AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Noen som har det og har fått baby til å ta den? Min skjønner ingenting, og skjønner ikke at han må suge på den. Han suger fint på vanlig flaske, men jeg er jo redd for sugeforvirring og skulle gjerne hatt han til å ta calma. Noen tips? Anonymkode: 3c88b...87f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har det og har fått baby til å ta den? Min skjønner ingenting, og skjønner ikke at han må suge på den. Han suger fint på vanlig flaske, men jeg er jo redd for sugeforvirring og skulle gjerne hatt han til å ta calma. Noen tips? Anonymkode: 3c88b...87f Jeg brukte Medela calma og måtte nesten alltid dyppe tuten i litt varmet melk for å få ham til å suge i starten. Etterhvert jobbet han godt med den tuten. Anonymkode: 05c88...299
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg brukte Medela calma og måtte nesten alltid dyppe tuten i litt varmet melk for å få ham til å suge i starten. Etterhvert jobbet han godt med den tuten. Anonymkode: 05c88...299 ååå! tusen takk for tips. Det skal jeg prøve... Anonymkode: 3c88b...87f
Gjest Sisti Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 Sugeforvirring kan skje med calma også, så det er ikke så veldig viktig å bruke den. Langsom flaskemating er viktigere å gjennomføre enn valg av flaske.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #5 Skrevet 12. august 2017 3 minutter siden, Sisti skrev: Sugeforvirring kan skje med calma også, så det er ikke så veldig viktig å bruke den. Langsom flaskemating er viktigere å gjennomføre enn valg av flaske. Har du link til det? Han tar nemlig lett 'vanlig' tåteflaske, så det hadde jo vært greit å slippe calma... ts Anonymkode: 3c88b...87f
Gjest Sisti Skrevet 12. august 2017 #6 Skrevet 12. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du link til det? Han tar nemlig lett 'vanlig' tåteflaske, så det hadde jo vært greit å slippe calma... ts Anonymkode: 3c88b...87f Du kan lese om det blant annet på ammehjelpsgruppen, nevnes av ammehjelpere i ny og ne. Teknikken med calma er ikke lik som ved amming, så sannsynligheten for sugeforvirring er fortsatt der. Her står det om langsom flaskemating https://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå