Gå til innhold

Alle i familien bedt i bryllup, utenom familien vår.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere dobbelsjekket at ikke innbydelsen til dere ikke har blitt borte?

Anonymkode: eca5a...825

Ja, det har vi.

Anonymkode: bcc1a...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor gi gave? Jeg ville aldri "belønnet" dårlig oppførsel med gave! Det er faktisk dårlig oppførsel å ikke invitere kun to stk i dn familie på 13, uten å si noe om det. 

Vi har i bryllup i sommer hvor bruden hadde invitert 95, 15 fra brudgommen og 50 venner. Bruden er fra Midtøsten med stor familie som står hverandre nære, mens norske brudgommen har liten familie. Han hadde fått beskjed om å invitere hvem enn som helst fra sin side for å "jevne ut". Han inviterte samtlige i sin familie. 

Fordtår ikje at han fikk plass til sine 25 gjester, men hun ikke hadde få plass til 2 til av sine 13. Ikke gi henne gave! Jeg hadde heller ikke snakket med henne igjen. 

Anonymkode: 21a59...664

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2017 den 13.45, AnonymBruker skrev:

Trøst deg med at du slipper å kjøpe gave😊 

Jeg ble ikke invitert i min brors bryllup, fordi kona hans ikke likte meg. Men resten av familien inkl små og storesøsken ble invitert. Men de lurte på om jeg kunne være til hjelp med servering og rydding mot at jeg får spise mat. De andre som serverte ble tilbudt timelønn. Jeg takket pent nei, og valgte heller å reise bort. Da mente svigerinna mi at jeg var bortskjemt. Men 10år senere giftet jeg meg og valgte å ikke invitere min bror og kona. Vi hadde tross alt ingen kontakt, men da ble kona fornærmet og nektet resten av familien å komme i bryllupet🙄

Anonymkode: 1af16...1b8

Kom ikke resten av familien din i bryllupet pga. henne? :overrasket:

Jeg ble invitert i bryllupet til min tante for noen år siden. To-tre dager før bryllupet fikk jeg spørsmål om jeg kunne hjelpe til på kjøkkenet, noe jeg sa ja til. Var jo vant til at "alle" hjalp til med noe under slike fester og tenkte derfor ikke noe særlig over det. Regnet med at det var snakk om litt rydding etter maten eller noe lignende hun så for seg. Viste seg at min tante så for seg at jeg skulle stå på kjøkkenet hele tiden.. Hun så absolutt ikke for seg at jeg skulle være der som gjest på noen måte. Var ikke engang plass ved bordet til meg. Dro ganske raskt for å si det sånn. Ikke ga jeg henne gave heller:P Jeg visste jo at hun manglet noen sosiale antenner og slikt, men at det var så dårlig stelt hadde jeg ikke trodd. Enkelte altså... 

Anonymkode: 42d9a...fb2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har vi.

Da hadde jeg nøyd meg med et kort tenker jeg.

Anonymkode: eca5a...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tanter/onkler UNNTATT dere er bedt:
* Ingen gave, fordi det er utestengelse

Ingen tanter/onkler er bedt pga plass-/pengemangel UNNTATT ene tanten (med mann) som er fadder til bruden eller de har et spesielt nært forhold:
* Gi gave

----------

Men reagerer ikke foreldene til mannen din på at dere ikke er invitert? Og hva med broren til mannen din, hva sier han? Hvis man ikke snakker med sin egen familie en gang, så er det gjerne ikke rart dere ikke blir invitert? At bruden ikke liker deg er nå én ting. Men er dere ikke på talefot med resten?

Anonymkode: 6d0d4...003

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8/14/2017 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med saken å gjøre? Skadefryd?

Anonymkode: f0df1...1bf

Anonymkode: 25172...b47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle tanter/onkler UNNTATT dere er bedt:
* Ingen gave, fordi det er utestengelse

Ingen tanter/onkler er bedt pga plass-/pengemangel UNNTATT ene tanten (med mann) som er fadder til bruden eller de har et spesielt nært forhold:
* Gi gave

----------

Men reagerer ikke foreldene til mannen din på at dere ikke er invitert? Og hva med broren til mannen din, hva sier han? Hvis man ikke snakker med sin egen familie en gang, så er det gjerne ikke rart dere ikke blir invitert? At bruden ikke liker deg er nå én ting. Men er dere ikke på talefot med resten?

Jeg aner ikke, det er jo ikke blitt snakket om i det hele tatt. Vi har et godt forhold til de andre i familien, bortsett fra brudens mor (inngiftet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal selvfølgelig ikke kjøpe gave. Hva er det med dere som gjør det? Det skaper ingen tristhet eller noe hos brudeparet hvis det er det dere tro. Dere må gi en rusten spiker for å skape reaksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår hva karma er.

Anonymkode: da609...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Evilposelos skrev:

Nei, du skal selvfølgelig ikke kjøpe gave. Hva er det med dere som gjør det? Det skaper ingen tristhet eller noe hos brudeparet hvis det er det dere tro. Dere må gi en rusten spiker for å skape reaksjoner. 

Det tenker vi også, så har kommet til at vi ikke gir noe. Og dessuten så står vi nå fritt til å velge bort folk når vi skal feire noe. Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tenker vi også, så har kommet til at vi ikke gir noe. Og dessuten så står vi nå fritt til å velge bort folk når vi skal feire noe. Hva tenker dere om det?

Velg dem bort!  

Anonymkode: 28e0b...7d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke, det er jo ikke blitt snakket om i det hele tatt. Vi har et godt forhold til de andre i familien, bortsett fra brudens mor (inngiftet).

Spør dem da!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, SS skrev:

Selvfølgelig gir du gave :)

Hvorfor skal de gi gave hvis bruden bevisst har invitert alle onklene/tantene UNNTATT ts og mannen? OG bruden misliker ts? Du gir vel ikke gave til uvenner?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søsteren min valgte også å invitere sine tanter og onkler, bortsett fra ett par (selv om vi har veldig liten familie). Mannen hennes inviterte mange flere fra sin familie. Grunnen var så enkel som at han har god kontakt med hele sin familie. Søsteren min har kontakt med alle, bortsett fra disse to. Pga plassmangel måtte de velge, og valgte heller å ha med flere gode venner enn en tante og onkel de aldri ser til vanlig. De har ikke noe i mot dem, men de kjenner dem bare ikke.

Det kan godt hende at min tante og onkel syntes det var sårt. Jeg vet i alle fall at noen andre i familien reagerte litt på det. Dersom jeg hadde vært i den samme situasjonen tror jeg at jeg hadde gjort det samme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
1 time siden, Anonymine skrev:

Gi dem gave: en bok om skikk og bruk :) 

Akkurat dette gikk jeg også inn her for å skrive! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så svart/hvitt? Alle eller ingen?

Jeg mener at man bør tenke nøye gjennom hva andre mennesker kommer til å føle., og ta det med i betrakning. Men på en så personlig fest som et bryllup, bør man vel velge hvem man har lyst å ha der, uten hensyn til hvordan en er i slekt med folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/18/2017 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Hun er jo heldig som er skilt, da.

Anonymkode: 5dc5d...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...