Gå til innhold

Syklister som vinker forbi biler!!!


Simbyxor

Anbefalte innlegg

Du skal stole på deg selv, og ikke syklistene. Har du ikke oversikt, så ikke kjør forbi. Jeg sykler ofte frem og tilbake på jobb, men vinker aldri frem biler. Jeg ønsker ikke å stå til ansvar for trafikkulykker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ærlig talt at hele Norge og syklister og bilister er så forbasket kranglete for å opplyse hverandre om hvem som er best. :fy_fy:

Vi burde gjøre som i Danmark, der har syklister i bybildet egen og bred bane for seg selv, og når det gjelder et kryss, ser jeg de er på lag med bilistene og drar når det lyser grønt for å komme over. Jeg er ikke sikker, men tror de har egne baner ute på landeveien og, det er enormt mange syklister der, og som blir behandlet med respekt av bilister. Tommel opp for et sånt forslag her. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du generaliserer voldsomt. Min opplevelse er motsatt av din: nemlig at syklister med "normale" klær kan mindre om trafikkreglene, og er dårligere til å følge dem enn de som bruker sykkelklær. Hvor har du det fra at "de er i mindretall"?

Anonymkode: f0e68...fe5

Vanlige syklister utgjør ingen fare pga den lave farten. De viser sjelden fingeren også. En familie eller en bestemor på sykkel ser seg for og folk tar hensyn til dem. Kondomdressfolket kan umulig vite så mye om trafikkregler. De bryter jo alle og tar ikke hensyn til hverken gående, syklende eller bilister. Og så lurer de på hvorfor de ikke blir likt og hvorfor folk ikke tar mer hensyn til dem. Nei, du får henge kondomdressfolket tilbake i skapet og tenke deg om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs.Purdey skrev:

Vanlige syklister utgjør ingen fare pga den lave farten. De viser sjelden fingeren også. En familie eller en bestemor på sykkel ser seg for og folk tar hensyn til dem. Kondomdressfolket kan umulig vite så mye om trafikkregler. De bryter jo alle og tar ikke hensyn til hverken gående, syklende eller bilister. Og så lurer de på hvorfor de ikke blir likt og hvorfor folk ikke tar mer hensyn til dem. Nei, du får henge kondomdressfolket tilbake i skapet og tenke deg om

Støttes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2017 den 22.14, Mrs.Purdey skrev:

Vanlige syklister utgjør ingen fare pga den lave farten. De viser sjelden fingeren også. En familie eller en bestemor på sykkel ser seg for og folk tar hensyn til dem. Kondomdressfolket kan umulig vite så mye om trafikkregler. De bryter jo alle og tar ikke hensyn til hverken gående, syklende eller bilister. Og så lurer de på hvorfor de ikke blir likt og hvorfor folk ikke tar mer hensyn til dem. Nei, du får henge kondomdressfolket tilbake i skapet og tenke deg om

Støtte herfra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2017 den 10.20, NotNaomi skrev:

En skal kun stole på sine egne vurderinger i trafikken. Syklister har ingenting med å vifte noen forbi. Makan. Sykler de på trafikkert vei,så bør de selvfølgelig innfinne seg med at biler ligger bak. De er vel for pokker ikke trafkkpoliti!

 

På 15.8.2017 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skjønt den vinkingen. Altså, syklisten befinner seg på et annet sted enn føreren av bilen, og vet dermed ikke hvor god sikt bilisten har. Og som bilist stoler jeg da ikke på at en vilt fremmed syklist har bedømmingsevne nok til å kunne fortelle meg om det er god nok klaring eller ikke når jeg ikke ser den selv.

Anonymkode: 74d94...17b

Da skal jeg forklare hvorfor dette er av ren høflighet fra syklistens side. Syklisten vet nemlig at det er irriterende for en bilist å ligge bak, og siden syklisten kommer ut av svingen før bilisten og får oversikt over motgående trafikk, så gir han et tegn til bilisten om at det nå er klart. Bilisten kan velge å stole på dette på egen risiko, eller ta det som et "gult tegn" og gjøre klar til forbikjøring. Akkurat som når du venter på grønt lys i et lyskryss.

For øvrig gjør saktegående trafikk det samme når de kjører litt inn til siden og setter blinklyset på. Har aldri hørt noen omtale dette som frekt.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
7 minutter siden, Horten Market skrev:

 

Da skal jeg forklare hvorfor dette er av ren høflighet fra syklistens side. Syklisten vet nemlig at det er irriterende for en bilist å ligge bak, og siden syklisten kommer ut av svingen før bilisten og får oversikt over motgående trafikk, så gir han et tegn til bilisten om at det nå er klart. Bilisten kan velge å stole på dette på egen risiko, eller ta det som et "gult tegn" og gjøre klar til forbikjøring. Akkurat som når du venter på grønt lys i et lyskryss.

