anonymkode: 3cb71...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sannaxi skrev:

Tja var ikke så veldig uoversiktlig, kanskje litt, men den var bratt. Så jo at det ikke kom noen biler mot meg i tillegg til at det ikke var markert mellom feltene. Så tenkte å kjøre litt i midten og legge meg inn i feltet mitt og det kom en bil.

Litt uoversiktlig, altså du har ikke fullstendig oversikt over svingen og strekningen etter, og du velger å legge deg ut i motgående? Ikke bra. Det hadde blitt en fin ulykke om det kom trafikk imot.  Er du moden nok til å kjøre bil? 

Anonymkode: cc9c6...055

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men altså jeg forstår feilene jeg gjorde. Lurte ikke akkurat på om det var rett at sensor strøk meg. Men når sant skal sier var jeg stressa fordi allerede før svingen hadde det dannet seg en kø bak meg (holdt altså fartsgrensa). Men har dere noen tips til hvordan jeg kan ta hendsyn til helse, miljø og andres behov når jeg kjører? Kjønte ikke den delen helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvordan man kan stryke en oppkjøring jeg da. Så mange kjøretimer, bestått teori, også stryke en oppkjøring. 

Jeg gjorde selv en liten feil, stoppet selv om jeg ikke trengte å stoppe, fordi jeg var usikker. Og jeg besto med glans. Kun 30 min kjøring og et par spørsmål så var jeg ferdig. 

Har aldri kjørt ut, for fort eller gjort fatale feil siden heller. 

Hilsen jente 25.

Anonymkode: 332e5...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvordan man kan stryke en oppkjøring jeg da. Så mange kjøretimer, bestått teori, også stryke en oppkjøring.

Anonymkode: 332e5...f54

Bra at du er så perfekt da. Du vet at alle gjør feil i trafikken og at samhandling er det som forhindrer ulykker?

Anonymkode: f42fe...549

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra at du er så perfekt da. Du vet at alle gjør feil i trafikken og at samhandling er det som forhindrer ulykker?

Anonymkode: f42fe...549

Sier ikke at jeg er så perfekt. Bare skjønner ikke hvordan man etter så mye opplæring kan stryke på noe slikt. 

Anonymkode: 332e5...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvordan man kan stryke en oppkjøring jeg da. Så mange kjøretimer, bestått teori, også stryke en oppkjøring. 

Jeg gjorde selv en liten feil, stoppet selv om jeg ikke trengte å stoppe, fordi jeg var usikker. Og jeg besto med glans. Kun 30 min kjøring og et par spørsmål så var jeg ferdig. 

Har aldri kjørt ut, for fort eller gjort fatale feil siden heller. 

Hilsen jente 25.

Anonymkode: 332e5...f54

Så flink du er da :) kanskje ikke gjort feil på andre punkt i livet heller du da, eller? Å se sammenhengen i ting var vel desverre kanskje ikke helt din ting da, siden du ikke forstår selv at selv om man har hatt utallige kjøretimer, teori og forberedt seg i lange tider, kan desverre nerver spille en et puss, når man skal i ilden. 

Hilsen en som har 4 forskjellige førerkort (fra vanlig bil til vogntog, og litt i mellom), ikke strøk på noen av de, men allikevel forstår godt at man kan være uheldig, havne i en situasjon man kanskje ikke har vært i før (mtp at man faktisk ikke er alene i trafikken), eller kan bli så nervøs, at det man har lært, og egentlig kan, går i glemmeboka der og da. 

Anonymkode: 72c91...760

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...