Gå til innhold

Hvem har ansvaret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg eier min egen leil. Og nylig byttet de varmtvannstank i blokka. De sa vi skulle få varmtvannet tilbake fredag som var, greit nok, 2 dager uten varmtvann er ikke krise. Vel, jeg har ikke fått varmtvannet tilbake i dusjen :( men i vasken på badet og kjøkkenet er det. Vet ikke med vaskemaskinen eller oppvaskmaskinen 🙊 Tviler på sistnevnte da det pleier å være varme tallerkner etter vask, men de var ikke det nå. 

Hvem har ansvar for å fikse det egentlig? Står jeg selv ansvarlig mtp jeg eier, eller styrer siden de besluttet å bytte tanker..? 

Anonymkode: 88e5b...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg er hverken oppvaskmaskin eller vaskemaskin koblet på varmtvann.
Hvem som er ansvarlig kommer helt an på hvor feilen ligger. Du er normalt ansvarlig for rør og annet i din leilighet, og borettslaget som er ansvarlig for felles rør og lignende. 
At det kommer varmtvann i deler av leiligheten, men ikke alle, kan tyde på at problemet ligger i rør hos deg. 
Du må først og fremst varsle styret om at det har oppstått en feil hos deg, slik at dem kan vurdere om bedriften som byttet tank skal komme inn å feilsøke, eller om du skal hente inn en rørlegger som kan feilsøke. 
Om feilen skyldes rørsystemer som du er ansvarlig for vedlikehold av, så er sjansene store for at det blir du som må ta regningen. 

Anonymkode: 1a3f3...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår deg riktig så har hele blokka en eller flere felles tanker, du har ikke en egen inne i leiligheten? Da må du i så fall kontakte styret (borettslag?).

Oppvaskmaskin og vaskemaskin har ikke tilkobling for varmtvann, de varmer vannet selv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TMB skrev:

Hvis jeg forstår deg riktig så har hele blokka en eller flere felles tanker, du har ikke en egen inne i leiligheten? Da må du i så fall kontakte styret (borettslag?).

Oppvaskmaskin og vaskemaskin har ikke tilkobling for varmtvann, de varmer vannet selv :)

Det stemmer :) skal selvsagt kontakte dem, men tenkte å være mentalt forberedt å rettighetene her 🙊😅  for syntes det er rart st det har funket helt fint før de byttet tank og i mine ører høres det ut som at feilen er på deres side.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg er hverken oppvaskmaskin eller vaskemaskin koblet på varmtvann.
Hvem som er ansvarlig kommer helt an på hvor feilen ligger. Du er normalt ansvarlig for rør og annet i din leilighet, og borettslaget som er ansvarlig for felles rør og lignende. 
At det kommer varmtvann i deler av leiligheten, men ikke alle, kan tyde på at problemet ligger i rør hos deg. 
Du må først og fremst varsle styret om at det har oppstått en feil hos deg, slik at dem kan vurdere om bedriften som byttet tank skal komme inn å feilsøke, eller om du skal hente inn en rørlegger som kan feilsøke. 
Om feilen skyldes rørsystemer som du er ansvarlig for vedlikehold av, så er sjansene store for at det blir du som må ta regningen. 

Anonymkode: 1a3f3...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styret mente det kunne være noen luftbobler..? 🤔 Skulle gi det mer tid å la vannet renne litt slik at de gikk ut. 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er luft så hører du det når du skrur på krana. Det skal ihvertfall ikke gå mer enn noen få minutter før vannet kommer.

Anonymkode: a352b...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...