AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #41 Skrevet 15. august 2017 5 timer siden, Undrende40 skrev: Jeg takker og bukker for alle svar Ganske vanskelig å lese mye av de, og noe fikk meg til å føle meg som en veldig dårlig mor.... For jeg har holdt kontakt med helsevesen, holder på med rettsak for å få daglig omsorg, og har gått til familieveiledning osv. Og jeg har hatt uendelige diskusjoner med far. Etter kommentarene her, tok jeg mot til meg og ringte nok en gang til barnevernet, og fikk hele forklaringen for at ingenting er gjort: konsulenten er ikke der lenger! Så nå har jeg skreket og truet og lirt ut av meg noen stygge ord på tlf og venter på at sjefen selv skal ta kontakt med meg. De viste ikke! hva som foregikk. Jeg sitter nå her og rister på hodet i stille fortvilelse. Jeg kommer nå til å vente på telefonen fra barnevernet, og så ringe advokaten igjen i morgen når jeg får en avklaring fra de. Når det gjelder til dere som skriver at gutten selv skal fortelle, så gjør han nok gjerne det om stemor. Men han forguder sin far, og kommer ikke til å gjøre eller si noe som kan ødelegge forholdet de imellom, selv om det er sannheten. Han har tilogmed spurt om dommeren kan dømme far til å skille seg fra stemor Hva mener du? Vil din sønn at din far skal skille seg fra stemor? Ouch..... 1-0 til biologisk familie Anonymkode: 5a988...1c2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #42 Skrevet 15. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Går hun virkelig inn på badet for å glo på ham, eller for å pusse tenner eller hente noe? Det siste er jo helt vanlig når man bor sammen. Anonymkode: 73aa1...08c Tror du virkelig på denne alternative forklaringen selv, sett i lys av at han ikke får låse, han er ukomfortabel og hun ville se under dynen? Noen vil bedras, håper aldri du blir forelder til et overgrepsutsatt barn. Ts, så bra du sloss for gutten din! Og at dere har den fortroligheten at han forteller dette til deg. Nårvdette er håndtert ville jeg sendt en klage om BV til rette instans (Fylkesmannen?) for en granskning av rutinene eller gått til media (men bedt om anonymitet for å skåne hytten). Det er skremmende at de ikke har fulgt opp saken etter at konsulenten sluttet - virker som rutine for hand-over mangler, hva om det er flere saker og bekymringsmeldinger på andre barn som ligger i denne konsulentens mappe og ikke blir fulgt opp?! Vær så snill å ta dette opp. Også med sjefen der når du hører fra dem i morgen. Barns ve og vel kan stå på spill. Anonymkode: 6cced...7d4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #43 Skrevet 15. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry TS, men du virker ikke helt i vater! Ringe og skjelle ut BV er aldri noe god ide. Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du ikke har hovedomsorgen for ham, men er det rus?psykiatri? Anonymkode: 76401...6cd Etter st BV har GLEMT saken om guttens bosituasjon, er det absolutt på sin plass med en utskjellig - hun er jo redd for guttens ve og vel og når BV toer hendene, er det ikke rart man blir opprørt. Anonymkode: 6cced...7d4 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #44 Skrevet 15. august 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: En liten mann? Han er 14 år og har såvidt en penis. Han er et barn Anonymkode: 5a988...1c2 Det er jo individuelt.. Jeg personlig var seksuelt aktiv fra jeg var 15 år, var en selvstendig og oppegående gutt fra 14 års alderen👍 Anonymkode: 13d95...0c1
Arabella Skrevet 15. august 2017 #45 Skrevet 15. august 2017 57 minutter siden, Liven_ skrev: En gutt på 14 år klarer da å bestemme selv og låse døra. Slutt å behandle ham som baby som ikke klarer seg uten deg. Si "da låser du døra når hun sier du kkke skal". Det er en liten mann! Ikke beskytt ham men lær hsm å være selvstendig. Du klarer ikke å tenke så langt at det trengs en nøkkel for å få låst en dør? 1
Undrende40 Skrevet 16. august 2017 Forfatter #46 Skrevet 16. august 2017 Noen oppdateringer: Jeg har bodd noen år i utlandet på grunn av sykdom, og nei ikke rus og ikke psyk. Så har vi det ut av verden Når far var alene med gutten gikk alt greit, og ingen ønsket høyere enn meg at han skulle finne seg en ny dame. Men dette er ikke greit! Dette har pågått en stund, og gutten føler stort ubehag med hele saken. Og dere har helt rett, det blir ikke tatt seriøst i og med han er gutt. Men nå snakket jeg med Barnas hus i går og har en handlingsplan i saken dersom ikke barnevernet nå tar fatt. Det er flere instanser den siste uken som har etterlyst tiltak, så nå regner jeg med at noe skjer. Når man går til den ene instansen etter den andre og ingenting skjer, føler man seg etter en stund ganske rettsløs. Denne "samtalen" her inne hjalp meg inn på rett spor igjen i går. Dette dreier seg ikke om meg, far eller hans kone, det dreier seg om en 14 år gammel gutt som må få hjelp til å komme seg ut av en uønsket situasjon og komme seg videre i livet. Med alt det vil innebære. 2
Wit Skrevet 16. august 2017 #47 Skrevet 16. august 2017 Dette høres IKKE vanlig ut. Vi har en datter på 14 år, og det skulle jo bare mangle om hun ikke skulle få privatliv på badet og på rommet sitt når hun skifter klær. Ingen voksne kan stå og se på at ungdommer skifter undertøy eller er på badet. Nå låser vi normalt ikke dører hjemme hos oss, men det betyr ikke at man bare kan gå inn på badet når noen andre er der. Det står nøkler i dørene, så hvis noen skulle føle behovet er det helt legitimit å låse døren. Han er 14 år og i en sårbar alder. Det er IKKE innenfor at stemor gjør som hun gjør. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå