AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #21 Del Skrevet 16. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er latterlig at det skal være flaut å bruke penger på mat. Nordmenn har utrolig merkelige prioriteringer. Man skal kutte matbudsjettet til beinet, mens oppussing proriteres annethvert år. Heller god mat enn nytt malingsstrøk altfor ofte. Anonymkode: fe40b...411 Så enig! Vi er to i midten av 20-åra, og vi elsker god mat, og er ute å spiser på bedre restauranter minst en gang i måneden, kanskje to. Det øker jo matbudsjettet en del. Vi handler også en del i spesialforetninger, mye god ost, skinke osv. Vi koser oss veldig med god mat, det er ikke en utgiftspost vi kutter i. Anonymkode: b5cdb...ec5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evelynn Skrevet 16. august 2017 #22 Del Skrevet 16. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt flaut men ca 14.000 pr måned, to voksne og to barn. Anonymkode: 84d5c...201 Hvorfor flau? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #23 Del Skrevet 16. august 2017 4500 1 mann Anonymkode: ddeb0...f1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SweetM Skrevet 16. august 2017 #24 Del Skrevet 16. august 2017 3 voksne, bruker 4800 i måneden på mat. Det er uten alkohol, brus, snacks, godteri o.l. Handler mest på den lokale innvandrersjappa, litt på Joker, litt på Coop Marked (tilbudsvarer). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupperulla Skrevet 16. august 2017 #25 Del Skrevet 16. august 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: 35-4000 i måneden her, en voksen og ett barn. Det inkluderer alt fra dagligvarehandel og spist ut (slush, is etc) Anonymkode: 7d801...2ed Fader, jeg leste 35-40 TUSEN😂😂😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #26 Del Skrevet 16. august 2017 Takk for bidrag og gode råd nei, 3500 er ikke kjempemye og dekker ikke bleier, men det ligger i et annet budsjett sammen med tannkrem, såper , vaskepulver, tamponger osv. Vi er heldige og har 4-5 forskjellige matbutikker her og kan handle utfra tilbud, ellers hadde det nok ikke gått. Anonymkode: 967d9...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #27 Del Skrevet 16. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er latterlig at det skal være flaut å bruke penger på mat. Nordmenn har utrolig merkelige prioriteringer. Man skal kutte matbudsjettet til beinet, mens oppussing proriteres annethvert år. Heller god mat enn nytt malingsstrøk altfor ofte. Anonymkode: fe40b...411 Tusen takk for den kommentaren!! Dette var faktisk skikkelig godt å høre, jeg har hatt veldig mye dårlig samvittighet pga matbudsjettet vårt nemlig:-) Anonymkode: 84d5c...201 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #28 Del Skrevet 16. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for bidrag og gode råd nei, 3500 er ikke kjempemye og dekker ikke bleier, men det ligger i et annet budsjett sammen med tannkrem, såper , vaskepulver, tamponger osv. Vi er heldige og har 4-5 forskjellige matbutikker her og kan handle utfra tilbud, ellers hadde det nok ikke gått. Anonymkode: 967d9...a2e Om du ikke har regnet med vaskemidler osv, er 3 500 helt greit. Våre 5 000 er inkludert absolutt alt vi kjøper på dagligvarebutikken, som dopapir, vaskemidler, shampo og balsam, deodoranter, tannkoster, fluorskyll, bossekker osv osv osv. Anonymkode: 5ba30...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #29 Del Skrevet 16. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke har regnet med vaskemidler osv, er 3 500 helt greit. Våre 5 000 er inkludert absolutt alt vi kjøper på dagligvarebutikken, som dopapir, vaskemidler, shampo og balsam, deodoranter, tannkoster, fluorskyll, bossekker osv osv osv. Anonymkode: 5ba30...a14 Jeg kjøpte ( i følge mannen syke mengder) dopapir og vaskemidler når det var på salg en tid tilbake, og enorme mengder tannbørster og tannkrem og alt mulig på 10kr salg og sånn, så håper å få ned den posten litt, vi prøver å spare litt til egenkapital, håper det går Anonymkode: 967d9...