Simbyxor Skrevet 15. august 2017 #1 Skrevet 15. august 2017 (endret) 😠😠 Hva feiler det dem? Hvorfor tror de at de kan bestemme når en bil skal kjøre forbi? Når du sykler på en svingete vei kan du søren meg ikke forvente at bilisten skal kjøre forbi! Det er direkte uansvarlig. I går vinket en bilist meg forbi, men siden det var en svingete vei kjørte jeg ikke forbi. Og godt var det, ca 2 sek etterpå kom det 2 biler etter hverandre i full fart. Hadde jeg latt syklisten bestemme, hadde jeg ikke vært her nå. Det er så irriterende. Når du sykler på en vei, så må du tåle at det ligger biler bak deg altså! Men neida, der kommer hånda og vifter så fort du nærmer deg. Midt blant masse svinger. Endret 15. august 2017 av Simbyxor 8
Gjøksuppe Skrevet 15. august 2017 #3 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, Simbyxor skrev: 😠😠 Hva feiler det dem? Hvorfor tror de at de kan bestemme når en bil skal kjøre forbi? Når du sykler på en svingete vei kan du søren meg ikke forvente at bilisten skal kjøre forbi! Det er direkte uansvarlig. I går vinket en bilist meg forbi, men siden det var en svingete vei kjørte jeg ikke forbi. Og godt var det, ca 2 sek etterpå kom det 2 biler etter hverandre i full fart. Hadde jeg latt syklisten bestemme, hadde jeg ikke vært her nå. Det er så irriterende. Når du sykler på en vei, så må du tåle at det ligger biler bak deg altså! Men neida, der kommer hånda og vifter så fort du nærmer deg. Midt blant masse svinger. Har skjedd meg mange ganger at sykkelister vinker meg forbi rett i motgående trafikk, kanskje hjelmen sitter for stramt? 5
Simbyxor Skrevet 15. august 2017 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2017 4 minutter siden, tussi680 skrev: Vinket en bilist deg forbi? En syklist 😂
Simbyxor Skrevet 15. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, Gjøksuppe skrev: Har skjedd meg mange ganger at sykkelister vinker meg forbi rett i motgående trafikk, kanskje hjelmen sitter for stramt? Må være mangel på blodtilførsel et sted ja😂 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. august 2017 #6 Skrevet 15. august 2017 (endret) Mange syklister tror jo de eier veien, men når de vinker deg forbi og det ikke er sikt så kjører jeg bare bak til det er muligheter til å komme seg forbi, gidder ikke la meg irritere. Endret 15. august 2017 av Catalina Culès
tussi680 Skrevet 15. august 2017 #7 Skrevet 15. august 2017 Hva med dårlig hørsel til de som sykler da? Vær litt forsiktig, det er ikke sikkert enkelte hører at det kommer bil, men litt rart er det jo....
Simbyxor Skrevet 15. august 2017 Forfatter #8 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, tussi680 skrev: Hva med dårlig hørsel til de som sykler da? Vær litt forsiktig, det er ikke sikkert enkelte hører at det kommer bil, men litt rart er det jo.... Da bør de kanskje ikke sykle? Eventuelt ha speil på sykkelen. 3
tussi680 Skrevet 15. august 2017 #9 Skrevet 15. august 2017 Det er mange der ute som må få lov til å ta seg en tur ut, ærlig talt. Fortsett som du gjør da vel, uten å legge så mye i det, kjør bare forbi når det er trygt, ferdig med det. 8
Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2017 #10 Skrevet 15. august 2017 En skal kun stole på sine egne vurderinger i trafikken. Syklister har ingenting med å vifte noen forbi. Makan. Sykler de på trafikkert vei,så bør de selvfølgelig innfinne seg med at biler ligger bak. De er vel for pokker ikke trafkkpoliti! Må bare tilføye at jeg ikke har opplevd det. Hadde blitt rimelig irritert i så fall.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #11 Skrevet 15. august 2017 De BESTEMMER jo ikke det! De foreslår. Du har ingenting med å gjøre som de foreslår. Anonymkode: 93daa...4ff 9
JegErMeg Skrevet 15. august 2017 #12 Skrevet 15. august 2017 16 minutter siden, Simbyxor skrev: Da bør de kanskje ikke sykle? Eventuelt ha speil på sykkelen. Man bør få lov til å sykle selv om man hører litt dårlig... uten speil...
Sirah Skrevet 15. august 2017 #14 Skrevet 15. august 2017 22 minutter siden, Simbyxor skrev: Da bør de kanskje ikke sykle? Eventuelt ha speil på sykkelen. JA! Hvorfor har de ikke speil på sykkelen? Det har jeg lurt på mange ganger! Man ligger og loker bak en syklist i 20km/t over en lenger strekke. Blir mer og mer irritert da man har kjørt forbi flere plasser hvor syklisten kunne stoppet/svingt inn. Køen vokser. Etter en stund oppdager syklisten deg/oss og får sjokk. Vingler som et uvær men fortsetter i 20km/t uten å slippe forbi 🙄 Hadde en bilfører vært så lite oppservang på veien rundt seg hadde han mistet lappen! 6
Gjest ti10 Skrevet 15. august 2017 #15 Skrevet 15. august 2017 (endret) Skjønner det kan virke irriterende, men de har i hvert fall registrert at du er der. Da kan du selv vurdere når det er trygt å kjøre forbi. Synes det er mye mer irriterende med dem som bare tråkker og tråkker uten å vise tegn til at de forstår at de befinner seg på en bilvei. Gjerne langt ut i veien. De svinger ikke innom bussholdeplassene slik at bilister får kjørt forbi, og okkuperer gjerne bilveien selv om gang- og sykkelveien går parallelt. Har skjedd flere ganger at vi har vært en lang rekke av biler i kø bak. Jeg sier bare !!! Endret 15. august 2017 av ti10
Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2017 #16 Skrevet 15. august 2017 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: De BESTEMMER jo ikke det! De foreslår. Du har ingenting med å gjøre som de foreslår. Anonymkode: 93daa...4ff De kan holde hendene på rattet! Jeg tenker at noen sjåfører kan bli stresset av at de vifter noen forbi. Kanskje spesielt unge og mer uerfarne sjåfører. Holde hendene på styret heter det vel. Endret 15. august 2017 av NotNaomi
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #17 Skrevet 15. august 2017 Helt greit om en syklist vinker forbi der det er oversiktlig (slak sving der man ser et godt stykke eller rett vei), da signaliserer man jo at man har forstått det er en bil bak og forbikjøring vil være tryggere. Men jeg ville aldri stolt på syklister som forsøker å vifte i en sving der jeg selv ikke har oversikt. Det er uansett en selv som fører som sitter med det ansvaret når man kjører forbi, da skal man kun stole på seg selv. Anonymkode: 568fc...118 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #18 Skrevet 15. august 2017 Jeg har aldri skjønt den vinkingen. Altså, syklisten befinner seg på et annet sted enn føreren av bilen, og vet dermed ikke hvor god sikt bilisten har. Og som bilist stoler jeg da ikke på at en vilt fremmed syklist har bedømmingsevne nok til å kunne fortelle meg om det er god nok klaring eller ikke når jeg ikke ser den selv. Jeg syklet mye til jobben før, og har hatt bilister liggende helt oppi ræven på meg når jeg har vært nødt tli å sykle i veibanen. Irriterende og stressende, men jeg har da aldri funnet på å skulle fortelle dem når de skal kjøre forbi meg av den grunn. Det regner jeg med de best bedømmer selv. I dag opplevde jeg det motsatte: bilisten BAK meg blinket med fjernlysene gjentatte ganger for å få meg til å kjøre forbi syklisten foran meg. Altså, enten får han kjøre forbi både meg og syklisten, eller så får han pent ligge bak oss begge til jeg føler meg trygg på at luken er stor nok til å kjøre forbi. Dette var da i en nedoverbakke hvor syklisten lå nesten opp i fartsgrensen, så det var null problem å ligge bak ham - mens jeg trenge lang luke for å komme forbi uten å bryte fartsgrensen mye, siden han syklet så fort. Anonymkode: 74d94...17b
Honey Dew Skrevet 15. august 2017 #19 Skrevet 15. august 2017 6 timer siden, Gjøksuppe skrev: Har skjedd meg mange ganger at sykkelister vinker meg forbi rett i motgående trafikk, kanskje hjelmen sitter for stramt? Nei. De syklistene har syklet fra vettet sitt, som ligger å skriker der de satte seg på sykkelen... 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #20 Skrevet 15. august 2017 Så når jeg som syklist kjører inn til siden for å slippe en lang rekke av bilister forbi så mangler jeg blodomløp i hjernen? Når jeg i stedet bryr meg katten om det er bilister bak meg og bare tråkker videre, så regner jeg med at jeg også da mangler blodomløp i hjernen..når kan jeg egentlig gjøre det rett? Anonymkode: 39644...a89 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå