Gå til innhold

Overgrep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg trenger virkelig litt hjelp her. Jeg har en sønn på 14 som bor hos sin far med stemor. Stemor er fra et annet land. Situasjonen er som følger: hun går gjerne inn på badet når han er i dusjen eller på do og ser på ( han får ikke låse døra), og senest for noen dager siden på hyttetur når han skulle skifte undertøy, på et rom i en seng under dyna... kom hun inn og spurte om å få se! Etterpå sa hun selvfølgelig at hun bare tullet. Når han ytrer at han synes at dette med badet osv er ubehagelig, sier hun bare at hun har da sett han naken før.Det har også vært andre episoder med seksuelle undertoner, men så vidt jeg vet ingen berøring.  Hun har vært gift/sammen med far i fire år. Barnevernet er inne i bildet her hos de av andre årsaker, og er opplyst om disse hendelsene også. Er det bare meg, eller hadde det vært helt annerledes om "barnet" hadde vært en jente og ste forelder hadde vært en mann? Setter veldig stor pris på om noen har noen tanker på dette her inne, for jeg går snart ut mitt gode skinn. ( Her er både barnevern, advokater, helsevesen osv allerede blandet inn, men jeg føler at vi kommer ingenvei fort :( )

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor får han ikke lov til å låse døra når han dusjer? 

Anonymkode: f79bc...d29

• Liker 5
Skrevet

Ja, man tar kanskje litt "lettere" på hendelser med gutter. Men at en 14-åring ikke får låse badet i sitt eget hjem, er jo, om ikke overgrep, i hvert fall et overtramp.

Synes far er en fjott som ikke kan stå opp for sin sønn. Ta en prat med ham og press på bv for at de også presser på.

• Liker 10
Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke. Men det gir henne ingen rett til å gå inn på badet uansett?

Skrevet

Ring politiet, ikke barnevernet.

Anonymkode: 60135...cf2

• Liker 5
Skrevet

Far forsvarer stemor i alle samenheng, det er mye bråk i hjemmet, derav barnevern. 

Skrevet

Hva kan politiet gjøre her da, som barnevernet ikke kan? I og med at hun ikke har rørt ham, det er der hele greiene stopper opp, som sagt hadde han vært jente, hadde alt vært mye enklere.

Skrevet

Sett far til veggs og krev at det settes opp lås på baddør og guttens rom omgående og tips politiet. 

Anonymkode: 73102...95d

• Liker 4
Skrevet

Det er direkte idiotisk å ikke få gjort noe med dette før det faktisk skjer noe!

Hva om de er alene hjemme? Om hun legger seg ved han i sengen? Om hun gjlr noe med han? Om hun faktisk har sex med han? Dette er snakk om en liten gutt, som allerede er ukomfortabel. Hva om hun gjør noe med han??

Pass for gudskyld på at de ikke er alene sammen! Skjønner ikke at du tør å ta den sjansen. Jeg ville aldri verden stoppet. Hvis han bor hos faren sin, og er utrygg der, bør det vel være bedre for han å bo på fosterhjem ol? Det er vel viktigere at barnet ditt er trygt, enn noe annet!

Anonymkode: 4cd2d...11d

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Undrende40 skrev:

Hva kan politiet gjøre her da, som barnevernet ikke kan? I og med at hun ikke har rørt ham, det er der hele greiene stopper opp, som sagt hadde han vært jente, hadde alt vært mye enklere.

Ja såklart, vent til han er sexuelt misbrukt og ender opp med å ha et vannskelig liv...

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Undrende40 skrev:

Det ER jo et overgrep at en voksen dame glor på en ung gutt når han er naken, i tillegg til seksuelle hentydninger (grooming). Altså lovbrudd = politianmeldelse. 

• Liker 11
Skrevet
15 minutter siden, Undrende40 skrev:

Hei.

Jeg trenger virkelig litt hjelp her. Jeg har en sønn på 14 som bor hos sin far med stemor. Stemor er fra et annet land. Situasjonen er som følger: hun går gjerne inn på badet når han er i dusjen eller på do og ser på ( han får ikke låse døra), og senest for noen dager siden på hyttetur når han skulle skifte undertøy, på et rom i en seng under dyna... kom hun inn og spurte om å få se! Etterpå sa hun selvfølgelig at hun bare tullet. Når han ytrer at han synes at dette med badet osv er ubehagelig, sier hun bare at hun har da sett han naken før.Det har også vært andre episoder med seksuelle undertoner, men så vidt jeg vet ingen berøring.  Hun har vært gift/sammen med far i fire år. Barnevernet er inne i bildet her hos de av andre årsaker, og er opplyst om disse hendelsene også. Er det bare meg, eller hadde det vært helt annerledes om "barnet" hadde vært en jente og ste forelder hadde vært en mann? Setter veldig stor pris på om noen har noen tanker på dette her inne, for jeg går snart ut mitt gode skinn. ( Her er både barnevern, advokater, helsevesen osv allerede blandet inn, men jeg føler at vi kommer ingenvei fort :( )

Nei. Dette er graverende uansett.

Går dette så langt at advokater, helsevesen og barnevern er blandet inn og ingenting fortsatt skjer, er neste instans å anmelde dama til politiet for seksuelle overgrep. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja såklart, vent til han er sexuelt misbrukt og ender opp med å ha et vannskelig liv...

Det er han jo allerede. Hun utsetter gutten for overgrep. Såpass mye at han forsøker å bytte undertøy under dyna.

Hun traumatiserer gutten.

Jeg mener T.S bør kontakte barnevern og politiet.

• Liker 5
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Ja, man tar kanskje litt "lettere" på hendelser med gutter. Men at en 14-åring ikke får låse badet i sitt eget hjem, er jo, om ikke overgrep, i hvert fall et overtramp.

Synes far er en fjott som ikke kan stå opp for sin sønn. Ta en prat med ham og press på bv for at de også presser på.

Når hun gjør det sånn, at han ikke får lov til å låse døra, så er det så hun skal ha tilgang til å se han naken. Det er seksuelt misbruk og det er mishandling.

Edit: Enig med deg i å presse barnevernet her. 

Endret av Tøytigern
  • Liker 7
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Anmeld henne til politiet.

Skrevet

Jeg glemte å skrive - men det er vel ganske selvsagt - at du først og fremst holder gutten hjemme og ikke sender ham til samvær. Det er din plikt som mor å beskytte ditt barn, og hvis du sender ham dit er du faktisk medskyldig i overgrep. Høres dramatisk ut, men er sant.

• Liker 13
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er direkte idiotisk å ikke få gjort noe med dette før det faktisk skjer noe!

Hva om de er alene hjemme? Om hun legger seg ved han i sengen? Om hun gjlr noe med han? Om hun faktisk har sex med han? Dette er snakk om en liten gutt, som allerede er ukomfortabel. Hva om hun gjør noe med han??

Pass for gudskyld på at de ikke er alene sammen! Skjønner ikke at du tør å ta den sjansen. Jeg ville aldri verden stoppet. Hvis han bor hos faren sin, og er utrygg der, bør det vel være bedre for han å bo på fosterhjem ol? Det er vel viktigere at barnet ditt er trygt, enn noe annet!

Det skjer noe allerede.

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte å skrive - men det er vel ganske selvsagt - at du først og fremst holder gutten hjemme og ikke sender ham til samvær. Det er din plikt som mor å beskytte ditt barn, og hvis du sender ham dit er du faktisk medskyldig i overgrep. Høres dramatisk ut, men er sant.

Det er fryktelig vanskelig å unndra seg å sende barn til samvær. Det vet alle som har forsøkt.

Målet her er å få stanset overgrepene. Hun bør kontakte politi og gutten bør få vitne. Hun kan be om hjelp ved et krisesenter for å få vite hva hun bør gjøre for gutten.

Hun kan også ta kontakt her, direkte på telefon for å få råd. Eller han kan gjøre det selv. http://www.incest80057000.no/

Gratis fra fasttelefon og Telenor mobil 
Tlf: 800 57 000 
Telefonen er døgnåpen 

Endret av Tøytigern
  • Liker 6
Skrevet

Barnet kan vel nekte å være sammen med stemor. Og nekte å dra til far. Sønnen bør også stå på sitt når han er såpass gammel. Kanskje det tas mer på alvor da enn at den ene forelderen bare prøver. 

Anonymkode: 0964e...7a6

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Det er fryktelig vanskelig å unndra seg å sende barn til samvær. Det vet alle som har forsøkt.

Målet her er å få stanset overgrepene. Hun bør kontakte politi og gutten bør få vitne. Hun kan be om hjelp ved et krisesenter for å få vite hva hun bør gjøre for gutten.

Det bør ikke være problematisk i det hele tatt når gutten er 14 år. Men jeg ser jo nå at gutten faktisk bor hos far. Hvorfor det, egentlig, når det er så mye trøbbel der? Det første mor da må gjøre er jo å få omsorgen for gutten snarest mulig. Når han er så gammel så burde det gå ganske greit. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...