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #30 Del Skrevet 16. august 2017 1 time siden, evelynn skrev: Hvorfor flau? Slik jeg forstår det på folk i min omgangskrets er det alt for mye og at vi sløser.... Men etter denne tråden ser jeg annerledes på det:-) Anonymkode: 84d5c...201 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #31 Del Skrevet 16. august 2017 Vi bruker kanskje litt for mye penger på mat i måneden skulle jeg si. Butikken er 50 meter unna og noen ganger er vi innom hver dag Vi er 2 pers, bruker kanskje rundt 7000-9000 i måneden. Mannen er en fantastisk kokk, og penger ikke er noe større problem, så blir kanskje litt dyrere kjøtt man kjøper. Vi satt en grense på 6000 en gang i tiden, meeeeen det tror jeg ikke har hendt enda utenom da vi har vært bortreiste Anonymkode: 15c55...5f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #32 Del Skrevet 16. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slik jeg forstår det på folk i min omgangskrets er det alt for mye og at vi sløser.... Men etter denne tråden ser jeg annerledes på det:-) Anonymkode: 84d5c...201 Dere har romslig økonomi og prioriterer god mat, andre har kjæledyr, biler, hytter, hobbier de legger pengene i, så ikke føl på det, kos dere Anonymkode: 967d9...a2e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElineRB Skrevet 16. august 2017 #33 Del Skrevet 16. august 2017 Vi er to voksne og bruker 1100kr per uke. Dette inkluderer vaskepulver og andre husholdningsartikler som såpe ol. Jeg syns vi spiser bra. Lager mat for det meste fra bunn av har med restemat til lunch hver dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 16. august 2017 #34 Del Skrevet 16. august 2017 Vi er en voksen og et barn som jeg har annenhver uke. Jeg setter av 4000kr i mnd til "husholdning". Fra den kontoen går alt av mat, husholdningsartikler, sminke og evnt. polvarer. Jeg handler mat kun på Kiwi. Kjøper den maten vi vil ha og har lyst på. Går veldig sjelden over 4000kr totalt på måneden fra husholdnings-kontoen. Syns forøvrig at jeg bruker alt for mye penger fra den kontoen, men syns det blir vanskelig å spare inn på selve maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 16. august 2017 #35 Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Vi har et matbudsjett på 6000 kr per måned, det dekker 2 voksne og 2 katter. Dette dekker alt av husholdningsartikler, kattemat, kattesand, evt. restaurantbesøk/take away og lignende. Vi lever veldig godt på et romslig matbudsjett, men vi har råd til det. Handler i nettbutikken i Meny og spanderer på oss hjemlevering hver andre til hver tredje uke. Mvh Yvonne Endret 16. august 2017 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktis Skrevet 16. august 2017 #36 Del Skrevet 16. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er latterlig at det skal være flaut å bruke penger på mat. Nordmenn har utrolig merkelige prioriteringer. Man skal kutte matbudsjettet til beinet, mens oppussing proriteres annethvert år. Heller god mat enn nytt malingsstrøk altfor ofte. Anonymkode: fe40b...411 Folk bruker enorme summer på oppussing og en ytre finish, men når det gjelder mat er det jo aaaltfor dyrt med næringsrik mat. Rent kjøtt, fisk, grønnsaker, nei, mye billigere med firstprice ostepop, frityrolje og sukker. Hus, bil og interiør skal være nytt og fint, men de stakkars kroppene skal fungere på stramt budsjett og billigmat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiriltunge Skrevet 17. august 2017 #37 Del Skrevet 17. august 2017 Jeg bruker rundt 2 500-3 000 i måneden på dagligvarer. Er enslig, handler stort sett på Meny, og kjøper det jeg har lyst på uten å tenke spesielt på pris. Kjøper likevel inn mye av ting jeg bruker mest når det er på tilbud. Nå skal det dog sies at jeg er vegatarianer, så dyre kjøttprodukter utgår hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamel Skrevet 17. august 2017 #38 Del Skrevet 17. august 2017 En person, 2800 kr i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #39 Del Skrevet 18. august 2017 En person, 5000 - 6000 per måned. Jeg elsker god mat Anonymkode: 2b37b...7b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #40 Del Skrevet 18. august 2017 max 1000 kr i måneden, men ligger på rundt 800 kr. Er student og har satt meg relativt godt inn i matbudsjettet mitt. Spiser absolutt nok dersom noen skulle lure Anonymkode: 743f7...8fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå