Million Skrevet 15. august 2017 #1 Del Skrevet 15. august 2017 Noen ganger, altså.... det står bare helt stille. Men nå leter jeg etter et ord, og jeg har prøvd å huske det i flere timer. Kan noen på KG hjelpe meg? Kanskje noen vet hvilket ord jeg leter etter? Når noe, f.eks. en klokke, ikke har særlig pengeverdi, men stor verdi "følelsesmessig" fordi den kanskje er et arvestykke fra et kjært familiemedlem, hva slags verdi er det man sier at den klokken har da? Lurer på om jeg kan ha tenkt at "klokken har en sentimental verdi" ,men samtidig føler jeg ikke det er riktig ord, det heller? Vet noen hvilket ord jeg tenker på? Hva heter det når noe har følelsesmessig verdi? Det er et eget ord for det, det vet jeg! Hjelp meg før jeg blir gal av å gruble på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 15. august 2017 #2 Del Skrevet 15. august 2017 Affeksjonsverdi kanskje? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. august 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, Veslefrikk skrev: Affeksjonsverdi kanskje? AHA! Der har vi det! Tusen takk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 15. august 2017 #4 Del Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Million skrev: AHA! Der har vi det! Tusen takk! Bare hyggelig . Veldig irriterende når man begynner å tenke på et ord uten å klare og komme på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Del Skrevet 14. desember 2023 Veslefrikk skrev (På 15.8.2017 den 18.05): Affeksjonsverdi kanskje? Hei dette er regelrett et riktig svar, men jeg klarer ikke forstå hvorfor jeg fortsatt tenker sentimental?🤔 ser at flere har sagt affeksjonsverdi, men jeg vil si meg uenig i dette ja. Anonymkode: 51574...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #6 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei dette er regelrett et riktig svar, men jeg klarer ikke forstå hvorfor jeg fortsatt tenker sentimental?🤔 ser at flere har sagt affeksjonsverdi, men jeg vil si meg uenig i dette ja. Anonymkode: 51574...f38 Du kan si deg så uenig du bare vil, sentimental er ikke rett ord i den sammenhengen Anonymkode: 16f29...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #7 Del Skrevet 15. desember 2023 Sentimetaliteten til tingen skaper affeksjonsverdien. Anonymkode: 90cfc...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 15. desember 2023 #8 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei dette er regelrett et riktig svar, men jeg klarer ikke forstå hvorfor jeg fortsatt tenker sentimental?🤔 ser at flere har sagt affeksjonsverdi, men jeg vil si meg uenig i dette ja. Anonymkode: 51574...f38 Det er fordi det heter sentimental value på engelsk. Men altså affeksjonsverdi på norsk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå