Surreal Skrevet 15. august 2017 #41 Skrevet 15. august 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for forståelse! Vi har allerede prøvd fvk. Etter to møter der nekter han å bli med mer. "Det fungerer ikke for meg, men bare dra dit du hvis du har behov for det" sa han. Ironisk nok har han sagt ja til å gå til fvk med EKSEN sin og ungene..... Men det er en annen historie🙄 Ts Anonymkode: 40f60...9e3 Kanskje du skal ta ham på ordet og fortsette å gå der. Du kan sikkert få gode tips til hva som kan føre til endring hjemme hos dere. Dessuten kan det være at han blir så nysgjerrig på hva dere prater om, at han begynner å bli med Tipper han prøver å slippe unna fordi han vet at dette ikke er en ok fordeling mellom dere, og at han vet han kan bli konfronterte med det der. Jeg ville nok ha satt en form for tidsfrist for meg selv, typ om 6 mnd. så må jeg ha det bedre enn nå, hvis ikke må jeg revurdere forholdet. Litt for lett og bare la det skure å gå når man er i en travel småbarnsfase. Men du skal også ha et godt liv, og bli verdsatt for det du bidrar med inn i familien! Lykke til!
Perle Skrevet 15. august 2017 #42 Skrevet 15. august 2017 Ta med deg babyen og barnet ditt å flytt. Dere har det bedre i en liten leid leilighet enn i hus med en mann du ikke engang tør å la passe jenta di engang. Ikke utsett ungene dine for dette. De kommer til å klandre deg å stille spørsmål siden hvorfor du lot de vokse opp under slike forhold.
Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2017 #43 Skrevet 15. august 2017 (endret) Men du gjør jo mye du Ts. Hva er det han klager på da? Konkret? Vet du? Jeg elsker å komme hjem til folk som ikke har det "strigla". Da senker jeg skuldrene. Var helt ekstrem for noen år suden og min dengang samboer sa :-du,det er greit om det ser ut til at ddt bor noen her! Nå er jeg myye mer avslappet! Khøkkenet og badet er alltid rent og ryddig,men ut over det...litt rot osv er det almtids. Hater perfeksjonisme. Blir nervøs av det :-D Jeg må seriøst lære meg å lese gjennom før jeg poster. Beklager irriterende og helt unødvendige skrivefeil. Skriver på mobil ofte,men ingen unnskyldning. Endret 15. august 2017 av NotNaomi
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #44 Skrevet 15. august 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen fantastiske egenskaper å føre videre med å få barn, for ikke å snakke om for et catch av en mann! Her får du takk deg selv. Anonymkode: 4c2e9...3fd Dette var da ikke akkurat de egenskapene han først gjorde meg bekjent med. Han har mange andre fine egenskaper som var en stor del av grunnen til at jeg falt for han utgangspunktet. Som sagt, dette har eskalert det siste året. Noe av grunnen til hans dårlige humør er, i følge han selv, at han har lagt på seg mens jeg gikk gravid. Jeg bryr meg fint lite om det, det er ikke snakk om sykelig overvekt. Men jeg synes det er en dårlig unnskyldning å komme med etter det helt ekstreme humøret hans. Ts Anonymkode: 40f60...9e3
Gjest NotNaomi Skrevet 15. august 2017 #45 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var da ikke akkurat de egenskapene han først gjorde meg bekjent med. Han har mange andre fine egenskaper som var en stor del av grunnen til at jeg falt for han utgangspunktet. Som sagt, dette har eskalert det siste året. Noe av grunnen til hans dårlige humør er, i følge han selv, at han har lagt på seg mens jeg gikk gravid. Jeg bryr meg fint lite om det, det er ikke snakk om sykelig overvekt. Men jeg synes det er en dårlig unnskyldning å komme med etter det helt ekstreme humøret hans. Ts Anonymkode: 40f60...9e3 Ikke bry deg om sånne svar.
PositivPessimist Skrevet 15. august 2017 #46 Skrevet 15. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For noen fantastiske egenskaper å føre videre med å få barn, for ikke å snakke om for et catch av en mann! Her får du takk deg selv. Anonymkode: 4c2e9...3fd Sånne kommentarer er jo helt unødvendig å komme med. Det er vel ingen med viten og vilje som setter seg i en sånn situasjon? Jeg vet ikke helt hvilket råd jeg skal komme med til TS. Men det er helt klart mye som må ryddes opp i (og da tenker jeg ikke på huset). Og han må kanskje gå litt i seg selv.. å bruke argumenter som hvem som eier hus og betaler er aldri et sunnhetstegn 😏
Hactar Skrevet 15. august 2017 #47 Skrevet 15. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Han sier det er hans, men mår det kommer til Tupperware (masse!!), oljer i pene flasker og kakedekor-utstyr så kjøper jeg ikke helt den forklaringen...🙄 Han har jo på ett tidspunkt også sagt at det var hennes, men skjønner ikke hva problemet er. Jeg ble litt irritert og fyrte meg unødvendig opp og etter da har han skiftet forklaring til "at det er hans"... Altså, hvis skapene er fulle av "hans" skrot, skjønner jeg ikke hvorfor han klandrer deg for dårlig plass? Egentlig virker all kritikken han kommer med helt usaklig, og dere har kommet til et punkt hvor han bare tyrranniserer deg med klaging uten å være interessert i hva du har å si. Han er til og med så humørsyk at du ikke tør la ham ta ansvar for de små en dag, bare for å gi ham en pekepinn på hvordan dagene dine forløper. Du er godt på vei til å utslette deg selv i dette forholdet. Her tenker jeg du og barna ikke kan få det ok uten enten en skikkelig oppvask eller brudd. Han må tvinges til å diskutere situasjonen, uten å bare legge debatten død idet du svarer på kritikken. Jeg ville krevd en eller annen form for dialog med tredjepart, på familievernkontoret eller tilsvarende, så får heller fyren fikk surmule så mye han vil. Det gjør han jo uansett, så slik sett har du lite å tape på å stille krav.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #48 Skrevet 15. august 2017 Tusen takk for konstruktive svar, jeg har mye å reflektere over og innleggene her inne er gode hjelpemidler. Har heldigvis fullt opp med jobb resten av uka og jeg gleder meg til å komme litt ut av huset og bare være meg selv. Tonen i huset er forsåvidt grei. Jeg holder en lav profil, og finner på ting med barna mine. Han har så vidt vært innom døra, men har (enda) ikke tråkket mer i salaten... Men det er mye fordi jeg selv ikke inviterer til for mye kommunikasjon (fordi jeg er redd for at det bare fører til flere konflikter/diskusjoner) Jeg har gitt beskjed om at han får være den som inviterer til å kommunise (med unntak av konkrete spørsmål ang. Praktiske ting, f.eks barnet) Dvs. Jeg sender hverken meldinger eller snapper på måfå lenger. Ingen "ha en fin dag" "hvordan går det" osv. Da jeg ønsker at han skal ta iniativ til det. Så langt har jeg fått en slik melding som jeg har svart høflig, men nøkternt på. Vet ikke om dette er et riktig trekk av meg, men samtidig har jeg ikke behov for å prate/kommunisere med han nå. Ts Anonymkode: 40f60...9e3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #49 Skrevet 15. august 2017 På 14.8.2017 den 21.14, AnonymBruker skrev: I dag sa jeg faktisk at han godt kunne ta kjøkkenasvartet denne uka. Da fnyser han bare av meg og kaller med barnslig... ts Anonymkode: 40f60...9e3 Eh....Håper du sjøl ser at han oppfører seg som en drittsekk mot deg. Vil du at ungene skal vokse opp i den troen at de fortjener en sånn behandling som mor får av far? Om det er nei, så må du stoppe det da. Du må sette krav. La han ta 50% av ungene fordi 50% av ungene er hans. Om han mukker så ber du han ta seg en bolle, reiser til moren din også ber du han ringe deg når han har tatt til fornuft. Han behandler deg som en slave. Anonymkode: 7aea1...399
