Gå til innhold

Overgrep?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kontakt barnehuset og be om råd.

Anonymkode: d72ef...fd2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det bør ikke være problematisk i det hele tatt når gutten er 14 år. Men jeg ser jo nå at gutten faktisk bor hos far. Hvorfor det, egentlig, når det er så mye trøbbel der? Det første mor da må gjøre er jo å få omsorgen for gutten snarest mulig. Når han er så gammel så burde det gå ganske greit. 

Anonymkode: 60135...cf2

Ja, det skal tas hensyn til barnets vilje når det er over 12 år.

Men det er jo mulig gutten vil være sammen med far.

Poenget her er at denne dama ikke er riktig sammenskrudd.

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, Undrende40 skrev:

Hva kan politiet gjøre her da, som barnevernet ikke kan? I og med at hun ikke har rørt ham, det er der hele greiene stopper opp, som sagt hadde han vært jente, hadde alt vært mye enklere.

Hvorfor i all verden sender du gutten dit?

Anonymkode: f66b6...d7d

• Liker 4
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden sender du gutten dit?

Anonymkode: f66b6...d7d

Det er ikke noe poeng å gi mor skyldfølelser når hun faktisk tar tak i dette og spør hva i h.. hun skal gjøre for å hjelpe ungen sin.

Det er stemora som gjør noe galt her.

Det går an å tenke litt over hvordan man uttaler seg og heller anbefale at hun ikke sender gutten dit, istedet for å gå på henne og anklage henne.

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, Undrende40 skrev:

Hei.

Jeg trenger virkelig litt hjelp her. Jeg har en sønn på 14 som bor hos sin far med stemor. Stemor er fra et annet land. Situasjonen er som følger: hun går gjerne inn på badet når han er i dusjen eller på do og ser på ( han får ikke låse døra), og senest for noen dager siden på hyttetur når han skulle skifte undertøy, på et rom i en seng under dyna... kom hun inn og spurte om å få se! Etterpå sa hun selvfølgelig at hun bare tullet. Når han ytrer at han synes at dette med badet osv er ubehagelig, sier hun bare at hun har da sett han naken før.Det har også vært andre episoder med seksuelle undertoner, men så vidt jeg vet ingen berøring.  Hun har vært gift/sammen med far i fire år. Barnevernet er inne i bildet her hos de av andre årsaker, og er opplyst om disse hendelsene også. Er det bare meg, eller hadde det vært helt annerledes om "barnet" hadde vært en jente og ste forelder hadde vært en mann? Setter veldig stor pris på om noen har noen tanker på dette her inne, for jeg går snart ut mitt gode skinn. ( Her er både barnevern, advokater, helsevesen osv allerede blandet inn, men jeg føler at vi kommer ingenvei fort :( )

Hvorfor bor han hos far?

Anonymkode: 76401...6cd

• Liker 2
Skrevet

Jeg takker og bukker for alle svar :) Ganske vanskelig å lese mye av de, og noe fikk meg til å føle meg som en veldig dårlig mor.... For jeg har holdt kontakt med helsevesen, holder på med rettsak for å få daglig omsorg, og har gått til familieveiledning osv. Og jeg har hatt uendelige diskusjoner med far.  Etter kommentarene her, tok jeg mot til meg og ringte nok en gang til barnevernet, og fikk hele forklaringen for at ingenting er gjort: konsulenten er ikke der lenger! Så nå har jeg skreket og truet og lirt ut av meg noen stygge ord på tlf og venter på at sjefen selv skal ta kontakt med meg. De viste ikke! hva som foregikk. Jeg sitter nå her og rister på hodet i stille fortvilelse. Jeg kommer nå til å vente på telefonen fra barnevernet, og så ringe advokaten igjen i morgen når jeg får en avklaring fra de. 

Når det gjelder til dere som skriver at gutten selv skal fortelle, så gjør han nok gjerne det om stemor. Men han forguder sin far, og kommer ikke til å gjøre eller si noe som kan ødelegge forholdet de imellom, selv om det er sannheten. Han har tilogmed spurt om dommeren kan dømme far til å skille seg fra stemor :P  

• Liker 4
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring politiet, ikke barnevernet.

Ring begge to!!😢

Anonymkode: cc089...00d

Skrevet
2 minutter siden, Undrende40 skrev:

Jeg takker og bukker for alle svar :) Ganske vanskelig å lese mye av de, og noe fikk meg til å føle meg som en veldig dårlig mor.... For jeg har holdt kontakt med helsevesen, holder på med rettsak for å få daglig omsorg, og har gått til familieveiledning osv. Og jeg har hatt uendelige diskusjoner med far.  Etter kommentarene her, tok jeg mot til meg og ringte nok en gang til barnevernet, og fikk hele forklaringen for at ingenting er gjort: konsulenten er ikke der lenger! Så nå har jeg skreket og truet og lirt ut av meg noen stygge ord på tlf og venter på at sjefen selv skal ta kontakt med meg. De viste ikke! hva som foregikk. Jeg sitter nå her og rister på hodet i stille fortvilelse. Jeg kommer nå til å vente på telefonen fra barnevernet, og så ringe advokaten igjen i morgen når jeg får en avklaring fra de. 

Når det gjelder til dere som skriver at gutten selv skal fortelle, så gjør han nok gjerne det om stemor. Men han forguder sin far, og kommer ikke til å gjøre eller si noe som kan ødelegge forholdet de imellom, selv om det er sannheten. Han har tilogmed spurt om dommeren kan dømme far til å skille seg fra stemor :P  

Syns du har gjort en bra innsats. Anbefaler deg å kontakte støttesenteret, som kan gi deg og gutten din verdifulle råd om hvordan han kan bearbeide dette her følelsesmessig. Dere trenger støtte, oppfølging og råd. Så jeg anbefaler å gjøre det. Eller gjøre som det ble sagt over her, å kontakte barnehuset. 

Ønsker dere alt det beste og at gutten din får slippe dette her.

Tro på din vurdering. Ja, dette ER overgrep.

Flott også at du tror på gutten din og viser han at du er der for å hjelpe. (Ikke alle blir trodd og får det veldig vondt. Ikke alle tør å fortelle, heller. Så allerede nå er dere på god vei med at han skal få det bedre. At han blir trodd og forstått og at mor støtter han- da er den viktigste kampen vunnet for gutten din. )

:klem:

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Undrende40 skrev:

Når barnevernet ringer, så opplys dem om at du også kommer til å ringe politiet. Og gjør det!

• Liker 4
Skrevet

Går hun virkelig inn på badet for å glo på ham, eller for å pusse tenner eller hente noe? Det siste er jo helt vanlig når man bor sammen. 

Anonymkode: 73aa1...08c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sønnen din har vel rett til å bestemme selv hvor han skal bo. Så hvis stemor og far ikke respekterer han, så forklar han at han kan velge selv å ikke dra dit. 

Endret av ForestRun
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går hun virkelig inn på badet for å glo på ham, eller for å pusse tenner eller hente noe? Det siste er jo helt vanlig når man bor sammen. 

DET er ikke vanlig å gjøre når man har ungdommer i hus! 

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke.

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Barnet kan vel nekte å være sammen med stemor. Og nekte å dra til far. Sønnen bør også stå på sitt når han er såpass gammel. Kanskje det tas mer på alvor da enn at den ene forelderen bare prøver. 

Anonymkode: 0964e...7a6

Det er ikke barnets ansvar å stoppe overgrep.

Anonymkode: 088f9...768

• Liker 2
Skrevet
31 minutes ago, Tøytigern said:

Nei, det er det ikke.

Er det lovbrudd? Spør fordi jeg oppriktig lurer.

Anonymkode: 088f9...768

Skrevet

En gutt på 14 år klarer da å bestemme selv og låse døra. Slutt å behandle ham som baby som ikke klarer seg uten deg. Si "da låser du døra når hun sier du kkke skal". Det er en liten mann! 

Ikke beskytt ham men lær hsm å være selvstendig. 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Undrende40 skrev:

Sorry TS, men du virker ikke helt i vater! Ringe og skjelle ut BV er aldri noe god ide. Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du ikke har hovedomsorgen for ham, men er det rus?psykiatri?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sorry TS, men du virker ikke helt i vater! Ringe og skjelle ut BV er aldri noe god ide. Du har fortsatt ikke svart på hvorfor du ikke har hovedomsorgen for ham, men er det rus?psykiatri?

Eller kanskje det bare passet best sånn, eller at det var guttens ønske...

Herregud da, det trenger ikke være rus eller psykiatri bare for en ikke har hovedomsorg!

Og jo, om BV ikke gjør jobben sin, har de godt av å få hørt det. 

Det viser en mor som vil det beste for sønnen sin og som kjemper det hun ksn for at han skal få det bra!

Stå på, og lykke til, TS ❤❤❤

Skrevet
6 timer siden, Tøytigern skrev:

Nei. Dette er graverende uansett.

Går dette så langt at advokater, helsevesen og barnevern er blandet inn og ingenting fortsatt skjer, er neste instans å anmelde dama til politiet for seksuelle overgrep. 

Jo det er annerledes. Kvinnelige pedofiler blir ikke i nørheten slått like hardt ned på enn mannlige pedofiler. Kvinner får laverre straff for sanme kriminalitet som menn og får også mer sympati og slipper letter unna. Så jo det er forskjell

Anonymkode: 5a988...1c2

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Liven_ skrev:

En gutt på 14 år klarer da å bestemme selv og låse døra. Slutt å behandle ham som baby som ikke klarer seg uten deg. Si "da låser du døra når hun sier du kkke skal". Det er en liten mann! 

Ikke beskytt ham men lær hsm å være selvstendig. 

En liten mann? Han er 14 år og har såvidt en penis. Han er et barn

Anonymkode: 5a988...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...