ForestRun Skrevet 14. august 2017 #21 Skrevet 14. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag sa jeg faktisk at han godt kunne ta kjøkkenasvartet denne uka. Da fnyser han bare av meg og kaller med barnslig... ts Anonymkode: 40f60...9e3 Jeg hadde blir så sint. Kjipt med en mann som kun prioriterer jobb og hobbyer. Får du tid til dine hobbyer? 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #22 Skrevet 14. august 2017 Dersom han ser på huset som sitt og ikke deres, og kaller seg konge over huset, så la han vaske det. 😒 Blir bekymret når du skriver at du ikke tør å la han passe særkullsbarnet ditt når han er sur. Er han ikke snill mot barnet ditt? Anonymkode: f4ca2...20d 10
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #23 Skrevet 14. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom han ser på huset som sitt og ikke deres, og kaller seg konge over huset, så la han vaske det. 😒 Blir bekymret når du skriver at du ikke tør å la han passe særkullsbarnet ditt når han er sur. Er han ikke snill mot barnet ditt? Anonymkode: f4ca2...20d Nei, jeg tror ikke han ikke behandler barnet mitt bra. MEN jeg tenker også, hvis han behandler MEG på den måten, så er jo det jo en sjanse for at han han slike fakter ovenfor henne også (ikke på samme måte da) Vanskelig å forklare, men jeg er rett og slett usikker på han. Han har derimot aldri behandlet barnet mitt dårlig! ts Anonymkode: 40f60...9e3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #24 Skrevet 14. august 2017 Du sier at du ikke tror han mener å manipulere deg? Jeg tror han utmerket godt vet hva han driver med og at det er helt bevisst. Hva er alderen på de andre barna og hvordan reagerer de på måten han behandler deg på? Anonymkode: 1a146...dd1 3
ForestRun Skrevet 14. august 2017 #25 Skrevet 14. august 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tror ikke han ikke behandler barnet mitt bra. MEN jeg tenker også, hvis han behandler MEG på den måten, så er jo det jo en sjanse for at han han slike fakter ovenfor henne også (ikke på samme måte da) Vanskelig å forklare, men jeg er rett og slett usikker på han. Han har derimot aldri behandlet barnet mitt dårlig! ts Anonymkode: 40f60...9e3 Jeg ville heller flytta ut, enn å bo med en mann du ikke ønsker skal passe barna. Hva skal du med en mann som ikke har tid til deg eller barna uansett? 5
Surreal Skrevet 14. august 2017 #26 Skrevet 14. august 2017 Henvend deg til familievernkontoret. Dette høres ikke sundt ut! Her trenger dere hjelp til å kommunisere på en god måte. Det kan de hjelpe dere med Og nei, du gjør ikke for lite! Tvert imot høres det ut som du gjør mer enn du skal. Kanskje ikke i antall oppgaver, siden han også gjør ting. Men noe er galt, når bare en av dere har fritid og tid til hobbyer. Da bør dere omfordele oppgaver, slik at dere begge kan få litt egentid 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #27 Skrevet 14. august 2017 40 minutter siden, Surreal skrev: Henvend deg til familievernkontoret. Dette høres ikke sundt ut! Her trenger dere hjelp til å kommunisere på en god måte. Det kan de hjelpe dere med Og nei, du gjør ikke for lite! Tvert imot høres det ut som du gjør mer enn du skal. Kanskje ikke i antall oppgaver, siden han også gjør ting. Men noe er galt, når bare en av dere har fritid og tid til hobbyer. Da bør dere omfordele oppgaver, slik at dere begge kan få litt egentid Takk for forståelse! Vi har allerede prøvd fvk. Etter to møter der nekter han å bli med mer. "Det fungerer ikke for meg, men bare dra dit du hvis du har behov for det" sa han. Ironisk nok har han sagt ja til å gå til fvk med EKSEN sin og ungene..... Men det er en annen historie🙄 Ts Anonymkode: 40f60...9e3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #28 Skrevet 14. august 2017 Har du lest denne tråden, ts? Håper det gir deg en pekepinn på hvordan ting kan og skal være, og gir deg inspirasjon til å ta grep til å gå fra det som høres ut som verdens kjipeste fyr. Anonymkode: 80098...06b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #29 Skrevet 15. august 2017 For det første burde dere rydde opp. Altså du gjør mer enn nok dagligdagse ting, men dere burde rydde hver eneste skuffer, og skap. Rett og slett kvitte dere med eksen sine ting. Gi de tilbake til henne. Virkelig ta en real rydde og vaske runde. Dette er ikke noe du skal gjøre alene, men dere får sette på litt musikk, og holde på en helg eller hvor lang tid det tar. Utrolig godt for hodet, og sjelen å bli kvitt ting dere ikke trenger. Tilbake til hverdagen. Det at han bruker hvem som eier huset som en slag trussel. Kvinne vit din plass liksom er bare tåpelig. Det er ikke sånn man bygger et hjem. Dere bor sammen og skal funke som en familie. Det at du tar vare på hus og barn skal også ha noe å si. Du må sette ned foten å si det er nok nå. Du har ingen hobbyer, og du jobber hardt for at barna og han skal ha det bra. Det å ta vare på småbarn er en fulltidsjobb i seg selv. De konstant leker, og roter. De trenger hjelp, og man blir dratt bort fra det man drev med. Får ikke vært på do alene. Det er så mange småbarnsforeldre som nesten syns at jobben etter permisjonen er slutt er ferie. Hvis han vil ha det ryddigere kan han hjelpe til der han er misfornøyd. Greit at han jobber, og er sliten, men trenger ikke oppføre seg som en drittsekk for det? Har han alltid vært sånn eller er det noe som har oppstått nå? Hvis det er noe som har oppstått nå må du finne ut hvorfor. Egentlig høres det litt ut som dere ikke er så knyttet sammen som dere burde. Har han fått bearbeidet alle følelser fra andre forholdet sitt? Høres litt som han helgardere seg litt. At han nesten ser for seg at du står med en fot utenfor forholdet. Så det er derfor han ikke ser på huset som noe felles. Greit nok hvem som er eieren på papiret. Men det er da sannelig hjemmet til både barna og deg også. Virker som dere har en del å rydde opp i både bokstavlig, og følelsesmessig. Anonymkode: 90436...248 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #30 Skrevet 15. august 2017 Høres ut som et jævlig forhold Anonymkode: 8061b...fff 2
Violetta Skrevet 15. august 2017 #31 Skrevet 15. august 2017 Hvorfor har dere ting som stammer fra eksen hans i huset? 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #32 Skrevet 15. august 2017 Hvor liten er babyen? Hvis den er stor nok ville jeg begynt å jobbe fullt. Da blir det straks vanskeligere for mannen å kreve at du gjør "alt" 😉 Anonymkode: 877f5...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #33 Skrevet 15. august 2017 Jeg tror du ser hvorfor "kongen i huset" er skilt? Hva med å ta en aldri så liten husmor ferie? Stikke til foreldrene dine i en mnd, feks. Anonymkode: a1bfd...b5b 3
Gjest GoldenLioness Skrevet 15. august 2017 #34 Skrevet 15. august 2017 Høres ikke ut som det er mye kjærlighet i dette forholdet. Virker mer som du er sammen med han pga økonomisk trygghet og han er sammen med deg fordi du fungerer som en grei hushjelp... Min mann driver 2 firmaer, jobber natt, trener på dagen og er trener på kveldene. Allikevel har han alltid tid til sønnen vår og er aldri sur og grinete rundt oss selv om han til tider er sliten. Han vasker opp etter seg selv og rydder sitt eget rot. Sånn sett så bygger det seg aldri opp mye rot fordi jeg innførte den regelen allerede da vi ble sammen. Man rydder