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #50 Skrevet 15. august 2017 Mange som kan være misfornøyd med ting i livet, men selvfølgelig kan man ikke rette dette sinne mot mennesker man er glad i. Kanskje dere må tak i alt rotet. Som jeg nevnte i det andre innlegget, men også jobbe med å få nok hvile og spise sunt. Da tar man tak i det konkret, og ikke går rundt å er sur. Virker som du har begynt å avvise han. Det er naturlig når du føler deg urettferdig behandlet av han. Men holder du på med det lenge nok blir det samme som å gi opp. Dere begge må tenke at det bor barn i huset. De skal nå lære seg masse ting. De suger til seg inntrykk. Hva lærer dere barna egentlig nå? Mange foreldre tror at barn ikke skjønner eller ikke får med seg til. Tro meg det gjør de. Det å ha dårlige dager kan alle dag, men slik du beskriver situasjonen så virker det ikke som en dårlig dag. Dette kommer bare til å utvikle seg dårlig, og de som virkelig vil lide for dette er barna. Prøv igjen å ta tak i dette. Har han forandret seg mye etter at du fikk barn kan han feks ha fødselsdepresjon. Altså litt usikker om det heter akkurat det når det gjelder menn, men vet at noen menn kan også reagere på ting som skjer rundt fødsel og babytid. Du finner info om dette på nettet. Har det vært en forandring i han så er det håp at dere kan finne tilbake til et stabilt og sunt forhold. Du vet at det er et problem så ikke prøv å si til deg selv at det vil gå over. Som regel må man gjøre et eller annet for å få det til å løsne. Anonymkode: 90436...248
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #51 Skrevet 15. august 2017 På 14.8.2017 den 21.23, AnonymBruker skrev: Ja, alt dette er bare toppen av bløtkaka. Men jeg blir veldig usikker på meg selv når han kommer med dette. Han får meg til å føle meg som verdens dårligste og minste person. Han får meg til å tro at jeg ikke er bra nok. Det er nok en form form for manipulering som jeg ikke klarer å få av meg. Tror ikke han mener å manipulere meg, men han tenker veldig kort og har særs lite empati. Han er ikke særlig "glup" og er lite i kontakt med følelsene sine. ts Anonymkode: 40f60...9e3 Google gas-lighting så skjønner du hva du blir utsatt for. Anonymkode: b3001...d23
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #52 Skrevet 16. august 2017 Jeg streiket forrige helg. Satt to dager på ræven og gjorde nix. Begge dagene sovnet han før 21.00 på sofaen... Huset sto på hodet. Har aldri sett slikt ut her på 3 år og han pleier å ta kveld rundt midnatt i helgene, så han tror nok ikke dette var tilfeldig. Fordi jeg løper som en pisket rotte til vanlig og hjelper med barna hele tiden. Håper han fatter litt mer nå! Anonymkode: 2b5a2...dc8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #53 Skrevet 16. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Google gas-lighting så skjønner du hva du blir utsatt for. Anonymkode: b3001...d23 Det utrykker leste jeg om i ett innlegg her inne for noen uker siden.. Jeg googlet det da, og jeg kjente meg igjen i mye av det som sto. MEN det slo meg også at JEG også kjente meg igjen som den som "gas-lighter" han! Jeg tror mye av oppførselen min smitter over på meg. Jeg har alltid tilpasset med folk med å kopiere deres frakter og oppførsel. Jeg er høysensitiv og plukker opp sinnstemninger og bærer dem som mine egne. ts, som tar en etterlengtet pause på jobb 😊 *hurra for å gå på do alene*🎉 Anonymkode: 40f60...9e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå