Gå til innhold

Alle i familien bedt i bryllup, utenom familien vår.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg hadde hatt et onkel/tantepar som jeg ikke kjente, så tror jeg heller jeg hadde invitert dem enn å la dem være de eneste som ikke ble invitert som onkel/tante. Antakelig takker de nei, eller kanskje de blir kjempeglade og man får mer kontakt etter det.

Anonymkode: 6d0d4...003

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 8/18/2017 at 7:16 PM, AnonymBruker said:

Du misforstår hva karma er.

Anonymkode: da609...ab6

Nei. I allmenn bruk (religiøst avledet) innbærer det at handlinger man gjør påvirker ens liv senere. Ikke at man får smake sin egen medisin hvis det var det du trodde.

Anonymkode: 25172...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
På 22.8.2017 den 22.02, KlaraPetra skrev:

Er det virkelig så svart/hvitt? Alle eller ingen?

Jeg mener at man bør tenke nøye gjennom hva andre mennesker kommer til å føle., og ta det med i betrakning. Men på en så personlig fest som et bryllup, bør man vel velge hvem man har lyst å ha der, uten hensyn til hvordan en er i slekt med folk?

Det finnes en mellomting mellom «alle» og «ingen», og det er «noen». Å utelate kun én person eller ett par fra en definert gruppe gjør man normalt ikke. Det er igrunnen det samme som utestengelse; en velkjent mobbeteknikk.  Å invitere noen få utvalgte fra gruppen, derimot; det fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2017 den 13.45, AnonymBruker skrev:

Trøst deg med at du slipper å kjøpe gave😊 

Jeg ble ikke invitert i min brors bryllup, fordi kona hans ikke likte meg. Men resten av familien inkl små og storesøsken ble invitert. Men de lurte på om jeg kunne være til hjelp med servering og rydding mot at jeg får spise mat. De andre som serverte ble tilbudt timelønn. Jeg takket pent nei, og valgte heller å reise bort. Da mente svigerinna mi at jeg var bortskjemt. Men 10år senere giftet jeg meg og valgte å ikke invitere min bror og kona. Vi hadde tross alt ingen kontakt, men da ble kona fornærmet og nektet resten av familien å komme i bryllupet🙄

Anonymkode: 1af16...1b8

Holy moly! Makan til frekkhet! 😳

Jeg håper ikke de andre i familien hørte på henne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt bare for å være litt teit. syns det er utrolig dårlig gjort. Jeg blir "utestengt" fra min onkels familietreff/bursdager osv fordi han er i konflikt med min mamma (som ikke har noe med meg å gjøre). Syns det er utrolig trist, men prøver å ikke tenke så mye på det. Jeg er veldig familieorientert og inviterer dem alltid i bursdager, men de inviterer aldri oss, mens skriver på facebook om hvor koselig det var med hele familien på besøk i sine barns (mine fettere og kusiner) bursdager. Da kommenterer jeg alltid hyggelig "Gratulerer med dagen, så bra dere hadde en fin dag <3" Sikkert barnslig, men hjelper litt. Vi har aldri kranglet eller hatt dårlige opplevelser med hverandre. Noen folk er bare rare.

Anonymkode: 6797b...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at den nærmeste familien har visst, å at det ikke har blitt snakket om overhodet. 

Anonymkode: 2fb1b...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...