etter seg selv med en gang. Jeg er i tillegg syk med ME så noen perioder blir jeg skikkelig dårlig. Så selv om jeg er hjemme hele dagen så får jeg ofte ikke gjort noe. Men jeg rydder og holder orden på litt hver dag og sammen så holder vi noenlunde orden. Men vi bor i et hjem. Ikke i et utstillingshus. Vi liker å se sønnen vår sine leker og tegn på st det bor mennesker her. Om en vil ha det superstrøkent 24/7 så får mannen din bestille seg et vaskefirma da og ha en som kommer hver dag og gjør huset strøkent. Virker som om det er andre ting enn et ryddig hus som egentlig i grunn til at dere ikke har det bra.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #35 Skrevet 15. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor liten er babyen? Hvis den er stor nok ville jeg begynt å jobbe fullt. Da blir det straks vanskeligere for mannen å kreve at du gjør "alt" 😉 Anonymkode: 877f5...e8d En annen ting er at du står MYE sterkere i forholdet hvis du er selvberget økonomisk. Både i konkret betydning, siden du faktisk kan pakke med deg barna og flytte hvis du vil, og i overført betydning, siden han nok blir spakere når han vet dette. Det kan gi et mer balansert forhold. Anonymkode: 877f5...e8d 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #36 Skrevet 15. august 2017 8 timer siden, Violetta skrev: Hvorfor har dere ting som stammer fra eksen hans i huset? Fordi hun ikke tok med seg så mye da hun flyttet... Han sier det er hans, men mår det kommer til Tupperware (masse!!), oljer i pene flasker og kakedekor-utstyr så kjøper jeg ikke helt den forklaringen...🙄 Han har jo på ett tidspunkt også sagt at det var hennes, men skjønner ikke hva problemet er. Jeg ble litt irritert og fyrte meg unødvendig opp og etter da har han skiftet forklaring til "at det er hans"... 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor liten er babyen? Hvis den er stor nok ville jeg begynt å jobbe fullt. Da blir det straks vanskeligere for mannen å kreve at du gjør "alt" 😉 Anonymkode: 877f5...e8d Problemet er at jeg har ikke mer jobb. Jeg har en fast liten stilling, resten er ekstravakter. Er aktiv jobbsøker, men her er det veldig lite jobber å oppdriver. Tar alt jeg kan av ekstravakter da, for å få litt "fri" Men da må jeg selv ordne med barnevakt hvis han skal på jobb. Foreldrene hans kan stille opp, men er mye opptatt med annet. 6 timer siden, GoldenLioness skrev: Høres ikke ut som det er mye kjærlighet i dette forholdet. Virker mer som du er sammen med han pga økonomisk trygghet og han er sammen med deg fordi du fungerer som en grei hushjelp... Min mann driver 2 firmaer, jobber natt, trener på dagen og er trener på kveldene. Allikevel har han alltid tid til sønnen vår og er aldri sur og grinete rundt oss selv om han til tider er sliten. Han vasker opp etter seg selv og rydder sitt eget rot. Sånn sett så bygger det seg aldri opp mye rot fordi jeg innførte den regelen allerede da vi ble sammen. Man rydder etter seg selv med en gang. Jeg er i tillegg syk med ME så noen perioder blir jeg skikkelig dårlig. Så selv om jeg er hjemme hele dagen så får jeg ofte ikke gjort noe. Men jeg rydder og holder orden på litt hver dag og sammen så holder vi noenlunde orden. Men vi bor i et hjem. Ikke i et utstillingshus. Vi liker å se sønnen vår sine leker og tegn på st det bor mennesker her. Om en vil ha det superstrøkent 24/7 så får mannen din bestille seg et vaskefirma da og ha en som kommer hver dag og gjør huset strøkent. Virker som om det er andre ting enn et ryddig hus som egentlig i grunn til at dere ikke har det bra. Per nå er dette forholdet kun basert på praktiske ting ja. Men jeg er veldig glad i han, men han har