For øvrig gjør saktegående trafikk det samme når de kjører litt inn til siden og setter blinklyset på. Har aldri hørt noen omtale dette som frekt.

Niks. En skal aldri "gi tegn" til andre trafikanter. Alle på veien skal KUN stole på egne vurderinger. Alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, NotNaomi skrev:

Niks. En skal aldri "gi tegn" til andre trafikanter. Alle på veien skal KUN stole på egne vurderinger. Alltid!

Kult. Da kan vi slutte å tenke på blinklys og plassering i veibanen inn mot kryss og i rundkjøring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15/08/2017 den 16.52, AnonymBruker skrev:

Så når jeg som syklist kjører inn til siden for å slippe en lang rekke av bilister forbi så mangler jeg blodomløp i hjernen? Når jeg i stedet bryr meg katten om det er bilister bak meg og bare tråkker videre, så regner jeg med at jeg også da mangler blodomløp i hjernen..når kan jeg egentlig gjøre det rett?

Anonymkode: 39644...a89

Kjører du inn til siden så er ikke noe bedre enn det. TS mener nok de som sykler som faen mens de vinker en forbi samtidig. Jeg blir litt stresset selv når noen vinker på meg, enten det er bilister, syklister eller gående. Som regel skal de da ha meg til å bryte trafikkreglene på deres kommando, og viser tydelig hvor dum de synes jeg er når jeg nøler med det.

Anonymkode: 0f662...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
26 minutter siden, Horten Market skrev:

Kult. Da kan vi slutte å tenke på blinklys og plassering i veibanen inn mot kryss og i rundkjøring.

Ja,det var saklig du. Jez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 15.8.2017 den 16.58, AnonymBruker skrev:

Du kan flytte deg til gang- og SYKKELVEIEN. Blir biler liggende bak deg og trøkke ligger du for langt ut i veibanen. 

Anonymkode: 2b8ef...90b

I Norge er det mangel på sykkelinfrastruktur. Gang og sykkelvei er forøvrig noe som ikke bygges lenger i de fleste land. Norge går bort fra dette også. Men flott at du vil ha mer sykkelinfrastruktur, det vil syklistene også. Da bruker du valget til å stemme på et "sykkelparti" så slipper syklister å irriterer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/15/2017 den 9.55, Simbyxor skrev:

😠😠

Hva feiler det dem? Hvorfor tror de at de kan bestemme når en bil skal kjøre forbi? Når du sykler på en svingete vei kan du søren meg ikke forvente at bilisten skal kjøre forbi! Det er direkte uansvarlig. I går vinket en bilist meg forbi, men siden det var en svingete vei kjørte jeg ikke forbi. Og godt var det, ca 2 sek etterpå kom det 2 biler etter hverandre i full fart. Hadde jeg latt syklisten bestemme, hadde jeg ikke vært her nå. Det er så irriterende. Når du sykler på en vei, så må du tåle at det ligger biler bak deg altså! Men neida, der kommer hånda og vifter så fort du nærmer deg. Midt blant masse svinger. 

 

Jeg tror kanskje det var hyggelig ment, og syklisten ikke tenke over at veien var svingete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 16.8.2017 den 21.28, Mrs.Purdey skrev:

Kondomdressfolket er for det meste frekke, ubehøvlede egoister som svever avsted på sitt eget ego. Og ja jeg bærer nag til dem. De meier ned forgjengere på fortauet, de meier ned vanlige syklister ( har blitt meid ned av to idioter. Idiotene ble i tillegg sure for at vi ikke gikk av syklene og ut i gresset så de kunne bruke hele gangveien selv.) de er noen idioter i trafikken. Slipper ingen forbi, tar innersvingen på bilister i feks rundkjøringer hvilket både er ulovlig og farlig. De vil jo ha rettighetene til både bilister og gående, men man får jo ikke i pose og sekk. Sykkelfelt som staten har brukt milioner på for å få bukt med problemet kan de jo ikke bruke. Det kan jo hende det blåser høstløv eller annet rusk dit. De har ofte en svært provoserende oppførsel. Jeg regner med at det er de samme Idiotene som er i marka på ski om vinteren. Særlig rundt Oslo er det ille. De kjefter på folk med barnevogn, hunder og hester fordi de er i veien når syklistene kommer i et halsbrekkende tempo. Kondomdressfolket er ofte en fare både for seg selv og andre. At flere ikke kommer i ulykker er for meg en gåte. Og joda, jeg hører hylekoret som roper at jeg med dette feier alle over en kam. Det finnes folk med folkeskikk av Kondomdressfolket også. Bare synd de er i mindretall

Dette er ditt inntrykk. Det behøver ikke å være riktig. Kan du vise til forskning som viser sammenhengen mellom bekledning og oppførsel i trafikken? 

Jeg både sykler, kjører bil og bruker kollektiv transport. Jeg bor også ved en vei med sykkelfelt og lyskryss.  Jeg ser syklister som ikke følger trafikkreglene, både med og uten sykkel bekledning. Problemet er ikke bekledningen som du tror, men det faktum at vi ikke har en sykkelkultur i Norge. I Norge har sykkel i stor grad vært promotert som sport eller trening, ikke som et fremkomstmiddel. I forhold til andre land har vi stort sett tilrettelagt for bil og ikke for sykkel. Vi har altså blandet trafikk med gående, syklende og kjørende. 

Selv sykler jeg til og fra jobb. Jeg bruker sykkelbekledning, det er det som fungerer best med tanke på klima og svette, samt det er ypperlig å bevege seg i. I forhold til mange andre sykler jeg rolig. 

Problemet du beskriver er manglende sykkelkultur og årevis tilrettelegging for bilisme.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
12 timer siden, Coolaid skrev:

Dette er ditt inntrykk. Det behøver ikke å være riktig. Kan du vise til forskning som viser sammenhengen mellom bekledning og oppførsel i trafikken? 

Jeg både sykler, kjører bil og bruker kollektiv transport. Jeg bor også ved en vei med sykkelfelt og lyskryss.  Jeg ser syklister som ikke følger trafikkreglene, både med og uten sykkel bekledning. Problemet er ikke bekledningen som du tror, men det faktum at vi ikke har en sykkelkultur i Norge. I Norge har sykkel i stor grad vært promotert som sport eller trening, ikke som et fremkomstmiddel. I forhold til andre land har vi stort sett tilrettelagt for bil og ikke for sykkel. Vi har altså blandet trafikk med gående, syklende og kjørende. 

Selv sykler jeg til og fra jobb. Jeg bruker sykkelbekledning, det er det som fungerer best med tanke på klima og svette, samt det er ypperlig å bevege seg i. I forhold til mange andre sykler jeg rolig. 

Problemet du beskriver er manglende sykkelkultur og årevis tilrettelegging for bilisme.  

Manglende sykkelkultur? Er det unnskyldningen for denne trafikkfarlige oppførselen? 

Jeg tror jammen du fikk holdninger på kjøpet når du kjøpte kondomdress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
4 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Manglende sykkelkultur? Er det unnskyldningen for denne trafikkfarlige oppførselen? 

Jeg tror jammen du fikk holdninger på kjøpet når du kjøpte kondomdress...

Det er ikke en unnskyldning men en mulig forklaring sammen med andre faktorer som spiller inn. Syklister i Norge, ikke alle, men en god del, vet ikke hvordan man skal oppføre seg i trafikken. Det skyldes også manglende sykkelkultur. I andre land, feks Danmark og Nederland,  vokser man opp med sykkel som en naturlig del av hverdagen. Man lærer fra man er små hvordan man ter seg når man sykler. Man lærer det gjennom skolen og foreldre. Holdningene mine får jeg av sunn fornuft, av å lese studier og forskningsrapporter som handler om sykkel. Glem bekledning, det er ikke problemet. Du tar faktisk helt feil dersom du mener at det er sammenheng mellom sykkelbekledning og trafikkfarlig oppførsel. Søk heller kunnskap - da blir du klokere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Coolaid skrev:

Selv sykler jeg til og fra jobb. Jeg bruker sykkelbekledning, det er det som fungerer best med tanke på klima og svette, samt det er ypperlig å bevege seg i. I forhold til mange andre sykler jeg rolig. 

Problemet du beskriver er manglende sykkelkultur og årevis tilrettelegging for bilisme.  

kondomdrakter er noe nytt. Det ble nok oppfunnet for å markere "mannen på sykkel". Før den tid (sånn ca. 150 år) så kjørte man enkelt kledd (ikke noe ekstra dildo klær) og det gikk vistnok like bra. Gaustad neste.

Anonymkode: caa0c...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

kondomdrakter er noe nytt. Det ble nok oppfunnet for å markere "mannen på sykkel". Før den tid (sånn ca. 150 år) så kjørte man enkelt kledd (ikke noe ekstra dildo klær) og det gikk vistnok like bra. Gaustad neste.

Anonymkode: caa0c...d5a

Regner med at du syns regntøy også er tullball. Jeg tipper du bare gjør deg mindre smart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...