AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Del Skrevet 14. august 2017 ....Har vært endel sosial i sommer, tanken slo meg ganske ofte: De aller, aller fleste snakker bare om seg selv! De spør ikke om andre, de er ikke nysgjerrige på andre rundt seg - de snakker bare "meg meg meg" hele tiden og drar inn seg selv inn i hver eneste samtaleemne. I tillegg er det utrolig mange bessevissere som belærer deg, undervurerer andre rundt seg Usj..jeg blir så svett av mennesker generelt... Anonymkode: 63607...6c8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Del Skrevet 14. august 2017 Syntes det er værre med de som kun skal snakke om, utlevere og synse og sladre om andres liv. Anonymkode: 061d8...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #3 Del Skrevet 14. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Syntes det er værre med de som kun skal snakke om, utlevere og synse og sladre om andres liv. Anonymkode: 061d8...4fe Ikke akkurat positivt det heller. Men ikke enig i at det nødvendigvis er verre. Anonymkode: 63607...6c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2017 #4 Del Skrevet 14. august 2017 Men hva skal de snakke om da? Deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #5 Del Skrevet 14. august 2017 Vi lever dessverre i et meg, meg, meg samfunn. Folk er stort sett bare opptatt av seg og sitt. Anonymkode: 26fcd...017 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sera D Skrevet 14. august 2017 #6 Del Skrevet 14. august 2017 (endret) 17 minutter siden, O.G. skrev: Men hva skal de snakke om da? Deg? De kan f.eks stille spørsmål til den de snakker med. Helt OK at folk f.eks forteller om en ferietur de har vært på, men fint om de spør samtalepartneren sin etterpå om han/hun har hatt en fin ferie og hva han/hun har gjort også osv. Normal høflighet, spør du meg. (Jeg er ikke TS ) Endret 14. august 2017 av Sera D 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2017 #7 Del Skrevet 14. august 2017 1 minutt siden, Sera D skrev: De kan f.eks stille spørsmål til den de snakker med. Helt OK at folk f.eks forteller om en ferietur de har vært på, men fint om de spør samtalepartneren sin etterpå om han/hun har hatt en fin ferie og hva han/hun har gjort også osv. Normal høflighet, spør du meg. (Jeg er ikke TS ) Jeg er enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #8 Del Skrevet 14. august 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: ....Har vært endel sosial i sommer, tanken slo meg ganske ofte: De aller, aller fleste snakker bare om seg selv! De spør ikke om andre, de er ikke nysgjerrige på andre rundt seg - de snakker bare "meg meg meg" hele tiden og drar inn seg selv inn i hver eneste samtaleemne. I tillegg er det utrolig mange bessevissere som belærer deg, undervurerer andre rundt seg Usj..jeg blir så svett av mennesker generelt... Anonymkode: 63607...6c8 Vi er i "ego-tidsalderen", verre blir det jo lengre vi har en blåblå regjering. Dette blir mer og mer likt USA der hver og en må sørge for seg selv og sin eggen "tarv". Klarer man ikke det, så ramler man nedover på den sosiale og økonomiske rangsstigen. Men om vi ikke har en blåblå (H/FRP) regjering, så vil neppe den egobølgen som er skapt dreie så veldig mye over på oss og vi/alle andre, fordi meg, meg og enda mer meg er noe som er etablert. Anonymkode: 398b7...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 14. august 2017 #9 Del Skrevet 14. august 2017 58 minutter siden, O.G. skrev: Men hva skal de snakke om da? Deg? Det er uendelig av valgmuligheter om hva som kan prates om. Man MÅ ikke prate om seg selv eller andre mennesker. Kan prate politikk, et emne som interesserer en, osv... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #10 Del Skrevet 14. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er i "ego-tidsalderen", verre blir det jo lengre vi har en blåblå regjering. Dette blir mer og mer likt USA der hver og en må sørge for seg selv og sin eggen "tarv". Klarer man ikke det, så ramler man nedover på den sosiale og økonomiske rangsstigen. Men om vi ikke har en blåblå (H/FRP) regjering, så vil neppe den egobølgen som er skapt dreie så veldig mye over på oss og vi/alle andre, fordi meg, meg og enda mer meg er noe som er etablert. Anonymkode: 398b7...780 Hva har egoismen med USA å gjøre? Skal vi sammenligne oss med et annet land så passer England bedre. Anonymkode: c9fa3...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #11 Del Skrevet 14. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ....Har vært endel sosial i sommer, tanken slo meg ganske ofte: De aller, aller fleste snakker bare om seg selv! De spør ikke om andre, de er ikke nysgjerrige på andre rundt seg - de snakker bare "meg meg meg" hele tiden og drar inn seg selv inn i hver eneste samtaleemne. I tillegg er det utrolig mange bessevissere som belærer deg, undervurerer andre rundt seg Usj..jeg blir så svett av mennesker generelt... Anonymkode: 63607...6c8 man skal ikke spør om andre, snakke om seg selv, eller ta mye plass. Hvor blir det av tråden om hvor kjipe folkene er når de sitter for seg selv i stillhet? Anonymkode: 05808...22f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. august 2017 #12 Del Skrevet 14. august 2017 Jeg synes det er supert med "meg" konversasjoner. Da får jeg høre hva den andre personen har gjort/mener/tenker uten å måtte bedrive 3.gradsforhør. Hater samtaler der jeg føler jeg må spørre og grave for å få vedkommende til å si noe, ettersom min logikk er at "de forteller meg sikkert det de vil jeg skal vite". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #13 Del Skrevet 14. august 2017 Jeg er enig med ts her. Altfor mange babler i vei om seg og sitt. Det handler ofte om barna, mannen, ferien, jobben eller liknende. Selv blir jeg både oppgitt og lei av de stadig tilbakevendende, intetsigende og selvsentrerte temaene folk omgir seg med hele tiden. Om de ikke snakker direkte om seg selv, så holder de fast ved det "trygge" hverdags-snakket. Det er sjelden jeg treffer mennesker som er interessert i å prate om mer reflekterte saker. Dette gjør dessverre sitt til at jeg ofte kjeder meg, eller føler meg på siden av andre. Kjedelig at det er sånn, men det er lite å gjøre med det, for så fort man forsøker å spore over på andre temaer, så er de tilbake til det gamle, trygge babbelet i løpet av to mikrosekunder. Det er synd at mennesker flest har slikt behov for å gjøre hverdagen så liten og ubetydelig, og hverken kan eller vil undre seg litt mer over livets mange spørsmål. Anonymkode: 96c6a...825 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 14. august 2017 #14 Del Skrevet 14. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Syntes det er værre med de som kun skal snakke om, utlevere og synse og sladre om andres liv. Anonymkode: 061d8...4fe Jeg foretrekker de som forteller litt om seg selv, og som også er interessert i å høre på det jeg har å si. Jeg er ikke interessert i enetaler, heller ikke i å drive 3. gradsforhør for å få to ord ut av den jeg snakker med. Hvis alt annet svikter har vi jo været. :-) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er i "ego-tidsalderen", verre blir det jo lengre vi har en blåblå regjering. Dette blir mer og mer likt USA der hver og en må sørge for seg selv og sin eggen "tarv". Klarer man ikke det, så ramler man nedover på den sosiale og økonomiske rangsstigen. Men om vi ikke har en blåblå (H/FRP) regjering, så vil neppe den egobølgen som er skapt dreie så veldig mye over på oss og vi/alle andre, fordi meg, meg og enda mer meg er noe som er etablert. Anonymkode: 398b7...780 Så hvis jeg håper på mer interessant smalltalk bør jeg stemme rødt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #15 Del Skrevet 14. august 2017 3 timer siden, Cata skrev: Jeg synes det er supert med "meg" konversasjoner. Da får jeg høre hva den andre personen har gjort/mener/tenker uten å måtte bedrive 3.gradsforhør. Hater samtaler der jeg føler jeg må spørre og grave for å få vedkommende til å si noe, ettersom min logikk er at "de forteller meg sikkert det de vil jeg skal vite". Du burde vel brukt "konversasjoner" istedenfor "samtaler" Anonymkode: c9fa3...cf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 15. august 2017 #16 Del Skrevet 15. august 2017 På 14.8.2017 den 19.29, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med ts her. Altfor mange babler i vei om seg og sitt. Det handler ofte om barna, mannen, ferien, jobben eller liknende. Selv blir jeg både oppgitt og lei av de stadig tilbakevendende, intetsigende og selvsentrerte temaene folk omgir seg med hele tiden. Om de ikke snakker direkte om seg selv, så holder de fast ved det "trygge" hverdags-snakket. Det er sjelden jeg treffer mennesker som er interessert i å prate om mer reflekterte saker. Dette gjør dessverre sitt til at jeg ofte kjeder meg, eller føler meg på siden av andre. Kjedelig at det er sånn, men det er lite å gjøre med det, for så fort man forsøker å spore over på andre temaer, så er de tilbake til det gamle, trygge babbelet i løpet av to mikrosekunder. Det er synd at mennesker flest har slikt behov for å gjøre hverdagen så liten og ubetydelig, og hverken kan eller vil undre seg litt mer over livets mange spørsmål. Anonymkode: 96c6a...825 Spot on! Helt enig med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #17 Del Skrevet 15. august 2017 Det er en fin egenskap å kunne lytte til andre også. Å lytte er en kunst. Anonymkode: 85bf4...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #18 Del Skrevet 15. august 2017 På 14.8.2017 den 15.05, AnonymBruker skrev: ....Har vært endel sosial i sommer, tanken slo meg ganske ofte: De aller, aller fleste snakker bare om seg selv! De spør ikke om andre, de er ikke nysgjerrige på andre rundt seg - de snakker bare "meg meg meg" hele tiden og drar inn seg selv inn i hver eneste samtaleemne. I tillegg er det utrolig mange bessevissere som belærer deg, undervurerer andre rundt seg Usj..jeg blir så svett av mennesker generelt... Anonymkode: 63607...6c8 Var det capricorns? Anonymkode: d5a78...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå