Gå til innhold

Fra boliglån til hus, leilighet osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok dere for dere å skaffe dere hus fra dere fikk boliglån? Synes det virker som en uendelig lang reise 😂 spennende å høre hva dere andre gjorde?

Anonymkode: 1822e...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok dere for dere å skaffe dere hus fra dere fikk boliglån? Synes det virker som en uendelig lang reise 😂 spennende å høre hva dere andre gjorde?

Anonymkode: 1822e...0b2

Hva mener du? Jeg fikk boliglån når jeg kjøpte huset. Banken betalte lånebeløpet til selgeren.

Anonymkode: 564fe...ddd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Jeg fikk boliglån når jeg kjøpte huset. Banken betalte lånebeløpet til selgeren.

Anonymkode: 564fe...ddd

Jeg tror hun er en som mange som får finanseringsbevis FØR hun går på boligjakt :)  Vi fikk finansieringsbevis for en måned siden, og har ennå ikke funnet noe vi liker og jeg er veldig utolmodig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hectine skrev:

Jeg tror hun er en som mange som får finanseringsbevis FØR hun går på boligjakt :)  Vi fikk finansieringsbevis for en måned siden, og har ennå ikke funnet noe vi liker og jeg er veldig utolmodig ;) 

Ja, det er akkurat det jeg mener :) Jeg er like utålmodig.

Anonymkode: 1822e...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på boligjakt i >3 år, med finansieringsbevis fra da én, og flytter inn i ny kåk til høsten. Ting tar tid ;) 

Anonymkode: b100b...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

første gangen gikk det ca 1mnd fra jeg hadde finansieringen i orden før jeg vant en budrunde. Har nå kjøpt sammen kjæresten og vi brukte litt over 6mnd før vi fant et sted vi likte og vant budrunden, det gikk mye fortere enn jeg forventet.

Anonymkode: 0c5cf...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg kjøpte leilighet snakket jeg med banken min, dro på visning (tvers over landet), la bud og vant dagen etter visning.

Så tok det en god måned før overtagelse og innflytting.

Anonymkode: 8451c...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra første gang vi kontaktet banken til vi faktisk kjøpte hus, gikk det litt over et år. Vi hadde god tid til å leite, og var derfor kresne og kjøpte ikke noe før vi fant noe vi virkelig ville ha. 

Husk at det ikke må gå for lang tid fra du har hatt kontakt med banken til du byr på noe. Da kan saken din hos banken ha utløpt, og du sliter om du havner i en budrunde. 

 

Anonymkode: 3d3dc...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra første gang vi kontaktet banken til vi faktisk kjøpte hus, gikk det litt over et år. Vi hadde god tid til å leite, og var derfor kresne og kjøpte ikke noe før vi fant noe vi virkelig ville ha. 

Husk at det ikke må gå for lang tid fra du har hatt kontakt med banken til du byr på noe. Da kan saken din hos banken ha utløpt, og du sliter om du havner i en budrunde. 

 

Anonymkode: 3d3dc...598

Hvis banken som har gitt deg finansieringsbevis er bare bittelitt profesjonell, har de full kontroll på når beviset ditt utløper og kontakter deg noen uker før for å høre om de skal fornye.. Det er helt normalt å fornye finansieringsbevis fordi de har utløpt.

Hvis det går lang tid før man får kjøpt kan man oppleve at banken ber om oppdatert informasjon (selvangivelse, lønnsslipper etc) ifbm fornyelsen. 

Anonymkode: b100b...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra finansieringsbevis til vi la inn bud (og vant) gikk det en dag 😂 Hadde allerede lett lenge etter bolig, og boligen hadde lugget på markedet en stund :) 

Anonymkode: 7f497...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...