forandret seg en godt del det siste året... Ts Anonymkode: 40f60...9e3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #37 Skrevet 15. august 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Han sier selv han gjør mye. Jeg ser ikke mye til det. Men er han sur så vasker han alltid... Og klager over at jeg ikke gjør det🙄 Han mener han bidrar f. Eks med klesvask. Han setter på en maskin og så drar han på jobb. Jeg må henge opp og brette klærne. I dag satte jeg på en vask. Da den ble ferdig stoppen han maskinen (den piper fælt😂) og åpnet døren og satte kurven under. Så gikk han ut. Akkurat nå driver vi å pusser opp huset, så han er mye opptatt med det. Dette er noe jeg ikke kan bidra så mye med (har tilbydd meg å male) så jeg er redd for at hvis jeg påpeker at han f.eks kunne ha hengt opp klærne, så hadde han begynt å klage over hvor mye jobb han har med denne oppussingen. Jeg vil prøve å unngå konfliker. Men jeg kjenner jeg blir forbanna når han klager over hvor fullt matskapet er mens jeg rydder vekk matvarer som jeg har kjøper... Der aktuelle matskapet ble åpnet under denne diskusjonen og det viser seg at det ikke er halvfullt en gang. Og langt i fra uryddig. Da begynner han å le og tulle bort det han nettopp sa. Jeg har veldig lite tid til egentid. Mannen nærmest babyen på meg når jeg kommer hjem fra jobb, for å løpe ut å gjøre "viktige ting". Kunne tenkt meg å spørre han og han kunne prøvd å legge henne en kveld, men for det første så er han sjeldent hjemme om kvelden. Og for det andre er han kjempesliten hvis han først er hjemme, for han har jo vært på jobb, jeg har jo bare gått hjemme hele dagen. Jeg tørr faktisk ikke å kreve noe av han. Da blir han ufin og må påpeke hvem det er som eier huset og betaler regningene. Han kalte seg selv "kongen i huset" i dag... Jeg blir kvalm. Men jeg ønsker så inderlig å få hverdagen til å fungere pga. Barnet vårt.. Anonymkode: 40f60...9e3 Sånn er min mann og. Han støvsuger... Er vel eneste han gjør Kanskje tømme oppvaskmaskina. Resten gjør jeg. Men det er vissy aldri ryddig og rent nok. Tror de fleste småbarnsfam har d litt rotete. Klart de rydder ekstra når de får besøk. Anonymkode: 333ef...8eb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #38 Skrevet 15. august 2017 Synes det er så rart at slike ting alltid dukker opp etter man har flyttet sammen med unger fra alle kanter og dratt på seg en felles unge. Anonymkode: 7ac2b...6f6 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #39 Skrevet 15. august 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er så rart at slike ting alltid dukker opp etter man har flyttet sammen med unger fra alle kanter og dratt på seg en felles unge. Anonymkode: 7ac2b...6f6 Hadde jeg vist om dette hadde jeg for det første aldri flyttet inn med han. Og for deg andre, aldri fått barn med han. Anonymkode: 40f60...9e3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #40 Skrevet 15. august 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, alt dette er bare toppen av bløtkaka. Men jeg blir veldig usikker på meg selv når han kommer med dette. Han får meg til å føle meg som verdens dårligste og minste person. Han får meg til å tro at jeg ikke er bra nok. Det er nok en form form for manipulering som jeg ikke klarer å få av meg. Tror ikke han mener å manipulere meg, men han tenker veldig kort og har særs lite empati. Han er ikke særlig "glup" og er lite i kontakt med følelsene sine. ts Anonymkode: 40f60...9e3 For noen fantastiske egenskaper å føre videre med å få barn, for ikke å snakke om for et catch av en mann! Her får du takk deg selv. Anonymkode: 4c2e9...3fd 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå