AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #21 Del Skrevet 14. august 2017 Kjenner et par som er sånn. Tror det handler om nyskjerrighet. Personlig er jeg redd jeg er litt for direkte. Babler i vei og blir nervøs. Ofte er det vanskelig å tilpasse seg den andre personen,men man merker jo som regel om de har lyst å forteller eller ikke. Anonymkode: be88a...a71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #22 Del Skrevet 15. august 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk mitt livs største sjokk på en fest. Hadde i mange år vært gift med en treskalle, vi skilte oss pga hans utroskap. Jeg møtte aldri damen han var utro med på den måten at vi noen gang snakket sammen, bare så henne nå og da. Noen måneder etter skilsmissen er jeg og venninner på fest, og plutselig står hun foran meg Dette jeg skriver nå lirte hun av seg på utpust "Heeei, det er du som var kona til xxx? Ja, man velger ikke hvem man faller for, men beklager at det skjedde på den måten, vi kunne godt venta til dere ble skilt. Men asså, vi har hatt litt problemer, ja ikke bare som par, men lissom, vi krangler, og krangla dere om ting i hjemmet også? Eller jeg vet ikke, vi har litt make up sex av og til, ups, skulle jeg ikke sagt" Og mye mer i den duren! Vi ble bare stående og måpe som fisk på land, til slutt tok venninnen min meg i armen og sa "eh vi må gå nå". Vi gikk ut for å ta en røyk og bare wtf liksom. Fant senere ut at hun var bare sånn, null, absolutt null sperrer. Anonymkode: 4b856...28c woooow, helt sykt drøyt! Ts Anonymkode: 9886c...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #23 Del Skrevet 15. august 2017 22 timer siden, Blair Waldorf skrev: Huff, ja, spesielt når de driver å graver og spør om ting de ikke har noe med. Sier bare at jeg ikke vil prate om det. Ja... Takk for flere tips alle sammen! Ts Anonymkode: 9886c...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 15. august 2017 #24 Del Skrevet 15. august 2017 Veldig ubehagelig, fordi jeg er stikk motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 15. august 2017 #25 Del Skrevet 15. august 2017 Ja, kjenner ikke de fleste én eller flere sånne mennesker? Og så forteller man mer enn man egentlig vil, fordi man føler seg presset. Og det passer ikke å si "jeg ønsker ikke å prate om det" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #26 Del Skrevet 15. august 2017 Jeg synes direkte mennesker er dårligere på å ta den andre parten i betraktning når man stiller spørsmål enn mennesker som ikke er så direkte. Jeg tror ikke direkte mennesker er invaderende med overlegg, men jeg tror absolutt ikke at de har den andre parten i hodet når de stiller spørsmål. Min hovedregel er at jeg ikke stiller konkrete spørsmål om sensitive temaer med mindre den andre parten åpner seg på eget initiativ. Jeg kan stille litt vage spørsmål som gjør at den andre parten kan åpne seg om det er et ønske eller behov, men ellers lar jeg det passere om vedkommende gir uttrykk for at man ikke vil snakke om det. Kommunikasjon er selvfølgelig ikke feilfri, og jeg gjør feil jeg også, men jeg tror absolutt at man kommer bedre ut av det ved å være litt mer tilbakeholden med spørsmålsstillingen og se det an på personen. Anonymkode: 996b6...c60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #27 Del Skrevet 15. august 2017 Har dere noen eksempler på direkte spørsmål? Anonymkode: 5821a...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #28 Del Skrevet 15. august 2017 På 14.8.2017 den 15.32, AnonymBruker skrev: Gratulerer med å ha gitt tidenes dårligste råd. Det er jo ikke gitt at vennene til TS klør etter å sette henne til veggs, som du så diplomatisk uttrykker det. De har sannsynligvis bare en annen terskel for hvor grensen går. Forslagene dine til svar er jo verre og mer direkte enn enn en forsvarsadvokat i en rettssak ville uttrykt seg, og trolig langt mer direkte enn de spørsmålene som blir stilt. Det virker ikke noe annet enn kranglete, nebbete og dritsurt å skulle svare på den måten, og det eneste resultatet av slike svar er at man mister venner. Det er jo ikke det som er målet her. Anonymkode: 30dad...08e Jeg synes det er helt greit å svare slik. Bryr meg lite om hvor nebbete det oppfattes. Jeg trenger ikke slike venner uansett, mine venner har respekt for andre mennesker. Anonymkode: 5821a...a1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #29 Del Skrevet 15. august 2017 Jeg elsker mennesker som er direkte. Så mye lettere å forholde seg til. Man slipper å gå rundt å lure på om man blir missforstått, om vedkommende egentlig er mer eller mindre positiv/negativ til noe en har gjort o.s.v.. Jeg tror mange folk driver å grubler for mye på hva andre mener og bruker for mye tid å og krefter på det. Jeg vet ikke noe spørsmål som er for direkte. At noen spør betyr selvfølgelig ikke at man behøver å svare. Hvis man ikke vil svare eller vet hva man skal svare så sier man det. Hvis noen inviterer deg over og du lurer på om det blir sex så spør om det. Hvis vedkommende ikke vet så er det et helt greit svar. Hvis søstera di ikke vil fortelle hvor mange ganger hun onanerte siste uke så sier hun det. Ferdig med det! Hvis mamma ikke vil fortelle hvor mange hun pulte med før hun traff pappa så sier hun det. Ylvis spurte lytterne en gang hva som var det mest pinlige spørsmålet man kunne stille. De kom frem til at det var å spørre sin egen mor om hun akseptert å "ta den bak". Kanskje ikke et spørsmål man bør stille med oldemor på besøk. Men kanskje det er greit at oldemor hører det og kan fortelle at det var mer vanlig å ta den bak før man fikk prevensjon og mindre vanlig å sleike foran før det ble vanlig med private bad. Så lærte man noe. Hadde man ikke spurt hadde an ikke lært. Men hvis man ikke tror oldemor takler det så spør etterpå når det er folk tilstede som tåler et slik spørsmål. Anonymkode: 20183...999 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #30 Del Skrevet 15. august 2017 Jeg og en gutt var på vei hjem fra date, vår første. Var heelt ferskt og vi ville finne ut om det kanskje kunne bli noe mer mellom oss enn bare venner. Var veldig koselig og uskyldig. På vei hjem kommer en felles bekjent av oss og setter seg ned med oss mens vi venter på bussen. Denne bekjente kjenner oss begge og er i samme vennegjeng, men vi hadde ikke ropt så høyt ut om denne daten, da vi ville se hvordan det utviklet seg først. Ut av settingen, og at vi to var sammen bare oss to, var det nok tydelig at vi to hadde vært ite og spist sammen. Denne bekjente føler seg ikke frem eller snakker om vanlige ting, men setter seg ned rett ved siden av oss, stirrer på oss og begynner å stiller direkte spørsmål som "Er dere på date!" "Hvor har dere vært?" "Har dere kyssa?" osv. En hver sosiaøt oppegående person ville sett hvor ubehagelig situasjonen ble for oss.. Da vi prøvde å prate det bort og vri samtalen over på noe mer dagligdags sier personen, "Men seriøst, har dere kyssa? Dette er så koselig!". Bussen kunne ikke komme fort nok... Dette er en person som fint kan finne på å spørre "Hvor ofte går du til frisøren?" når man sitter der med 4 cm ettervekst og får en til å føle seg ustelt.. Anonymkode: 845a8...19f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #31 Del Skrevet 15. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere noen eksempler på direkte spørsmål? Anonymkode: 5821a...a1d Hører du nettopp har tatt abort, føler du deg som en morder nå eller synes du det er helt greit? Angrer du på at du klina med huseieren din på den fyllefesten? Hører du har fått deg kjæreste, hva av seksuelle handlinger føler du at du som kristen kan gjøre før dere blir gift? Mamma, hvor mange pulte du med før du traff pappa? Er du sur nå fordi du er premenstruell? Han håndverkeren dere hadde fra Polen, betalte dere ham svart? Er du homo eller bare virker det som? Inviterer du meg hjem til deg for at vi skal pule? Hvis jeg hjelper deg med leiligheten din, kan jeg regne med at det blir sex etterpå? Anonymkode: 20183...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #32 Del Skrevet 15. august 2017 Jeg er ganske åpen. Jeg prøver jo å spørre/være interessert litt i tempo med den andre, men det er klart at det iblant kan skjære seg litt hvis noen er veldig private og i tillegg ikke så veldig flinke til å sette grenser for seg selv. Jeg hadde for eksempel store problemer med en eks-svigerinne på dette området. Jeg slet også med en kollega som virket som det meste mellom himmel og jord var privat for henne, til og med tema hun tok opp selv. Det interessante er at en del folk som er private, av og til deler ting med meg som jeg synes er VELDIG privat, og jeg blir så pinlig berørt, for det virker som de blir litt sånn: Du er nysgjerrig, så her skal du få vite masse. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt at jeg ikke vil plutselig høre om graviditetsproblemene til noen som vanligvis omtrent ikke kan betro meg hva de har spist til middag. Anonymkode: a8be4...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #33 Del Skrevet 15. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hører du nettopp har tatt abort, føler du deg som en morder nå eller synes du det er helt greit? - Hehe, ikke den mest fintfølende formuleringa jeg har hørt. Men det er jo litt greit å vite om folk synes det er strålende, ok eller fælt å gjennomføre abort. Hadde nok stilt et mer åpent spørsmål a la hva føler/tenker du nå Angrer du på at du klina med huseieren din på den fyllefesten? - Hva slags fester har dere? Har aldri vært på fest med en huseier. Hører du har fått deg kjæreste, hva av seksuelle handlinger føler du at du som kristen kan gjøre før dere blir gift? - De fleste konservativt kristne er forberedt på spørsmålet og kan svare på det, eventuelt si fra at det blir en smule privat. Mamma, hvor mange pulte du med før du traff pappa? - Tror jeg har stilt dette spørsmålet til min mor. Tror hun sa hun hadde hatt tre på en måte kjærester men ikke ligget med dem Er du sur nå fordi du er premenstruell? - Dette er vel ikke egentlig et spørsmål, men en beskyldning. Han håndverkeren dere hadde fra Polen, betalte dere ham svart? - Nå til dags er vel selv utenlandske håndverkere hvite gjennom norske firma. Vi betalte ihvertfall hvitt. Er du homo eller bare virker det som? - Dette er vel mer en anklage enn et nysgjerrig spørsmål. Inviterer du meg hjem til deg for at vi skal pule? Hvis jeg hjelper deg med leiligheten din, kan jeg regne med at det blir sex etterpå? - De to siste høres litt ut som spøker. Regner med at det ikke ble sex? Anonymkode: 20183...999 Anonymkode: a8be4...9f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #34 Del Skrevet 15. august 2017 Noen ganger sier jeg rett ut "det vil jeg ikke snakke om" på en vennlig måte med et smil. Anonymkode: 2399c...c67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 15. august 2017 #35 Del Skrevet 15. august 2017 Jeg svarer ganske enkelt "det har du ingenting med", hvis noen blir for nysgjerrige og spør om private ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #36 Del Skrevet 18. august 2017 Kan ikke fordra direkte mennesker uten sosiale antenner.. De som egentlig ikke har noe med det, men spør rett ut av det blå "Hvorfor ble dere skilt?" "Hvorfor ser du så sliten ut?" "Hvorfor bor du hjemme ennå?" "Hvorfor er du sykemeldt?" Hvorfor sitt hvorfor datt..,,, 😡 Anonymkode: 845a8...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #37 Del Skrevet 18. august 2017 Jeg er direkte, ikke at jeg spør om upassende ting eller noe - men hvis noen sier noe og jeg ikke skjønner det helt for eksempel så spør jeg. Og jeg liker at andre er sånn. Skjønner meg ikke på de som er motsatt. Uansett, om noen spør om noe jeg ikke vil svare på så sier jeg jo bare det. "Det vil jeg ikke svare på" "det er privat" elns. Anonymkode: 6e8b8...aec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #38 Del Skrevet 18. august 2017 "Nei, det er privat" f.eks. Anonymkode: 94fdc...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #39 Del Skrevet 18. august 2017 Da setter du bare direkte grenser selv, som f. eks. at "dette kommer jeg ikke til å svare på, da det ikke er relevant". Om noen opplever det som avvisende, synd for dem Det lever jeg ganske godt med. Dessverre er min erfaring at "direkte" mennesker bruker det som unnskyldning for å være frekke. Da må man iblant svare med samme mynt. Anonymkode: f1a81...c3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #40 Del Skrevet 18. august 2017 Uff, jeg hadde en venninne som var sånn. Spurte veldig direkte om alt mulig. Og selv når jeg klart og tydelig viste at jeg syntes det var ubehagelig, og til tider sa rett ut at dette vil jeg ikke snakke om, så bare fortsatte hun. "Hvorfor ikke det daaa? Det er jo ikke farlig å snakke om? Hvorfor deeeeet???". Jeg lot det vennskapet langsomt dø ut.. En ting er å ha ulike grenser, og ikke være klar over at den andre blir ille til mote. Men når man sier ifra om det, og vedkommende ikke respekterer det, da er man en dårlig venn. Anonymkode: b5591...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå