Gå til innhold

Syklister som vinker forbi biler!!!


Simbyxor

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når jeg som syklist kjører inn til siden for å slippe en lang rekke av bilister forbi så mangler jeg blodomløp i hjernen? Når jeg i stedet bryr meg katten om det er bilister bak meg og bare tråkker videre, så regner jeg med at jeg også da mangler blodomløp i hjernen..når kan jeg egentlig gjøre det rett?

Anonymkode: 39644...a89

Du kan flytte deg til gang- og SYKKELVEIEN. Blir biler liggende bak deg og trøkke ligger du for langt ut i veibanen. 

Anonymkode: 2b8ef...90b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når jeg som syklist kjører inn til siden for å slippe en lang rekke av bilister forbi så mangler jeg blodomløp i hjernen? Når jeg i stedet bryr meg katten om det er bilister bak meg og bare tråkker videre, så regner jeg med at jeg også da mangler blodomløp i hjernen..når kan jeg egentlig gjøre det rett?

Anonymkode: 39644...a89

Det høflige du gjør er å svinge inn til siden og slippe perlekjedet av bilister forbi. At noen da mener du mangler både hjerne og blodomløp i denne manglende hjernen skal du gi blane f'en i.

Det viktigste du gjør er å se til at du selv er sikker, og med mange biler bak så er det sikreste for deg selv at du svinger inn og slipper bilistene forbi :)

Hilsenen som både er bilist og syklist.

Anonymkode: 674b4...cc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at noen tror at det liksom er et slags poeng/en god argumentasjon å komme med "men de bestemmer jo ikke det", hvordan kan man tro at det handler om det i det hele tatt?

SELVFØLGELIG handler det om at det er irriterende oppførsel, og hvis noen er så dumme at de tror at syklisten vet at det ikke kommer bil rundt svingen og kjører forbi fordi han vifta deg forbi, så kan det gå galt. 

Det er det det handler om. Jeg synes det er frekt og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! For en surpomp du er!

Syklisten vinker for å vise at han er oppmerksom på at du er der. Å ikke forstå det er godt gjort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Blair Waldorf skrev:

Mange syklister tror jo de eier veien, men når de vinker deg forbi og det ikke er sikt så kjører jeg bare bak til det er muligheter til å komme seg forbi, gidder ikke la meg irritere.

Tror neppe det er mange syklister i Norge som lever i villfarelsen om at de eier veien, så den må du lenger ut på landet med. Generelt er Norge ekstremt lite tilpasset syklister, spesielt i byene. Er det noen som eier veiene i Norge så er det forurensende biler, alt tilrettelegges jo for biler. Ser man nedover i Europa er sykling ekstremt mye mer utbredt, trenger ikke dra lenger enn til København før sykling er en langt mer naturlig del av hverdagen. Mye av grunnen til at det oppstår gnisninger mellom biler og syklister her i Norge er at det er altfor lite fokus og tilrettelegging for sykling, og derfor er ikke bilførere trent opp til å være obs på syklister eller leve i et samspill - og vice versa.

Mener selvsagt ikke at bilførere skal ta usikre sjanser i trafikken for å tekkes en vinkende syklist, men det er mer denne generelle irritasjonen mot syklister jeg ofte observerer her på nissebjerget som jeg finner latterlig og teit. 

Anonymkode: d935c...62e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så når jeg som syklist kjører inn til siden for å slippe en lang rekke av bilister forbi så mangler jeg blodomløp i hjernen? Når jeg i stedet bryr meg katten om det er bilister bak meg og bare tråkker videre, så regner jeg med at jeg også da mangler blodomløp i hjernen..når kan jeg egentlig gjøre det rett?

Anonymkode: 39644...a89

En ting er å stoppe ute på siden av veien for å slippe bilister forbi. En annen ting er det å sykle mens du dirigerer trafikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan flytte deg til gang- og SYKKELVEIEN. Blir biler liggende bak deg og trøkke ligger du for langt ut i veibanen. 

Anonymkode: 2b8ef...90b

Hvilket alternativ har jeg egentlig på de strekningene hvor det ikke er gang- eller sykkelvei?

Anonymkode: 39644...a89

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mye bra i ergometersykler. Kan dere ikke bruke disse istedet?

Da slipper dere:

1. Å utsette dere for livsfare

2. Å slippe å utsette gående for livsfare

3. Å slippe å irritere bilistene og skape farlig forbikjøringer (se også pkt 1)

4. Å bryte trafikkreglene (se også pkt 1)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Honey Dew skrev:

Det finnes så mye bra i ergometersykler. Kan dere ikke bruke disse istedet?

Da slipper dere:

1. Å utsette dere for livsfare

2. Å slippe å utsette gående for livsfare

3. Å slippe å irritere bilistene og skape farlig forbikjøringer (se også pkt 1)

4. Å bryte trafikkreglene (se også pkt 1)

Har det slått deg at noen kanskje bruker sykkel som transportmiddel? Jeg har ikke bil og har ikke tenkt å skaffe meg en heller, ikke vil jeg ta bussen heller, når jeg kommer fortere frem med sykkel og slipper ventetiden i tillegg.

Anonymkode: 39644...a89

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 15.8.2017 den 9.55, Simbyxor skrev:

😠😠

Hva feiler det dem? Hvorfor tror de at de kan bestemme når en bil skal kjøre forbi? Når du sykler på en svingete vei kan du søren meg ikke forvente at bilisten skal kjøre forbi! Det er direkte uansvarlig. I går vinket en bilist meg forbi, men siden det var en svingete vei kjørte jeg ikke forbi. Og godt var det, ca 2 sek etterpå kom det 2 biler etter hverandre i full fart. Hadde jeg latt syklisten bestemme, hadde jeg ikke vært her nå. Det er så irriterende. Når du sykler på en vei, så må du tåle at det ligger biler bak deg altså! Men neida, der kommer hånda og vifter så fort du nærmer deg. Midt blant masse svinger. 

 

Opplevd samme. Dustete. Hadde de kunne titte rundt svingen for å se om det var klart så kunne det hatt noe for seg. Jeg kjørte etter syklister som vinket meg forbi,  jeg lot være for jeg så jo at syklistene heller ikke hadde forutsetning for å se rundt svingen. Kanskje føler de seg ille fordi mange bilister må kjøre etter dem i lusefart i all evighet, men å føre folk inn i ulykker gjør jo ikke saken bedre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket alternativ har jeg egentlig på de strekningene hvor det ikke er gang- eller sykkelvei?

Anonymkode: 39644...a89

Å sykle en annen vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Å sykle en annen vei

Hva når det ikke er en annen vei?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da også noe å irritere seg over. Du kjører forbi når det er klart, uavhengig av om en syklist vinker på deg. Det værste eksempelet jeg har vært ute for, er en bobil som stopper ved inngangen til en sving og ville ha meg til å kjøre forbi. Det unnlot jeg selvsagt, mens han kjørte videre, krysset så veibanen rett før en krapp og uoversiktlig sving for å svinge inn i en busslomme. Som den gode sjåfør jeg er, lar jeg meg ikke påvirke av andre og tar dermed selvstendige valg. 

Kan det tenkes at syklisten vi ker fordi bilister kjører for nært? Ser ofte de på veiene, og også de som får panikk ved hindringer foran seg i trafikken og der,ed blåser forbi hindringen uten tanke for motgående trafikk som må bråbremse og svinge unna. 

Anonymkode: 9e034...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss. Her var det mange innlegg fra bilister som tilsynelatende har bestemt seg for at de ikke liker syklister. 

I helgen forsøkte jeg som syklist å vifte forbi. Hvorfor? Jo, jeg så faktisk rundt den svingen som bilen ikke så rundt, tidligere enn bilen selv. Jeg så at det ikke kom biler i mot, og trodde jeg gjorde noe "hyggelig" mot bilisten - type "jeg ser deg og vet at du er der, og vil gi deg signal om at det nå trygt å kjøre forbi".

Skjønner at jeg bare kan droppe å forsøke å være "snill" og sørge for god samhandling i trafikken, det vil mange feiltolke uansett.

(Og så det er sagt: bilisten hadde ligget bak meg i 50 meter, ikke evigheter. Det var ingen gang- og sykkelvei der jeg heller kunne syklet på. Det var ingen annen vei dit jeg skulle. Og sykkelen er mitt fremkomstmiddel, jeg har ikke bil. Og bilisten - han ventet i 50 meter til før han kjørte forbi, antakelig til han selv så mer? Det var selvfølgelig helt greit for meg som syklist!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs.Purdey skrev:

Å sykle en annen vei

Her jeg bor har jeg ikke mulighet til å sykle en annen vei for å komme meg til og fra jobb. Og det går ikke busser som passer med min arbeidstid. Så inntil jeg vinner i Lotto og har råd til bil er sykkel den eneste måten jeg kan komme meg til og fra jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det slått deg at noen kanskje bruker sykkel som transportmiddel? Jeg har ikke bil og har ikke tenkt å skaffe meg en heller, ikke vil jeg ta bussen heller, når jeg kommer fortere frem med sykkel og slipper ventetiden i tillegg.

Anonymkode: 39644...a89

Transportmiddel? Jeg snakker om menneskene som ikler seg kondomdresser og tror de er med i TdF

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Honey Dew skrev:

Transportmiddel? Jeg snakker om menneskene som ikler seg kondomdresser og tror de er med i TdF

Mener du at man ikke kan bruke sykkelklær dersom man bruker sykkelen som et transportmiddel?

Anonymkode: f0e68...fe5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at man ikke kan bruke sykkelklær dersom man bruker sykkelen som et transportmiddel?

Anonymkode: f0e68...fe5

De klarte det før i tiden og var nok sprekere enn dagens mennesker.

Det er jo litt rart. Vi var 3 måneder i Sverige i sommer og så ikke en eneste kondomsyklist som raste avgård som om han hadde fanden selv i hælene. Det var helt vanlige syklister, uten kondomer, som syklet på vanlige sykler, ikke racersykler OG de syklet i normal fart og tok hensyn til både gående og kjørende.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Kondomdressfolket er for det meste frekke, ubehøvlede egoister som svever avsted på sitt eget ego. Og ja jeg bærer nag til dem. De meier ned forgjengere på fortauet, de meier ned vanlige syklister ( har blitt meid ned av to idioter. Idiotene ble i tillegg sure for at vi ikke gikk av syklene og ut i gresset så de kunne bruke hele gangveien selv.) de er noen idioter i trafikken. Slipper ingen forbi, tar innersvingen på bilister i feks rundkjøringer hvilket både er ulovlig og farlig. De vil jo ha rettighetene til både bilister og gående, men man får jo ikke i pose og sekk. Sykkelfelt som staten har brukt milioner på for å få bukt med problemet kan de jo ikke bruke. Det kan jo hende det blåser høstløv eller annet rusk dit. De har ofte en svært provoserende oppførsel. Jeg regner med at det er de samme Idiotene som er i marka på ski om vinteren. Særlig rundt Oslo er det ille. De kjefter på folk med barnevogn, hunder og hester fordi de er i veien når syklistene kommer i et halsbrekkende tempo. Kondomdressfolket er ofte en fare både for seg selv og andre. At flere ikke kommer i ulykker er for meg en gåte. Og joda, jeg hører hylekoret som roper at jeg med dette feier alle over en kam. Det finnes folk med folkeskikk av Kondomdressfolket også. Bare synd de er i mindretall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Og joda, jeg hører hylekoret som roper at jeg med dette feier alle over en kam. Det finnes folk med folkeskikk av Kondomdressfolket også. Bare synd de er i mindretall

Ja, du generaliserer voldsomt. Min opplevelse er motsatt av din: nemlig at syklister med "normale" klær kan mindre om trafikkreglene, og er dårligere til å følge dem enn de som bruker sykkelklær. Hvor har du det fra at "de er i mindretall"?

Anonymkode: f0e68...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...